سلامت

به این علائم هشدار دهنده فیبرومیالژیا توجه کنید

به این علائم هشدار دهنده فیبرومیالژیا توجه کنید

به این علائم هشدار دهنده فیبرومیالژیا توجه کنید

Take Note of These Warning Signs of Fibromyalgia

وقتی نوبت به مدیریت فیبرومیالژیا می‌رسد.، هیچ درمانی به تنهایی نمی تواند به شما کمک کند تا علائم خود را کنترل کنید و از تشدید آن جلوگیری کنید. در واقع، اکثر مردم بیشترین سود را از ترکیبی از درمان ها به دست می آورند.

یکی از اجزای کلیدی برنامه درمانی شما شما هستید. شما بدن خود را بهتر می شناسید، اما باید به علائم هشدار دهنده فیبرومیالژیا توجه کنید.

در همیاران درد مداخله ای در آستین، تگزاس، متخصص مدیریت درد ما، دکتر. سروش سلیمی، متخصص در مراقبت از فیبرومیالژیا است و رویکردی جامع دارد.

در اینجا می خواهیم برخی از علائم هشدار دهنده فیبرومیالژیا را با شما در میان بگذاریم. توجه به این موارد ممکن است به شما کمک کند در مقابل درد خود بمانید.

درد فیبرومیالژیا

درد در سراسر بدن. این اولین علامت فیبرومیالژیا است. درد مفاصل و ماهیچه های شما را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است از خفیف تا شدید همراه با نواحی حساس باشد. درد شما ممکن است بیاید و برود و ممکن است حرکت کند.

علاوه بر درد، فیبرومیالژیا شما را به شدت خسته می کند و توانایی تمرکز شما را کاهش می دهد. همچنین بر توانایی شما برای داشتن خواب با کیفیت تأثیر می گذارد. و ممکن است مشکلات دیگری مرتبط با فیبرومیالژیا مانند سردرد، درد شکم یا اضطراب داشته باشید.

هیچ درمانی برای این وضعیت درد مزمن وجود ندارد، اما درمان‌های موثر زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما در مدیریت درد کمک کند.

علائم هشدار دهنده شعله ور شدن هوا

درد فیبرومیالژیا ممکن است بیاید و از بین برود، اما ممکن است دوره هایی نیز داشته باشید که بدتر شود. این به عنوان شعله ور شدن شناخته می شود. اگرچه شما نمی توانید از هر شعله ور شدن فیبرو جلوگیری کنید، دانستن برخی از محرک ها ممکن است به شما هشداری زودهنگام بدهد.

محرک‌های رایج فیبرومیالژیا عبارتند از:

  • تغییر روال
  • بیماری یا جراحت
  • تغییر آب و هوا
  • نوسانات هورمونی
  • کم خوابی
  • سفر
  • تغذیه ضعیف
  • تغییر در درمان

استرس یکی از محرک های اصلی تشدید فیبرومیالژیا است. این شامل استرس ناشی از کار، استرس عاطفی، و استرس فیزیکی ناشی از یک بیماری یا فشار بیش از حد است.

محرک های فیبرومیالژیا متفاوت است. یافتن عواملی که باعث شعله ور شدن می شود می تواند به شما کمک کند تا بر شدت یا طول دوره درد خود کنترل داشته باشید.

اهمیت خودمراقبتی

حتی با بهترین درمان پزشکی، برای بهبود علائم و زندگی روزمره فیبرومیالژیا، باید از خود مراقبت کنید.

توجه به علائم هشداردهنده فیبرومیالژیا بخشی از روال خودمراقبتی شماست. این باعث می‌شود شما را از آنچه باعث درد شما می‌شود آگاه‌تر کنید تا بتوانید برای مدیریت آن قدم‌هایی بردارید – بنابراین درد زندگی شما را مختل نکند.

خودمراقبتی شما نیز باید شامل که به شما کمک می کند از برخی از محرک های رایج فیبرومیالژیا جلوگیری کنید. این ممکن است شامل ایجاد یک برنامه خواب سالم، تمرین مدیتیشن یا ذهن آگاهی برای مدیریت استرس، خوردن یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم باشد.

فیبرومیالژیا یک بیماری درد مادام‌العمر است، اما نیازی نیست که اجازه دهید زندگی شما را دیکته کند. ما در مراقبت از فیبرومیالژیا تخصص داریم و می‌توانیم به شما در رهایی از درد کمک کنیم. با دفتر ما تماس بگیرید یا روی دکمه “رزرو آنلاین” کلیک کنید تا یک قرار امروز

توجه در صورتی که در مطلب کلمه ای یا حروفی بکار رفته و باعث آزرده خاطر شما شده به ما اطلاع بدید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا