داستان واقعی

خلاصه کتاب پررنگ

خلاصه کتاب پررنگ

6 دقیقه مطالعه ⌚ 

چگونه بزرگ شویم، ثروت بسازیم و بر جهان تأثیر بگذاریم

بسیاری از ما فکر می‌کنیم که «یک شغل خوب با دستمزد بیشتر پیدا کنید و حال شما خوب است» راهی است که باید انجام دهید. فقط با آرامش وارد یک برنامه کاری شوید، صورت حساب ها، مالیات هایتان را بپردازید، ماشین بخرید، شاید حتی گاهی در یک رستوران خوب غذا بخورید. پررنگ توسط پیتر دیاماندیس و استیون کاتلر در مورد آن نیست. در واقع کاملا برعکس است.

عنوان فرعی کتاب چگونه بزرگ شویم، ثروت بسازیم و جهان را تحت تأثیر قرار دهیم است. Bold درباره رویای رفتن به فضا، ساخت روبات‌ها، تغییر DNA، بهبود طول عمر است. به عبارت دیگر، این در مورد رویای بزرگ و (به ظاهر) دست نیافتنی شماست. این در مورد چگونگی بیرون رفتن و تحقق آن رویا است.


غیر ممکن / جسورانه را به چالش بکشید

Bold درباره داشتن چارچوب ذهنی مناسب برای عکاسی برای ماه است.


نویسندگان کمی در مورد انجام غیرممکن می دانند.

“خلاصه PDF پررنگ – استیون کاتلر”

استیون کاتلر، علاوه بر راه اندازی چند کسب و کار، بسیار علاقه مند است در جریان. این حالت ذهنی است که در آن همه چیز، خوب… جریان دارد، بسته به حوزه ای که روی آن تمرکز می کنید. سپس ایده‌های خوب یکی پس از دیگری به سراغ شما می‌آیند و “یک ادغام کامل بین عمل و آگاهی وجود دارد”.

این حالت کل تمرکز است که در آن یک ورزشکار بهتر از تمرین عمل می کند. جایی که یک نویسنده نمی تواند از نوشتن چیزی جز مطالب خوب دست بکشد. یا زمانی که یک برنامه نویس بهترین راه حل ها را برای مشکل کدنویسی دارد.

کاتلر کتابی در مورد Flow دارد. او همچنین یکی از بنیانگذاران Flow Research Collective است، سازمانی که در علم عملکرد انسانی تحقیق می کند.

پیتر دیاماندیس رویای یک دانشگاه فضایی (که در حال حاضر در استراسبورگ، فرانسه مستقر است) دیده است. . او XPrize را تأسیس کرد و Planetary Resource که بر برداشت منابع از سیارک ها تمرکز دارد. او همچنین شرکت طول عمر انسان را تأسیس کرد، که کاملاً توضیحی است.

اکنون، درباره پررنگ. به 3 بخش اصلی تقسیم می شود:

  • تکنولوژی پررنگ
  • ذهنیت جسورانه
  • جمعیت جسور

و بر اساس 6 D است:

  • دیجیتال سازی
  • فریب
  • اختلال
  • کسب درآمد
  • غیر مادی
  • دموکراتیزاسیون.

تمرکز اصلی آن رشد تصاعدی است که توسط تکامل فناوری و روش‌های رسیدگی به این این در مورد این است که چگونه قربانی آن نشویم، بلکه از آن سود ببریم و در طول مسیر، به دنیا کمک کنیم تا به مکانی بهتر تبدیل شود.

Bold Summary

به نظر می رسد دیاماندیس و کاتلر مصمم هستند که قوانین مورفی را به چالش بکشند. آنها به “هر چیزی که ممکن است اشتباه شود، اشتباه خواهد شد” را باور ندارند.

پیش نیاز:

اگر مشکلی پیش می‌آید: آن را برطرف کنید!

از دیدگاه من، این شعار واقعی اما غیررسمی Bold است، زیرا هم “بی توجهی سالم به غیرممکن ها” و هم نگرش جسورانه ای که در کتاب وجود دارد را نشان می دهد.

پررنگ با یک استعاره شروع می شود. این سیارکی را که دایناسورها را از بین برد با فناوری نمایی مرتبط می‌داند. درست مانند سیارک، فناوری دائماً در حال تغییر می‌تواند شرکت‌های بزرگ، سنگین و کم واکنش را از بین ببرد.

و این کار را با ایجاد راه برای «پستانداران» چابک‌تر، روشنفکرتر و مدبرتر – استارت‌آپ‌های کوچک – انجام می‌دهد تا رشد کنند و به چیزی کاملاً متفاوت در این نظم جدید جهانی تبدیل شوند.

به گفته پیتر دیاماندیس و استیون کاتلر، ما در عصر فراوانی زندگی می کنیم. این زوج حتی کتابی در این باره نوشتند. اسمش هست – حدس زدید  – فراوانی.

میدان های زیادی در شرف انفجار هستند. Bold این دیدگاه خوشبینانه از آینده را با توصیف اینکه چگونه این همه فن آوری فراوان می تواند هر کسی را که علاقه مند به چیزی که یک کارآفرین موفق بسیار ساده تر از چند سال پیش است.

به ما یک داستان احتیاطی در قالب کداک داده شده است که نشان می دهد چگونه شرکتی با بیش از 140000 کارمند می تواند در عرض چند سال ناپدید شود. اشتباهات کداک با جزئیات بیشتر در کتاب توضیح داده شده است.

اما نکته اصلی این است که در این نظم جدید جهانی یک شرکت می‌تواند ظرف چند سال از انحصار به ورشکستگی برسد، در حالی که استارت‌آپ‌هایی مانند اینستاگرام با تنها ۱۳ نفر پرسنل، ناگهان یک میلیارد دلار ارزش دارند >.

این هرگز در طول تاریخ ما هرگز اتفاق نیفتاده است. کداک نتوانست رشد تصاعدی عکاسی و فناوری تلفن همراه را در نظر بگیرد و به شدت آسیب دید.

تخمین می‌شود که بسیاری از شرکت‌های بزرگ تا سال 2020 دیگر وجود نخواهند داشت.

موتور اصلی این رشد نمایی دیجیتالی شدن است. این روزها همه چیز دیجیتال است، و این بدان معناست که اطلاعات برای همه در سراسر جهان همانطور که اتفاق افتاده است (با داشتن یک اتصال اینترنتی خوب) در دسترس قرار می گیرد.

این همچنین اختلال زیادی ایجاد می‌کند. یعنی بازار جدیدی ایجاد می کند. بنابراین، قدیمی ناپدید می شود. این چیزی است که برای کداک اتفاق افتاد. Bold نمونه‌هایی از Quirky (که اخیراً اعلام ورشکستگی کرده است)، Airbnb و Uber را ارائه می‌کند. اخلالگرانی که روش بازی را تغییر دادند زیرا می توانستند.

در صورتی که قبلاً فراموش کرده اید، Quirky بستری برای ارائه اختراعات است. Airbnb هتل ها و Uber، تاکسی ها را به چالش می کشد.

غلبه بر این فرآیند اکنون بسیار ساده تر است.

فریب دوره‌ای است که در آن یک فناوری پتانسیل واقعی خود را آشکار نمی‌کند و پیشرفت نسبتاً آهسته‌ای دارد، یا با تأثیر کم یا بدون تأثیر.

کامپیوترها همیشه مثال خوبی هستند. دوربین های دیجیتال یکی دیگر از این دوربین ها هستند که جزئیات جدیدی در مورد سقوط کداک ارائه می دهند.

بازه زمانی بین فریب و اختلال بسیار مهم است. دیاماندیس از قانون مور برای پیش بینی زمان وقوع آن استفاده می کند. نمونه هایی از پیشرفت های خیره کننده در رباتیک، هوش مصنوعی، پرینت سه بعدی و غیره ما را گیج می کند اگر نوع ادبیات درستی نمی خوانیم.

اینها فناوری هایی هستند که از دوره فریب خارج می شوند و اختلال را شروع می کنند. عواقب آن چه خواهد بود؟ هنوز کسی نمی تواند بگوید. Bold نگران این موضوع نیست. شاید این یکی از نقاط ضعف کتاب باشد.

بعد از دیجیتال شدن یک فناوری، هزینه های آن به طرز چشمگیری کاهش می یابد، گاهی اوقات به عملاً صفر و بنابراین کسب پول رخ می دهد. چیزهای پیچیده آسان و رایگان می شوند و گاهی اوقات نیاز به پشتیبانی مادی را به طور کامل جایگزین می کنند.

تلفن هوشمند غیرمادی سازی شده است. همچنین نشان‌دهنده دموکراسی‌سازی است، زیرا مقرون به صرفه است و عملاً هر کسی در دنیای سرمایه‌داری می‌تواند یکی از آن را بخرد. این چند سال پیش غیرقابل تصور بود.

اما این پیشرفت شگفت انگیز چگونه ممکن است؟

بخش 2 کتاب به ما نگاهی اجمالی به “ذهنیت جسورانه” می دهد.

مدیر عامل تسلا الون ماسک، مدیر عامل Google لاری پیج، مدیر عامل آمازون جف بزوس و مدیر عامل Virgin ریچارد برانسون علاوه بر خود دیاماندیس، چهار مثال اصلی برای این طرز فکر ارائه شده است. این همان قسمتی است که همانطور که می گویند جادو اتفاق می افتد. این هسته اصلی کتاب است.

پس از معرفی فناوری نمایی، موقعیت‌های واقعی به ما داده می‌شود. در آنجا، افراد جسور، مانند چهار نفر ذکر شده در بالا، بدون پیشینه ثروت، به سراغ آن فناوری ها رفتند. آنها آنها را گرفتند و برای یک سواری در میان فراز و نشیب های کسب و کار مدرن و محیط نوآوری بردند.

جزئیات زیادی در مورد این بخش ارائه نمی‌کنم، اما در حین خواندن آن، از جمله موارد زیر یاد خواهید گرفت:

  • “اسکانک” (اهمیت انزوا و آزادی هنگام خلق/اختراع چیزی).
  • جریان فوق الذکر.
  • اهمیت “فوق العاده اعتبار” هنگام ارائه ایده های جدید به سرمایه گذاران – اگر هیچ کس باور ندارد که شما می توانید آن را انجام دهید، حتی بالاتر از آن هدف بگیرید و مردم هیجان زده می شوند و درگیر می شوند.
  • شکوه های چهار آقای ذکر شده در بالا.

این شایعه نیست. پیتر دیاماندیس با این مردان ملاقات کرد، با آنها کار کرد، با آنها مصاحبه کرد، به آنها کمک کرد، توسط آنها کمک شد و آنها همان طرز فکر “جسورانه” را دارند. به طور خلاصه، این است:

به غیرممکن ها بی اعتنا باشید!

اگر فکر می کنید غیرممکن است، پس برای شما مناسب است.

به عبارت دیگر، اگر چیزی غیرممکن به نظر می‌رسد، یا هدفی بیش از حد بزرگ است، به این معنی است که رقابتی وجود ندارد، به این معنی که می‌توانید بهترین افراد را برای کار روی آن جذب کنید، زیرا آنها می‌خواهند روی جاه‌طلبانه‌ترین چیز کار کنند.

شما همچنین می‌توانید «قوانین پیتر» را بخوانید، که بیشتر آن‌ها را می‌توانید در بخش‌ها نیز بخوانید. اما در پررنگ توضیحات و دستورالعمل‌های بیشتری وجود دارد که به شما در پیروی از این قوانین و درک بهتر آنها کمک می‌کند. همچنین تشویق می‌شوید که مجموعه قوانین خود را بر اساس تجربیات گذشته ایجاد کنید.

Bold PDF

وقتی دیاماندیس و کاتلر اطلاعات صحیح و طرز فکر درست را به ما دادند، با ارائه ابزارهای لازم برای زنده کردن ایده های جسورانه ما:

  • انبوه سپاری
  • تامین مالی جمعی
  • جمعیت های نمایی
  • جوایز تشویقی

این قسمتی است که در آن Bold بیشتر به زمین می‌آید و برخی از مراحل و ایده‌های احتیاطی را فهرست می‌کند تا به کارآفرینان کمک کند تا از قدرت جمعیت استفاده کنند. اما، البته، همه چیز بلافاصله بزرگ می شود و امکانات و منابعی که در اختیار ما هستند بی نهایت به نظر می رسند.

به نظر می‌رسد که ما فقط باید نسبت به کاری که انجام می‌دهیم اشتیاق داشته باشیم، تا واقعاً به پروژه‌ها و منابع خود ایمان داشته باشیم و افراد و سرمایه‌ها ظاهر شوند. این به این سادگی نیست، و دیاماندیس و کاستلر شرحی از دام هایی که ممکن است با آن ها مواجه شویم ارائه می دهند.

همه این احتمالات به انسان عادی قدرت بی‌سابقه‌ای می‌دهد.

Une grande responsabilité est la suite inseparable d’un grand pouvoir. ولتر

یا به زبان انگلیسی ساده بگوییم – “قدرت بزرگ به طور جدانشدنی با یک مسئولیت بزرگ همراه است”.

پایان هشداردهنده Bold ما را دعوت می‌کند تا مسیر همان رشد تصاعدی را دنبال کنیم، نه تنها در فناوری، بلکه در توسعه جنبه‌های معنوی، اخلاقی و ذهنی‌مان.

این خلاصه را دوست دارید؟ می‌خواهیم از شما دعوت کنیم برنامه ۱۲ دقیقه‌ای، برای خلاصه‌های شگفت‌انگیز و کتاب‌های صوتی.

چگونه بر استرس در محل کار غلبه کنیم؟

بررسی انتقادی ما

اگر موفق شویم، به نظر می‌رسد آینده چرخشی بی‌سابقه خواهد داشت، به نحوی که تاریخ ما به عنوان یک گونه قبلاً هرگز با آن مواجه نشده است.

اگر شکستی رخ داد، امیدواریم “سریع شکست می‌خورد و به جلو می‌افتد“.

در هر صورت، پس از خواندن این کتاب، مطمئناً آینده بسیار جالب به نظر می رسد.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا