درهم برهم

پاسپورت بزرگسالان چیست؟

پاسپورت بزرگسالان چیست؟

پاسپورت بزرگسالان چیست؟

گذرنامه بزرگسالان گذرنامه ای است که توسط مرجع گذرنامه در یک کشور خاص برای بزرگسالان صادر می شود. عبارت پاسپورت بزرگسالان برای تشخیص این نوع پاسپورت از پاسپورت کودکان به کار می رود. لازم به ذکر است که تعریف بزرگسالی که توسط یک مرجع گذرنامه استفاده می شود ممکن است بر اساس محدودیت سنی زمانی باشد که ممکن است با آنچه که رسماً به عنوان سن بلوغ در یک حوزه قضایی خاص شناخته می شود متفاوت باشد. به عنوان مثال، شهروندان بیش از 16 سال باید برای پاسپورت بزرگسالان درخواست دهند، حتی اگر 16 سال عموماً در سایر زمینه های قانون زیر سن قانونی تلقی شوند. تفاوت بین گذرنامه‌های بزرگسالان و کودکان بسته به حوزه قضایی متفاوت است، اما ممکن است شامل فرآیند درخواست متفاوت، هزینه‌های متفاوت و دوره‌های اعتبار متفاوت باشد.

معمولاً وقتی فردی برای پاسپورت بزرگسالان درخواست می‌کند، از او انتظار می‌رود که هویت و شهروندی ش را تأیید کند. از طریق استفاده از اسناد مختلف، از جمله شناسنامه یا کارت شناسایی صادر شده توسط دولت. از آنجایی که بسیاری از بزرگسالان قبلاً دارای مدرک شناسایی دولتی به شکل گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی استخدامی دولتی یا نظامی هستند، روند دریافت پاسپورت بزرگسالان ممکن است بسیار ساده تر باشد، زیرا متقاضی ممکن است بتواند کپی این مدارک را از طریق پست ارسال کند. به عنوان بخشی از فرآیند درخواست با این حال، در ، کودکان معمولاً این نوع شناسنامه عکس‌دار را ندارند و بنابراین باید شخصاً به همراه والدین یا قیم خود در آژانس درخواست گذرنامه حضور پیدا کنند تا فرآیند درخواست تکمیل شود.

Nations issue passports so that their citizens and subjects can travel abroad.

کشورها گذرنامه صادر می کنند تا شهروندان و رعایا بتوانند به خارج از کشور سفر کنند.

دارندگان گذرنامه بزرگسالان ممکن است نیاز به تمدید گذرنامه خود را فقط هر دهه یا بیشتر داشته باشند، بسته به قوانین منطقه خود. این برخلاف پاسپورت کودک است که ممکن است دوره تمدید بسیار کوتاه تری داشته باشد. هزینه پاسپورت بزرگسالان نیز ممکن است بیشتر از هزینه پاسپورت کودک باشد. در ، کودکان، از جمله نوزادان بسیار کوچک، ممکن است با گذرنامه والدین خود سفر نکنند، اما باید پاسپورت خود را داشته باشند. بزرگسالانی که شهروند هستند ممکن است انواع مختلفی از مدارک گذرنامه را دریافت کنند، از جمله کارت گذرنامه، که برای ورود مجدد به پس از سفر زمینی و دریایی به کارائیب، کانادا و مکزیک معتبر است. جایگزین دیگر گذرنامه استاندارد کتابی است که می تواند برای ورود مجدد به پس از سفر از طریق هر وسیله حمل و نقل و از هر کشوری استفاده شود.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

حتما بخوانید : جشنواره آبجو چیست؟
چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا