روانشناسی

چگونه جلوی ضرب و شتم خود را بگیریم: 7 نکته بسیار موثر

چگونه جلوی ضرب و شتم خود را بگیریم: 7 نکته بسیار موثر

ما اغلب منتقدان بدتر خودمان هستیم، مخصوصاً وقتی با مسائل مربوط به سلامت روان سروکار داریم یا اگر رابطه خوبی با خود نداریم.

تنها چیزی که لازم است یک اشتباه معصومانه، یک نقص کوچک است تا مارپیچی از افکار منفی را به راه بیندازید تا خودتان را از بین ببرید.

یا شاید اشتباهی نبوده است. این می توانست دستاوردی باشد که شما با دقت برنامه ریزی کرده اید و برای آن تلاش کرده اید تا به هدف خود نرسیده باشید. شاید انتظارات خود را برآورده نکرده باشید.

اما سرکوب کردن خود به خاطر اشتباهات و دستاوردهای کم مانع از آنها نمی شود. این هیچ کاری برای شما انجام نمی دهد جز اینکه شما را بدبخت تر کند.

همه اشتباه می کنند. و گاهی اوقات، بهترین برنامه های ما بسیار کوتاه از آنچه برای آنها امیدوار بودیم. اینها چیزهای بدی نیستند آنها فقط بخشی از زندگی هستند

آیا این بدان معناست که باید هر گونه درون نگری یا منفی بودن را نادیده بگیرید؟ اصلا. اما بین انتقاد از خود و قلدری کردن خود تفاوت وجود دارد. انتقاد برای رشد و خودسازی لازم است. خود آزاری بیشتر در مورد ایجاد آسیب های غیر ضروری است.

این نوع تفکر اغلب در دوران کودکی با بزرگسالان نامهربان شروع می شود. دوران کودکی چنان مرحله شکل‌گیری است که انتقاد شدید یا توهین‌آمیز در لحظه آسیب‌پذیری می‌تواند آسیب‌هایی وارد کند که تا بزرگسالی ادامه می‌یابد.

این آسیب این تفکر را تسهیل می‌کند که فرد باید از انتقاد دیگران اجتناب کند و برای دوست داشته شدن، شایسته و ارزشمند بودن کامل باشد. و هنگامی که آنها به ناچار کامل نیستند، زیرا هیچ کس کامل نیست، آنها خود را به عنوان مجازات شکستشان می کوبند.

این مشکلی است که باید برطرف شود، زیرا یک همبستگی منفی بین خودخواهی و عدم تفریط وجود دارد. . افرادی که خودگویی خشن یا شدید منفی دارند، تمایل دارند کمتر ریسک کنند و به بسیاری از اهداف خود نرسند.

افرادی که با خود مهربان‌تر هستند و نسبت به عیب‌های خود دلسوزتر هستند، بیشتر به اهداف خود می‌رسند، زیرا به جای اینکه خود را خراب کنند، خود را می‌سازند.

خوشبختانه، قطع این الگوهای فکری کاری است که می توانید با تمرین و صبر زیاد انجام دهید.

چگونه دست از سرکوب کردن خود بردارید؟

با یک درمانگر معتبر و باتجربه صحبت کنید تا به شما کمک کند دست از سرکوب کردن خود بردارید. ممکن است بخواهید از طریق BetterHelp.com با یکی صحبت کنید برای مراقبت با کیفیت در راحت ترین حالت آن.

1. محرک خودگویی منفی را شناسایی کنید.

خودگویی منفی اغلب به دلیل رویدادی ایجاد می شود. ممکن است متوجه شوید که یک هدف کارساز نبوده است، اشتباهی انجام داده یا اتفاقی تصادفی رخ داده است، که باعث واکنش احساسی می شود.

برای مثال، فرض کنید یک لیوان قهوه را تصادفی انداخته اید.

با انعکاس، کسانی که خود را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، فوراً وارد یک فرآیند فکری درباره رویداد می‌شوند. ممکن است مواردی مانند “من نمی توانم هیچ کاری را درست انجام دهم.” “چرا من اینقدر بی ارزشم؟” “چه مشکلی با من دارد؟”

شناسایی محرک به شما امکان می دهد فرآیند فکر را قطع کنید. ذهن شما سعی می کند مستقیماً به آن افکار بپرد، اما چیزی که در واقع می خواهید انجام دهید مکث است.

2. مکث.

مکث برای جدا کردن واکنش احساسی شما از عمل وجود دارد. اگر می توانید سعی کنید به چیزی فکر نکنید.

در صورت امکان ممکن است کمک کند که خود را برای چند دقیقه از موقعیت خارج کنید. در مثال ما، فقط از لیوان قهوه دور شوید، به اتاق دیگری بروید، از پنجره به دنیایی که هنوز در حال چرخش است نگاه کنید.

اگر نمی توانید ذهن خود را از موضوع دور کنید که شما را تحریک می کند، سعی کنید با جایگزین کردن خودگویی منفی با مثبت، واکنش احساسی را خنثی کنید.

3. خودگویی منفی را با خودگویی مثبت تر و منصفانه تر جایگزین کنید.

احساسات منفی باید با واقعیت مطابقت داده شوند. آدمی برای شکستن تصادفی لیوان قهوه احمق نیست. اتفاق پیش می آید! لیوان های قهوه می افتند! این چیز مهمی نیست زیرا فقط یک فنجان قهوه است.

اینها انواع افکاری هستند که می خواهید آنها را پرورش دهید و رشد دهید.

لازم نیست در مورد آن خوش بین باشید. اگر هدف بزرگ شما به نتیجه نرسیده است، این واقعاً تقصیر شما نیست. هرچند این هم چیز مثبتی نیست. این اتفاقی است که اکنون باید با آن مقابله کنید.

مثبت کاذب می‌تواند مضر باشد، زیرا باور کردن آن سخت‌تر است، و غرق شدن در آن و تبدیل شدن به یک عادت را سخت‌تر می‌کند.

4. این افکار مثبت را با مهربانی منظم با خودتان تقویت کنید.

هر ذره از این خودگویی منفی ناشی از شرایط عاطفی فوری نیست. گاهی اوقات، از نحوه ارتباط و تفکر شما نسبت به خودتان ناشی می‌شود.

فرض کنید مرتباً افکار ناخوشایند در مورد خود دارید. در این صورت، خیلی راحت‌تر است که عادت کنید خودتان را سرکوب کنید، زیرا ممکن است احساس کنید آنقدر خوب نیستید که لایق بهتری باشید.

به دنبال افکار، الگوها و ادراکات منفی در مورد خودتان باشید که عموماً آنها را تجربه می کنید. آیا می توان اینها را تحت تأثیر قرار داد و تغییر داد؟ چه چیزهایی را می توانید جایگزین این چیزهای منفی کنید که با شما واقع بینانه تر و مهربان تر باشد؟

5. اشتباهات و شکست ها را دوباره به عنوان فرصت در نظر بگیرید.

تعداد کمی از افراد ارزشمند در اولین تلاش خود موفق می شوند. اکثر افراد از پایین شروع می کنند و باید خودشان را بسازند. که معمولا با اشتباهات و شکست همراه است. ما درباره اشتباهات صحبت کرده‌ایم، اما شکست موضوع دیگری است که باید به آن پرداخت.

شکست خوردن درست نیست. یا می تواند؟ می توان به شکست به عنوان یک پایان قوی و قطعی نگاه کرد، یا به عنوان فرصتی برای چرخش و ادامه حرکت به آن نگاه کرد.

بخشی از شکست این است که بدانید چه چیزی برای برنامه شما کار نمی کند، هر چه که باشد. اگر واقعاً می‌خواهید، می‌توانید آن حکمت را که به سختی به دست آورده‌اید، به دست آورید، به تابلوی نقاشی برگردید و مسیر جدیدی را به جلو ترسیم کنید.

نگاه کردن به شکست به این شکل، کنار آمدن با شرایطی که همه چیز درست نمی شود بسیار آسان تر می کند. چیزی نیست که بتوان از آن ترسید یا عذاب کشید. شکست برای همه اتفاق می افتد و یک بازدیدکننده دائمی در مسیر موفقیت شما خواهد بود. قدرت شما ناشی از انتخاب نحوه استفاده از آن شکست است.

6. به وضعیت بخند.

شوخ طبعی می تواند پادزهر خوبی برای استرس و پریشانی باشد. مطالعات جداگانه درختی به تفصیل توسط Psychology Today توضیح داده شده است. > نشان داد که طنز در صورت استفاده صحیح، استرس زا است.

“درست” به چه معناست؟ خوب، این به معنای دیدن جنبه خنده دار یک موقعیت و حتی مسخره کردن خودتان است. این به عنوان طنز خودافزاینده شناخته می شود.

بیایید به آن لیوان قهوه رها شده برگردیم – ممکن است بگویید یا فکر کنید، “به خودتان توجه داشته باشید، یک لیوان بخرید که دفعه بعد بازگردد!” یا، “من هرگز به عنوان یک شعبده باز سیرک موفق نمی شوم، اما از طرف دیگر یک دلقک…”

شاید برای مشاغلی که برای آنها درخواست می‌دهید در حال رد دائمی هستید. به جای تمرکز بر این که فکر می کنید چقدر بیکار هستید، بخندید و بگویید: “عالی است، زمان بیشتری برای تقویت مهارت هایم به عنوان یک منتقد تلویزیونی.”

یا اگر رابطه شما به هر دلیلی به نتیجه نرسید، ممکن است بگویید، “ماهی های بیشتری در دریا وجود دارد، اگرچه فکر می کنم از طعمه اشتباهی استفاده کرده ام!”

یک مطالعه دیگر نشان داد که افرادی که به طور منظم از شوخ طبعی استفاده می کنند، بیشتر درگیر ارزیابی مجدد مثبت هستند – این روشی هوشمندانه برای گفتن اینکه آنها چیزها را متفاوت می بینند و به دنبال خطوط نقره ای هستند. این با نکته قبلی در مورد اصلاح مجدد اشتباهات و شکست ها مرتبط است.

اما از شوخ طبعی خودباخته دوری کنید، که تا حد زیادی شما را مورد ضرب و شتم قرار می دهد اما سعی می کنید در مورد آن خنده دار باشید. این فقط در صورتی احساس بدتری نسبت به خودتان در شما ایجاد می کند که از قبل احساس ضعف داشته باشید.

باگ LSA ویندوز 11 با محافظت پشته سخت افزاری در حالت هسته برطرف شد

7. با صبر و حوصله روی تغییر آن گفتگوی داخلی کار کنید.

فرایند تغییر گفتگوی داخلی شما آسان نخواهد بود. حتی ممکن است متوجه شوید که باور کردن پیام‌های دلسوزانه‌تری که به خودتان می‌دهید برایتان سخت است.

زمان می برد تا این به یک عادت جدید تبدیل شود که می توانید با آن راحت شوید. این چیزی است که باید به طور منظم در آن تمرین کنید، بلغزانید و خراب کنید و سپس تصمیم بگیرید که به تلاش خود ادامه دهید. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، آسان‌تر می‌شود.

این نوع تنظیم به طرح اصلی کمک می‌کند، اما نمی‌تواند مشکلات اساسی را که ذهن شما را به آن سمت کشیده است، برطرف کند. افرادی که دوران کودکی آزاردهنده‌ای دارند یا از خشونت خانگی جان سالم به در برده‌اند، اغلب به متخصصان سلامت روان نیاز دارند تا این زخم‌ها را ببندند و به آنها اجازه بهبودی دهند. اگر برای تغییر گفتگوی داخلی مشکل دارید، در جستجوی کمک حرفه ای تردید نکنید.

هنوز نمی‌دانید چرا خودتان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهید یا چگونه متوقف شوید؟ صحبت کردن با کسی واقعاً می‌تواند به شما کمک کند تا با هر چیزی که زندگی به سرتان می‌آورد کنار بیایید. این یک راه عالی برای از بین بردن افکار و نگرانی‌هایتان است تا بتوانید با آنها کار کنید.

در مورد آن با یک درمانگر صحبت کنید. چرا؟ زیرا آنها برای کمک به افراد در موقعیت هایی مانند شما آموزش دیده اند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا منتقد درونی خود را به چالش بکشید و صدای درونی مثبت تری ایجاد کنید و در عین حال عزت نفس خود را در این فرآیند افزایش دهید.

BetterHelp.com یک وب سایت است جایی که می توانید از طریق تلفن، ویدیو یا پیام فوری با یک درمانگر ارتباط برقرار کنید.

در حالی که ممکن است سعی کنید خودتان این مشکل را حل کنید، ممکن است مشکلی بزرگتر از آن باشد که خودیاری بتواند به آن رسیدگی کند. و اگر بر سلامت روانی، روابط، یا به طور کلی زندگی شما تأثیر می گذارد، موضوع مهمی است که باید حل شود.

بسیاری از مردم سعی می‌کنند از پس مشکلات برآیند و تمام تلاش خود را برای غلبه بر مسائلی انجام دهند که هرگز واقعاً با آنها دست و پنجه نرم نمی‌کنند. اگر در شرایط شما اصلا امکان پذیر است، درمان 100٪ بهترین راه پیش رو است.

این دوباره این پیوند است اگر مایلید درباره سرویس ارائه شده توسط BetterHelp.com و روند شروع آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شما قبلاً با جستجو و خواندن این مقاله اولین قدم را برداشته اید. بدترین کاری که در حال حاضر می توانید انجام دهید هیچ کاری نیست. بهترین کار این است که با یک درمانگر صحبت کنید. بهترین کار بعدی این است که همه چیزهایی را که در این مقاله آموخته اید توسط خودتان پیاده سازی کنید. انتخاب با شماست.

شما ممکن است این موارد را نیز دوست داشته باشید:

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا