سلامت

چگونه خواب ایمنی را بهبود می بخشد؟

چگونه خواب ایمنی را بهبود می بخشد؟

چگونه خواب ایمنی را بهبود می بخشد؟

Comment le sommeil améliore l’immunité ?

در حالی که خواب هنوز به خوبی درک نشده است، چندین مطالعه نشان داده اند که خواب برای اثربخشی سیستم ایمنی ضروری است و از ما در برابر عفونت ها محافظت می کند.

خواب، سومین زندگی که دو مورد دیگر را شفا می دهد

همه ما این تجربه را داشته ایم که در زمان کمبود خواب در بهترین حالت خود نبوده ایم و برعکس، این را تجربه کرده ایم. نتایج مثبت یک خواب خوب شبانه.

طبق یک مطالعه اپیدمیولوژیک که به مدت چهار سال انجام شد، کیفیت پایین خواب باعث افزایش آسیب پذیری در برابر عفونت ها می شود. به ویژه آنهایی که ناشی از انگل ها و قارچ ها هستند.

در واقع، در بین 9294 نفری که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، کسانی که کیفیت خواب ضعیفی را گزارش کردند، اغلب تحت درمان قرار گرفتند. با داروهای ضد انگلی و ضد قارچی نسبت به سایرین. نتایجی که از این فرضیه حمایت می‌کنند که خواب به سیستم ایمنی کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشد و خود را دوباره پر کند.

هنگامی که ما می خوابیم، اثربخشی سلول های ایمنی ما حفظ می شود

خواب، در آرامش ظاهری خود، یک فرآیند بسیار فعال و پیچیده است که مغز و بدن ما را به حرکت در می آورد. برای حفظ سلامتی ما.

ابتدا، برخی از مهم ترین سلول های ایمنی بدن ما به حرکت در می آیند. هنگامی که ما بیدار هستیم، سلول های T ما در جریان خون به گردش در می آیند و به عنوان محافظان امنیتی برای دفع متجاوزان عمل می کنند. در حالی که ما می خوابیم، آنها خون را ترک می کنند و مقدار آنها کاهش می یابد. در حالی که محققان ممکن است برای پیروی از آنها تلاش کرده باشند، داده ها نشان می دهد که زیر مجموعه های خاصی از سلول های T در شب در غدد لنفاوی پنهان می شوند تا زمانی که از خواب بیدار می شویم به جریان خون بازگردند.

عقب نشینی شبانه سلول های T که به حافظه سازگاری ایمنی کمک می کند و به حفظ تعادل کمک می کند. از آنجایی که بدن دائماً به دنبال هموستاز (تنظیم، تثبیت برخی ویژگی های فیزیولوژیکی مانند فشار خون یا دما) است، خواب به سیستم ایمنی امکان رسیدن به این حالت را می دهد.

مطالعات متعددی که بر روی خواب انجام شده است، نقش تنظیم کننده و ترمیم کننده را تایید کرده است. در هنگام خواب است که سیستم ایمنی بدن ما شکل می گیرد و بازسازی می شود.

نقش هورمون ها

G محققان آلمانی دریافتند که هورمون‌های خاصی مانند آدرنالین، از فعال کردن لنفوسیت‌های T یا سلول‌های T پس از شناسایی هدف جلوگیری می‌کنند. اینتگرین ها پروتئین های چسبنده ای هستند که به سلول های T اجازه می دهند به سلول آلوده به ویروس بچسبند و در نهایت آن را از بین ببرند. با این حال، وقتی بدن در خواب است، آدرنالین به طور چشمگیری کاهش می یابد.

“نتایج ما نشان می دهد که چگونه خواب می تواند به طور بالقوه کارایی پاسخ ایمنی را بهبود بخشد >، استویان دیمیتروف، از دانشگاه توبینگن، آلمان می گوید. و از آنجایی که سطحمولکول‌ها مورد نیاز برای مهار فعال‌سازی اینتگرین نیز در بسیاری از شرایطپاتولوژیک مشاهده می‌شود. به عنوانسرطان یا فقط استرس، آنها همچنین می توانند توضیح دهند که چرا سیستم ایمنی در مواجهه با برخی بیماری ها مهار می شود. »

حتما بخوانید : 10 غذای جایگزین شیر

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا