اقتصاد

درآمدزایی کریدورها بیشتر از نفت خواهد بود

درآمدزایی کریدورها بیشتر از نفت خواهد بود

به گزارش خبرنگار مهر؛ مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه ریلی در خصوص بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی می‌تواند کمکی بر دولت باشد و این بخش خصوصی می‌تواند کیفیت را مردم سازه کند و مردم رضایتمندی از عملکردها داشته باشند در این خصوص دو نکته برای گفتن وجود دارد.

وی در ادامه اولین نکته را اینگونه بیان کرد: یکی استفاده از توسعه‌های بنادری است که در هفته گذشته در بوشهر بندر نگین هرمزگان افتتاح شد و در آنجا رئیس جمهور توسعه اقتصاد دریایی را ابلاغ و مصمم و پیگیر اجرایی شدن این توسعه است که این امر با کمک بخش خصوصی عملی خواهد شد. با توجه به اینکه عملکرد بندر خشک جایگاه مثبتی دارد و می‌تواند در عرصه تجارت کمکی بر فعالین باشد.

وزیر راه و شهرسازی نکته دوم را گفت: افتتاح این ریل که یکی از مهمترین اتصالات ریلی محسوب می‌شود چرا که کریدورهای غرب به شرق و شمال به جنوب متصل می‌کند. خطوط رشت- آستارا که به آذربایجان و روسیه متصل است از تهران به جنوب وصل خواهد شد و این ریل می‌تواند کانون ترمینال‌های اصلی باشد و از اهمیت خاصی نیز برخوردار است در خصوص توسعه ریلی با شرکای خارجی و داخلی بهره مند هستیم در حال حاضر دولت پذیرای سرمایه گذاران خصوصی است.

وی در پایان بیان کرد: توسعه ریلی می‌تواند درآمدزایی بیشتر از درآمدزایی‌های نفتی داشته باشد چرا که این کریدورهای بین الملی راهبرد تجاری دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا