بازی بازیافت
بازی بازیافت
ضایعات ناشی از جنون مصرف ناشی از برندسازی در واقع یکی از بزرگترین مشکلات امروز است.
متأسفانه، بیشتر ما همچنان نسبت به این وضعیت بیحساسیم. ما از بازیافت آگاه نیستیم، و سازمانهای غیردولتی که سعی در افزایش آگاهی اجتماعی دارند اغلب دستکاری میشوند.
مشکل زباله، که به سطوح بسیار جدی به ویژه در چین و هند رسیده است، در واقع یکی از بزرگترین مشکلات دولت های خود آنهاست.
ضایعات یک مشکل بزرگ برای سیاره ما و آینده ما است. پس چگونه می توان آگاهی و حساسیت اجتماعی را در برابر این مشکل ایجاد کرد؟
کوکاکولا، که به دلیل حساسیت خود نسبت به مسائل زیست محیطی شناخته می شود، و آژانس تبلیغاتی گری داکا، پروژه مشترکی را امضا کردند.
آنها 6 ماشین مختلف را که آنها را “Happiness Arcade” می نامند در 6 مکان مختلف قرار دادند. هدف آنها سرگرم کردن مردم و همچنین ایجاد آگاهی اجتماعی در مورد بازیافت است. آنها کسب و کار خود را در داکا، بنگلادش آغاز کردند، جایی که مشکلات زباله تقریباً اجتناب ناپذیر است.
پس این ماشینهای بازیافت چگونه کار میکنند؟
اول اینکه ماشین ها اصلا پول قبول نمیکنن. شما بطری خالی فعلی را در دستگاه قرار می دهید و سپس بازی باز می شود.
همانطور که در ویدیوی زیر می بینید، اطراف دستگاه برای چنین بازی ساده ای شلوغ است و مردم واقعاً سرگرم می شوند.
در پایان پروژه، 6 ماشین هزاران بطری خالی را در 6 مکان مختلف جمع آوری کردند. او آنها را تغییر داد و آنها را برای استفاده مجدد آماده کرد.
این پروژه همچنین قدرت برندها و تبلیغات را برای ایجاد ادراک اجتماعی امروز به ما نشان می دهد. من فکر می کنم به زودی مراحل مشابهی از سایر مارک های بزرگ انجام خواهد شد.
این نوع پروژه در سال 2009 در فولکس واگن با نام “Arcade Bank Bank Arcade” انجام شد و دوباره نتایج بسیار موفقی به دست آمد.
ممکن است قدم کوچکی به نظر برسد، اما آیا در واقع همه چیز با یک قدم کوچک شروع نمیشود؟
مصرف زامبی چیست؟