سلامت

نکات مهم وقتی کمر درد جدی دارید

بیشتر بزرگسالان  در برخی مواقع کمردرد را تجربه می کنند. یکی از شایع ترین شکایات پزشکی کمردرد است.

توجه این مطلب فقط برای بالا بردن تجربه میباشد و هیچ گونه مسئولیتی برای استفاده پزشکی ندارد

زاخاری گوردون، متخصص ارتوپدی UH می‌گوید، معمولاً کمردرد ماهیچه‌ای و کوتاه‌مدت است و اغلب به دلیل فشار ناشی از بلند کردن اجسام سنگین یا حرکت ناگهانی ایجاد می‌شود . او می‌گوید مشکلات جدی‌تر کمر و ستون فقرات ممکن است ناشی از اعصاب، مفاصل و دیسک‌ها باشد.

بیشتر کمردردها در عرض چند هفته خود به خود برطرف می شوند. مراقبت های خانگی، از جمله مسکن های بدون نسخه، گرما، یخ و استراحت می تواند کمک کننده باشد. اگر کمردرد فروکش نکرد و باعث اختلال در فعالیت های روزانه یا خواب شود، باید به پزشک مراجعه کنید. یک پزشک مراقبت های اولیه ممکن است در مواردی که درد ناشی از فشار یا آسیب خفیف باشد کمک کند.

وقتی درد شدید است

دکتر گوردون می گوید: اگر درد شما شدید و مداوم است، وقت آن رسیده است که به یک متخصص مانند ارتوپد یا پزشک طب فیزیکی و توانبخشی مراجعه کنید، که گاهی به آن فیزیاتر گفته می شود.

متخصص ارتوپد، جراحي است که به پيشگيري، تشخيص و درمان جراحي و غير جراحي اختلالات سيستم اسکلتي عضلاني – استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، تاندون‌ها و عضلات شما اختصاص دارد.

دکتر گوردون می گوید: برخی از ارتوپدها متخصص عمومی هستند، در حالی که برخی دیگر در نواحی خاصی از بدن مانند لگن و زانو، پا و مچ پا یا شانه و آرنج تخصص دارند.

فیزیتریست یک پزشک پزشکی است که دوره های تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی را گذرانده است و ممکن است در زمینه های دیگر مانند پزشکی آسیب های مغزی، پزشکی عصبی عضلانی یا پزشکی ورزشی گواهینامه فوق تخصصی داشته باشد.

متخصصان طب فیزیکی درمان را بر عملکرد متمرکز می کنند و کل فرد را درمان می کنند، نه فقط ناحیه مشکل را. آنها تخصص پزشکی گسترده ای دارند که به آنها امکان می دهد شرایط ناتوان کننده را در طول زندگی یک فرد درمان کنند.

علل کمردرد شدید

دکتر گوردون می‌گوید: اگرچه فشار عضلانی شایع‌ترین علت کمردرد است، اما به گفته دکتر گوردون، دلایل احتمالی زیادی وجود دارد، از جمله:

  • آرتروز
  • شکستگی های فشاری ناشی از پوکی استخوان (تخریب استخوان)
  • شکستگی مهره ها
  • فتق دیسک (گاهی اوقات دیسک لغزش نامیده می شود) یا بیماری دژنراتیو دیسک
  • استئومیلیت (عفونت استخوان)
  • سیاتیک (درد عصبی)
  • تنگی (تنگی فضاهای ستون فقرات)
  • اسکولیوز (بدشکلی ستون فقرات)
  • اسپوندیلولیستزیس (تغییر مهره ها)
  • تومور نخاع

مراقب این علائم باشید که نیاز به توجه پزشکی دارند: درد همراه با بی حسی یا سوزن سوزن شدن در بازوها یا پاها. دکتر گوردون می گوید: تورم و قرمزی پشت (که می تواند نشان دهنده عفونت باشد)، مشکلات روده یا مثانه یا کاهش وزن ناخواسته.

او می‌گوید، همچنین اگر درد در یک یا هر دو پا منتشر شد، به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.

برای تعیین علت کمردرد مزمن، پزشک ممکن است آزمایشاتی مانند اشعه ایکس، تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI)، اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT)، اسکن استخوان یا الکترومیوگرافی را تجویز کند که آزمایشی برای تشخیص ناهنجاری های عصبی عضلانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا