فناوری

چگونه یک برنامه را در ویندوز 11 در دسترس همه کاربران قرار دهیم

چگونه یک برنامه را در ویندوز 11 در دسترس همه کاربران قرار دهیم

میانبر را جابجا کنید و به همه اجازه دهید

توسط کاظم علی علوی

Kazim Ali Alvi

کاظم همیشه به فناوری علاقه داشته است، چه پیمایش در تنظیمات آیفون، دستگاه اندرویدی یا رایانه شخصی ویندوزی خود. او در دستگاه های سخت افزاری متخصص است، همیشه آماده است… بیشتر بخوانید


بررسی شده توسط
الکس سربان

Alex Serban

پس از دور شدن از سبک کار شرکتی، الکس در سبک زندگی تجزیه و تحلیل مداوم، هماهنگی تیمی و آزار دادن همکارانش پاداش هایی را پیدا کرده است. نگه داشتن سرور ویندوز MCSA… بیشتر بخوانید

  • برای در دسترس قرار دادن یک برنامه برای همه کاربران، میانبر آن را در پوشه Public Desktop قرار دهید و به همه امتیاز خواندن و نوشتن بدهید.
  • بیشتر برنامه های نصب شده فقط برای کاربر فعلی، از جمله موارد دانلود شده از فروشگاه مایکروسافت، در دسترس هستند.
  • این راهنما را بخوانید تا دریابید که چگونه یک برنامه را برای همه کاربران اضافه کنید.

how to make a program available to all users in Windows 11

اگر چندین حساب کاربری در رایانه شخصی دارید، در مواقعی باید برنامه ای را در دسترس همه کاربران در ویندوز 11 قرار دهید. اما آیا برنامه های نصب شده در یک حساب نباید به طور خودکار برای همه کاربران در دسترس باشد؟ متأسفانه، این مورد در مورد ویندوز نیست.

اگرچه چند گزینه وجود دارد، برخی با برنامه‌های خاصی کار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر برای اعمال در سراسر طیف طراحی شده‌اند. خبر خوب، اشتراک گذاری برنامه ها بین کاربران در ویندوز 11 آسان است.

چگونه می بینید که یک برنامه برای همه کاربران نصب شده است؟

برای بررسی اینکه آیا یک برنامه برای همه کاربران یا حساب جاری نصب شده است، مسیر نصب را بررسی کنید. اگر در پوشه Program Files یا Program Files(x86) در دسترس است، برنامه باید در همه حساب‌های کاربر قابل دسترسی باشد.

اما، برنامه های ذخیره شده در پوشه AppData یک حساب خاص فقط برای آن کاربر قابل دسترسی هستند. به یاد داشته باشید، در این مورد مهم نیست که شما مدیر هستید یا کاربر استاندارد.

چگونه برنامه ها را برای همه کاربران در ویندوز در دسترس قرار دهم 11؟

1. برنامه را جابجا کنید و مجوزها را پیکربندی کنید

1.1 انتقال برنامه

  1. Windows + E را فشار دهید تا File Explorer باز شود، مسیر زیر را در نوار آدرس قرار دهید و Enterرا فشار دهید. >: %APPDATA%MicrosoftWindowsStart MenuProgramspath
  2. میانبر برنامه را پیدا کنید و برای کپی کردن آن، Ctrl + C را فشار دهید.
  3. اکنون، مسیر زیر را پیمایش کنید یا مانند قبل از نوار آدرس استفاده کنید: C:UsersPublicPublic Desktop 
  4. اگر نمی توانید پوشه را پیدا کنید، موارد پنهان را در ویندوز 11 فعال کنید.
  5. یک بار در پوشه Public Desktop، Ctrl + V را فشار دهید تا میانبر جای‌گذاری شود.paste

1.2 تنظیم مجوز خواندن و نوشتن برای همه

  1. اکنون، روی میانبر کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.
  2. به برگه امنیت بروید و روی پیشرفته کلیک کنید.advanced to make make a program available to all users windows 11
  3. دکمه تغییر را در کنار مالک کلیک کنید.change
  4. همه را در قسمت نوشتار وارد کنید، روی بررسی نام‌ها و سپس تأیید کلیک کنید.everyone to make make a program available to all users windows 11
  5. برای ذخیره تغییرات روی اعمال و تأیید کلیک کنید.
  6. اکنون، روی دکمه ویرایش در برگه امنیت کلیک کنید.edit
  7. روی افزودن کلیک کنید.add
  8. دوباره، همه را در فیلد موجود تایپ کنید و روی بررسی نام‌ها و تأیید کلیک کنید.
  9. همه را از لیست نمایه‌های کاربر انتخاب کنید، کادرهای تأیید همه مجوزها را علامت بزنید و سپس برای ذخیره تغییرات، روی اعمال و تأیید کلیک کنید. .all permissions to make a program available to all users windows 11
  10. به طور مشابه، پوشه واقعی برنامه را پیدا کنید و اجازه کامل اجازه دهید به همه همانطور که قبلاً انجام دادید. برای زوم، این عبارت است: C:UsersAppDataRoamingZoom

اکنون، این برنامه بین کاربران در ویندوز 11 به اشتراک گذاشته شده است و هنگامی که به حساب کاربری دیگر وارد می شوید، در دسکتاپ لیست می شود.

به یاد داشته باشید، اگر برنامه را فقط به پوشه Public Desktop اضافه کنید، هنگام راه‌اندازی با خطا مواجه می‌شود. شما باید برای فایل exe. برنامه در پوشه Public Desktop و پوشه پایه برنامه، مجوز خواندن و نوشتن را به کاربر دیگر بدهید.

نمی خواهید همه مشکلات را پشت سر بگذارید، به سادگی برنامه را به عنوان کاربر دیگری اجرا کنید.

2. یک برنامه برای همه کاربران در ویندوز 11

نصب کنید

برخی از برنامه ها برای نصب در نمایه های کاربر طراحی شده اند. بنابراین، هنگامی که تنظیمات را اجرا می کنید، گزینه های جداگانه ای برای نصب آن برای حساب کاربری فعلی یا همه آنها وجود دارد. اگر یکی در دسترس نیست، مسیر نصب را به Program Files یا Program Files (x86) تغییر دهید.

برای تعداد کمی، می‌توانید برنامه را در ویندوز 11 بدون هیچ تغییری در دسترس همه کاربران قرار دهید. آنها به طور خودکار در حساب های مختلف نصب می شوند.

اگر قبلاً این کار را انجام ندادید، برنامه را حذف نصب کنید، و سپس تنظیمات را دوباره اجرا کنید. در صورتی که از شما خواسته شود از سیستم سایر کاربران خارج شوید، قبل از ادامه نصب، حتما این کار را انجام دهید!

3. از ویژگی Family توسط Microsoft

استفاده کنید

مایکروسافت همچنین به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های دانلود شده از فروشگاه مایکروسافت را بین حساب های کاربر به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، می توانید Minecraft را از یک حساب خریداری کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. فقط باید یک خانواده از حساب های مایکروسافت ایجاد کنید و برنامه را به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این، با ویژگی Family، همه شما لزوماً نیازی به اشتراک گذاری یک دستگاه ندارید. حتی حساب‌های خانوادگی Microsoft در دستگاه‌های مختلف، همه برنامه‌های Microsoft را نشان می‌دهند.

چگونه دسترسی به یک برنامه را در ویندوز 11 محدود کنم؟

با استفاده از ویرایشگر رجیستری یا ویرایشگر خط‌مشی گروه محلی به راحتی می‌توانید دسترسی به برنامه‌های خاص را محدود کنید. روش اول ترجیح داده شده است، اما اگر از Windows 11 Home استفاده می کنید و می خواهید از روش دوم استفاده کنید، gpedit.msc را به صورت دستی نصب کنید.

با رجیستری، فقط باید یک کلید DisallowRun را در زیر Explorer اضافه کنید، یک DWORD برای برنامه‌ای که می‌خواهید دسترسی به آن را محدود کنید ایجاد کنید، و این کار را نمی‌کند. دیگر باز شود.

به یاد داشته باشید، توصیه نمی‌شود که همه برنامه‌ها را در ویندوز 11 برای همه کاربران در دسترس قرار دهید. برنامه‌های مهم باید محدود به کاربر فعلی باشد.

همچنین، از دیدگاه راهنمایی والدین، محدود کردن برخی برنامه‌ها از سوی کاربران کودک منطقی است. و اگر قبلاً هر کدام را دریافت کرده‌اند، حتی می‌توانید ویندوز 11 را حذف نصب کنید. برنامه های پیش فرض با استفاده از PowerShell.

برای هرگونه سؤال یا اشتراک‌گذاری این که کدام روش برای شما بهتر کار می‌کند، یک نظر در زیر بنویسید.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا