سرگرمی

روستای سهیلی قشم

روستای سهیلی قشم

روستای سهیلی روستای هدف گردشگری استان هرمزگان در بخش حرا جزیره قشم می باشد. این روستا با ۲۲۳۶ نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شهر قشم و ۱۰ کیلومتری فرودگاه بین المللی قشم قرار دارد.نام این روستا در گذشته از صلح بین دو قبیله بنی معین و باسعیدی گرفته شده است. از بلندای کوه سموران که بلندترین نقطه ی روستای سهیلی است، می توان به راحتی از شمال و جنوب قشم و جزیره هنگام را مشاهده کرد.

روستای سهیلی قشم 800x571 روستای سهیلی قشم

روستای سهیلی قشم یکی از مهمترین روستاهای بوم گردی قشم است که در آن چندین اقامتگاه بوم گردی با صفا و عالی وجود دارد. معمولا برای بازدید از جنگل حرا نیز شما بایستی به روستای سهیلی بروید. روستایی با خانه های کاهگلی و کوچه پس کوچه های بسیار آرام که گاهی از اقامتگاه های آن صدای موسیقی و پایکوبی مسافران شنیده میشود. این روستا برای چشیدن طعم بهترین غذاهای دریایی عالی است. پس به یکی از رستوران های سنتی روستای سهیلی رفته از غذاهای دریایی جنوبی که سید همان روز است لذت ببرید. غذاهای رستوران ناخدا در این روستا بسیار مشهور است.

%name روستای سهیلی قشم

این روستا در سالهای اخیر از لحاظ گردشگری پیشرفت زیادی داشته و بخاطر به وجود آمدن ظرفیت ها و مشاغل مربوط به گردشگری عده زیادی به این روستا مهاجرت کرده اند به طوری که آمار بیکاری در این روستا صفر است. تمامی افراد چه زن چه مرد در حال کار کردن می باشند.این روستا روستایی ساحلی است و مردان آن به صیادی مشغولند . زنان این روستا به هنرهای سنتی همچون گلدوزی ، گلابتون دوزی ، روبان دوزی مشغول به کار می باشند و صنایع دستی زیبایی خلق می کنند.

%name روستای سهیلی قشم

روستای سهیلی قشم2 800x571 روستای سهیلی قشم

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

[امتیاز: 0 میانگین: 0]

           

حتما بخوانید : حمام چهار سوق آذرشهر

منبع : سیری در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا