درهم برهم

قلعه ویندزور چیست؟

قلعه ویندزور چیست؟

قلعه ویندزور چیست؟

قلعه ویندزور یکی از مشهورترین قلعه‌های انگلستان است که از اواخر قرن یازدهم به‌عنوان خانه و حافظ خانواده سلطنتی عمل می‌کرد. قلعه ویندزور که در قرن بیست و یکم به عنوان یک اقامتگاه سلطنتی و یک جاذبه توریستی شناخته می شود، در تاریخ طولانی خود از محاصره ها، زندان ها، آتش سوزی های بزرگ جان سالم به در برده و مراسم عروسی و تشییع جنازه سلطنتی بی شماری را مدیریت کرده است. این قلعه ترکیبی از سبک‌های معماری است که دارای طرح‌بندی قرون وسطایی است، اما بیشتر بر تأثیرات معماری گرجی، گوتیک و ویکتوریایی متکی است.

منشا ویندزور به ویلیام فاتح، پس از فتح بریتانیا در سال 1066 برمی‌گردد. یکی از چندین انبار که برای دفاع از لندن، ساختار چوبی اولیه ویندزور اهمیت استراتژیک قابل توجهی داشت، زیرا به عنوان نگهبان در رودخانه تیمز عمل می کرد. پادشاه هنری دوم منابعی را برای افزودن سنگ به طرح در قرن دوازدهم اختصاص داد، زیرا ساختار اصلی به سرعت در حال فرسوده شدن بود. پیشرفت‌های بیشتر در قرون وسطی شامل اضافه شدن کلیسای سنت جورج در قرن پانزدهم بود، ساختاری که هنوز پابرجاست. با شروع با پادشاه هنری هشتم در قرن شانزدهم، قلعه ویندزور در درجه اول به عنوان مکانی برای سرگرمی های سلطنتی شناخته شد. فعالیت دیپلماتیک، هدفی که در قرن بیست و یکم به آن ادامه می دهد.

During the reign of King Henry VIII, Windsor Castle was used for diplomatic events.

در زمان پادشاهی هنری هشتم، از قلعه ویندزور برای رویدادهای دیپلماتیک استفاده می شد.

به عنوان مرکز اصلی قدرت سلطنتی، قلعه ویندزور میزبان بسیاری از رویدادهای مهم تاریخی بوده است. در قرن سیزدهم، قلعه به مدت دو ماه توسط گروهی از بارون‌ها که توسط فرانسوی‌ها تامین مالی می‌شدند، محاصره شد، که می‌خواستند پادشاه جان اول را مجبور کنند که شرایط Magna Carta تازه ایجاد شده را بپذیرد. شاه چارلز اول در طول جنگ داخلی انگلستان در قرن هفدهم در این قلعه زندانی شد و بعداً پس از اعدامش توسط پارلمان در آنجا به خاک سپرده شد. پسرش، چارلز دوم، پس از بازگرداندن او به تاج و تخت، دستور داد تا قلعه را به عنوان بخشی از احترام به پدرش بازسازی کنند. در سال 1992، قلعه ویندزور دچار آتش سوزی ویرانگری شد که تقریباً به 100 اتاق آسیب رساند یا ویران کرد، که منجر به بحث سیاسی داغ در مورد مسئولیت هزینه تعمیرات شد.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

در قرن بیست و یکم، قلعه ویندزور نقش مهمی در فعالیت‌های خانواده سلطنتی دارد. در طول سلطنت ملکه الیزابت دوم، این قلعه به عنوان اقامتگاه اصلی بهاری و تابستانی او بوده است، به ویژه در طول دوره عید پاک هر سال. خانواده سلطنتی همچنین از ویندزور برای میزبانی مراسم و رویدادهای دیپلماتیک استفاده می‌کنند که طبق سنت ایجاد شده در دوره تودور است. زمانی که خانواده سلطنتی در اقامتگاه نیستند، قلعه مسکونی باقی می ماند و نزدیک به 500 ساکن دائمی دارد. یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری در نزدیکی لندن، قلعه ویندزور است که اغلب برای تورهایی باز است که شامل بازدید از مجموعه هنری سلطنتی و نمایشگاه های ویژه در مورد زندگی خانواده سلطنتی و تاریخ قلعه است.

حتما بخوانید : تئاتر شام چیست؟
چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا