اقتصاد

تحلیلگر – گزارش بدنه اوراق بهادار جهانی برای دیفای ناقوس مرگ نیست

تحلیلگر – گزارش بدنه اوراق بهادار جهانی برای دیفای ناقوس مرگ نیست

مجموعه ای از توصیه های سیاست نقض حریم خصوصی از سوی سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار (IOSCO) نباید متیو هارکورت، تحلیلگر آپولو کریپتو، استدلال می کند که به عنوان یک ناقوس مرگ برای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) دیده می شود.

در گزارش 19 دسامبر، IOSCO نوشت که DeFi به دلیل غالباً ماهیت ناشناس و غیرمتمرکز برای تنظیم کننده ها چالشی منحصر به فرد ایجاد کرد. الف> و نه توصیه در مورد تنظیم این بخش، از جمله در معرض قرار دادن “افراد مسئول” و رعایت قوانین مشابه با بازارهای مالی سنتی ارائه کرد.

این گزارش باعث شد که برخی صدای زنگ را صدا کنند در مورد آینده DeFi، مانند Mikko Ohtamaa، یکی از بنیانگذاران پروتکل تجاری، که این سند را به عنوان “گزارش نهایی در مورد نحوه کشتن #DeFi” توصیف کرد.

با این حال، هارکورت به کوین تلگراف گفت که او چندان نگران این نیست که توصیه های خط مشی برای DeFi کشنده باشد، حداقل نه برای پروتکل های تعیین شده.

«فکر می‌کنم مهم است که IOSCO در خلاصه اجرایی خود بیان می‌کند که «DeFi یک نوآوری تکنولوژیکی مهم، در حال تکامل و گسترش است» مهم است. من فکر نمی‌کنم این خبر به‌طور کلی نزولی باشد زیرا برخی رسانه‌ها آن را به تصویر می‌کشند.»

Apollo Crypto یک صندوق سرمایه‌گذاری مستقر در ملبورن است که در معرض دید بزرگی از پروژه‌های DeFi قرار دارد.

IOSCO – که 130 عضو آن 95٪ بازار اوراق بهادار جهانی را تنظیم می‌کنند – به سیاست‌گذاران توصیه کرد. شروع به شناسایی «افراد مسئول» کنید و آنها را در قبال قوانین موجود برای خدمات مالی سنتی پاسخگو نگه دارید.

IOSCO چندین توصیه خط مشی برای تنظیم DeFi ارائه کرده است. منبع: IOSCO

«این مقررات پیشنهادی به دلیل الزامات سخت‌گیرانه‌تر، بیشترین تأثیر را بر نوآوری در مراحل اولیه در DeFi خواهد داشت. هارکورت توضیح داد تا به یک کسب و کار تثبیت شده تبدیل شود.

در توصیه‌های خود، IOSCO مسئولین را هر کسی می‌دانست که کنترل یا «نفوذ کافی» بر محصول یا خدمات نهایی را اعمال می‌کند.

“با توجه به عملکردها و فعالیت های اقتصادی مشابه DeFi و بازارهای مالی سنتی، بسیاری از سیاست ها، استانداردها و چارچوب های قانونی بین المللی موجود برای آن فعالیت های DeFi قابل اجرا هستند. و مکانیسم‌هایی که بر آن‌ها حاکم است.

به‌علاوه، IOSCO اعلام کرد که سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز باید به همان شیوه‌ای تنظیم شوند که هر شرکت خدمات مالی دیگری که انتخاب می‌کند تنظیم شود. را وارد کنید.

مرتبط: قانون نظارت وارن برای کمک به بانک های بزرگ طراحی شده است

«صرف نظر از برچسب ها، اشکال سازمانی، یا فن‌آوری‌های مورد استفاده، اشخاص و نهادهایی که محصولات و خدمات مالی را ارائه می‌دهند یا ارائه می‌کنند و در فعالیت‌های مالی شرکت می‌کنند باید مشمول قوانین قابل اجرا باشند.

Harcourt به این نتیجه رسید که اگرچه توصیه‌ها ایده‌آل نبودند. از دیدگاه حریم خصوصی و به احتمال زیاد پروتکل های مرحله اولیه را هدف قرار می دهند، آنها نباید به عنوان یک حمله آشکار به DeFi تلقی شوند.

“با توجه به مزایای اساسی قوی برنامه های مالی زنجیره ای، فکر نمی کنم این مقررات پیشنهادی هیچ خطری برای تامین مالی غیرمتمرکز ایجاد کند.”

در 17 نوامبر، IOSCO توصیه های خود را برای تنظیم بازار گسترده تر کریپتو، که مشابه موضع آن در مورد DeFi است، رونمایی کرد و توصیه کرد که بازارهای دارایی دیجیتال مطابق با بسیاری از قوانین موجود برای امور مالی سنتی تنظیم شوند.

مجله: راز میلیارد دلاری DeFi: خودی ها مسئول هک ها هستند

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا