سلامت

مروری بر روش های درمانی و تغییرات سبک زندگی برای دیابت

مروری بر روش های درمانی و تغییرات سبک زندگی برای دیابت

دیابت درمانی ندارد . با این حال، درمان می‌تواند شرایط را مدیریت کند و افراد ممکن است بتوانند به مرحله بهبودی دیابت برسند.

یادآوری متفورمین تمدید شده است. انتشار

در ماه مه 2020، سازمان غذا و دارو (FDA) توصیه کرد که برخی سازندگان متفورمین با انتشار طولانی مدت برخی از قرص های خود را از بازار ایالات متحده حذف کنند. این به این دلیل است که سطح غیرقابل قبولی از یک سرطان‌زای احتمالی (عامل ایجاد سرطان) در برخی از قرص‌های متفورمین طولانی‌رهش یافت شد. اگر در حال حاضر این دارو را مصرف می کنید، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید. آنها به شما توصیه می کنند که آیا باید داروی خود را ادامه دهید یا اگر به نسخه جدیدی نیاز دارید.

دیابت نوع 1 یک بیماری خود ایمنی است که زمانی ایجاد می شود که بدن سلول های تولید کننده لوزالمعده را تخریب کند. انسولین. این بدان معناست که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 انسولین تولید نمی کنند. بدون انسولین، بدن نمی تواند میزان گلوکز خون را تنظیم کند.

افراد مبتلا به دیابت نوع 2

الف> حساسیت به انسولین کاهش می یابد، به این معنی که بدن به اندازه نیاز انسولین تولید یا استفاده نمی کند. این رایج‌تر از دو نوع اصلی است.

این مقاله به بررسی روش‌های درمانی و تغییرات سبک زندگی می‌پردازد که می‌تواند به کاهش اثرات دیابت بر سلامتی فرد.

در حال حاضر هیچ درمانی برای دیابت وجود ندارد، اما بیماری می‌تواند بهبود یابد.

وقتی دیابت به بهبودی، به این معنی است که بدن هیچ نشانه ای از دیابت نشان نمی دهد، اگرچه این بیماری از نظر فنی هنوز وجود دارد.

پزشکان در مورد اینکه دقیقاً چه چیزی را تشکیل می دهد به اجماع نهایی نرسیده اند. بهبودی، اما همه آنها شامل سطوح A1C زیر 6.5% به عنوان یک عامل مهم. سطح A1C سطح قند خون فرد را در طول 3 ماه نشان می دهد.

براساس یک 2009 مراقبت از دیابت بیانیه اجماع، بهبودی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد:

  • خوشی نسبی: زمانی که سطح گلوکز خون فرد حداقل به مدت 1 سال کمتر از سطح گلوکز یک فرد دیابتی باشد بدون اینکه نیازی به استفاده از داروهای دیابت داشته باشد.
  • > بهبودی کامل: وقتی سطح گلوکز خون به سطحی برمی‌گردد که پزشکان انتظار دارند کاملاً خارج از محدوده دیابت یا پیش دیابت باشد و حداقل 1 سال بدون هیچ دارویی در آنجا بماند.
  • طولانی مدت. بهبودی: هنگامی که بهبودی کامل حداقل 5 سال طول بکشد.

حتی اگر یک فرد سطح قند خون خود را به مدت 20 سال به طور منظم حفظ کند، پزشک همچنان دیابت خود را در معرض خطر قرار می دهد. بهبودی به جای درمان.

دستیابی به بهبودی دیابت می‌تواند به سادگی ایجاد تغییر در یک برنامه ورزشی یا رژیم غذایی باشد، یا ممکن است چالش‌برانگیزتر باشد.

دیابت نوع 1 یک بیماری خود ایمنی است که اغلب در دوران کودکی ایجاد می شود. زمانی اتفاق می‌افتد که بدن به اشتباه به سلول‌های بتا پانکراس حمله می‌کند و توانایی تولید انسولین مورد نیاز بدن برای استفاده صحیح از قند خون را از بین می‌برد.

دریافت تشخیص دیابت نوع 1 می‌تواند دلهره‌آور باشد، اما بسیاری از افراد این بیماری را به خوبی مدیریت می کنند و از علائم و عوارض شدید جلوگیری می کنند.

درمان با انسولین

تزریق انسولین شایع ترین درمان دیابت نوع 1. افراد می‌توانند این تزریق‌ها را خودشان در خانه انجام دهند.

مجموعه‌ای از تزریق انسولین در دسترس است. آنها بسته به سرعت عملکرد انسولین و مدت زمان ماندگاری اثرات آن در بدن متفاوت هستند. هدف آنها تقلید نحوه تولید انسولین بدن در طول روز در رابطه با انرژی دریافتی است.

درمان‌های انسولین با سرعت‌های متفاوتی کار می‌کنند. نمودار زیر انواع را برجسته می کند، با چه سرعتی آنها کار می کنند و چقدر دوام می آورند.

محل هر تزریق ضروری است زیرا نقاط مختلف بدن انسولین را در سرعت های مختلف به عنوان مثال، تزریق به داخل شکم، انسولین را به سرعت تحویل می دهد. انسولینی که از طریق قسمت تحتانی کمر و باسن به جریان خون می رسد مدت بیشتری طول می کشد تا به آنجا برسد.

استفاده از وراپامیل

A کارآزمایی بالینی 2018 بر روی انسان نشان داد که فشار خون داروی وراپامیل ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد.

در این مطالعه، افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که اخیراً شروع شده است، دوزهای وراپامیل مصرف کردند. این کارآزمایی نشان داد که سطح گلوکز ناشتا آنها کمتر از افرادی بود که این دارو را مصرف نکردند.

برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1، به نظر می‌رسد این دارو تولید انسولین را در پانکراس بهبود می‌بخشد و نیاز به انسولین معمولی را کاهش می‌دهد. تزریقات.

FDA اخیراً وراپامیل هیدروکلراید را تأیید کرده است، مانند ورلان و Calan SR، به عنوان درمانی برای دیابت.

در حال حاضر، معکوس کردن دیابت نوع 2 برای شخص آسان تر از نوع 1 است.

این به این دلیل است که دیابت نوع 2 یک بیماری خودایمنی نیست. . طیف وسیعی از نیروهای بیرونی و عادات سبک زندگی می تواند آن را بدتر کند.

در حالی که این بدان معناست که دیابت نوع 2 بسیار گسترده تر از دیابت نوع 1 است، همچنین به این معنی است که فرد مبتلا به دیابت نوع 2 می تواند سبک زندگی نسبتاً ساده ای داشته باشد. و تنظیم رژیم غذایی برای بازگرداندن سطح قند خون آنها به محدوده طبیعی.

دریافت رژیم غذایی و چاقی هر دو نقش مهمی در ابتلا به دیابت نوع 2 دارند. به این ترتیب، افراد می توانند علائم دیابت نوع 2 را با پیروی از تغییرات سبک زندگی خاص که شامل بهبود رژیم غذایی و رژیم ورزشی آنها می شود، معکوس کنند.

داروها

در حالی که تنظیم سبک زندگی می تواند به کاهش تاثیر کمک کند. در مورد دیابت نوع 2، اکثر افراد مبتلا به این بیماری باید دارو مصرف کنند برای کاهش گلوکز خون و افزایش تولید بدن و حساسیت به انسولین.

این شامل موارد زیر طبقات داروها:

  • آگونیست های پپتید-1 شبه گلوکاگون (GLP-1): اینها بدن را وادار می کنند تا انسولین تولید کند و پانکراس را از تولید گلوکاگون در خون باز می دارد. سطح قند بالاست دولاگلوتاید، در میان دیگران، آگونیست های رایج GLP-1 برای افراد مبتلا به دیابت است.
  • مهارکننده های آلفا گلوکوزیداز:اینها از تجزیه نشاسته جلوگیری می کنند و به کاهش گلوکز خون کمک می کنند. مردم باید آنها را در کنار اولین لقمه غذا مصرف کنند. آکاربوز و میگلیتول مهارکننده‌های رایج آلفا گلوکوزیداز برای افراد مبتلا به دیابت هستند.
  • بیگوانیدها: این دسته دارویی شامل متفورمین، یک داروی رایج دیابت. بیگوانیدها به کبد دستور می دهند تا گلوکز کمتری تولید کند و حساسیت به انسولین را در عضلات افزایش دهد.
  • مهارکننده های DPP-4: اینها به حمایت از مدیریت طولانی مدت گلوکز بدون ایجاد هیپوگلیسمی کمک می کنند. آنها به ترکیب GLP-1 کمک می کنند تا مدت بیشتری در بدن باقی بماند که باعث کاهش سطح گلوکز می شود. آلوگلیپتین، لیناگلیپتین، ساکساگلیپتین، و سیتاگلیپتین مهارکننده های DPP-4 هستند که در حال حاضر در دسترس هستند.
  • مگلیتینیدها:اینها سلول های بتا در پانکراس را برای ترشح انسولین تحریک می کنند. ناتگلینید و رپاگلینید مگلیتینیدهایی هستند که در حال حاضر در دسترس هستند.
  • مهارکننده های SGLT2:اینها فعالیت پروتئین SGLT2 را که گلوکز را دوباره به کلیه ها جذب می کند، مسدود می کند. این به نوبه خود، بدن را تحریک می کند تا گلوکز در ادرار را آزاد کند و سطح آن را در خون کاهش دهد. این دسته جدید از داروها شامل کاناگلیفلوزین، داپاگلیفلوزین و امپاگلیفلوزین است.
  • سولفونیل اوره ها:اینها باعث آزادسازی بیشتر انسولین از سلول های بتا می شوند. سولفونیل اوره ها کلاس قدیمی تری از داروها هستند و تنها نسل اول سولفونیل اوره که امروزه هنوز مورد استفاده قرار می گیرد کلرپروپامید است. گلیمپراید، گلیپیزید و گلیبورید داروهای جدیدتری هستند که عوارض جانبی کمتری ایجاد می‌کنند.
  • تیازولیدین دیون‌ها: اینها عملکرد انسولین را در چربی و عضله بهبود می‌بخشند و همچنین تولید گلوکز را کاهش می‌دهند. کبد. این دسته شامل پیوگلیتازون است.
  • تسکین دهنده های اسید صفراوی (BASs):Colesevelam یک BAS است که کلسترول مضر و همچنین قند خون را کاهش می دهد. این داروها وارد جریان خون نمی شوند، بنابراین افراد مبتلا به مشکلات کبدی می توانند با خیال راحت از این دارو استفاده کنند.
  • آگونیست های دوپامین 2:این داروها باعث کاهش گلوکز خون بعد از غذا می شوند. یک مثال شامل بروموکریپتین است.

پزشکان ممکن است بسته به شدت و تظاهرات دیابت، یکی از اینها یا ترکیبی از آنها را تجویز کنند. درمان ترکیبی گران‌تر است و خطر عوارض جانبی بیشتری دارد، اما اغلب تأثیر کنترل‌کننده‌تری بر گلوکز دارد.

افراد در مراحل اولیه دیابت نوع 2 اغلب نیازی به مصرف انسولین اضافی ندارند. . حساسیت به انسولین، بر خلاف تولید انسولین، مشکل اصلی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 است.

درمان دارو بر کاهش قند خون و بهبود جذب تمرکز دارد. با این حال، بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 طولانی مدت در نهایت انسولین مصرف می کنند زیرا پانکراس آنها دیگر آن را تولید نمی کند.

تحقیق در مورد روش های معکوس کردن

A مطالعه 2016 نشان داد که برخی از مداخلات می توانند به بهبود دیابت نوع 2 کمک کنند، از جمله:

  • روتین های ورزشی شخصی
  • رژیم های سخت
  • داروهای کنترل کننده گلوکز

چهار ماه پس از مداخله، 40 درصد از افراد توانستند داروهای خود را قطع کنند و ادامه دادند. در بهبودی جزئی یا کامل.

دیابت بارداری نوعی است که در دوران بارداری ایجاد می شود و پس از تولد کودک برطرف می شود.

بسیاری از آنها برطرف می شوند. داروهای دیابت با جنین در حال رشد تداخل نامطلوب دارند، بنابراین فرد باید در مورد جایگزین های بی خطر برای بارداری برای کاهش قند خون و افزایش انسولین با پزشک صحبت کند.

افراد مبتلا به دیابت بارداری باید مصرف قند را مدیریت کنند و به طور منظم مصرف کنند. ورزش سبک با این حال، اگر این اثر مطلوب را نداشته باشد، پزشک ممکن است انسولین را برای کمک به مدیریت سطح قند خون تجویز کند.

مطالعات بسیار کمی با کیفیت بالا تایید می‌کنند که کدام داروهای غیرانسولینی در دوران بارداری بی‌خطر هستند. انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند از استفاده از آنها در دوران بارداری استفاده نکنید، اگرچه برخی پزشکان آنها را تجویز می کنند.

دو تغییرات اصلی در شیوه زندگی می تواند به مدیریت دیابت نوع 2 کمک کند: ورزش و رژیم غذایی.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه افراد مبتلا به دیابت نوع 2 اضافه وزن ندارند.

ورزش و کاهش وزن

یک رژیم غذایی سالم و غنی از مواد مغذی و ورزش منظم اغلب اولین گام ها برای مدیریت دیابت نوع 2 هستند.

یک بیانیه اجماع 2022 از کالج پزشکی ورزشی آمریکا نشان داده است که افزایش فعالیت بدنی می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 16 درصد به ازای هر کیلوگرم (کیلوگرم) از بدن کاهش دهد. کاهش وزن.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)-source> توصیه می‌کند که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باید 150 دقیقه در هفته فعالیت‌های هوازی داشته باشند، از جمله:

تقسیم کردن فعالیت بدنی به پنج جلسه 30 دقیقه‌ای در طول هفته می‌تواند به فرد در مدیریت این مقدار کمک کند. ورزش. این ممکن است برای کمک به بدن در مدیریت علائم دیابت کافی باشد.

نکات رژیم غذایی

نکات رژیم غذایی برای مدیریت دیابت نوع 2 عبارتند از:

  • محدود کردن کربوهیدرات‌ها: جایگزینی کربوهیدرات‌ها با غذاهای پر پروتئین و فیبر به تنظیم قند خون کمک می‌کند. .
  • خوردن کمتر شکر: جایگزین های شکر، مانند استویا، ممکن است به برخی از افراد در مدیریت علائم دیابت کمک کند.
  • غذاهای غنی از فیبر: فیبر می تواند به کاهش سرعت هضم کربوهیدرات ها و قندها کمک کند.

غذاهایی که باید در رژیم غذایی گنجانده شود:

رژیم غذایی متنوع تضمین می کند که بدن همه چیز را دریافت می کند. مواد مغذی مورد نیاز آن افراد همچنین باید کمتر کالری بخورند و سعی کنند در هر وعده غذایی مقادیر مشابهی کربوهیدرات بخورند.

چربی های غیراشباع چندگانه، مانند ماهی، آجیل و سبزیجات روغن‌ها نیز برای حفظ سطح قند خون بسیار مفید هستند.

یک رژیم غذایی سالم برای قلب، مانند رژیم DASH، می تواند یک باشد بسیار روش موثر برای ساختار یک برنامه غذایی برای کاهش خطر یا اثرات دیابت.

اگر تغییرات رژیم غذایی و ورزش ممکن یا موفقیت‌آمیز نباشد، فرد می‌تواند از طریق جراحی چاقی.

با این حال، این اغلب آخرین خط درمان است. پزشکان معمولاً آن را برای افراد مبتلا به چاقی مرضی رزرو می کنند که هیچ گزینه درمانی دیگری برای آنها موفقیت آمیز نبوده است.

این نوع جراحی شامل کاهش اندازه اندام معده است که به افراد کمک می کند بعد از غذا خوردن احساس سیری کنند. برخی از انواع جراحی همچنین آناتومی فرد را تغییر می‌دهند و ممکن است هورمون‌هایی را که به افزایش وزن کمک می‌کنند، تغییر دهند.

بند معده جراحی و جراحی بای پس معده دو نمونه معمولی از این مداخله پزشکی است.

هر دو عمل خطرات موجود است، بنابراین پزشکان معمولا آنها را به عنوان اولین گزینه در نظر نمی گیرند. بیمه نامه ها نیز به ندرت جراحی چاقی را پوشش می دهند.

خیر درمان کامل برای دیابت در دسترس است، اما برخی از روش‌های درمانی امیدوارکننده در دست توسعه هستند.

کار مستقیم با یک پزشک توانا ممکن است به افراد کمک کند گزینه‌های درمانی را پیدا کنند که می‌تواند دیابت را بهبود بخشد.

انواع. دیابت 1 و 2 شرایطی مادام العمر هستند، اما اقدامات درمانی مناسب می تواند به فرد مبتلا به هر دو نوع کمک کند زندگی فعال و سالمی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا