درهم برهم

رولر کوستر چیست؟

رولر کوستر چیست؟

رولر کوستر چیست؟

ترن هوایی‌ها سواری‌های هیجان‌انگیزی هستند که مانند یک مسیر راه‌آهن عمل می‌کنند و نقطه برجسته پارک‌های موضوعی در اطراف هستند. جهان. آنها از فولاد یا چوب ساخته شده‌اند و شامل یک سری تپه‌ها و ریزش‌ها، چرخش‌های ناگهانی، حلقه‌های مسیر و عناصر چوب پنبه مانند هستند. ترن هوایی یکی از وسایل مورد علاقه جویندگان هیجان است و از روزگار خود به عنوان یک سرسره با شکوه تکامل یافته است.

کارشناسان در مورد اولین ترن هوایی بحث می کنند. برخی پیشنهاد می کنند که ساخت سرسره های یخی عمدی در روسیه قرن هفدهم واجد شرایط است. برخی دیگر ادعا می کنند که یک ساختار فرانسوی 1812 که اتومبیل های قفل شده در یک مسیر را نشان می دهد، اولین نسخه واقعی سواری است. در سال 1881، لامارکوس آدنا تامپسون، طراح، چیزی را تصور کرد که اولین ترن هوایی آمریکا، راه آهن سوئیچ بک خواهد بود. سواری Coney Island دارای صندلی های نیمکت مانند بود و از یک مسیر 600 فوتی (182 متری) تشکیل می شد. به ایستگاه دوم، جایی که ماشین به مسیر برگشت سوئیچ می شود. این مسیر چند سال بعد با یک مدار کامل بیضی شکل جایگزین شد.

A wooden roller coaster.

یک ترن هوایی چوبی.

یک نوآوری عمده تپه آسانسور بود که توسط فیلیپ هینکل در سال 1885 ایجاد شد و برای اولین بار در سواری خود، جاده لذت جاذبه استفاده شد. تپه آسانسور در ابتدای سواری با استفاده از یک کابل یا زنجیر برای بالا بردن واگن‌های سواری از شیب تند قرار داده شد. تپه بالابر در ترن هوایی های مدرن رایج است، اگرچه تپه های اولیه حدود 40 فوت (12 متر) ارتفاع داشتند، در حالی که امروزه آنها به ارتفاع 456 فوت (139 متر) می رسند.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

Roller coasters have evolved considerably since their days as a glorified slide, and are a prime attraction for thrill seekers.

ترن هوایی از زمان خود به عنوان یک سرسره با شکوه به طور قابل توجهی تکامل یافته است و یک جاذبه اصلی برای جویندگان هیجان است.

در سال 1959، دیزنی لند اولین ترن هوایی با مسیر فولادی را با نام Matterhorn Bobsleds افتتاح کرد. تا آن زمان، بیشتر زیر لیوانی ها سازه های چوبی بودند. خطوط فولادی، بر خلاف نمونه های چوبی قبلی خود، از نظر طراحی بسیار انعطاف پذیر هستند، زیرا اجزای فولادی را می توان به هر شکل دلخواه تولید کرد. این فناوری جدید امکان ترکیب عناصر هیجانی که امروزه از آنها لذت می‌برند، مانند حلقه‌ها و چوب پنبه‌ها را می‌دهد.

A roller coaster.

یک ترن هوایی.

ترن هوایی های اولیه – و برخی از آنها مدرن – توسط یک زنجیر یا کابل بالابر به بالای یک تپه رانده می شدند و سپس اجازه می دادند تا از طریق مدار خود عبور کنند. نوآوری مدرن چندین راه جایگزین برای تغذیه یک زیر لیوانی ایجاد کرده است. از اواخر قرن بیستم، سواری‌های راه‌اندازی با استفاده از سیستم‌های الکترومغناطیسی، هیدرولیک یا پنوماتیک برای حرکت خودرو در مسیر خود رایج شدند. بسیاری معتقدند که این سیستم ها سواری نرم تری نسبت به نسخه های زنجیره ای/کابلی اولیه دارند. برخی از ترن هوایی های جدید دارای آسانسوری هستند که به صورت عمودی راه اندازی می شود تا قطار را در بالای تپه آسانسور قرار دهد و صعود طولانی و سربالایی را از بین ببرد.

A closeup of a roller coaster.

نمای نزدیک از یک ترن هوایی.

رکوردهای ترن هوایی توسط تولید کنندگان و پارک ها به طور یکسان برای تمایز دادن به سواری آنها مورد توجه قرار می گیرند. از سال 2012، رکوردهای بلندترین زیر لیوانی فولادی و بالاترین افت متعلق به یک سواری، Kingda Ka در Six Flags Great Adventure در نیوجرسی است. سریعترین آنها Formula Rossa در ابوظبی، امارات متحده عربی است که می تواند به سرعت 149.1 مایل در ساعت (240 کیلومتر در ساعت) برسد. از سال 2012، رکورد بلندترین حلقه عمودی به Superman: Krypton Coaster در Six Flags Fiesta Texas، با ارتفاع چشمگیر 145 فوت (44 متر)، می رسد، اگرچه یک سواری با 160 فوت (49 متر) حلقه در کالیفرنیا در حال ساخت بود. برای کسانی که واقعاً نمی توانند از سرگرمی های هیجان انگیز لذت ببرند، پارکی که دارای بیشترین ترن هوایی است، کوه جادویی Six Flags در کالیفرنیا است، با 17 سواری فعال و یکی در دست ساخت تا سال 2013. سرزمین عجایب کانادا، در انتاریو، دارای 16 وسیله سواری فعال است، در حالی که سدار پوینت، در اوهایو، دارای 15 سواری مختلف است (و یکی که قرار است در سال 2013 افتتاح شود).

غلتک‌های مدرن، علی‌رغم شهرتشان به عنوان سواری هیجان‌انگیز، سیستم‌های بسیار ایمن و کنترل‌شده هستند. یک مطالعه در سال 2001 توسط کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی تخمین زد که از 319 میلیون بازدید کننده در سال از پارک های تفریحی ، 134 نفر جراحات لازم برای بستری شدن در بیمارستان را دریافت کردند و دو مورد مرگ و میر رخ داد. ترن هوایی مدرن از چندین محافظ استفاده می کند، با این حال، حوادث ممکن است رخ دهد.

اغلب، اینها نتیجه بی احتیاطی اپراتور سواری در پیروی از مراحل ایمنی است، اما می تواند به دلیل نقص مکانیکی نیز ایجاد شود. سایر تصادفات می تواند توسط سوارانی که آسیب های قبلی دارند یا کسانی که شرایط پزشکی دارند که برای سواری های هیجانی شدید ناسازگار هستند، ایجاد شود. قبل از سوار شدن به هر ترن هوایی، سواران باید اطلاعات ایمنی را بررسی کنند و در صورت داشتن هر گونه نگرانی سلامتی، با یک متخصص پزشکی مشورت کنند.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا