سلامت

هضم بهتر: چگونه سریعتر هضم کنیم؟

هضم بهتر: چگونه سریعتر هضم کنیم؟

هضم بهتر: چگونه سریعتر هضم کنیم؟

 

هضم ضعیف با علائم مختلفی که به راحتی قابل شناسایی هستند مشخص می شود: سوزش سر دل، نفخ، اسپاسم روده، یبوست… با این حال، اغلب اوقات خفیف هستند. بسیار آزاردهنده و دردناک خوشبختانه برگشت ناپذیر نیست. با اتخاذ رفلکس‌های مناسب، می‌توان سریع‌تر هضم کرد و از این ناراحتی‌ها جلوگیری کرد.

هضم یک فرآیند فیزیولوژیکی است که تغییر شکل مواد غذایی را ممکن می‌سازد. مواد مغذی را که بدن می تواند جذب کند بخورد. از طریق این فرآیند، غذایی که می خوریم به کربوهیدرات، پروتئین، لیپید، ویتامین یا مواد معدنی و عناصر کمیاب تبدیل می شود. همه اینها انرژی و مواد مغذی لازم را برای بدن ما فراهم می کند تا سلول های سازنده آن را بسازد و تجدید کند.

وقتی همه چیز به خوبی پیش می رود، فرآیند هضم حدود 24 ساعت طول می کشد. مدت زمانی که می توان بعد از یک وعده غذایی که کمی بیش از حد غنی است، تمدید کرد. غذا بین 3 تا 8 ساعت در معده می گذرد، سپس هر بار 6 تا 7 ساعت، در روده کوچک، روده بزرگ و در نهایت در رکتوم است.

اختلالات گوارشی: هنگامی که هضم از مسیر خارج می شود…

مشکلات گوارشی را می توان به موارد زیر مرتبط کرد:

  • سبک زندگی ما (رژیم غذایی نامناسب، استرس، خستگی، کمبود آب یا فعالیت بدنی)؛
  • منشأ پاتولوژیک: عفونتی مانند گاستروانتریت؛
  • یک آلرژی یا عدم تحمل غذایی؛
  • یک بیماری گوارشی مانند بیماری کرون.

اگر درد ادامه داشت یا به طور روزانه ناتوان شد، با پزشک خود تماس بگیرید. چه کسی ممکن است بتواند شما را به متخصص گوارش ارجاع دهد. در واقع، برخی از اختلالات نیاز به مراقبت مناسب دارند. تخمین زده می شود که اختلالات گوارشی بین 15 تا 20 درصد از فرانسوی ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

در میان علائم مرتبط با هضم ضعیف، شایع ترین آنها عبارتند از:

    • سوختگی؛
    • کرامپ و سوزش سر دل؛

نفخ؛

  • اسهال؛
  • یبوست.

اگر اغلب خوش‌خیم هستند، این ناراحتی‌های روده می‌توانند آزاردهنده باشند.

در اینجا چند راه برای محدود کردن بروز اختلالات روده و تسکین آنها در هنگام ظهور وجود دارد.

غذا خوردن در محیطی آرام

غذاهایی که جلوی تلویزیون یا کامپیوتر، پشت تلفن، در مکانی پر سر و صدا خورده می شوند.. . هنگامی که در زمان صرف غذا توجه به چیز دیگری جلب می شود، دیگر نمی دانید دقیقاً چه مقدار مصرف می کنید.

در نتیجه، اطلاعات سیری احساس نمی شود و ما متوجه می شویم. در مقادیر زیاد غذا بخورید که باعث کند شدن هضم می شود. بنابراین ضروری است که مراقب باشیم که در آرامش غذا بخوریم تا تحریک مغزمان را محدود کنیم.

برای خوب جویدن زمان بگذارید

فرایند هضم با جویدن شروع می شود. هدف از این کار آماده کردن کار معده و تسهیل هضم است. بدون رعایت این مرحله، نفخ و گاز ایجاد می شود.

20 دقیقه نیاز است تا مغز بفهمد شما به اندازه کافی غذا خورده اید. وقتی خیلی سریع غذا می خوریم، تمایل به قورت دادن بیشتر از حد لازم داریم که هضم غذا را کند می کند.

فعالیت بدنی منظم را انجام دهید

ورزش با کاهش مدت زمان صرف غذا در روده باعث تجزیه غذا و جلوگیری از یبوست می شود. در عمل، WHO توصیه می کند که جمعیت بزرگسال حداقل 150 تا 300 دقیقه در هفته فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​داشته باشند.

مقدار زیادی آب بنوشید

توصیه می شود بین وعده های غذایی مقدار زیادی آب بنوشید تا:

تجزیه غذا را تقویت می کند؛

  • نرم کردن مدفوع
  • بهبود هضم غذا.

آب گازدار و سایر نوشیدنی های گازدار باید اجتناب شود، زیرا تمایل به باد کردن شکم دارند. به طور مشابه، از الکل نیز باید اجتناب شود زیرا هضم را کند می کند.

رژیم غذایی خود را اصلاح کنید

غذاهای اسیدی باید در حد اعتدال مصرف شوند زیرا باعث اختلالات گوارشی می شوند، اینها عبارتند از:

  • قهوه;
  • الکل;
  • محصولات فرآوری شده.

مصرف فیبر، سبزیجات و غلات کامل توصیه می شود.

انجام ماساژ ضد نفخ

ماساژ معده باعث افزایش حمل و نقل می شود. به پشت دراز بکشید، زانوها را بالا بیاورید، سپس حدود ده حرکت دایره ای روی شکم خود انجام دهید. این حرکت در رفع تنش روده بزرگ و احیای هضم غذا بسیار موثر است.

شرط بندی روی سبزیجات زغال چوب

هضم آهسته و مشکل منجر به بروز گاز می شود. زغال چوب گیاهی این گازها را جذب کرده و باعث تقویت هضم. می توان آن را سه بار در روز، دور از غذا و دارو مصرف کرد، زیرا همه چیز را بدون تمایز جذب می کند.

94% خوانندگان این مقاله را مفید یافتند و شما؟

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا