آشپزی

ریزوتو قارچ وحشی خامه ای

ریزوتو قارچ وحشی خامه ای

این دستور پخت ریزوتو با قارچ وحشی خامه ای یک تغییر مطلق بازی است. غنی، پر از طعم است و شگفت انگیزترین بافت خامه ای را دارد. اگر به دنبال بهترین دستور پخت ریزوتو قارچ گیاهی هستید، دیگر دنبال این نروید.

creamy wild mushroom risotto
پرش به:

این دستور پخت ریزوتو با قارچ وحشی قطعاً برنده است، و من به معنای واقعی کلمه آن را معنا می کنم. سال‌ها این غذای خاص من بوده و در گذشته ستاره آشپزی شغلی من (مصاحبه برای سرآشپزهایی که در آن آشپزی می‌کنند) بوده است. نیازی به گفتن نیست که هر بار این کار را برای من به ارمغان آورد.

wild mushroom risotto garnished with chopped parsley

سلب مسئولیت: این ساده‌ترین دستور غذا در این وبلاگ نیست، اما قول می‌دهم که ارزش زمان و تلاش بیشتری را دارد که صرف می‌کنید. وقتی با سالاد موشک با پارمزان و یک لیوان سوویگنون بلان خوب!

اگر عاشق ریزوتو هستید، ممکن است بخواهید ریزوتو میگوی خامه ای با نخود را نیز بررسی کنید. و ریزوتو کدو حلوایی (Risotto Alla Zucca).

بقایای ریزوتو قارچ وحشی برای تهیه گلوله‌های برنج ایتالیایی (آرانچینی) عالی است. یک فینگر فود عالی شبیه ایکلی کوفته (کیبه ترکی) است.

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

برای قارچ های وحشی سرخ شده

قارچ وحشی

قارچ های وحشی طعم دهنده اصلی و عنصر ستاره این دستور پخت ریزوتو قارچ لذیذ هستند. بنابراین، آنها باید تازه، خوش طعم و با کیفیت باشند.

می‌توانید قارچ‌های وحشی را از فروشگاه‌های محلی یا بازارهای کشاورز خریداری کنید. انتخاب ممکن است بسته به فصل متفاوت باشد. از طرف دیگر، می توانید از قارچ های خشک شده استفاده کنید که به طور گسترده در سوپرمارکت های بزرگ موجود است.

من چند سالی است که به جستجوی قارچ های وحشی می پردازم و می توانم مجموعه خوبی از آنها را پیدا کنم، به خصوص در پاییز. یکی از دستور العمل های مورد علاقه من برای طبخ با قارچ وحشی تازه علوفه ای سوپ مرغ تند و ترش چینی است. و همچنین این غذای لذیذ و دلپذیر ریزوتو قارچ لذیذ.

قارچ های وحشی مورد علاقه من برای این غذای ریزوتو عبارتند از:

برای ریزوتو

Labelled picture of ingredients for wild mushroom risotto

برنج ریزوتو

مهم ترین ماده تشکیل دهنده ریزوتو برنج است و برای اینکه هر بار نتیجه عالی بگیرید، نوع مناسب برنج را انتخاب کنید.

Carnaroli، vialone nano، arborio یا Baldo بهترین گزینه‌ها هستند و همگی مایع را به خوبی جذب می‌کنند و به شما بافت کرمی دوست‌داشتنی را می‌دهند.

Arborio رایج‌ترین برنج ریزوتو است که در مغازه‌ها به فروش می‌رسد.

اگر می‌خواهید برنج Carnaroli بخرید، می‌توانید به فروشگاه‌های بزرگ‌تر مراجعه کنید یا آن را آنلاین از آمازون .

بالدو در اکثر فروشگاه‌های خاورمیانه یا ترکیه موجود است. این همان نوع برنجی است که من برای تهیه برنج ترکی (Sehriyeli Pilav) دستور خوشمزه خود استفاده می کنم.

Vialone Nano به سختی در خارج از ایتالیا در دسترس است.

برنج ریزوتو را قبل از استفاده آبکشی نکنید. شستن برنج نشاسته را از بین می برد، که به بافت مخملی ریزوتو کمک می کند.

پنیر پارمزان

از یک بلوک پارمزان با کیفیت خوب استفاده کنید و آن را درست قبل از استفاده رنده کنید. این یک امر ضروری است. حتی به استفاده از پنیر از قبل رنده شده فکر نکنید. برای داشتن بهترین طعم و بافت در ریزوتو باید از چیز واقعی استفاده کنید. می توانید آن را با Pecorino Romano جایگزین کنید.

مواد دیگری که برای تهیه ریزوتو قارچ وحشی نیاز دارید عبارتند از:

  • پنیر ماسکارپونه – من این پنیر خامه ای را به تمام غذاهای ریزوتو اضافه می کنم تا بافتی مخملی و غنی داشته باشد. می توانید آن را با کرم فریچه جایگزین کنید.
  • سفید – این طعم ریزوتو را تشدید و تقویت می کند. می‌توانید از ورموت برای طعم شیرین‌تر استفاده کنید یا آن را برای یک نسخه مناسب برای کودکان حذف کنید.
  • کره – کره با کیفیت خوب هنگامی که درست قبل از پایان فرآیند پخت و پز اضافه شود، بافت خامه ای و طعمی غنی می دهد.
  • استاک سبزیجات خانگی – من ترجیح می‌دهم از آب سبزیجات برای غذاهای ریزوتو استفاده کنم. با این حال، استاک مرغ نیز عالی عمل می کند. همچنین می‌توانید از استوک یا مکعب‌های استوک خریداری شده در فروشگاه استفاده کنید، اگر سهامی در دست ندارید. مطمئن شوید که نمک زیادی اضافه نکنید زیرا استاک‌های آماده و مکعب‌های استوک از قبل حاوی نمک هستند.
  • موسیر – آنها طعم لطیف تر و شیرین تری نسبت به پیاز دارند اما اگر پیاز را در دست ندارید می توانید از آن استفاده کنید.

برای پوره قارچ

labelled picture of ingredients for mushroom purée
  • کرم– خامه دوبل یا خامه غلیظ برای یک پوره قارچ وحشی طعم‌دار لازم است که راز یک ریزوتوی غنی و خامه‌ای قارچ وحشی است.
  • قارچ های وحشی – من از همان مجموعه ای از قارچ های وحشی که برای ریزوتو استفاده می کنم استفاده می کنم.

چگونه ریزوتوی قارچ وحشی خامه ای درست کنیم؟

دستیابی به طعم و قوام عالی در یک ریزوتو می تواند مشکل باشد، به خصوص زمانی که اینترنت پر از دستور العمل های نادرست زیادی باشد. اما هنگامی که نکات و تکنیک‌های اساسی را که در طی سال‌ها به عنوان سرآشپز آموخته‌ام دنبال کنید، می‌توانید غذاهای ریزوتوی خاص خود را با مواد مورد علاقه خود بسازید.

پوره قارچ را آماده کنید

این مرحله ساده برای طعم قوی قارچ و کرمی بودن بیشتر ضروری است.

من از این روش برای بسیاری از دستور العمل های دیگر ریزوتو مانند ریزوتو کدو حلوایی (Risotto Alla Zucca) استفاده می کنم.

می توانید خلاق باشید و از هر نوع قارچ وحشی که دوست دارید استفاده کنید. رنگ ریزوتو بسته به نوع قارچی که استفاده می کنید متفاوت است.

برای تهیه پوره، تابه ای را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و روغن زیتون را اضافه کنید. موسیر را تفت دهید تا نرم و کمی قهوه ای شود.

sautéing the shallots with olive oil

قارچ ها را اضافه کنید، چند دقیقه تفت دهید و سپس خامه دوبل را اضافه کنید.

cooking the mushrooms in cream

چند دقیقه دیگر بپزید تا قارچ ها نرم شوند و خامه تا نیمه کم شود.

Mushrooms are cooked until soft

تابه را از روی حرارت بردارید و قارچ ها را با استفاده از غذاساز یا مخلوط کن دستی به پوره تبدیل کنید. آن را کنار بگذارید.

wild mushroom purée

قارچ ها را تفت دهید

این مرحله دوم برای تهیه ریزوتو قارچ وحشی است.

برای تفت دادن قارچ ها، کره را در تابه ای که در آن ریزوتو درست می کنید، روی حرارت متوسط ​​آب کنید. قارچ ها (خشک یا تازه) و سیر خرد شده را اضافه کنید و به آرامی تفت دهید تا کمی قهوه ای شود.

Sautéing the mushrooms in a pan

نیمی از قارچ ها را برای تزئین ریزوتو در نظر بگیرید و آنها را گرم نگه دارید. بقیه قارچ ها را در تابه بگذارید و شروع به درست کردن ریزوتو کنید.

sautéed mushrooms for making risotto base

ریزوتو را بپزید

موسیر و روغن زیتون را به ماهیتابه ای که نیمی از قارچ های تفت داده شده را دارید اضافه کنید.

shallots are added to sautéed mushrooms

آنها را به آرامی تفت دهید تا نرم و شفاف شوند. اجازه ندهید موسیر قهوه ای شود زیرا طعم ریزوتو را از بین می برد.

برنج را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا نیمه شفاف شود. قبل از افزودن ، مطمئن شوید که دانه ها کاملا گرم شده اند.

the rice is added to the pan

وقتی برنج به اندازه کافی داغ شد، سفید را اضافه کنید و بپزید تا تمام الکل تبخیر شود.

the white wine is added to riceit

حرارت را کم کنید و هر بار یک ملاقه آب مرغ در حال جوشیدن را اضافه کنید.

adding the stock to rice

برنج را هر 30 تا 40 ثانیه یکبار به هم زدن ادامه دهید تا مایه کاملاً جذب برنج شود. وقتی دیگر مایعی در ماهیتابه وجود نداشت، مقدار بیشتری آب اضافه کنید و همین کار را تکرار کنید تا برنج تقریباً پخته شود اما همچنان ترد شود.

پنیر ماسکارپونه، نمک و فلفل را در این مرحله اضافه کنید و چند دقیقه دیگر بپزید.

Mascarpone is added to the risotto

برنج را چک کنید، پوره قارچ را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دهید. در صورت لزوم مایع بیشتری اضافه کنید تا زمانی که آل دنته پخته شود.

Mushroom purée is added to risotto

کره سرد را اضافه کنید و آن را قوی هم بزنید. این مرحله  mantecatura نامیده می‌شود؛ هم زدن مداوم کره در ریزوتو برای ایجاد حالت خامه‌ای.

the butter is added to risotto

حرارت را خاموش کنید و پنیر پارمزان رنده شده را روی آن اضافه کنید. پنیر پارمزان را هم نزنید و قبل از سرو، بگذارید ریزوتو به مدت 5 دقیقه با درب استراحت کند.

grated parmesan is scattered on top of the risotto

در صورت لزوم، قارچ‌های باقیمانده را برای تزئین در تابه یا مایکروویو گرم کنید. ریزوتو را سرو کنید و با سبزیجات خرد شده و قارچ سرخ شده تزئین کنید.

نکات برتر از سرآشپز

از نوع مناسب برنج استفاده کنید

مهم ترین ماده تشکیل دهنده ریزوتو برنج است و برای اینکه هر بار نتیجه عالی بگیرید، نوع مناسب برنج را انتخاب کنید. کارنارولی، ویالون نانو، آربوریو یا بالدو بهترین انتخاب ها برای تهیه غذاهای ریزوتو خامه ای هستند.

برنج ریزوتو را قبل از استفاده آبکشی نکنید. شستن برنج نشاسته را از بین می برد، که به بافت مخملی ریزوتو کمک می کند.

مطمئن شوید که آبگوشت/آبگوشت گرم است

افزودن مایع سرد به ریزوتو در هنگام پختن، فرآیند پخت را کند می‌کند و ممکن است به برنج شوک وارد کند تا مایع زیادی جذب نشود. آبگوشت/آبگوشت خود را روی حرارت ملایم بجوشانید.

هر بار یک ملاقه اضافه کنید. پختن و هم زدن روی حرارت متوسط ​​تا زمانی که برنج آل دنته شود. این به برنج کمک می کند تا مایع و طعم را به طور کامل جذب کند. سهام را یکباره اضافه نکنید.

توجه خود را کاملاً روی ریزوتو خود نگه دارید

اجازه ندهید ریزوتو بدون مراقبت بجوشد. هم زدن بخش مهمی از پخت ریزوتو است. این به برنج کمک می کند تا نشاسته خود را آزاد کند و به ریزوتو بافت خامه ای می دهد.

اغلب بررسی کنید و هم بزنید، در حالت ایده آل هر 30 ثانیه یکبار تا به بافت مخملی مورد نظر خود برسید.

هم‌زدن از خشک شدن یا چسبیدن آن به ته ظرف نیز جلوگیری می‌کند.

افزودن کره و پنیر پارمزان

همیشه کره را درست قبل از پایان پخت و پز اضافه کنید. مطمئن شوید که کره سرد و تازه از یخچال خارج شده است. کره را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شود.

پس از اتمام فرآیند پخت، پنیر پارمزان را اضافه کنید. حرارت را خاموش کنید، پنیر را بپاشید، وسوسه نشوید که آن را هم بزنید، آن را با یک درب بپوشانید و بگذارید 5 دقیقه قبل از سرو بماند.

پیشنهادات ارائه

می‌توانید ریزوتو را به‌عنوان غذای اصلی یا به‌عنوان غذای جانبی سرو کنید، بسته به چیزی که تصمیم دارید در آن بگنجانید.

ما معمولاً این ریزوتو قارچ را به عنوان غذای جانبی می‌خوریم، اما می‌تواند به تنهایی یک غذای اصلی گیاهی نیز درست کند، زیرا قطعاً هیچ طعمی ندارد.

این ریزوتو قارچ وحشی خوشمزه را به عنوان غذای اصلی همراه با یک کاسه سالاد مانند کوبان سالاتاسی سرو کنید. (سالاد ترکی شپرد)، سالاد موشک با پارمزان، یا سالاد خیار یونانی.

همچنین همراهی عالی برای غذاهای ساده بره یا ماهی مانند سی باس پخته شده در فویل – Firinda Levrek، میگوهای کره سیر BBQ، و Sac Kavurma (ساوته بره ترکی).

سؤالات متداول دستور غذا

از کدام برای ریزوتو استفاده کنیم؟

حتی اگر این امر عمدتاً به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد یا هر چیزی که باید انجام دهید من ترجیح می دهم از های خنثی تری مانند Pinot Grigio یا Sauvignon Blanc استفاده کنم. می‌توانید این راهنمای مفصل را بررسی کنید که سفید بهترین است اگر به نوع خاصی از ریزوتو علاقه دارید.

چگونه ریزوتو را دوباره گرم کنیم؟

اگرچه ممکن است بافت و طعم ریزوتو را کمی تغییر دهد، می توانید آن را در مایکروویو دوباره گرم کنید. مایکروویو را روی دو دقیقه روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و ریزوتو را گرم کنید و هر از گاهی هم بزنید.

آیا می توانم از خشک شده استفاده کنم قارچ های وحشی؟

می توانید از قارچ های خشک یا مخلوطی از هر دو استفاده کنید. قارچ‌های خشک طعم و طعم شدید و طعم اومامی را به ریزوتو اضافه می‌کنند و همچنین رنگ تیره‌تری به آن می‌دهند.
اگر از قارچ‌های خشک استفاده می‌کنید، آن‌ها را چند دقیقه بجوشانید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر در آب داغ خیس بخورند. تا نرم شود.
بعد از نرم شدن آنها را آبکش کنید و تقریباً خرد کنید و برای تهیه پایه ریزوتو با کره تفت دهید.
آبی را که قارچ های خشک را خیس کردید در آن نگه دارید و هنگام پخت ریزوتو برای طعم بیشتر به آب اضافه کنید.

برای دستور العمل های خوشمزه تر برنج، چرا امتحان نکنید:

این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بگذارید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید #cookingorgeous.

امیدوارم از روند تهیه این ریزوتوی خامه ای، آرامش بخش و غنی از قارچ وحشی به همان اندازه که از خوردن آن لذت می برید لذت ببرید! ?

خوشحالی! / افیه اولسون!

ريزوتوي خامه اي قارچ وحشي

آیلا کلولی

این دستور پخت ریزوتو با قارچ وحشی خامه ای یک تغییر مطلق بازی است. غنی، پر از طعم است و شگفت انگیزترین بافت خامه ای را دارد.

stop offset=”0%” stop-opacity=”1″/>

زمان آماده سازی 30 دقیقه

زمان آشپزی 25 دقیقه

Total Time 55 mins

Course Appetizer, Main Course

Cuisine Italian, Mediterranean

Servings 4 servings

Calories 614 kcal

Ingredients 

 

Instructions 

Mushroom purée

  • Heat the pan with olive oil at medium heat.

  • Add the shallots and gently fry them.

  • Add the mushrooms and sauté for a few minutes.

  • Add double cream and cook at low heat for another few minutes until mushrooms are softened.

  • Make a purée by using a food processor or a hand blender.

  • Set aside and proceed to prepare the mushroom to sauté.

Mushroom sauté

  • If you are using dried mushrooms, boil them for a few minutes and let them soak in hot water for another 15-20 minutes or until softened. Then drain the softened mushrooms and chop them. Set them aside to use them in your sauté. Also, keep the mushroom water you soaked the dried mushrooms in and use it in combination with the chicken stock when cooking the risotto for extra flavor.

  • Melt the butter in the pan that you will be making the risotto on medium heat.

  • Add the mushrooms (dried or fresh ones) and chopped garlic, and gently sauté until lightly browned.

  • Spare half of the mushrooms for garnishing the risotto, keeping them warm.

  • Leave the rest of the mushrooms in the risotto pan.

Mushroom risotto

  • Heat the chicken stock or vegetable stock in a pan and leave it on low heat simmer. کنار بگذارید. You will use this when cooking the risotto.

  • Add the olive oil to the risotto pan (where half of the mushroom sauté is at) and add shallots, gently fry at low to medium heat until soft and translucent.

  • Add the rice and cook a few minutes until they are semi-translucent then add the white wine, and cook until all the alcohol evaporates.

  • Turn the heat to low and start adding the simmering chicken stock a ladle each time.

  • Keep stirring the rice every 30-40 seconds until the stock is totally absorbed by the rice.

  • Add more chicken stock when there is no more liquid in the pan and repeat the same process until the rice is nearly cooked but still crunchy.

  • Add the mascarpone cheese, salt, and pepper at this point and cook a few more minutes before adding the mushroom purée.

  • Check the rice and add more liquid if necessary until it’s cooked al dente. Add the butter and give it a good stir.

  • Turn the heat off and add the grated Parmesan cheese on top. Do not stir the Parmesan cheese in, and let the risotto rest for 5 minutes with a lid on before serving.

  • Heat the remaining mushrooms for garnish if necessary in a pan or a microwave.

  • Serve the risotto and garnish with chopped herbs and the sautéed mushrooms.

یادداشت

  • Carnaroli, vialone nano, arborio, or Baldo are the best options and they all absorb the liquid well, giving you that lovely creamy texture we are after.
  • Don’t rinse the risotto rice before using it. Washing the rice removes the starch, which is what helps give risotto its velvety texture.
  • Keep your stock/broth simmering on low heat. Add a ladle at a time, cooking and stirring over medium heat until the rice is al dente.
  • Check and stir your risotto often, ideally every 30 seconds to achieve the velvety texture we are after.
  • Always add the cold butter just before the cooking process end.
  • Add the Parmesan cheese after removing the risotto from the heat.
  • Check the seasoning at the end and adjust it to your taste.

Nutrition

Calories: 614kcalCarbohydrates: 77gProtein: 17gFat: 25gSaturated Fat: 12gPolyunsaturated Fat: 1gMonounsaturated Fat: 10gCholesterol: 53mgSodium: 1360mgPotassium: 513mgFiber: 5gSugar: 6gVitamin A: 1136IUVitamin C: 2mgCalcium: 288mgIron: 4mg

این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. این بدان معناست که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کارمزد برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا