درهم برهم

ژانرهای مختلف فیلم چیست؟

ژانرهای مختلف فیلم چیست؟

ژانرهای مختلف فیلم چیست؟

فیلم ژانر برچسبی است که به یک فیلم برای مقاصد دسته بندی اعمال می شود. ده ها ژانر فیلم و ژانر فرعی وجود دارد که بینندگان می توانند از بین آنها انتخاب کنند. بسیاری از ژانرهای اصلی اکثر فیلم های محبوب را در اختیار دارند، در حالی که ژانرهای کم محبوبیت فیلم هایی دارند که به سلیقه شخصی علاقه دارند. ژانرهای فیلم را می توان به شش دسته تقسیم کرد.

دسته اول فیلم‌های اکشن و ماجراجویی هستند. این فیلم‌ها معمولاً یک قهرمان، یک قهرمان یا گروهی از قهرمانان دارند. این ژانر شامل فیلم‌های مبتنی بر کتاب‌های کمیک، تقریباً هر چیزی که دارای تعقیب و گریز ماشین است، و فیلم‌های جاسوسی و بسیاری دیگر است. آنها با یک طرح سریع، کنش زیاد، و حرکت به سمت یک هدف خاص، مانند گنج پنهان یا فرار از یک جنایت، مشخص می شوند.

People watching a scary movie in a movie theater.

مردم در حال تماشای یک فیلم ترسناک در سینما.

فیلم های کمدی دسته دوم ژانر هستند. این شامل کمدی های سنتی و همچنین کمدی های عاشقانه و فیلم های دوستانه می شود. کمدی‌ها موقعیت‌های معمولی را در نظر می‌گیرند و در قسمت‌هایی از خط داستانی آن را اغراق می‌کنند تا طنز ایجاد کنند. کمدی موثر بخشی از تعامل عادی انسانی را به شیوه ای طنز منعکس می کند و به بینندگان اجازه می دهد نگاهی اجمالی به زندگی خود داشته باشند.

"Some Like it Hot" is a classic screwball comedy.

«بعضی ها داغش را دوست دارند» یک کمدی کلاسیک است.

دسته سوم از فیلم‌ها در ژانرهای درام قرار می‌گیرند. این شامل فیلم‌های تاریخی، حماسی، وسترن، فانتزی، علمی داستانی و ورزشی است. باز هم، برخی از فیلم ها ممکن است مرزهای بین این ژانرها را محو کنند. این فیلم‌ها معمولاً کمی کمتر درباره شخصیت‌ها هستند، و بیشتر در مورد داستان و مکان، که شامل زمان وقوع فیلم نیز می‌شود. بسیاری از این فیلم‌ها، مانند بسیاری از فیلم‌هایی که در ژانرهای ورزشی و درام هستند، تصویری دقیق از رویدادها یا افراد واقعی هستند. سایر ژانرهای فیلم، مانند فیلم‌های حماسی، علمی تخیلی یا فانتزی، جهان‌ها و واقعیت‌های متناوب را با حیوانات افسانه‌ای و خطوط داستانی خلق می‌کنند که در زندگی واقعی غیرممکن است.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

The sets used in the Star Wars movies reflect that, while a science fiction fantasy film, the franchise draws from earlier biblical and western epics.

دکورهای استفاده شده در فیلم‌های جنگ ستارگان نشان می‌دهد که اگرچه یک فیلم علمی تخیلی فانتزی است، اما این فرنچایز از حماسه‌های قبلی کتاب مقدس و غربی نشأت می‌گیرد.

فیلم‌های خانوادگی معمولاً دارای رتبه PG (راهنمایی والدین) ۱۳ یا کمتر هستند. آنها فیلم هایی هستند که هم والدین و هم بچه ها می توانند از آنها لذت ببرند. این دسته شامل فیلم های کودکان و نوجوانان نیز می شود. فیلم های کودک و خانواده ژانرهایی هستند که شاهد معرفی فیلم های انیمیشن کامپیوتری بودند. اگرچه ممکن است این فیلم‌ها به‌عنوان فیلم‌های کودکانه برچسب‌گذاری شوند، اما اغلب بینندگان در هر سنی از آن‌ها لذت می‌برند.

Action, comedy and drama are common movie genres.

اکشن، کمدی و درام ژانرهای رایج فیلم هستند.

فیلم‌های ژانر هیجان‌انگیز به گونه‌ای نوشته و کارگردانی می‌شوند که تماشاگران را حدس بزنند و در لبه صندلی‌هایشان قرار بگیرند. ژانرهای مشابه، مانند ترسناک، جنایی و تعلیق، هدف یکسانی دارند. فیلم‌های ترسناک و هیجان‌انگیز به طور خاص سعی می‌کنند با استفاده از ترس، شوک و ناباوری مخاطب را جذب کنند. فیلم‌هایی با ارواح، شیاطین، روان‌پریشان شیطانی و دیگر مقدمات وحشتناک در این ژانرها قرار می‌گیرند.

Independent films are typically cheaper to produce than commercial movies.

تولید فیلم‌های مستقل معمولاً ارزان‌تر از فیلم‌های تجاری است.

دسته نهایی شامل فیلم هایی است که به سلیقه شخصی از آنها لذت می بریم. بسیاری از این فیلم ها جریان اصلی نیستند. این ژانرها شامل موزیکال و فیلم های مستقل است. اگرچه این فیلم ها تا حدی محبوبیت پیدا کرده اند، اما به هیچ وجه به محبوبیت سایر ژانرهای فیلم نزدیک نیستند.

چند ژانر وجود دارد که می تواند در هر یک از دسته بندی های دیگر قرار گیرد. یک مثال می‌تواند فیلم‌های دوران بلوغ باشد که می‌تواند به عنوان بخشی از یک فیلم ترسناک، یک فیلم کودکانه یا هر چیزی در این بین اتفاق بیفتد. ژانرهای فیلم معمولاً برای ایجاد جنبه های مختلف یک فیلم ترکیب می شوند. یک ژانر ممکن است داستان فیلم را توصیف کند (عاشقانه)، یک ژانر ممکن است دوره زمانی یا محیط (وسترن) و دیگری ممکن است لحن کلی فیلم (کمدی یا درام) را توصیف کند. فیلم های بسیار کمی وجود دارند که فقط در یک ژانر قرار بگیرند. این اختلاط و تطبیق ژانرهای فیلم، ترکیبی در طرح ایجاد می‌کند که بیشتر فیلم‌ها را جذاب می‌کند و بینندگان را به تماشای آن رغبت می‌کند.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا