درهم برهم

ژانر فیلم چیست؟

ژانر فیلم چیست؟

ژانر فیلم چیست؟

وقتی فیلمسازان و منتقدان فیلم به ژانر فیلمی اشاره می کنند، عموماً به معنای سبک یا موضوع خاصی است. موضوع. در حالی که یک فیلم ممکن است عناصری از تعدادی ژانر مختلف داشته باشد، اغلب برای اهداف مرجع در یک ژانر طبقه بندی می شود. ممکن است برخی از مردم فیلم زین های شعله ور کارگردان مل بروک را در ژانر وسترن بدانند، اما لحن طنز و نوشته کمدی آن را کاملاً در ژانر کمدی قرار می دهد. سایر ژانرهای فیلم عبارتند از: درام، کمدی رمانتیک، اکشن/ماجراجویی، موزیکال و تجربی.

 

گنجاندن یک فیلم در یک ژانر شناخته شده به بینندگان بالقوه نکاتی کلی در مورد موضوع و مناسب بودن آن می دهد. برای مثال، اگر فیلمی به عنوان وسترن توصیف شود، مخاطب باید انتظار داشته باشد که در غرب آمریکا در قرن نوزدهم، گاوچرانی سوار بر اسب را ببیند. همچنین شخصیت‌های سهامی خاص و موقعیت‌های دراماتیک مرتبط با یک دسته خاص، مانند یک کلانتر، یک شرور و یک متصدی سالن در یک وسترن وجود دارد.

 

"Some Like it Hot" is a classic screwball comedy.
«بعضی ها داغش را دوست دارند» یک کمدی کلاسیک است.

دسته‌بندی فیلم‌ها بر اساس ژانر همیشه کار ساده‌ای نیست، زیرا یک فیلم دراماتیک ممکن است دارای لحظات کمدی باشد یا یک کمدی ممکن است چرخش دراماتیک‌تری داشته باشد. برخی از کارشناسان فیلم ژانرها یا زیرژانرهای جدیدی را برای توصیف این فیلم های ترکیبی ایجاد می کنند، مانند کمدی های اکشن یا درامدی. با این حال، به طور کلی، اکثر فیلم‌هایی که در یک ژانر خاص ساخته می‌شوند، مانند فیلم نوآر یا درام جنایی، ساختار و خطوط داستانی آن ژانر را دنبال می‌کنند. با این حال، برخی از فیلم‌ها ممکن است سختی ژانرهای خود را به چالش بکشند، مانند وسترن ساختارشکنی نابخشوده کلینت ایستوود، که آشکارا از بسیاری از کلیشه‌های مرتبط با ژانر فیلم وسترن اجتناب کرد.

 

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

In the Western film genre, viewers can expect cowboys riding on horseback.
در ژانر فیلم وسترن، بینندگان می توانند انتظار کابوی هایی را داشته باشند که سوار بر اسب می شوند.

ژانرهای فیلم از بسیاری جهات شبیه به ژانرهای موسیقی یا ژانرهای ادبی هستند. یک فیلمساز اغلب درک می کند که چه عناصری در یک ژانر فیلم خاص مورد انتظار است و فیلم را به سمت آن هدف هدایت می کند. بازیگران خاصی معمولاً با یک دسته بندی خاص و همچنین فیلمنامه نویسان و کارگردانان مرتبط هستند. به عنوان مثال، کارگردان فقید جان فورد، تقریباً به طور کامل در ژانر فیلم وسترن کار می کرد. بازیگر هیو گرانت شاید بیشتر به خاطر کارش در ژانر کمدی رمانتیک شناخته شود. جری بروکهایمر تهیه کننده در ژانر فیلم اکشن تخصص دارد.

 

حتما بخوانید : معاوضه مسکن چیست؟
چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا