سلامت

فیبرومیالژیا و سلامت روان: آنچه باید بدانید در اینجا آمده است

فیبرومیالژیا و سلامت روان: آنچه باید بدانید در اینجا آمده است

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

فیبرومیالژیا و سلامت روان: آنچه باید بدانید در اینجا آمده است

Fibromyalgia and Mental Health: Here’s What You Should Know

فیبرومیالژیا یک وضعیت درد پیچیده‌ای است که هر جنبه از زندگی شما را در حین درد تحت تأثیر قرار می‌دهد. شعله ور شدن و دوره های بهبودی. عوارضی که فیبرومیالژیا به سلامت جسمی و عاطفی شما وارد می کند بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

درباره 20% از افراد مبتلا به فیبرومیالژیا همچنین با افسردگی یا اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنند. . این شرایط سلامت روان ممکن است بر سطح و کنترل درد تأثیر بگذارد.

در Interventional Pain Associates در آستین، تگزاس، متخصص مدیریت درد ما، دکتر سروش سلیمی، رویکردی جامع برای مدیریت فیبرومیالژیا دارد. دکتر سلیمی می‌داند که وضعیت درد مزمن چگونه بر سلامت روان تأثیر می‌گذارد و وقتی به آن توجه نشود، درد را تشدید می‌کند.

در اینجا، می‌خواهیم در مورد فیبرومیالژیا و سلامت روان و اینکه چرا مراقبت از هر دو مهم است با شما صحبت کنیم.

واقعیت فیبرومیالژیا

مانند بسیاری از بیماری‌های مزمن، علت اصلی فیبرومیالژیا هنوز تحت بررسی است. برای سال‌های متمادی، متخصصان سلامت معتقد بودند که فیبرومیالژیا یک اختلال افسردگی است که درد را آشکار می‌کند یا یک اختلال علائم جسمی است که به دلیل آشفتگی عاطفی علائم فیزیکی مانند درد ایجاد می‌کند.

با این حال، اکنون این نظریه مطرح شده است که درد فیبرومیالژیا ناشی از تغییرات در نحوه ارتباط مغز و بدن است – به طور خاص، نحوه تفسیر مغز سیگنال‌های درد از بدن. این مشکلات ارتباطی توسط یک عامل استرس‌زای فیزیکی یا احساسی ایجاد می‌شوند و تغییرات شیمیایی ایجاد می‌کنند که حجم حسگر درد را به بالا تبدیل می‌کند.

فیبرومیالژیا یک وضعیت درد واقعی است که بر سلامت روان تأثیر می گذارد.

فیبرومیالژیا و سلامت روان

بسیاری از افراد مبتلا به فیبرومیالژیا با شرایطی مانند افسردگی، اضطراب، اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) و اختلال وسواس فکری-اجباری (OCD) دست و پنجه نرم می‌کنند. اگرچه افراد مبتلا به فیبرومیالژیا اغلب سابقه ضربه عاطفی یا استرس در دوران کودکی را گزارش می‌کنند، تحقیق نشان می‌دهد سابقه شرایط سلامت روان مستقیماً با شدت فیبرومیالژیا مطابقت ندارد.

خب، چه ارتباطی وجود دارد؟ علائم فیبرومیالژیا بر رفاه عاطفی تأثیر می گذارد و باعث ایجاد مشکلاتی مانند:

می شود

  • خستگی ناشی از خواب غیر ترمیمی
  • درجات مختلف درد
  • محدودیت های عملکردی به دلیل درد
  • تحریک پذیری
  • مشکل در تمرکز

افراد مبتلا به فیبرومیالژیا ممکن است از شرایط سلامت روانی نیز رنج ببرند زیرا درد آنها را از دوستان و خانواده دور می‌کند. یا به دلیل بسیاری از باورهای غلط پیرامون اختلال درد، ممکن است احساس طرد شدن و سوء تفاهم کنند.

بهبود درد و سلامت روان

از آنجایی که فیبرومیالژیا بر سلامت جسمی، عاطفی و ذهنی شما تأثیر می گذارد، درمان باید به سلامت کلی شما رسیدگی کند. با اتخاذ رویکردی جامع برای مدیریت درد، ما درمان‌های زیادی را برای کاهش درد و بهبود سلامت روان شما ارائه می‌کنیم.

برای بهبود درد شما، روش‌های مداخله‌ای، فیزیوتراپی، درمان IV و مدیریت دارو را ارائه می‌دهیم. برای بهبود سلامت روان، مشاوره، داروهای روانپزشکی و بیوفیدبک را توصیه می کنیم.

شما همچنین بخش مهمی از برنامه درمانی فیبرومیالژیا خود هستید. ایجاد تغییرات در شیوه زندگی – مانند ورزش منظم، خوردن یک رژیم غذایی متعادل، و توسعه استراتژی‌های مقابله – به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری بر درد و زندگی‌تان داشته باشید و به سلامت ذهنی‌تان کمک کند.

فیبرومیالژیا بر سلامت روان تأثیر می گذارد و منجر به شرایطی مانند افسردگی و اضطراب می شود. اما دریافت کمک برای سلامت جسمی و عاطفی شما به نفع همه مشکلات سلامتی است.

به ما کمک کنید تا مراقبت های جامعی را که برای فیبرومیالژیا نیاز دارید دریافت کنید. با دفتر ما تماس بگیرید یا روی دکمه «رزرو آنلاین» کلیک کنید تا امروز وقت بگیرید.

توجه در صورتی که در مطلب کلمه ای یا حروفی بکار رفته و باعث آزرده خاطر شما شده به ما اطلاع بدید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا