داستان واقعی

خلاصه کتاب بازی Money Master

خلاصه کتاب بازی Money Master

12 دقیقه خواندن ⌚ 

هیچ کس نمی خواهد بازی مالی را ببازد. از دیدگاه تونی رابینز یک قدم در راه آزادی مالی چه معنایی دارد؟ ما به دنبال برنده است.

است

برای رسیدن به آزادی مالی و سرمایه‌گذاری‌های برنده، کدام مسیر عالی خواهد بود؟

توسط MONEY بر بازی مسلط شوید: 7 گام ساده برای آزادی مالی، تونی رابینز رازهای بزرگترین بازیکنان وال استریت را فاش می‌کند – بازیکنانی که موفق به «تسلط بر بازی» شدند.

برای تهیه پیش‌نویس، تونی «با بیش از 50 میلیاردر خودساخته مصاحبه کرد» که توانستند با موفقیت مقابله کنند و «دهه‌ها دهه بر بازارها تسلط پیدا کنند».


آزادی مالی / پول

پول می تواند قدرت ایجاد یا قدرت تخریب داشته باشد. می تواند یک رویا را تأمین مالی کند یا جنگی را آغاز کند.


خلاصه “Money Master The Game”

هدف این کتاب چیست؟ برای به نمایش گذاشتن “بهترین اطلاعات ممکن از آگاه ترین و تاثیرگذارترین کارشناسان در جهان”.

کتاب به هفت فصل تقسیم شده است. و هر فصل نشان دهنده یک گام در مسیر آزادی مالی است. همانطور که نویسنده می گوید راهی آسان برای طی کردن. مسیری که هر انسانی می‌تواند بدون توجه به پیشینه حرفه‌ای‌اش از آن عبور کند.

به همین دلیل است که او این کتاب را به‌عنوان ژست خوبی برای همه افرادی می‌بیند که نمی‌توانستند به اطلاعات و اسرار این بازار بزرگ سرمایه دسترسی داشته باشند.

 راز ثروت: راهی بیابید که بیشتر از دیگران برای دیگران انجام دهید. ارزشمندتر شوید.

اولین قدم برای امنیت مالی بسیار ساده است و همه می‌توانند آن را انجام دهند. همانطور که تونی رابینز می گوید، اگر کسی می خواهد تغییر بزرگی در زندگی خود ایجاد کند، اولین قدم برای انجام این کار صرفه جویی در پول است.

این می تواند برای همه کسانی که می خواهند در آینده سرمایه گذاری کنند بسیار مفید باشد. زندگی مانند یک بازی شطرنج است و پیاده اصلی آن را پول نشان می دهد. بسته به نحوه استفاده از پول، می توانید در این بازی برنده شوید یا ببازید.

مرحله دوم این است که اطلاعات مهم را بدست آورید تا بتوانید مسیر آرامتری را برای رسیدن به آزادی مالی آغاز کنید. یا همانطور که نویسنده می‌گوید: «خودی شوید».

این بخش نه افسانه را به خط مقدم می‌آورد که اگر توجه کنید و آنها را شناسایی کنید، می‌توانند تفاوت ایجاد کنند. اگر این کار را نکنید، “آنها به طور سیستماتیک آینده مالی شما را نابود خواهند کرد.”

  1. ” با ما سرمایه گذاری کنید. ما بازار را شکست خواهیم داد!»
  2. «هزینه های ما؟ آنها هزینه کمی هستند!»
  3. «بازگشت ما؟ آنچه می بینید همان چیزی است که به دست می آورید»
  4. “من کارگزار شما هستم و اینجا هستم تا کمک کنم”
  5. “بازنشستگی شما فقط 401 (k) فاصله است”
  6. «فقط تنظیمش کن و فراموشش کن»
  7. “من از سالیانه متنفرم و تو هم باید”
  8. “برای دریافت جوایز بزرگ باید ریسک های بزرگی انجام دهید!”
  9. «دروغ هایی که به خودمان می گوییم»

وال استریت مانند یک جنگل است و این را یکی از موفق‌ترین مردان بازی که قبلاً بر بازی تسلط داشت گفته است.

Money Master The Game Summary

به همین دلیل است که نویسنده از ما می‌خواهد که هر روز، هر ثانیه از زندگی خود را مطالعه کنید و اگر می‌خواهید «بازی را برنده شوید»، حداکثر توجه را داشته باشید.

گام سوم برای همه کسانی است که می‌خواهند اقدام کنند. این مرحله باید برداشته شود، زیرا اکنون زمانی است که باید نقشه نبرد خود را بسازید. این لحظه حقیقت است، یک بازتاب درونی و خود دانش.

اکنون می‌دانید که باید چه کاری انجام دهید – تونی توصیه‌هایی برای سرعت بخشیدن به لحظه‌ی عمل خود برای شما آماده کرده است.

ایده اصلی این است: چگونه می توانید بیشتر پس انداز کنید؟

این نوع مشاوره فقط برای کسانی نیست که می خواهند سرمایه گذاری کنند. آنها برای کسانی که می خواهند بیشتر پس انداز کنند نیز عالی هستند.

سه مرحله بعدی عبارتند از تعمیق اطلاعات تجاری، چه کاری و چگونه باید انجام دهید تا بتوانید درآمدی برای زندگی ایجاد کنید.

آن‌ها توصیه‌های مفیدی از کسانی که موفق به رام کردن جنگل وال استریت شدند، ارائه می‌کنند. نمونه هایی از افرادی که موفق شده اند – و مثال آنها به شما انگیزه می دهد. ایده هایی در مورد اینکه چگونه می توانید بین ریسک و درآمد تعادل ایجاد کنید. چگونه باید سرمایه‌گذاری‌های خود را محاسبه کنید و چگونه مالیات اعمال کنید تا حداکثر سود ممکن را برای زندگی به دست آورید.

برای پس انداز و سرمایه گذاری پول کنار بگذارید

قدم اول، اصلی‌ترین و ساده‌ترین مرحله است. تعیین کنید چقدر می خواهید سرمایه گذاری و پس انداز کنید.

استقلال و آزادی مالی از آنجا شروع می شود. اگرچه تصمیم ساده است، اما می‌تواند باعث احساس از دست دادن، از دست دادن سبک زندگی شود.

احساس “اگر پول پس انداز کنم، من هم زندگی نخواهم کرد” واقعی است، اما در انتخاب میزان نگهداری و سرمایه گذاری نباید تعیین کننده باشد.

این مهم است که فکر کنیم در 25 یا 30 سال آینده امید به زندگی انسان ممکن است از 100 سال بیشتر شود. اگر زندگی مالی در حال حاضر سخت است، تصور کنید که باید برای پس انداز پول و بازنشستگی با تمام این مدت زمان برنامه ریزی کنید.

برای اطلاعاتی مانند امید به زندگی است که برنامه ریزی باید در اسرع وقت آغاز شود.

و نکته مهم دیگر این است که به بازنشستگی سنتی وابسته نباشید یا از آن انتظار زیادی نداشته باشید. بازنشستگی، همانطور که امروز می شناسیم، ممکن است حتی در آینده ای نه چندان دور وجود نداشته باشد.

ناامید نشدن و فکر کردن به این است که تا زمان مرگ باید کار کرد. نکته مهم این است که با واقعیت بیدار شوید و درباره برخی از افسانه هایی که همیشه در مورد امنیت مالی در طول زندگی گفته شده است تجدید نظر کنید، مانند:

  • بازنشستگی به معنای امنیت و آزادی مالی است؛
  • موفقیت فقط با تحصیلات دانشگاهی امکان پذیر است؛
  • خرید خانه یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است.

چرا نباید به بازنشستگی وابسته باشید

اگر فکر می‌کنید ۴۰ سال کار کردن، آزادی مالی شما را برای ۴۰ سال دیگر تضمین می‌کند، وقت آن است که در مورد اعتقادات خود بهتر فکر کنید.

بازگشت بازنشستگی سنتی از نقطه نظر سرمایه گذاری ارزشی ندارد. به مرور زمان شما را فقیر می کند. بنابراین، به طور خلاصه، درس این است:

آینده شما در دستان شماست.

MONEY استاد بازی(function(d,id){ if(d.getElementById(id))return;var scr=d.createElement(‘script’);scr.src=’https://widget.12min.com/v0.2.0/widget.js’;scr.id=id;d.body.appendChild(scr);})(document,’12min-widget-sdk’); .twelveminInit=function twelveminInit(){};
دوست داشته باشید یا نخواهید، باید پول خود را صرفه جویی کنید و به شدت سرمایه گذاری کنید. آیا این یک ماموریت سرگرم کننده است؟

خیر. سکسی؟ حتی کمتر. احتمالاً دوست دارید یک خانه شگفت انگیز، یک ماشین جدید و یک سبک زندگی در آنجا بخرید. اما این راهی برای موفقیت بلندمدت نیست.

پس‌انداز و سرمایه‌گذاری تهاجمی جالب، سرگرم کننده یا جذاب نیست، اما به شما کمک می‌کند شب‌ها آرام‌تر بخوابید. شما این را مدیون خود و خانواده خود هستید. تلاش برای آماده شدن برای طوفان های احتمالی در طول زندگی یک موضوع محافظتی است.

قوانین بازی را قبل از بازی بدانید

بازار سرمایه گذاری، حقوق بازنشستگی و برنامه های تامین اجتماعی را به عنوان یک بازی در نظر بگیرید. به عنوان یک بازی استراتژی، باید بدانید که چگونه از کارت های مناسب استفاده کنید، قاطعانه ترین حرکات را انجام دهید و پیروزی خود را به خوبی برنامه ریزی کنید.

نکته‌های برتر برای اینکه حتی قبل از ورود به دنیای سرمایه‌گذاری احساس آمادگی و امنیت بیشتری داشته باشید:

  • جستجوی کمک حرفه ای تفاوت را ایجاد می کند. به دنبال یک مشاور مالی بروید تا شما را همراهی کند و در طول فرآیند سرمایه گذاری به شما مشاوره دهد.
  • همه هزینه هایی که شامل سرمایه گذاری شما می شود را بدانید. ممکن است ساده به نظر برسد، اما نرخ‌ها بی‌رحمانه هستند و قطعاً نمی‌توانند شما را غافلگیر کنند.
  • اگر قبلاً برای زندگی خود برنامه سرمایه گذاری دارید، زمان بگذارید و آن را با بقیه بازار مقایسه کنید. در واقع، ضروری است که همیشه نسبت به آنچه برای برنامه‌ای که قبلاً دارید، هوشیار باشید.
  • همیشه برای پیگیری هزینه ها، سودها و برنامه های خود وقت بگذارید.

بازی باید “برنده” باشد

موفقیت مالی واقعی در سطوح به دست می آید. در 5 سطح، به طور دقیق تر:

  1. امنیت مالی
  2. نشاط مالی
  3. استقلال مالی
  4. آزادی مالی
  5. آزادی مالی مطلق

برای دنبال کردن این مسیر، باید تصمیم بگیرید که به چه مرحله ای از آن می خواهید برسید.

بعضی از مردم به دنبال یک زندگی بسیار مجلل هستند که یک آرزوی کاملاً عادی است. با این حال، دیگران زندگی ساده و در عین حال راحت را ترجیح می دهند.

هیچ یک از گزینه ها قطعی نیست زیرا مفهوم درست و غلط در چنین مواردی قابل اجرا نیست. این فقط تصمیم شماست.

صرف نظر از میزان موفقیت مالی که می خواهید، 5 استراتژی روند را هدایت کرده و پیشرفت شخصی شما را تسریع می کند:

  1. پول بیشتری پس انداز کنید و تفاوت را سرمایه گذاری کنید. آقای Money Mustache، وبلاگ نویس امور مالی شخصی کلرادو که خود را در سن 30 سالگی بازنشسته اعلام کرد، می نویسد: “زندگی طبقه متوسط ​​فعلی او یک آتشفشان در حال فوران زباله است.” با سرمایه گذاری پول اضافی، آقای پول سبیل، همسر و پسرش زندگی عاری از نگرانی های مالی را با زمان کافی برای گذراندن با هم به عنوان یک خانواده زندگی می کنند. اگر باور کردن یک وبلاگ نویس تصادفی در اینترنت برای شما دشوار است، میلیاردر فقید سر جان تمپلتون نیز از همین اصل پیروی کرد.
  2. پول بیشتری به دست آورید و تفاوت را سرمایه گذاری کنید. با این افزایش حقوق، پاداش آخر سال، سیزدهمین یا هدیه مادربزرگ چه کار می‌کنید؟ اگر درآمدی دریافت می کنید، تمام یا بخشی از آن را در هدف آزادی مالی خود سرمایه گذاری کنید. من قصد دارم 100% کل افزایش حقوق، پاداش و … را تا زمانی که نیمی از درآمدم را پس انداز و سرمایه گذاری کنم، سرمایه گذاری کنم. فقط در این صورت اجازه می دهم هزینه هایم افزایش یابد.
  3. نرخ‌ها و مالیات‌ها را کاهش دهید و تفاوت را سرمایه‌گذاری کنید. همانطور که قبلا گفته شد، مالیات و مالیات یکی از بزرگترین موانع انباشت ثروت هستند. هر سال، دولت تقریباً نیمی (بله، نیمی) از درآمد آنها را از طریق مالیات های مختلف برای پرداخت هزینه ضایعات آنها می گیرد. پول باقیمانده هدف صنعت مالی است که می‌خواهد به شما کمک کند «در یک صندوق سرمایه‌گذاری بلندمدت سرمایه‌گذاری کنید که بازار را شکست می‌دهد».
  4. نرخ بازده سرمایه گذاری خود را به حداکثر برسانید. راه این است که فعالیت های سرمایه گذاری خود را در طبقات دارایی متنوع کنید تا از ضررهای فاجعه بار جلوگیری کنید و پتانسیل رشد خود را به حداکثر برسانید.
  5. سبک زندگی خود را تغییر دهید و تفاوت را سرمایه گذاری کنید. در جایی که زندگی می کنید چقدر زندگی می کنید؟ هزینه زندگی در جای دیگر و حفظ همان استاندارد زندگی چقدر کمتر است؟ مطمئنا، زندگی در نیویورک ممکن است جالب باشد. اما چقدر هزینه می کنید تا بتوانید از پس آن بربیایید؟ با نقل مکان به یک شهر کوچکتر (اما هنوز قانونی)، می توانید به راحتی 10-15٪ در سال در هزینه ها صرفه جویی کنید، تفاوت را سرمایه گذاری کنید و سریعتر بازنشسته شوید.

یاد بگیرید که پول را در جای مناسب قرار دهید

کارشناسان (بخوانید: میلیاردرها) در این مورد اتفاق نظر دارند. تخصیص دارایی کلید سرمایه گذاری موفق و تنها راه برای تنوع بخشیدن به پرتفوی شما است.

شما می‌گویید: «اما من مجموعه‌ام را متنوع می‌کنم». “من پولم را در شاخص S&P سرمایه گذاری می کنم.”

این عالی است! اما اگر بازار سهام مزخرف باشد چه؟

تخصیص دارایی فراتر از داشتن سهام زیاد است.

تخصیص دارایی در مورد مالکیت بسیاری از طبقات دارایی نامرتبط است: سهام داخلی، سهام بین‌المللی، سهام بازارهای نوظهور، اوراق قرضه، املاک و مستغلات، خزانه‌داری، کالاها، و غیره. در مورد قرار دادن پول شما در سطل‌های مختلف است.

به این ترتیب، اگر یکی از سطل های شما نشت کند، همه چیز را از دست نمی دهید.

یک منبع درآمد مادام العمر ایجاد کنید

همانطور که خود موضوع قبلاً گفته است، نکته اصلی مرحله پنجم ایجاد منبع درآمد مادام العمر است. استراتژی برای این ساده است:

  1. با سرمایه‌گذاری در سبد سرمایه‌گذاری کم‌هزینه، نرخ‌های پایین، و البته با مزایای مالیاتی خوب تخصیص یافته، ثروت ایجاد کنید.
  2. ثروت خود را به سالیانه تبدیل کنید که هر ماه یک جریان ثابت درآمد به شما می دهد، تا آخر عمر چنین باشد.

درک استراتژی همه فصول

برای تبدیل پول و درآمد خود به منبع درآمد مادام العمر، ابتدا باید ثروت جمع کنید. برای کمک به این امر، تونی استراتژی «همه فصول» را که توسط سرمایه‌گذار افسانه‌ای ری دالیو توسعه داده شده به اشتراک می‌گذارد.

طبق نظر دالیو، چهار «ایستگاه» اقتصادی وجود دارد که قیمت دارایی‌ها را تغییر می‌دهند: تورم، کاهش تورم، رشد اقتصادی رو به رشد و کاهش رشد اقتصادی. به این ترتیب، دارایی های مختلف در ایستگاه های مختلف به خوبی کار می کنند.

  1. تورم: کالاها، طلا و اوراق بهادار با شاخص تورم خزانه داری (TIPS)
  2. کاهش قیمت: اوراق قرضه و سهام خزانه داری
  3. افزایش رشد اقتصادی: سهام، اوراق قرضه شرکتی، کالاها و طلا
  4. کاهش رشد اقتصادی: اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه داری (TIPS)

با توجه به اینکه هیچ کس نمی داند آینده چه خواهد شد، دالیو پیشنهاد می کند که سرمایه گذاران دارایی های خود را سرمایه گذاری کنند تا از هر فصل اقتصادی یا “فصل” به طور مساوی سود ببرند: 25٪ برای تورم، 25٪ برای کاهش تورم، 25٪ برای رشد اقتصادی و 25٪ برای کاهش رشد اقتصادی.

درآمد مادام العمر: چگونه تضمین کنیم؟

تصور کنید چه احساسی خواهید داشت اگر می‌دانستید که هرگز پولتان تمام نمی‌شود. درست است، تا آخر عمرم. اگرچه به نظر خیلی خوب می رسد که درست باشد، اما راه هایی برای تبدیل ثروت انباشته شما به منبع درآمد مادام العمر وجود دارد.

همانطور که دکتر جفری آر. براون، استاد امور مالی در دانشگاه ایلینویز در اوربانا-شامپین، در مقاله خود به نام Paycheck for Life: The Role of Annuities in Your Retirement Portfolio نوشت:

به بیان ساده، اگر فردی به اندازه‌ای ثروت جمع کند که مابه‌التفاوت درآمد ماهانه و هزینه‌های ضروری خود را پوشش دهد، بازنشسته مختار است که سرمایه‌گذاری کند و بقیه سبد را هر طور که می‌خواهد خرج کند، با علم به اینکه نیازهای اولیه را پوشش نمی‌دهد. مهم نیست چقدر زندگی می کند.

به عبارت دیگر، اگر بتوانید به اندازه کافی ثروت جمع آوری کنید، به سادگی می توانید تا زمانی که بمیرید هر ماه پول دربیاورید. شما نمی توانید نگران این باشید که وقتی 90 ساله هستید چگونه درآمد کسب خواهید کرد.

به این فکر کنید که آیا کسب درآمد بدون کار کردن در سن 90 سالگی در حالی که بازی چکرز را انجام می‌دهید، جالب‌تر به نظر نمی‌رسد. خیلی بیشتر از کار کردن در سوپرمارکت در این سن، درست است؟

مثل یک میلیاردر سرمایه گذاری کنید

تونی برای خلق این کتاب با چند میلیونر و میلیاردر مصاحبه کرد. از این مصاحبه ها، تونی چهار اصل را ترکیب کرد که همه آنها را با هم متحد کرد:

  1. پول را از دست ندهید. وارن بافت به خاطر دو قانون سرمایه گذاری خود مشهور است: (1) هرگز پول را از دست ندهید. و (2) هرگز قانون اول را فراموش نکنید. اگر به سادگی از دست دادن پول خودداری کنید، در نهایت به مرور زمان اندکی از آن را به دست خواهید آورد. اینکه چقدر نگه می‌دارید مهم‌تر از میزان درآمدتان است. حتی اگر با هیچ شروع نکنید، ممکن است در حالی که صبور هستید به چیزی پایان دهید.
  2. به دنبال ریسک/پاداش نامتقارن باشید. همه سرمایه‌گذاری‌ها مخاطره‌آمیز نیستند و برای بازنشستگی ثروتمند لازم نیست همه چیز را روی یک هدف طولانی و پرخطر شرط بندی کنید. تصمیمات سرمایه گذاری آهسته، ساده و حساب شده در نهایت برنده می شوند.
  3. فجایع را پیش‌بینی کنید و سرمایه‌گذاری‌های خود را متنوع کنید. همه سرمایه‌گذاری‌ها درجاتی از ریسک را به همراه دارند، هر چه که باشد. X مسئله در اینجا این است که خطر را بین طبقات مختلف دارایی پخش کنید تا اطمینان حاصل شود که شلیک قایق شما را غرق نمی کند.
  4. هرگز از یادگیری دست نکشید. موفق ترین افراد در جهان تا پایان عمر بی وقفه به دنبال دانش هستند. آنها می دانند که کسب دانش برای رشد شخصی و حرفه ای آنها حیاتی است. مانند پول، تجربه نیز بر اساس خود ساخته و ساخته می شود. هر چه جلوتر بروید، بهتر می شوید. آماده شوید و خودتان را به چالش بکشید تا هر روز از زندگیتان چیز جدیدی یاد بگیرید. با گذشت زمان، از اینکه چقدر می توانید یاد بگیرید و رشد کنید شگفت زده خواهید شد.

زندگی غنی داشته باشید

در پایان، MONEY: استاد بازی پول نیست. این درباره بهترین زندگی شماست. پول به سادگی ابزاری برای کمک به شما در انجام این کار است.

به آینده ای روشن بروید

حتی اگر مقدار زیادی پول نداشته باشید، آینده همچنان روشن به نظر می رسد. با پیشرفت فناوری، محصولات، خدمات و تجربیات بیشتری در اختیار افراد بیشتری قرار می‌گیرد که زمینه را بین آن‌هایی که پول دارند و کسانی که پول ندارند همسطح می‌کنند.

امروز، ما همه چیز را در دست داریم. با استفاده از گوشی هوشمند می توانیم در عرض چند ثانیه به مجموع تمام دانش بشر دسترسی پیدا کنیم. ما می توانیم سوار اسب مکانیکی خود به ساختمانی پر از منبع نامحدود غذای تازه شویم.

ما می‌توانیم از چاپگرهای سه بعدی تخصصی برای چاپ قسمت‌های جدید بدن برای افرادی که به آنها نیاز دارند استفاده کنیم.

چه کسی می‌داند آینده چه خواهد داشت؟ تنها چیزی که می توانیم با قاطعیت بگوییم این است که پتانسیل انسان عملا نامحدود است.

تونی رابینز برای برنامه‌ریزی هر حرکت و برنامه‌ریزی یک «سطل رویایی» برای کسب درآمد خودکار در مدت زمان نامحدود – در طول عمر شما، فراخوان می‌دهد.

Money Master The Game PDF

آخرین مرحله تماس برای اقدام

است

فقط این کار را انجام دهید، از آن لذت ببرید و آن را به اشتراک بگذارید!

بعد از اینکه برنامه به خوبی تثبیت شد، بسیار مهم است که اقدامی انجام داده و همه آن را عملی کنید. اما هر کاری که انجام می دهیم باید با اشتیاق انجام دهیم تا با لذت و آسودگی به نتیجه دلخواه برسیم.

در این مرحله، می‌توانیم جنبه معنوی انسان را ببینیم.

نویسنده از ما می‌خواهد که دنبال پول نرویم:

زیرا بزرگترین هدیه زندگی این است که آن را برای چیزی زندگی کنید که بیشتر از آن باقی بماند: میراثی که فراتر از سالهای ما به رشد خود ادامه می دهد.

برای موفقیت کلی در زندگی و برای اطمینان از اینکه شادی همیشه همراه ما خواهد بود، نباید از سایر امور زندگی شخصی خود غافل شویم. و تونی رابینز به معنای سلامتی، روابط و خانواده است زیرا “موفقیت بدون تحقق، شکست نهایی است.”

در پایان کتاب، او از مهارت‌های خود برای یک «سخنران انگیزشی» استفاده می‌کند و به ما یادآوری می‌کند که چگونه تصمیم‌هایی که می‌گیریم می‌تواند بر خلق و خوی خوب یا بد، واکنش‌های ما و ماندگاری بینش ما تأثیر بگذارد. زندگی.

به نظر می‌رسد این کتاب به دو بخش تقسیم شده است، یکی از مواد تحقق  است که می‌تواند سبک زندگی انتخابی هر یک از ما را حفظ کند، و دومی درباره >چگونه خودشکوفایی خود را جستجو کنیم.

در نگاه اول، ممکن است این یک پارادوکس به نظر برسد که در آن نویسنده موفق شده است به خوبی بین این دو جهان تعادل برقرار کند: تحقق مادی و خودشکوفایی.

حتی اگر مشکل مالی را به‌عنوان یک بازی شطرنج یا قمار می‌بینید، پس از خواندن این کتاب، دیگر مجبور نخواهید بود که دریابید بهترین چیز برای شما چیست: پس‌انداز و سرمایه‌گذاری یا به اشتراک گذاشتن کالاهای مادی با کسانی که فاقد آنها هستند؟

10 مزیت رژیم مدیترانه ای

یادداشت های پایانی:

در پایان زندگی ما، مهم نیست که چقدر از آن پول در می آوریم، چگونه سبد سهام خود را متنوع می کنیم، یا هر چند وقت یکبار بازار را شکست می دهیم. آنچه مهم است این است که چگونه دنیای اطراف خود را بهبود بخشیده اید.

همانطور که تونی در پایان کتاب می نویسد، “ثروتمندترین مرد در قبرستان بودن هدف نیست.” در عوض، هدف این است که زندگی معناداری داشته باشید، هر چه که برای شما معنی دارد. برای بسیاری از ما، این به معنای دادن زمان، انرژی و پول خود به دیگران است.

دادن به دیگران همه چیز را در چشم انداز قرار می دهد. وقتی به دیگران می دهید، متوجه می شوید که چیزی برای دادن دارید. وقتی به دیگران می دهید، متوجه می شوید که زندگی شما آنقدرها هم بد نیست.

پس وقت، انرژی و پول خود را به دیگران اختصاص دهید و از همین امروز زندگی مرفهی داشته باشید.

در حال حاضر چطور شروع کنید؟

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا