درهم برهم

روز سفید چیست؟

روز سفید چیست؟

روز سفید چیست؟

روز سفید یک تعطیلات عاشقانه است که در ژاپن، تایوان و کره جنوبی جشن گرفته می‌شود. این تعطیلات در 14 مارس، دقیقا یک ماه پس از روز ولنتاین است. سنت در این کشورها بر این است که زنان قرار است در روز ولنتاین به مردان هدایای عاشقانه بدهند، در حالی که مردان باید در روز سفید لطف کنند.

روز ولنتاین در بخش‌هایی از آسیا فراتر از نسخه غربی این تعطیلات است. برخی از زنان در ژاپن به جای هدیه دادن به همسر یا دوست پسر خود احساس وظیفه می کنند که هدایایی از شکلات را به همه هدیه دهند. همکاران مرد این سنت giri-choco نامیده می شود که کلمه ژاپنی برای تعهد را با کلمه رایج شکلات ترکیب می کند. همچنین ممکن است دختران honmei-choco، آب نبات به عزیزانشان، یا tomo-choco، آب نبات برای دوستان بدهند.

White Day involves expensive gifts, such as lingerie.

روز سفید شامل هدایای گران قیمت مانند لباس زیر است.

در سال 1978، صنعت ملی شیرینی‌سازی ژاپن توصیه کرد که مردان در 14 مارس لطف کنند و به طور تصادفی فروش شیرینی‌ها را افزایش ندادند. این روز در ابتدا روز مارشملو نامیده می شد، زیرا Ishimura Manseido، یک شرکت آب نبات، خوراک مارشمالو را به طور خاص به عنوان هدیه برای این تعطیلات جدید ایجاد کرد. شرکت‌های دیگری نیز به زودی دنبال شدند، و متخصص در خوراک‌های شکلات سفید بودند. این روز در نهایت به عنوان روز سفید نامیده شد، اگرچه در حال حاضر هدایایی از شکلات تلخ معمولی رایج است.

Chocolate may be given as a gift on White Day.

ممکن است در روز سفید شکلات به عنوان هدیه داده شود.

هدایایی که در این روز داده می شود اغلب از هدایای ساده روز ولنتاین بیشتر است. هدایایی برای عاشقان و همسران قرار است گران باشد، مانند لباس زیر زنانه یا جواهرات. مردان نیز با giri-choco مطابقت می‌کنند و از روی تعهد، لطف را به همکاران زن برمی‌گردانند. این ممکن است گاهی منجر به سردرگمی شود، زیرا هدایای عاشقانه ممکن است با هدایای اجباری اشتباه گرفته شود و بالعکس.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

برخی از این جشن را تحقیر می کنند، زیرا برخی آن را یک تعطیلات صرفا تجاری می دانند. برخی مسائل گیج کننده تعهد و عاشقانه را تلاشی ناامیدانه برای افزایش فروش شکلات می دانند. این باعث شده است که برخی از ژاپنی‌ها و غربی‌ها روز سفید را “تعطیلات مشخصه” بدانند و از احساس گناه و تعهد اجتماعی برای افزایش فروش اقلام هدیه استفاده کنند.

در سال های اخیر سنت جدیدی در کره به نام روز سیاه ایجاد شده است. این با سنت طعنه آمیز آمریکایی روز آگاهی مجردها قابل مقایسه است، تعطیلاتی که به تلخی سنت های رمانتیک رایج روز ولنتاین را به سخره می گیرد. روز سیاه در 14 آوریل، یک ماه پس از روز سفید برگزار می شود. به طور سنتی، کسانی که هیچ هدایایی برای ولنتاین یا روز سفید دریافت نکرده‌اند، در رستوران‌ها یا مهمانی‌ها جمع می‌شوند تا رشته فرنگی را در سس لوبیا سیاه بخورند.

روز سفید یک تعطیلات نسبتا جدید است، اما به نظر می رسد در سراسر ژاپن بسیار محبوب است. یک نظرسنجی غیررسمی از 13000 شهروند ژاپنی نشان داد که حدود 57 درصد آنها برای تعطیلات هدایایی خریده یا دریافت کرده اند. سه درصد یا حدود 390 نفر از پاسخ دهندگان گفتند که بین پنج تا بیست هدیه داده یا دریافت کرده اند. با وجود مخالفان، به نظر می رسد این تعطیلات هر سال طرفداران بیشتری پیدا می کند.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا