داستان واقعی

خلاصه کتاب ابر مغز

خلاصه کتاب ابر مغز

10 دقیقه خواندن ⌚ 

Super Brain PDF Summary

قدرت انفجاری ذهن خود را برای به حداکثر رساندن سلامتی، شادی و رفاه معنوی آزاد کنید

آیا آماده هستید تا تمام قدرت مغز خود را آزاد کنید؟

اگر چنین است، دیپاک چوپرا و رودولف تانزی آماده هستند تا به شما آموزش دهند!

با ما بمانید و یاد بگیرید که چگونه یک مغز استثنایی ایجاد کنید.

سوپر مغز.

چه کسی باید “سوپر مغز” را بخواند؟ و چرا؟

اگر از همه آن چند ریاضیات تاریخ – ارسطو، گالیله و داوینچیس – شگفت زده شده اید و تعجب می کنید که چگونه می توانند اینقدر باهوش باشند، پس Super Brain یکی از کتاب هایی است که باید شروع به جستجو برای پاسخ کنید.

این کتاب هم برای متخصصان مغز و اعصاب و هم برای خوانندگان معمولی مناسب است، مکانیسم‌های درونی مغز را نشان می‌دهد و چند ترفند و ترفند ارائه می‌دهد که باید برای هر کسی که می‌خواهد زندگی شادتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشد، جالب باشد.

درباره دیپاک چوپرا و رودولف تانزی

Deepak Chopra
Rudolph Tanzi

دیپاک چوپرا یک نویسنده آمریکایی هندی الاصل و مدافع طب جایگزین است. یکی از شناخته شده ترین چهره های جنبش عصر جدید.

چوپرا با وجود اینکه قبل از آن چندین کتاب نوشته بود، تنها پس از مصاحبه در نمایش اپرا وینفریدر سال 1993، نام خود را به دست آورد. سه سال بعد، او مرکز رفاه چوپرا را تأسیس کرد.

معروف‌ترین کتاب او، هفت قانون معنوی موفقیت، ۷۲ هفته در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز باقی ماند.

در http://www.deepakchopra.com/ بیشتر بیاموزید.

Rudolph E. Tanzi جوزف پی و رز اف کندی استاد نورولوژی در دانشگاه هاروارد است که در بیماری آلزایمر و سایر اختلالات عصبی مرتبط با پیری متخصص است.

او مقالات متعددی در مجلات پزشکی تألیف کرده و چهار کتاب را تالیف کرده است که سه تای آنها با چوپرا است: سوپر مغز، سوپر ژن و خود شفابخش.

او همچنین یک نوازنده با استعداد کیبورد است و در چندین آلبوم، از جمله یکی از Aerosmith، کیبورد نواخته است.

“خلاصه PDF Super Brain”

شما احتمالاً این افسانه قدیمی را شنیده اید که ما فقط از 10٪ مغز خود استفاده می کنیم، و تعداد کمی را دیده اید. فیلم‌هایی که بر اساس این پیش‌فرض ساخته شده‌اند (مانند، مثلاً Limitless با بردلی کوپر، و لوسی با اسکارلت جوهانسون).

اگرچه هزاران مطالعه از نظر تعداد آن را رد کرده است، این افسانه حقیقتی دارد: بسیاری از ما واقعاً از تمام ظرفیت مغز خود استفاده نمی کنیم.

زیرا، به بیان ساده، ما خودمان را برای انجام این کار به چالش نمی کشیم. اگر ما واقعاً مغز خود را به کار می اندازیم و قوانین آن را کاملاً رعایت کنید، دستیابی به آن غیرممکن نیست، خوب، غیرممکن است.

در Super Brain، دیپاک چوپرا و رودولف تانزی راه‌هایی را نشان می‌دهند که از طریق آنها می‌توانید از این قدرت شگفت‌انگیز بهره ببرید و از این پتانسیل تلف شده استفاده کنید.

و در اینجا نکات برجسته ما وجود دارد!

افزودن یک یا دو نورون به مغز شما آنقدرها هم سخت نیست

آن زمان را به خاطر دارید که مست به خانه آمدید و پدرتان صبح روز بعد به شما گفت که هزاران نورون مغز خود را در طول شب از دست داده‌اید؟

خب، حق با او بود. اما حقیقت – تمام حقیقت – این است که او نیز بسیار در اشتباه بود.

ما روزانه 85000 نورون را از دست می‌دهیم، صرف نظر از عادات نوشیدنی‌مان! ممکن است این عدد بزرگ به نظر برسد، اما، در واقعیت، چیزی نیست: حدود 100 میلیارد نورون در مغز شما وجود دارد!

به عبارت دیگر، با این میزان ضرر، حتی اگر اوبری دی گری موفق می شود راهی بیابد تا شما را به عمر متوسلا وادار کند! به عبارت ساده تر، به اندازه کافی نورون در مغز شما وجود دارد که شما را به زندگی هدایت کند، حتی اگر بازسازی نشوند!

آیا ما فقط گفتیم “حتی اگر”؟

بله، انجام دادیم!

این تصور که سلول‌های مغز تنها سلول‌هایی در بدن ما هستند که بازسازی نمی‌شوند، طبق گفته چوپرا و تانزی، فقط یک افسانه دیگر است. در حقیقت، مغز انسان همیشه سلول‌های جدیدی ایجاد می‌کند.

و مطالعات به طور قطعی این را نشان داده است!

به عنوان مثال، پل کلمن، متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه روچستر، کشف کرد که با وجود نرخ از دست دادن 85000 نورون در روز، مغز یک فرد بیست ساله و یک فرد هفتاد ساله تقریباً به یک اندازه است. از نورون های فعال!

اما، باز هم، برخی از افراد مسن نورون‌های عملکردی بیشتری نسبت به دیگران دارند.

چرا؟

چون آنها آنها را بهتر آموزش داده اند!

همانطور که بدن شما به تمرین بدنی نیاز دارد اگر بخواهید سیکس پک داشته باشید، مغز شما نیز برای ایجاد نورون های اضافی به تمرینات ذهنی نیاز دارد. وقتی با یک تکلیف جدید، مانند یک مشکل ریاضی یا یک زبان جدید مواجه می‌شوید، این با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد.

و انسان ها تنها گونه ای نیستند که در آن مشاهده شده است!

به عنوان مثال، یک فنچ گورخری نر معمولی، رایج ترین پرنده استرالیایی در نوع خود، در طول فصل جفت گیری نورون های مغزی بیشتری دارد زیرا باید آهنگ های جدیدی را برای جذب ماده ها یاد بگیرد.

دو نکته: ورزش و تجربه

درست است، ورزش ذهنی برای ساختار مغز شما معجزه می کند، اما، همانطور که قبلاً به شما گفته ایم ، ورزش بدنی قدرت مغز را نیز افزایش می دهد.

ممکن است غیر شهودی به نظر برسد، اما این یک واقعیت غیرقابل انکار است که افرادی که فعال تر هستند، در سنین پیری به مراتب کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند.

اما بیشتر از این است:

ورزش با توجه به آنچه واقعاً انجام می دهد، ارتباط مستقیم مغزی دارد. چیزی که ما تمایل داریم نادیده بگیریم حلقه های بازخوردی است که مغز را به هر سلولی در بدن متصل می کند. بنابراین، وقتی توپی را پرتاب می‌کنید، روی تردمیل می‌دوید یا در امتداد ساحل می‌دوید، میلیاردها سلول جهان خارج را «مشاهده» می‌کنند. مواد شیمیایی که از مغز منتقل می‌شود، همان‌گونه عمل می‌کنند که اندام‌های حسی انجام می‌دهند، با دنیای بیرون تماس برقرار می‌کنند و از آن جهان تحریک می‌کنند. به همین دلیل است که پرش از بی تحرکی به انجام حداقل ورزش – مانند پیاده روی، باغبانی سبک و بالا رفتن از پله ها به جای سوار شدن با آسانسور – بسیار سالم است. سلول های شما می خواهند بخشی از جهان باشند.

راه دیگری برای کمک به سلول‌های شما وجود دارد که بخشی از جهان شوند: با اجازه دادن به آنها برای تجربه چیزها و نظرات جدید.

اکثر مردم دقیقاً برعکس عمل می‌کنند: از روال خاصی پیروی می‌کنند و نمی‌خواهند از حباب فیلتری که در آن گیر افتاده‌اند بیرون بروند. به هر حال، به این ترتیب ایمن‌تر است: تکامل آموخته است ما همیشه بهتر است به دانسته ها بچسبیم تا ناشناخته ها را کشف کنیم: اولی به معنای ایمنی است، دومی ممکن است به معنای خطر باشد.

با این حال، قرن 21st است و مطمئناً همه چیز تغییر کرده است! دیگر هیچ ماموت یا ببر دندان شمشیری در اطراف پرسه نمی زند و صحبت کردن با کسی که با او موافق نیستید خطرناک نیست. در واقع، که باید به هر دوی شما (و به طور کلی بشریت) کمک کند.

پس، این کار را بکن!

بیرون بروید، سفر کنید، بخوانید، با افرادی صحبت کنید که عقاید مخالف شما دارند!

مغز شما آن را دوست خواهد داشت!

فواید یک ابر مغز

تبدیل مغزتان به یک ابر مغز، قدرت‌های فوق‌العاده‌ای را برای شما به ارمغان نمی‌آورد که در Limitlessو Lucy نشان داده شده است. اما ممکن است به شما کمک کند برخی از عادات خود را کنترل کنید و به فردی شادتر و رضایت بخش تبدیل شوید.

و چه چیزی می تواند مهمتر از این باشد؟

بالاخره، خود زندگی چیست، جز یک سری عادت؟

در اینجا سه ​​مزیت توسعه مغز فوق العاده وجود دارد!

حلقه بازخورد را فریب دهید و زندگی سالم تری داشته باشید

ما به همان شکلی به نظر می رسیم که به نظر می رسیم، و مغز ما به دلیل تکامل به همان شکلی کار می کند که می کند. با این حال، تکامل یک فرآیند طولانی بود که باید به موارد زیادی رسیدگی می‌کرد که اصلاً جای تعجب نیست که گاهی اوقات بدن ما می‌تواند علیه ما کار کند.

مورد بسته ماندن به تجربه‌های جدید، زیرا ما تکامل یافته‌ایم تا ایمنی را بر آسیب‌پذیری ترجیح دهیم، تنها مورد نیست. همانطور که اخیراً متوجه شده ایم، ناتوانی شما در رعایت رژیم غذایی ممکن است مورد دیگری باشد که بدن شما علیه شما کار می کند.

چرا؟

به دلیل هورمونی به نام “گرلین”.

دانشمندان استرالیایی دریافتند که این هورمون – که در عامیانه به آن “هورمون گرسنگی” می گویند – با کاهش وزن شروع به تولید می کند و باعث می شود به شدت احساس گرسنگی کنید. این همان احساسی است که بعد از چند ماه رژیم گرفتن دارید.

دایره باطل را می‌بینید: وقتی مقداری وزن کم کردید، گرلین شروع به تولید می‌کند و به شما می‌گوید که گرسنه‌اید، و قبل از اینکه متوجه شوید، یک بار دیگر وزن از دست رفته را افزایش می‌دهید!

با این حال، می توانید این حلقه بازخورد را فقط با کنترل فرآیند فکر کنترل کنید. گرلین می گوید گرسنه ای؟ شروع به پاسخ دادن کنید: “من نیستم.” با گذشت زمان، تولید آن متوقف می‌شود – در نهایت، تقریباً همه دستورات از یک مکان، یعنی مغز شما می‌آیند.

چوپرا و تانزی می نویسند: «اولین قانون ابر مغز این است که مغز شما همیشه افکار شما را استراق سمع می کند. وقتی گوش می دهد، یاد می گیرد. اگر محدودیت را به آن آموزش دهید، مغز شما محدود خواهد شد. اما اگر برعکس عمل کنید چه؟ اگر به مغز خود بیاموزید که نامحدود باشد چه؟»

از عقل تا شهود

در مورد محدودیت‌ها، یکی از موارد واضح این است که نمی‌توانیم نتیجه برخی از اقداماتمان را پیش‌بینی کنیم. ما می دانیم که اگر لیوان را روی زمین بیندازیم چه اتفاقی می افتد، اما نمی دانیم اگر در انتخابات سال آینده به شخص خاصی رای دهیم چه اتفاقی می افتد.

خب، دقیقاً نه!

چیزی در درون ما وجود دارد که می‌تواند آینده را پیش‌بینی کند. ما آن را شهود می نامیم، و اگرچه نمی دانیم چگونه کار می کند، به نظر می رسد که کاملاً خوب کار می کند. همانطور که تیم ویلسون نشان داد در Strangers to Ourselves (چیزی که مالکوم گلدول در Blink محبوبیت داده است. گاهی اوقات وقتی اصلا فکر نمی کنیم بهتر فکر می کنیم.

چوپرا و تانزی از آزمایشی می‌گویند که در طی آن از شرکت‌کنندگان خواسته شد به چند عکس نگاه کنند، که فقط تعدادی از آنها صحنه‌ای خشونت‌آمیز را به تصویر می‌کشند. طبیعتاً تنها نگاه کردن به یکی از این تصاویر خشونت آمیز واکنش های استرس زا را در شرکت کنندگان برانگیخت و میزان این پاسخ ها به درستی توسط دستگاه های مربوطه ثبت شد.

بعد از مدتی، اتفاق عجیبی افتاد: مردم میکروثانیه‌ها قبل از اینکه تصاویر خشونت‌آمیز روی صفحه ظاهر شوند، شروع به احساس این چیزها کردند. و فقط پس از آن!

آنها از کجا می دانستند؟

آیا این امکان وجود دارد که بیشتر از آنچه فکر می کنیم می توانیم در مورد آینده بدانیم؟ آیا مغز ما قادر به دیدن آن است – اما ما هنوز نمی دانیم چگونه از این قدرت استفاده کنیم؟

خوشبختی در مغز شما زندگی می کند نه بیرون از آن

مغز خود را از طریق تمرینات ذهنی و بدنی آموزش دهید، از طریق عادات غذایی سالم و گشودن به تجربیات جدید از قدرت آن بهره ببرید، و با این حال، ممکن است در نهایت یک فرد باهوش، تنها یا، صادقانه بگویم، یک ناراضی باشید. روشنفکر با همسر و دو فرزند.

چرا باید مغز خود را برای آن آموزش دهید؟

ارسطو اولین کسی بود که پیشنهاد کرد شادی شخصی هدف نهایی زندگی است و اینکه هر چیز دیگری صرفاً راهی برای رسیدن به آن است. و تعداد بسیار کمی در طول بیست و پنج قرن گذشته با او مخالفت کرده اند.

خب، چوپرا و تانزی از آنجا شروع می‌کنند و توضیح می‌دهند که چگونه دلیل ناراضی بودن بسیاری از مردم امروز (با وجود صنعت میلیون دلاری مرتبط با شادی و هزاران کتابی که آن را بررسی می‌کنند) در واقع کاملاً ساده است: تعریف شادی مغز ما آلوده شده است اساسا اشتباه است.

ببینید اکثر مردم شادی را با عوامل بیرونی یکی می دانند: پیدا کردن شریک زندگی مناسب، بچه دار شدن، درآمد میلیون دلاری، تبدیل شدن به یک فرد مشهور. حقیقت این است که هیچ یک از این چیزها حتی اگر آنها را به دست آورید برای شما خوشبختی نمی آورد، زیرا شادی در مغز شما زندگی می کند.

به عبارت دیگر، خوشبختی نتیجه همسو کردن اهداف شما با ارزش های شخصی شماست – و نه بیشتر! این ممکن است برای شخصی در حال پرورش اسب و برای شخص دیگری در حال خواندن شعر باشد. هیچ معادله قابل اجرا جهانی وجود ندارد!

برای مثال برندون گریمشاو را در نظر بگیرید. او روزنامه نگاری کاملاً موفق بود، اما تصمیم گرفت کار خود را رها کند زیرا آنطور که او انتظارش را داشت رضایت بخش نبود. سپس یک جزیره گرمسیری متروکه (جزیره موین در اقیانوس هند) خرید و سرپرست شخصی آن شد.

در طول چند دهه بعد، گریمشاو با کاشت مداوم درختان ماهون در آنجا، این جزیره را به پناهگاه حیات وحش برای بسیاری از حیوانات (مانند لاک پشت غول پیکر) تبدیل کرد.

بعضی‌ها می‌گویند که چنین زندگی انفرادی (او تنها ساکن جزیره بود) چیزی جز خوشبختی است، اما نه گریمشاو: لحظه‌ای که او رفت، هرگز به عقب نگاه نکرد. او تا سال 2012 در آنجا ماند، زمانی که مردی شاد از دنیا رفت.

درس؟

جزیره شادی خود را پیدا کنید و به آنجا بروید!

درس های کلیدی از “سوپر مغز”

1. مغز به طور مداوم نورون ها را از دست می دهد و ایجاد می کند
2. با ورزش منظم با آلزایمر مبارزه کنید
3. با یادگیری زبان های جدید و تجربه بیشتر، یک مغز فوق العاده ایجاد کنید

مغز مدام نورون‌ها را از دست می‌دهد و ایجاد می‌کند

به طور متوسط، مغز شما روزانه 85000 نورون را از دست می دهد!

خوب این است که حدود 100 میلیارد از آنها را دارد، بنابراین ضرر چندان بزرگی نیست.

یک چیز حتی بهتر این است که مغز یک فرد 20 ساله و یک فرد 70 ساله تقریباً به یک اندازه نورون دارند.

چگونه ممکن است؟

خوب حدس زدید: همانطور که از دست می‌دهد، مغز نیز نورون‌ها را به طور روزانه بازسازی و بازآفرینی می‌کند.

با ورزش منظم با آلزایمر مبارزه کنید

این اصلاً تعجب آور نیست که تمرینات ذهنی (مثلاً حل مسائل ریاضی یا بازی شطرنج) نورون ایجاد می کند.

اما مطالعات نشان داده اند که همین امر در مورد ورزش بدنی نیز صادق است.

در واقع، این یکی از معدود راه های اثبات شده برای مبارزه با آلزایمر است: هر چه در دوران جوانی به طور منظم ورزش کنید، احتمال ابتلا به آلزایمر در سنین بالا کاهش می یابد.

با یادگیری زبان های جدید و تجربه بیشتر، یک مغز فوق العاده ایجاد کنید

دانشمندان مشاهده کرده‌اند که مغز فنچ‌های گورخری (یک پرنده استرالیایی) در طول فصل جفت‌گیری بزرگ‌تر می‌شود، زیرا باید آهنگ‌های جدیدی را برای جذب جفت یاد بگیرد.

همین مورد در مورد انسان نیز صدق می کند: هرچه بیشتر از مغز خود استفاده کنید، بهتر کار می کند.

بنابراین، آهنگ‌ها و زبان‌های جدید یاد بگیرید، بخوانید، بنویسید، و تا جایی که می‌توانید چیزهای جدید را تجربه کنید! ماندن در منطقه آسایش به مغز شما آسیب می رساند. زندگی چیزی است که خارج از آن اتفاق می افتد.

این خلاصه را دوست دارید؟ ما از شما دعوت می کنیم برنامه 12 دقیقه ای برای خلاصه ها و کتاب های صوتی شگفت انگیزتر.

“نقل قول های فوق العاده مغز”

همه چیز به نحوه ارتباط شما با مغز بستگی دارد. با تعیین انتظارات بالاتر، وارد مرحله عملکرد بالاتر می شوید. یکی از چیزهای منحصر به فرد در مورد مغز انسان این است که می تواند تنها کاری را انجام دهد که فکر می کند می تواند انجام دهد. برای توییت کلیک کنید

اگر می خواهید بدانید که افکارتان در گذشته چگونه بوده اند، امروز به بدن خود نگاه کنید. اگر می خواهید بدانید بدن شما در آینده چگونه خواهد بود، امروز به افکار خود نگاه کنید. برای توییت کلیک کنید

دانش ریشه در حقایق ندارد. ریشه در کنجکاوی دارد. یک معلم الهام گرفته می تواند با القای کنجکاوی دانش آموز را برای زندگی تغییر دهد. برای توییت کلیک کنید

به چالش کشیدن انتظارات مبنی بر اینکه افکار بزرگ به مغز بزرگ نیاز دارند، مغز انیشتین10 در واقع وزن کمتری داشت. از مغز متوسط برای توییت کلیک کنید

اکنون می دانیم که نوزادان با 90 درصد از مغزشان تشکیل شده و میلیون ها ارتباط مازاد به دنیا می آیند. برای توییت کلیک کنید

بررسی انتقادی ما

کتاب Super Brain که توسط Kirkus Reviews به‌عنوان «ترکیبی از تحقیقات اخیر در علوم اعصاب و خرد معنوی منتقل شده در طول نسل‌ها» توصیف شده است، کتاب عجیبی است.

گاهی به نظر می‌رسد که با جدیدترین یافته‌های علم همگام باشد، اما در مواقع دیگر، چیزی جز مجموعه‌ای از “سروح و قضاوت‌های ارزشی” به نظر نمی‌رسد، که هیچ‌کدام قابل تأیید نیستند و اکثر آنها به نظر می‌رسند. بیش از حد حدس و گمان است.

برای طرفداران چوپرا عالی است، اما برای دانشمندی با قد و قامت رودولف تانزی بسیار عالی است.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا