درهم برهم

پرنسس دیزنی چیست؟

پرنسس دیزنی چیست؟

پرنسس دیزنی چیست؟

یک شاهزاده خانم دیزنی یکی از چندین قهرمان زن فیلم های انیمیشن دیزنی است. اگرچه همیشه شاهزاده خانم نیستند، اما این زنان معمولاً به دلیل اراده، مهارت و اراده قوی مورد تحسین قرار می گیرند. دیزنی مدت‌هاست که از پرنسس‌ها به‌عنوان شخصیت‌های اصلی استفاده می‌کند، از سفید برفی با فضیلت تا مولان مدرن و شیک.

در فیلم‌های اولیه، شاهزاده خانم اغلب قهرمان یک داستان سنتی پری بود. او استانداردهای آرمان های آمریکایی اوایل قرن بیستم را برای زیبایی، اطاعت و شیرینی برآورده کرد. غالباً، فیلم‌های اولیه مضمونی از دختر در مضیقه دارند، جایی که قهرمان نیاز به نجات توسط یک شاهزاده خوش‌تیپ مجاور دارد. به عنوان مثال، سیندرلا محکوم به ماندن در بندگی اجباری خود است تا زمانی که بتواند با ازدواج فرار کند. در حالی که این داستان‌ها از افسانه‌های سنتی استفاده می‌کردند، اما به سرعت مورد توجه قرار گرفتند زیرا حقوق زنان به یک موضوع جدی در آمریکا تبدیل شد.

"Cinderella" is a classic Disney princess story.

«سیندرلا» یک داستان کلاسیک پرنسس دیزنی است.

در ظهور فمینیسم، این نوع شاهزاده خانم دیزنی به خاری در چشم فعالان حقوق زنان تبدیل شد. به نظر می رسد سیندرلا، سفید برفی و زیبای خفته قادر به کمک به خود از مشکلات خود نیستند. همه آنها مجبورند برای فرار خود به مردان تکیه کنند، حتی برای رهایی از وضعیت ناخوشایند خود با ازدواج خود معامله کنند. دیزنی تلاش کرد تا تصویر زنانه ضد قوی را با این پیشنهاد که شاهزاده خانم دیزنی همیشه عشق واقعی نجات دهنده آنها بوده، ملایم کند، با این حال زن در معرض خطر در دهه 1960 شروع به لاغر شدن کرد.

Modern Disney princesses, like the feisty Mulan, can do most anything.

پرنسس های مدرن دیزنی، مانند مولان سرحال، می توانند هر کاری را انجام دهند.

در دهه 1980 شاهزاده خانم دیزنی با انتشار پری دریایی کوچک دوباره اختراع شد. در حالی که آریل پری دریایی هنوز با عشق واقعی خود در پایان فیلم ازدواج می کند، او به عنوان یک دختر سرکش و جاه طلبی که نقش جدی در موفقیت خودش دارد. موفقیت عظیم پری دریایی کوچک منجر به احیای فوق العاده ای شد، هم برای شاهزاده خانم دیزنی و هم برای دیزنی بخش انیمیشن.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

به زودی، شاهزاده خانم های دیزنی می توانند هر کاری که می خواهند انجام دهند. پوکاهونتاس شجاعانه جان خود را به خطر انداخت تا یک غریبه بیگناه را نجات دهد، در حالی که حیله گر مولان با یک هون مهاجم مبارزه کرد. ارتش و چین را از نابودی کامل نجات می دهد. به دختران دهه‌های 1980 و 1990 مجموعه‌ای از الگوهای جدید در این پرنسس‌های آتشین داده شد، که باعث کاهش لذت شاهزاده‌های قبلی نیز نشد. امروزه، دختران و پسران می‌توانند شخصیت‌های هویتی را از قانون دیزنی انتخاب کنند که با ترجیحات یا جاه‌طلبی‌های خود مطابقت داشته باشد، و سیندرلا و یاسمین از محبوبیت یکسانی در میان طرفداران پرنسس دیزنی برخوردارند.

شاهزاده خانم دیزنی به دلایل بیشتری شخصیت مهمی است که صرفاً بر دختران جوان تأثیر می گذارد. به طور کلی فیلم های دیزنی به دلایل مختلف تمایل بیشتری به نمایش قهرمانان زن دارند تا قهرمانان مرد. برخی از کارشناسان، مانند نویسنده و خالق Buffy the Vampire Slayer Joss Whedon معتقدند که حتی برای مردان آسان‌تر است که با یک شخصیت زن قدرتمند همذات پنداری کنند تا یک مرد. کلیشه‌های جنسیتی فرهنگی به زنان قدرتمند این امکان را می‌دهد که بیشتر با ضعف‌ها و ناامنی‌های خود در تماس باشند، جایی که قهرمانان مرد معمولی اغلب به‌عنوان سخت‌گیر و به‌طور مداوم قوی به تصویر کشیده می‌شوند. برخی معتقدند که شاهزاده خانم دیزنی یک الگوی جهانی برای بینندگان هر دو جنس ارائه می دهد، در حالی که ممکن است دسترسی به شاهزاده دیزنی برای مخاطبان گسترده دشوارتر باشد.

حتما بخوانید : بالن های هلیومی چیست؟
چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا