اخبار روز

سلاح‌های آمریکایی در اسرائیل روبه‌ اتمام است/تل‌آویو نگران شد

سلاح‌های آمریکایی در اسرائیل روبه‌ اتمام است/تل‌آویو نگران شد

سلاح‌های آمریکایی در اسرائیل روبه‌ اتمام است/تل‌آویو نگران شد

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه عبری زبان اسرائیل الیوم گزارش داد که ذخایر تسلیحاتی آمریکا در بزرگترین انبار نظامی اراضی اشغالی در حال خالی شدن است.

در این گزارش آمده است: موجودی این انبار تسلیحاتی رو به اتمام است و مقامات نظامی ارتش اسرائیل نسبت به تأثیرگذاری این مسأله بر نبردهای آتی نگران هستند.

بر اساس این گزارش، در انبار مذکور، موشک‌ها و سلاح‌هایی قرار دارد که طی دوره اخیر به دلایل مختلف از جمله جنگ اوکراین، تعداد آنها به شدت کاهش یافته است.

روزنامه اسرائیل الیوم به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت: توافقات محرمانه‌ای وجود دارد که به ارتش اسرائیل اجازه می‌دهد در شرایط اضطراری نظامی، مانند جنگ اکتبر ۱۹۷۳ از این سلاح‌ها استفاده کند.

این منابع اعلام کردند که بخشی از این سلاح‌ها طی ماه‌های اخیر از بندر اسدود و در ایام تعطیل، از اراضی اشغالی خارج شده است.

بر اساس این گزارش، منابع آمریکایی نیز اعلام کرده‌اند که معلوم نیست چه زمانی این انبار تسلیحاتی مجدداً پر خواهد شد. صهیونیست‌ها با توجه به افزایش تهدیدات علیه ارتش رژیم صهیونیستی از سوی نیروهای مقاومت، نسبت به این مسأله به شدت نگران هستند.

از سوی دیگر، رسانه‌های صهیونیستی عصر چهارشنبه اعلام کردند که همچنان سطح آمادگی ارتش اسرائیل به دلیل افزایش فعالیت گروه‌های فلسطینی و عملیات شهادت طلبانه آنها در سطوح بالا قرار دارد.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که شرایط امنیتی اسرائیل نگران کننده است و دستگاه‌های امنیتی اسرائیل در بازداشت عاملان عملیات اخیر با مشکل مواجه هستند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین «معطی» نیز اعلام کرد که ۱۵ عملیات مقاومتی در کرانه باختری و بیت المقدس علیه صهیونیست‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته صورت گرفته است که مهمترین آنها دو تیراندازی، پرتاب مواد منفجره و مقابله با حملات شهرک‌نشینان صهیونیستی و انهدام خودروهای آنها بود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا