درهم برهم

بالن های هلیومی چیست؟

بالن های هلیومی چیست؟

بالن های هلیومی چیست؟

بالون های

هلیوم هر نوع بالونی هستند که از هلیوم به عنوان گاز اصلی خود برای بالا نگه داشتن آنها استفاده می کنند. بادکنک‌های بسته‌شده همان چیزی است که بیشتر مردم وقتی به بالن‌های هلیومی فکر می‌کنند، فکر می‌کنند، بادکنک‌های کوچک‌تری هستند که مردم به ریسمانی می‌بندند تا به عنوان زینت شناور شوند.

بالون‌های هلیومی در هوا شناور می‌شوند، زیرا گاز داخل آنها سبک‌تر از هوای بیرون است. هنگامی که یک گاز سبکتر از گاز دیگر است، تمایل دارد تا بالای آن شناور شود. شما می توانید بالن های شناور در هوا را شبیه بطری های پلاستیکی پر از هوا در حوضچه آب تصور کنید. از آنجایی که هوای بطری از خود آب سبک تر است، حتی اگر آن را در اعماق آب قرار دهید، تا بالا شناور می شود. به همین ترتیب، بالون‌های هلیومی تا بالای هوای سنگین‌تر شناور می‌شوند. سرعت شناور شدن آن بطری هوا به بالای آب با تفاوت در چگالی آنها تعیین می شود، که بسیار شدید است: یک لیتر آب یک کیلوگرم وزن دارد، یک لیتر هوا یک گرم وزن دارد.

Small helium balloons on strings are often seen at birthday parties.

بادکنک های کوچک هلیومی روی رشته ها اغلب در جشن تولد دیده می شوند.

بالون های هلیومی تقریباً به شدت آن بطری هوا در زیر آب شناور نمی شوند، زیرا تفاوت در چگالی بین هلیوم و هوا کمی کمتر است. یک لیتر هلیوم تقریباً 0.18 گرم وزن دارد، در حالی که یک لیتر هوا بسته به ترکیب دقیق آن تقریباً 1.25 گرم وزن دارد. این یک تفاوت مطلق بسیار کوچک است، به طوری که اگر بخواهیم همان بطری پلاستیکی خود را با هلیوم پر کنیم، در هوا شناور نمی شود، زیرا وزن خود بطری از اختلاف بین گازها بیشتر است. بالن‌های هلیومی تقریباً وزنی ندارند، زیرا قطعات پلاستیکی بسیار نازکی هستند. این بدان معنی است که حتی بالن های نسبتاً کوچک نیز شناور خواهند شد.

با بزرگتر شدن بادکنک های هلیومی، می توانند وزن بیشتری را تحمل کنند. از آنجایی که حجم آنها با سرعت بیشتری نسبت به سطح آنها افزایش می یابد، اگر بادکنک هایی به اندازه کافی بزرگ بسازید، در واقع می توانید شروع به حمل افراد و وسایل نقلیه کنید. زپلین ها بر اساس این اصل کار می کنند، اما باید بسیار بزرگ باشند تا بتوانند مسافران را حمل کنند و وزن افزایش یافته پوسته ها و قاب های ضخیم تری را که به عنوان بالن خود دارند، جبران کنند. برای اینکه تصور کنید اندازه چگونه روی آن تأثیر می گذارد، یک بادکنک مهمانی متوسط ​​با قطر یک پا (30 سانتی متر) می تواند حدود 14 گرم وزن را تحمل کند. یک بالون بزرگ با قطر شش فوت (1.8 متر) می تواند حدود 3.1 کیلوگرم را حمل کند. و بالن های واقعا غول پیکر، با قطر 100 اینچ (30 متر) می توانند بیش از 16 تن (15000 کیلوگرم) را حمل کنند.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

بالون‌های هلیومی در این اندازه‌های بزرگ‌تر، به عنوان وسایل نقلیه ممکن برای سفرهای هوایی از راه دور، شروع به جلب توجه کرده‌اند. در گذشته به این زپلین ها و dirigibles توجه می شد. متأسفانه، برخی از آنها به جای هلیوم به گاز هیدروژن متکی بودند، زیرا وزن هیدروژن کمتر از نصف هلیوم است. به عنوان گاز برای شناور کردن مقدار زیادی وزن کارآمدتر است. اما نکته منفی این بود که هیدروژن فوق العاده قابل اشتعال بود. بعد از اینکه هیدروژن مورد استفاده منجر به فاجعه عظیم شد، مردم به کلی به زپلین ها اعتماد نکردند، حتی اگر هلیوم واقعاً اصلاً قابل اشتعال نیست.

حتما بخوانید : مونولوگ چیست؟
چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا