سرگرمی

کافه بستنی چیمنی مشهد

کافه بستنی چیمنی مشهد

کافه بستنی چیمنی مشهد یکی از شعب کافه بستنی چیمنی است که در این شهر زیارتی واقع شده است .جمع شدن طعم ومزه های بی نظیر در این کافه بستنی باعث شده که طرفداران زیادی داشته باشد و شعبه های زیادی در شهر های مختلف کشور داشته باشد .کافه بستنی چیمنی محلی ست که کارکنانش سعی کرده‌اند با نوآوری و ترکیب طعم‌ها و شیوه نوین ارائه محصول، رضایت مشتری را جلب کنند.
کافه چیمنی هاشمیه، اولین شعبه‌ این کافه بستنی در شهر مشهد و بیست‌وچهارمین شعبه در کل کشور است. تاکنون ۲۶ شعبه چیمنی در سراسر کشور افتتاح شده که در تمامشان کیفیت و طرز تهیه این نوع کیک به‌خصوص یکسان است.

کافه بستنی چیمنی مشهد3 کافه بستنی چیمنی مشهد

در این مطلب می خوانید :

چیمنی

کیک چیمنی نوعی کیک ‌بستنی مجارستانی است که در بین مردمان اروپای شرقی بسیار محبوب است. اکنون این کیک با همان کیفیت و مواد اولیه در ایران همراه بستنی و قهوه عرضه می‌شود. این کیک کاملا مشابه نمونه خارجی‌ آن است و در سراسر کشور طعمی یکسان دارد که نشان ‌دهنده اعتبار و کیفیت بالای کیک چیمنی است.

در این کافه‌ بستنی با محصولی مشابه سایر کافه‌ها روبه‌رو نخواهید شد، بلکه طعم و ارائه‌ای جدید و متفاوت را تجربه خواهید کرد. همانطورکه پیش‌تر درباره کیک چیمنی گفتم، با شیوه‌ای متفاوت طبخ و در طعم‌های متنوع ارائه می‌شود.یکی از محصولات ویژه، «چیمنی سوپر فروتی» است. این محصول یک چیمنی بزرگ نصف‌شده است که داخلش با گردو و بادام‌ هندی و پسته پوشانده شده است و رویش با بستنی ایتالیایی دورنگ و پوششی از توت‌فرنگی، موز تازه، نارگیل و بیسکویت تزیین شده است.این محصول ویژه، گران‌ترین گزینه منو است. البته این را هم در نظر بگیرید که یک چیمنی سوپر فروتی برای دو یا حتی سه نفر کافی است، زیرا به‌طور معمول مقدارش برای یک نفر زیاد است.

خمیر دور وردنه‌های مخصوص پیچیده می‌شود و به‌حالت استوانه‌ای داخل فر مخصوص پخته می‌شود. می‌توان چیمنی را «کیک استوانه‌ای‌ خوشمزه» نامید که کنار بستنی یا قهوه سرو می‌شود. لایه روی کیک چیمنی بنا به سلیقه شما انتخاب و تزیین می‌شود. این لایه می‌تواند شکلاتی، کاراملی، نارگیلی، پسته‌ای و… باشد و با بستنی مخصوص ایتالیایی و انواع میوه تزیین شود. همچنین می‌تواند به‌صورت وافل در اختیارتان قرار بگیرد. در غیر این صورت، می‌توانید چیمنی‌تان را کاملا ساده و بدون مخلفات سفارش بدهید و از طعم خالصش لذت ببرید.

کافه بستنی چیمنی مشهد1 کافه بستنی چیمنی مشهد

یکی از محصولات که تنوع زیادی هم دارد، چیمنی مانستر طعم‌دارشده با موادی مانند گردو، پسته، شکلات و نارگیل است که همراه بستنی ایتالیایی مخصوص تهیه‌شده در همین کافه‌بستنی، عرضه می‌شود. داخل استوانه این نوع چیمنی‌ها بستنی می‌ریزند و رویش با چند تکه میوه یا بیسکویت تزیین می‌شود.
چیمنی بستنی نسکافه‌ای همان طور که از اسمش مشخص است با نسکافه طعم‌دار شده است و لایه‌ای کارامل دارد. «ولوت چیمنی» با کارامل و پودر ولوت طعم‌دار شده است. «چیمنی مخصوص» با گردو، پسته، شکلات و نارگیل طعم‌دار شده است. «چیمنی بستنی آلوچه» با کیک لیمو و آلوچه و لایه‌ای آب‌انار و آب‌زرشک طعم‌دار شده است. این نوع چیمنی طرف‌داران خاص و البته محدود خود را دارد و این از خوبی‌های کافه بستنی چیمنی است که از ذایقه‌های مختلف غافل نشده است. این نوع چیمنی را به دوستداران طعم‌های ترش توصیه می‌کنم.

همچنین «چیمنی پسته‌ای» همانطورکه از اسمش مشخص است، با پسته و لایه‌ای عسل طعم‌دار شده است. «چیمنی تیرامیسو نسکافه‌ای یا شکلاتی» با طعم شکلاتی‌اش برای عاشقان شکلات بسیار جذاب است و دوستداران شکلات به‌هیچ‌وجه نباید این چیمنی را از دست بدهند! این نوع چیمنی خوشمزه با نسکافه یا شکلات و کارامل طعم‌دار شده است و همراه ترامیسو مخصوص عرضه می‌شود.

چیمنی شکلاتی، فندقی، گردویی، کاراملی، نارگیلی و دارچینی هم انواع دیگر این محصول در فهرست کافه بستنی چیمنی هستند و با توجه به نامشان می‌توان طعمشان را به‌راحتی حدس زد. ما «چیمنی دارچینی» را توصیه می‌کنم که از پرطرف‌دارهای بسیار خوش‌عطر کافه بستنی چیمنی است.

انواع وافل‌ها قسمتی دیگر از منو را به ‌خود اختصاص داده‌ و در واقع «چیمنی وافل» محسوب می‌شوند. چیمنی وافل ولوت، چیمنی وافل نسکافه‌ای، گردویی، پسته‌ای، شکلاتی و آلوچه‌ای از انواع چیمنی وافل‌های جذاب این مجموعه هستند. پیشنهاد می‌کنیم طرف‌داران وافل حتما به این قسمت توجه کنند، چراکه طعمی جدید از وافل را خواهند چشید.

در قسمت دیگر منو، انواع چیمنی ساده وجود دارد که فقط لایه رویش با انواع مغزها، شکلات، قهوه و نظیر این‌ها پوشانده شده است و شما فقط طعم چیمنی مدنظرتان را خواهید چشید. می‌توانید این محصول را همراه نوشیدنی‌های گرم مجموعه مانند انواع قهوه (اسپرسو، لاته، آمریکانو و…) یا همراه انواع نوشیدنی‌های سرد مانند آبمیوه فصل یا انواع شیک (شکلاتی، وانیلی، کاراملی یا بادام زمینی) سفارش دهید و از طعم خالص چیمنی همراه نوشیدنی سرد یا گرم لذت ببرید.

همراه تمام سفارش‌ها، یک شکلات تلخ داده می‌شود که به‌شکل نشان خود چیمنی (حرف چ) است.

فضای کافه بستنی چیمنی

کافه بستنی چیمنی فضای چندانی برای پذیرایی از تعداد زیاد مشتری ندارد و حداکثر ظرفیتش ۱۵ تا ۱۸ نفر است. محیط کافه‌بستنی مناسب است و می‌تواند برای نشست‌های دوستانه در نظر گرفته شود، هرچند شاید حس کنید باید کمی زودتر از کافه بیرون بروید تا جا را برای مشتری‌های دیگر خالی کنید.

کارکنان کافه چیمنی مشهد آموزش‌دیده‌اند و در کمال احترام و ادب از شما پذیرایی می‌کنند. البته جو کافه گاهی اندکی سنگین می‌شود که همیشگی نیست. با یک بار رفتن به این کافه‌بستنی، خاطره‌ای خوب برای خود رقم می‌زنید.

قیمت‌ها

رویکرد کافه چیمنی ارایه محصولات متفاوت باکیفیت و خدمات ویژه است و این مساله سبب تفاوت قیمت‌هایش می‌شود. اگر تا به حال به کافه بستنی چیمنی نرفته‌اید، باید بدانید که قیمت‌هایش تقریبا زیاد هستند. البته حجم سفارش‌ها هم تقریبا زیادی است و گاهی برای دو نفر کافی است و از این نظر به‌صرفه است. قیمت نوشیدنی‌ها هم تقریبا زیاد است و چندان مناسب به‌نظر نمی‌رسد.

در کل باید گفت که قیمت‌ها تقریبا زیاد هستند و بهتر است قبل از رفتن به کافه بستنی چیمنی، به این مساله توجه کنید.

نحوه دسترسی به کافه چیمنی

کافه چیمنی در بلوار هاشمیه مشهد قرار دارد. این خیابان با انواع فروشگاه‌ها و مغاره‌ها محلی سرگرم‌کننده برای گذراندن چند ساعت است. اگر قصد دارید با وسلیه نقلیه عمومی به این کافه بروید، بهترین گزینه استفاده از مترو است. می‌توانید با خط یک مترو به ایستگاه هاشمیه بروید و با تاکسی‌های زرد ابتدای بلوار هاشمیه، به انتهای هاشمیه و محل کافه بروید.

اهالی مشهد به این مساله واقفند که خیابان هاشمیه به‌علت وجود مغازه‌های تجاری و رستوران و کافه‌های بسیار، محلی شلوغ است و پیداکردن جای پارک کار آسانی نیست و باید کمی حوصله به خرج داد. در حوالی کافه بستنی چیمنی پیداکردن جای پارک چندان راحت نیست، ولی با کمی گشتن در کوچه‌های مجاور و حاشیه خیابان، جای مناسب برای پارک خودرو پیدا می‌شود.

 

 

کافه بستنی چیمنی مشهد2 کافه بستنی چیمنی مشهد

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

[امتیاز: 0 میانگین: 0]

حتما بخوانید : هننی دونات مشهد

منبع : سیری در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا