سریال و انمیشن

همه چیز درباره فیلم ایرانی «منطقه بحرانی» ساخته جنجالی علی احمدزاده

همه چیز درباره فیلم ایرانی «منطقه بحرانی» ساخته جنجالی علی احمدزاده

همه چیز درباره فیلم ایرانی «منطقه بحرانی» ساخته جنجالی علی احمدزاده

فیلم ایرانی منطقه بحرانی جدیدترین ساخته ی علی احمدزاده در حالی روز گذشته موفق به دریافت جایزه ی بهترین فیلم جشنواره لوکارنوی سوئیس شد که این فیلم بدون مجوز و مخفیانه در ایران ساخته شده و بازیگران زن فیلم بدون حجاب در آن بازی کرده اند. علی احمدزاده که پیش تر فیلم مشهور «مادر قلب اتمی» از او در سینماهای کشور به نمایش در آمده بود، به دلیل ممنوع الخروجی نتوانست در جشنواره فیلم لوکارنو حاضر شود و جایزه ی او را سینا عطاییان‌، تهیه‌ کننده ی فیلم دریافت کرد.

فیلم منطقه بحرانی

فیلم منطقه بحرانی

این سومین باری است که یوزپلنگ طلایی، جایزه ی اصلی جشنواره لوکارنو به یک فیلمساز ایرانی می‌رسد و پیش از این ابراهیم فروزش در سال ۱۹۹۴ با «خمره» و جعفر پناهی در سال ۱۹۹۷ با فیلم «آینه» این جایزه را برده بودند.

همچنین ناصر تقوایی با «ناخدا خورشید» و عباس کیارستمی با «خانه دوست کجاست؟» جایزه یوزپلنگ برنزی لوکارنو را دریافت کردند.

لوکارنو یکی از جشنواره های سینمایی قدیمی و معتبر اروپا است و امسال زهرا امیرابراهیمی، بازیگر ایرانی مشهور هم جزء هیأت داوران آن بود.

فیلم منطقه بحرانی

فیلم منطقه بحرانی

فیلم منطقه بحرانی

فیلم منطقه بحرانی که محصول مشترک ایران و آلمان است، روایت یک شب از زندگی یک فروشنده جوان مواد مخدر است که تنها با سگ خود روزگار می‌گذارند و این میان با چند نفر مختلف برخورد می‌کند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «امیر زندگی تنهایی دارد و سگش تنها همراه اوست. او در دنیای زیرمینی تهران پرسه می‌زند، انواع مواد مخدر را می‌فروشد و در خیابان‌های شهر بی‌هدف حرکت می‌کند و …».

امیر پوستی، شیرین عابدینی راد، مریم صادقیان، علیرضا کی‌منش، ساغر سحرخیز، مینا حسنلو، علیرضا راستجو و صبا باقری بازیگران فیلم منطقه بحرانی هستند.

بیوگرافی علی احمدزاده

فیلم منطقه بحرانی

علی احمدزاده کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده ایرانی است.

او تاکنون ۳ فیلم سینمایی بلند ساخته که اکران همگی آن ها با مشکل مواجه شده است.

او اولین فیلم خود به نام «مهمونی کامی» را در سال ۹۱ ساخت که نازنین فراهانی، مینا ساداتی، مهدی کوشکی و پگاه آهنگرانی بازیگران اصلی آن بودند.

فیلم منطقه بحرانی

احمدزاده پس از مواجه شدن با مشکل در دریافت پروانه نمایش این فیلم، آن را بدون مجوز وزارت ارشاد در جشنواره‌های مختلف خارجی به اکران درآورد و نهایتاً در یک اقدام جنجالی و در واکنش به توقیف فیلم خود اقدام به انتشار نسخه ی با کیفیت فیلم خود در یک وبسایت پخش ویدئو کرد.

فیلم دوم او «مادر قلب اتمی» هم با مشکلات مشابهی مواجه شد، فیلمی که ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، مهرداد صدیقیان و محمدرضا گلزار بازیگران اصلی آن بودند.

فیلم منطقه بحرانی

این فیلم که در سال ۹۳ ساخته شد، سرانجام پس از ۳ سال و با اعمال چند اصلاحیه در سال ۹۶ اکران شد. احمدزاده بعداً نسخه ی سانسور نشده ی فیلم را نیز منتشر کرد.

فیلم سوم او با نام «پدیده» هم که محصول سال ۹۵ است، تاکنون به نمایش درنیامده و مشخص نیست که چه سرانجامی پیدا کرده است.

منبع: روزیاتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا