آشپزی

دستور پخت سوپ ریشه و جو

با این دستور ساده و دلچسب سوپ ریشه و جو که برای ناهار یا شام مناسب است، زمستان را گرم نگه دارید. با نان گرم سرو کنید و نوش جان کنید

سوپ ریشه و جو به قدری کلفت و چسبنده است که به خودی خود غذای کاملی را درست می کند، به خصوص اگر آن را با یک تکه نان خرد شده سرو کنید. واقعا بیشتر شبیه خورش مرغ است: غذای کاسه ای اساسی برای روزهای سرد. ما برای این دستور از ران مرغ با استخوان استفاده کرده ایم – بسیار خوشمزه تر و ارزان تر از سینه مرغ. پختن سوپ با استخوان طعم بیشتری می دهد. اما نگران نباشید، استخوان ها را در طی فرآیند پخت جدا می کنید. در این مرحله آنها پخته می شوند و گوشت باید به راحتی از آنها جدا شود.

مواد لازم

  • آب مرغ 1.5 لیتر
  • 4 ران مرغ روی استخوان، پوست کنده و چربی برداشته شده است
  • 1 پیاز بزرگ، پوست کنده و ریز خرد شده
  • 2 برگ بو کوچک و چند شاخه آویشن یا رزماری
  • 1 کیلوگرم سبزیجات زمستانی مخلوط – ما از هویج، شلغم، سوئد، ازگیل و کرفس استفاده کردیم
  • 2 عدد چوب کرفس
  • 150 گرم جو مروارید
  • نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • جعفری تازه خرد شده، برای تزئین

دستور پخت

  1. آب را به جوش بیاورید، سپس ران مرغ، پیاز و سبزی را اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا گوشت نرم شود.
  2. تمام سبزی های زمستانی را پوست گرفته و خرد کرده و کرفس را خرد و خرد کنید. مرغ را با قاشق آبکش از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید.
  3. تمام سبزیجات را در تابه بریزید. به جوش بیاورید، سپس جو را هم بزنید. دوباره به جوش بیاورید، حرارت را کم کنید، درب آن را ببندید و حدود 30 دقیقه یا تا زمانی که سبزیجات نرم شوند، بجوشانید.
  4. در همین حین گوشت را از روی استخوان ران جدا کرده و آن را رنده کرده و گرم نگه دارید. سوپ را مزه دار کرده و در کاسه ها بریزید. تکه های مرغ را روی آن ریخته و با جعفری بپاشید. با تکه های نان سرو کنید.

نکات مهم برای تهیه سوپ ریشه و جو

این سوپ را می توان با استفاده از سبزیجات کهنه و گوشت باقی مانده در دستتان مقرون به صرفه تر کرد. گوشت کباب، گوشت بره یا بوقلمون همگی خوب کار می کنند. اگر گوشت باقیمانده از قبل پخته شده باشد، نیازی به جوشیدن نیست. قبل از افزودن سبزیجات، به سادگی زمان جوشیدن را در مرحله 1 تا 5 دقیقه کاهش دهید. در پایان 30 دقیقه جوشیدن در مرحله 3، گوشت را که رنده شده یا به صورت نوار برش داده اید، اضافه کنید، تا قبل از سرو زمان برای گرم کردن کامل داشته باشد.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا