سریال و انمیشن

بهترین انیمیشن های مذهبی ؛ معرفی 8 عنوان از برترین انیمیشن های مذهبی

بهترین انیمیشن های مذهبی ؛ معرفی 8 عنوان از برترین انیمیشن های مذهبی

بهترین انیمیشن های مذهبی ؛ معرفی 8 عنوان از برترین انیمیشن های مذهبی

انیمیشن مذهبی جزو پرطرفدارترین آثار در سینما به شمار می‌رود. در این مقاله قصد داریم تا انیمیشن های مذهبی را به شما معرفی کنیم.

انیمیشن های مذهبی به عنوان یک شاخه مهم در دنیای سینما و تولید هنری، توانسته‌اند به شکلی منحصر به فرد و قدرتمند، پیام‌ها و ارزش‌های مذهبی را به تصویر بکشند. کارتون های مذهبی سینمایی اغلب به کمک داستان‌های شگفت‌انگیز، شخصیت‌های جذاب و تصاویر زیبا، به ما یادآوری می‌کنند که مفاهیم و ارزش‌های مذهبی در جهان ما همچنان اهمیت و تأثیر خود را دارند. یک انیمیشن مذهبی دخترانه می‌تواند نکات بسیار مثبتی را به فرزند شما بیاموزد.

اگر شما والدینی هستید که همیشه به دنبال انیمیشن مذهبی سینمایی باکیفیت هستید تا فرزندانتان از تماشای آن لذت ببرند و در عین حال در مورد دین آگاهی پیدا کنند، فهرست انیمیشن های مذهبی کودکانه زیر مجموعه‌ای از داستان‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد که نه تنها سرگرم‌کننده، بلکه آموزنده نیز هستند. ر این مقاله از پلازا به معرفی کارتون های مذهبی برای کودکان می‌پردازیم.

همچنین بخوانید :

فهرست مطالب

بهترین انیمیشن مذهبی

در دورانی که نوجوانان روز به روز با فناوری و انواع محتوا احاطه شده‌اند، به عنوان والدین ضروری است که آنچه را فرزندانتان تماشا می‌کنند، کنترل نمایید. ایجاد علاقه فرزندانتان به دین از سنین پایین، به ویژه از طریق چنین کارتون های مذهبی ایرانی مفید و پرمعنایی، بسیار مهم است. در ادامه با چندین کارتون مذهبی آشنا خواهید شد که ارزش دیدن را دارند.

همچنین بخوانید :

پسر و پادشاه (The Boy and the King)

کارتون مذهبی

  • سال انتشار: 1992
  • کارگردان: درویس پسین
  • امتیاز IMDb: امتیاز 7

داستان درباره یک پسر جوان به نام عبید است. او با یک انتخاب مواجه می‌شود؛ آیا در این دنیا زندگی آسانی را برگزیند یا برای پاداش در آخرت تلاش کند. داستان در دوران حکومت ستمگر شاه نرسیس رخ می‌دهد که مردم را به عبادت بت‌ها تشویق کرده و از طریق جادوی شیطانی سیناتاس، جادوگر شرور خود، آن‌ها را ترسانده و کنترل می‌کند. سیناتاس عبید را برای تبدیل شدن به شاگرد خود انتخاب خواهد کرد، فردی که به او در جادو کمک می‌کند.

در ابتدا، پسر تحت تاثیر رویاهای قدرت و تاثیری که به عنوان جادوگر بعدی شاه خواهد داشت، قرار می‌گیرد. اما به زودی شروع به شک کردن در اولویت‌های خود می‌کند. او شروع به صحبت با یک مرد شایسته و بسیار مقدس کرد که ذهن او را به معنای واقعی زندگی باز می‌کند. این مرد شایسته به عبید می‌گوید که تنها خداوند، خدایی به نام الله است و او بشر را برای پرستش خود آفرید. اگرچه این کلمات به قلب و ذهن عبید جذب می‌شوند، اما او هنوز به طور قابل توجهی گیج است. مرد شایسته به او توصیه می‌کند که خودش به دنبال حقیقت بگردد. از اینجا جستجوی پسر برای یافتن معنای واقعی زندگی شروع می‌شود.

همچنین بخوانید :

کوزه: داستانی از شرق (The Jar: A tale From the East)

کارتون ایرانی مذهبی

  • سال انتشار: 2001
  • کارگردان: عمار الشرباجی
  • امتیاز IMDb: امتیاز 7.9

این یک انیمیشن مذهبی سوری است که بر اساس داستانی با عناصر تاریخی مربوط به بیش از 1400 سال پیش ساخته شد. کارتون مذهبی کوزه جنگ بین خوب و بد را به تصویر می‌کشد و ارزش‌ها و فضایل پذیرفته شده در اسلام را برجسته می‌کند. داستان کوزه در دهکده‌ای در خاورمیانه اتفاق می‌افتد.

داستان انیمیشن مذهبی کوزه زمانی آغاز می شود که یک خانواده فقیر و در عین حال با فضیلت، گنج گمشده‌ای را کشف می‌کنند که در یک کوزه زیر خانه جدیدشان دفن شده است. در تلاش آن‌ها برای بازگرداندن کوزه به صاحب واقعی آن، یک همسایه حسود و حریص که چشمش به کوزه می‌باشد، تلاش می‌کند تا تلاش آن‌ها را خراب کند. این فیلم فضایل صالح اسلام را در ذهن جوانان تماشاگر تکرار می‌‎کند و شباهت زیادی به چندین انیمیشن مذهبی ایرانی دارد.

همچنین بخوانید :

محمد: آخرین پیامبر (Muhammad: The Last Prophet)

بهترین کارتون های مذهبی

  • سال انتشار: 2002
  • کارگردان: ریچارد ریچ
  • بازیگران: الی عالم، نیکلاس کادی
  • امتیاز IMDb: امتیاز 7.5

محمد: آخرین پیامبر یک کارتون مذهبی اسلامی ساخته سال ۲۰۰۲ است که توسط شرکت بدر اینترنشنال تولید شده و توسط ریچارد ریچ کارگردانی گردید. این فیلم در سینماهای محدودی در ایالات متحده و انگلستان منتشر شد. فیلم بر روی روزهای اولیه اسلام و حضرت محمد تمرکز دارد. در این اثر شباهت زیادی به چندین کارتون ایرانی مذهبی دیده می‌شود که روایت مشابهی را نشان می‌دهند.

طبق قانون و سنت اسلامی، محمد و چهار خلیفه اول (ابوبکر، عمر، عثمان و علی) در این فیلم یا هر یک از پیش‌بینی‌های آن نشان داده نمی‌شوند. صحنه‌هایی که شامل محمد می‌شوند، از دیدگاه او به تصویر کشیده شدند و کلام او توسط گوینده توصیف خواهد شد. این فیلم توسط شورای الأزهر الشريف (آکادمی تحقیقات اسلامی در مصر) و شورای اسلامی شیعه عالی لبنان تایید شده است.

هابیل و قابیل (Habil & Qabil)

انیمیشن مذهبی

  • سال انتشار: 2003
  • کارگردان: حمزه بول
  • بازیگران: اسن گونای، لونت سولون، فاروک اوستون
  • امتیاز IMDb: امتیاز 6.6

انیمیشن مذهبی کودکانه “هابیل و قابیل” در سال 2003 به انتشار رسید. این فیلم براساس داستان هابیل و قابیل از قرآن کریم تولید شده است. داستان فیلم درباره دو برادر به نام‌های هابیل و قابیل می‌باشد که در جنگل زندگی می‌کنند. هابیل وقتی با توانایی خود در ارتباط با حیوانات و طبیعت بیشتر آشنا می‌شود، به عنوان یک جادوگر طبیعت شناخته خواهد شد. اما قابیل هیچ قدرت خارق‌العاده‌ای در خود نمی‌بیند و با غرور و حسادت به برادرش نگاه می‌کند.

تنش‌ها و نزاع‌ها بین هابیل و قابیل بطور تدریجی افزایش می‌یابد و به جنگی خونین منجر می‌شود که نتیجه آن مرگ هابیل است. این فیلم در قالب یک درام فانتزی به مخاطبان خود نشان می‌دهد که حسادت و خشونت به چه تبعاتی می‌انجامد و چگونه می‌توان با عشق و تسامح به جایگاهی از صلح و همبستگی دست یافت. این انیمیشن یک کارتون مذهبی پسرانه است که باید ببینید.

همچنین بخوانید :

بنده وفادار خدا: بارلا (God’s Faithful Servant: Barla)

انیمیشن مذهبی ایرانی

  • سال انتشار: 2011
  • کارگردان: اسین اورهان
  • بازیگران: فاروک آکگورن، اوغور اصلان اوغلو، مورات آیدین
  • امتیاز IMDb: امتیاز 5.1

انیمیشن مذهبی جدید بنده وفادار خدا: بارلا یک اثر زندگینامه‌ای ترکی است که در سال ۲۰۱۱ به کارگردانی اسین اورهان ساخته شد. این فیلم در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۱۱ برابر با ۱۳ آبان ۱۳۹۰ در سراسر کشور ترکیه به انتشار رسید.

این فیلم درباره زندگی عالم مسلمان سعید نورسی (۱۸۷۰-۱۹۶۰) است. داستان فیلم درباره زمانی می‌باشد که نورسی در روستای بارلا در استان اسپارتا حضور داشت و بخشی از کتاب «رساله نور» را نوشت. زندگی او از دیدگاه یک پسر خیالی به نام مصطفی روایت می‌شود. دوره زمانی این فیلم از سال ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۴ است و نشان می‌دهد چه اتفاقی رخ داد وقتی نورسی تصمیم گرفت به تدریس دین بپردازد.

همچنین بخوانید :

بلال: نژاد جدید قهرمان (Bilal: A New Breed of Hero)

انیمیشن های مذهبی

  • سال انتشار: 2015
  • کارگردان: خرم ح علوی، ایمن جمال
  • بازیگران: ایان مک شین، چین آن مک کلین، جیکوب لاتیمور
  • امتیاز IMDb: امتیاز 7.6

بلال: نژاد جدید قهرمان یک انیمیشن مذهبی امامان به زبان انگلیسی است که در سال ۲۰۱۵ تولید شد. این فیلم درباره زمان تولد اسلام است و توسط شرکت باراجون انترتینمنت تولید شده و توسط خرم ح علوی و ایمن جمال به همکاری کارگردانی شد. جمال با این فیلم قصد داشت قهرمانانی از تاریخ شبه‌جزیره عرب را به تصویر بکشد.

این فیلم زندگی بلال بن رباح را نشان می‌دهد. بلال که به خاطر صدای زیبایش شناخته شده بود، از بندگی آزاد شد و در سال ۶۳۲ میلادی به مقامی برجسته دست یافت. صداپیشگان در این انیمیشن مذهبی شامل آدواله آکینوئیه-آگباجه، ایان مک‌شین، چاینا آن مک‌کلین، جیکوب لتیمور، توماس ایان نیکولاس، فرد تاتاسکیور، سینتیا مک‌ویلیامز، جان کوری، دیو بی. میچل و مایکل گروس هستند.

همچنین بخوانید :

شاهزاده رم (Princess of Rome)

انیمیشن مذهبی سینمایی

  • سال انتشار: 2015
  • کارگردان: هادی محمدیان
  • بازیگران: ناصر طهماسب، منوچهر ولی زاده، حسین عرفانی، مریم شیرازاد
  • امتیاز IMDb: امتیاز 5.9

شاهزاده رم یک انیمیشن مذهبی ایرانی است که دربارهٔ زندگی شاهزاده مسیحی ملیکا، مادر محمد المهدی، دوازدهمین امام شیعیان، و نوه قیصر رم می‌باشد. این کارتون مذهبی به مدت ۷۵ دقیقه است و داستان سفر ملیکا به سامرا در عراق برای ازدواج با حسن عسکری، یازدهمین امام شیعی، را روایت می‌کند. پس از ازدواج، او نام خود را به نرگس خاتون تغییر می‌دهد. این انیمیشن برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نمایش داده شد.

همچنین این انیمیشن به زبان عربی دوبله شده و در عراق، کویت، لبنان و برخی از کشورهای خاورمیانه به انتشار رسید. شاهزاده رم شامل حداکثر ۴۰ شخصیت در انیمیشن می‌باشد و تقریبا ۱۰۰ متخصص در تولید آن مشارکت داشتند. حادی محمدیان این فیلم را کارگردانی کرده و داستان آن را نوشته است و حامد جعفری تهیه‌کنندهٔ آن را بر عهده داشت. این اثر یکی از انیمیشن های مذهبی ایرانی است که توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

نان آور (The Breadwinner)

انیمیشن مذهبی کودکانه

  • سال انتشار: 2017
  • کارگردان: نورا تومی
  • بازیگران: سارا چادری، سوما بهاتیا، علی بادشاه
  • امتیاز IMDb: امتیاز 7.7

نان آور یک انیمیشن مذهبی سال ۲۰۱۷ است که توسط استودیو انیمیشن آیریش به کارگردانی نورا تومی ساخته شد. بر اساس رمان پرفروش دبورا الیس، این فیلم یک تولید همکاری بین‌المللی بین کانادا، جمهوری ایرلند و لوکزامبورگ بوده است و در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ برابر با ۲۶ آبان ۱۳۹۶ توزیع محدود شد. این فیلم در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ در جشنواره فیلم بین‌المللی تورنتو به نمایش درآمد. نان آور نامزد بهترین فیلم انیمیشن در مراسم جوایز اسکار ۹۰ شد، اما از کوکو شکست خورد.

پروانه، یک دختر ۱۱ ساله است که در کابل زندگی می‌کند و در دوران حکومت امارت اسلامی طالبان، همان زمانی که جنگ علیه تروریسم آغاز می‌شود، به دنیا آمده است. پدرش، نورالله، یک معلم دبیرستان سابق می‌باشد که پس از از دست دادن پای چپش در جنگ افغانستان، به عنوان یک فروشنده خیابانی کار می‌کند.

کلام آخر

انیمیشن مذهبی امامان

در این مقاله از پلازا بهترین انیمیشن های مذهبی به شما معرفی شدند. هر کدام از این انیمیشن‌ها پیام‌های مثبتی را به بیننده منتقل می‌کنند و اگر به کارتون مذهبی علاقه‌مند هستید، آثاری که در این لیست از آن‌ها نام برده شد را از دست ندهید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا