سلامت

این داروهای رایج می توانند باعث کم آبی بدن شوند. در اینجا نحوه اجتناب از آن آمده است

این داروهای رایج می توانند باعث کم آبی بدن شوند. در اینجا نحوه اجتناب از آن آمده است

این داروهای رایج می توانند باعث کم آبی بدن شوند. در اینجا نحوه اجتناب از آن آمده است

< منبع srcset="https://media.post.rvohealth.io/wp-content/uploads/2023/08/ take-meds-with-water-1296x728-header-copy.jpg 750w" media="(min-width: 1190px)"/>A man lying on a bed taking medication.اشتراک گذاری در Pinterest
از داروهای فشار خون و دیابت گرفته تا ملین‌های بدون نسخه، بسیاری از داروهای رایج می‌توانند خطر کم‌آبی بدن را افزایش دهند. Jelena Danilovic/Getty Images
  • داروهای رایج مورد استفاده می توانند باعث کم آبی بدن شوند.
  • اینها شامل داروها می شوند. برای فشار خون و دیابت.
  • سردرد، خشکی دهان و سبکی سر از نشانه های کم آبی است.

تابستان و کم آبی بدن. اغلب با هم می روند اما آیا می‌دانستید که گرما تنها دلیلی نیست که ممکن است کم‌آب شوید؟

داروهای رایج نیز می‌توانند باعث کم‌آبی بدن شوند زیرا این دارو بر عملکرد کلیه تأثیر می‌گذارد و تعادل الکترولیت، و همچنین عوارض جانبی که ممکن است ایجاد کنند، مانند حالت تهوع و اسهال.

در حالی که چندین دارو وجود دارد که ممکن است ایجاد کنند. می تواند باعث کم آبی بدن شود، موارد زیر برخی از رایج ترین آنها هستند.

«اگر شناخته شده است که یک یا چند داروی شما خطر کم آبی بدن را افزایش می دهد، هرگز نباید بدون مشورت با پزشک خود، مصرف آن را قطع کنید. زیرا این اغلب می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد،” HaVy Ngo-Hamilton، PharmD، مشاور بالینی در BuzzRx، به Healthline گفت.

<. div class="css-0" readability="33.372262773723">

داروهای فشار خون از جمله مهارکننده‌های ACE (مهارکننده‌های آنزیم تبدیل‌کننده آنژیوتانسین)، مانند لیزینوپریل و رامیپریل و ARBها (مسدودکننده های گیرنده آنژیوتانسین II)، مانند لوزارتان، والزارتان و ایربسارتان می تواند باعث کم آبی بدن شود. فردی که آنها را مصرف می کند به اندازه کافی آب نمی خورد.

مهارکننده های ACE و ARB ها درمان فشار خون بالا با مهار رنین-آنژیوتانسین آلدوسترون سیستم (RAAS).

“RAAS یک سیستم پیچیده است که نقش مهمی در تنظیم فشار خون، متعادل کردن مایعات و الکترولیت‌ها و کنترل ادراک تشنگی دارد. انگو-همیلتون گفت. «با مهار این سیستم، مهارکننده‌های ACE و ARB می‌توانند میل فرد به نوشیدن آب را کاهش دهند و به طور بالقوه منجر به کم‌آبی بدن شوند.»

در برخی موارد، او گفت که مهارکننده‌های ACE می‌توانند باعث درد شکمی و اسهال آبکی شوند.

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که مهارکننده‌های ACE و ARB می‌توانند در جریان خون از طریق کلیه‌ها اختلال ایجاد کنند و بر توانایی آن در فیلتر کردن خون و حذف سموم تأثیر بگذارند.

انگو-همیلتون گفت، آسیب کلیه حتی بیشتر است، اگر از قبل کم آب شده باشید.

داروهای دیابت، مانند متفورمین، canagliflozin (Invokana)، و empagliflozin (Jardiance) به دلیل موارد زیر می تواند باعث کم آبی بدن شود:

متفورمینعوارض جانبی رایج ناراحتی معده و اسهال را دارد. در صورت عدم درمان، اسهال مداوم ناشی از متفورمین می تواند منجر به کم آبی بدن شود.

امپاگلیفلوزین و کاناگلیفلوزین به عنوان مهارکننده‌های SGLT2 (مهارکننده‌های هم‌ترانسپورتر-۲ سدیم-گلوکز) شناخته می‌شوند و با جلوگیری از جذب مجدد کلیه‌ها گلوکز خون که در حال فیلتر شدن است، که باعث می شود گلوکز از طریق ادرار دفع شود.

< "هنگامی که بدن قند را پردازش می کند، آب را به هر جایی که قرار دارد می کشد. انگو-همیلتون گفت: محتوای سدیم با آب جذب شده توسط شکر بیش از حد رقیق می شود. به همین دلیل است که کسی که قند خون بالایی دارد ممکن است سدیم پایینی داشته باشد. در نتیجه، محتوای قند زیاد در ادرار نیز باعث می شود. تکرر ادرار، که همچنین می تواند منجر به کم آبی بدن شود.»

در دمای گرم، اغلب مردم نوشیدن آب و نوشیدنی های نوع Gatorade را انتخاب می کنند. امیلی بکمن، APRN، پزشک پرستار در Norton Community Medical Associates.

«بیش از حد سپس قند خون باعث می شود که کلیه ها بگویند: “هی، من باید بیشتر تلاش کنم تا از شر این قند خلاص شوم.” چگونه کلیه ها این کار را انجام می دهند؟ بکمن به Healthline گفت که ادرار کردن، که باعث بدتر شدن کم آبی بدن می شود.

< a href="/health/diuretics" class="content-link css-5r4717">دیورتیک ها که اغلب به عنوان “قرص های آب” شناخته می شوند، معمولاً برای درمان فشار خون بالا و همچنین نارسایی قلبی، نارسایی کبد، تورم بافت (ادم) و اختلالات کلیوی، مانند سنگ کلیه.

هدف از مصرف دیورتیک است بکمن گفت، برای تلاش برای رسیدن به اوولمی، حالتی که سطح مایعات شما “طبیعی” است. با این حال، این داروها باعث کم‌آبی بدن می‌شوند، زیرا زمانی تجویز می‌شوند که بدن شرایطی داشته باشد که باعث می‌شود مایع را نگه دارد.

«[دیورتیک] مایع را خارج کرده و از طریق ادرار دفع می‌کند. با این حال، هنگامی که بدن شما کم آب می شود، اضافه کردن این داروها خطرناک است، زیرا بدن شما در حال حاضر “خیلی خشک” است.

داروهای شیمی درمانی مانند سیس پلاتین و دوکسوروبیسین معمولاً برای ایجاد حالت تهوع و استفراغ شناخته می شود که می تواند منجر به کم آبی بدن شود. افرادی که تحت شیمی درمانی هستند ممکن است به دلیل درد و خستگی به اندازه کافی آب ننوشند.

«نه آنطور که معمولاً شناخته شده است، آسیب به کلیه ها گاهی اوقات می تواند باعث افزایش شدید تولید ادرار برای مدت کوتاهی شود. این افزایش در تولید ادرار همچنین می تواند کم آبی بدن را بدتر کند.

به عنوان مثال، او گفت سیس پلاتین می تواند مستقیماً به کلیه ها آسیب برساند، در حالی که سایر داروهای شیمی درمانی مانند دوکسوروبیسین می تواند منجر به آسیب کلیوی شود. زمان، بسته به تداخلات دارویی، نوع سرطان تحت درمان و سایر شرایط سلامتی.

بدون نسخه ملین ها که معمولاً برای کاهش یبوست گاه به گاه استفاده می شوند، مانند Dulcolax، Miralax، و Milk of Magnesia می توانند باعث کم آبی بدن شوند، زیرا با کشیدن آب از سایر قسمت های بدن به سمت روده بزرگ، مدفوع را نرم می کنند، که به حرکت روده اجازه عبور می دهد. آسان تر و کمتر دردناک تر.

نگو-همیلتون گفت: «کشیدن آب از قسمت های مختلف بدن به روده بزرگ می تواند خطر کم آبی بدن را افزایش دهد. “در حالی که ملین ها در در رفع یبوست، یک اشکال این است که آنها می توانند باعث اسهال شوند که منجر به کم آبی بدن و عدم تعادل الکترولیت ها می شود.”

< span/>

اگر ورزش می‌کنید یا در خارج از منزل در گرمای زیاد کار می‌کنید، بهترین گزینه برای آبرسانی نوشیدن آب با مقداری نمک است.

«نمک آب را حفظ می‌کند، که بکمن گفت، زمانی که سعی می کنیم آب را در بدن خود نگه داریم ضروری است.

با این حال، اگر یکی از داروهای شما می تواند باعث کم آبی بدن شود، انگو-همیلتون تاکید کرد که جبران بیش از حد دارو می تواند خطرناک باشد. نوشیدن آب بیشتر تأثیر می گذارد.

«مصرف بیش از حد آب در صورت داشتن شرایط پزشکی خاصی می تواند مضر باشد. برای مثال، اگر نارسایی قلبی یا بیماری کلیوی دارید< /a>، ممکن است پزشک شما را تحت یک رژیم غذایی با محدودیت مایعات قرار دهد.

این نوع رژیم، میزان مایعاتی را که می‌توانید در روز مصرف کنید محدود می‌کند و همه منابع غذایی و مواد غذایی را در نظر می‌گیرد. نوشیدنی‌هایی که در دمای اتاق مایع هستند، از جمله آب، تکه‌های یخ، بستنی، بستنی بستنی، سوپ و کاسترد.

بکمن خاطرنشان کرد که نوشیدن آب بیش از حد در یک جلسه امکان‌پذیر است.

«جرعه‌های مکرر آب در طول روز رویکرد بهینه‌تری برای تعادل الکترولیت و مایعات سالم در بدن شما فراهم می‌کند. مایعات بیش از حد به طور همزمان باعث ناهنجاری های الکترولیت نیز می شود.

اگر یکی از داروهای شما باعث کم آبی بدن می شود، با پزشک خود در مورد مصرف مایعات توصیه شده که برای سلامتی شما بی خطر است صحبت کنید. -هیدراته.

علائم و علائم کم آبی خفیف تا متوسط ​​عبارتند از:

  • سردرد
  • خشکی دهان
  • سبکی سر
  • سرگیجه
  • خستگی
  • گرفتگی عضلانی

شناخت علائم کم آبی بدن برای جلوگیری از عوارض بیشتر سلامتی مهم است. برای هیدراته ماندن، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

به نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند

5r4717 sl” href=”https://www.healthline.com/nutrition/does-coffee-dehydrate-you/”>قهوه و چای، نوشیدنی‌های با قند بالا مانند نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های الکلی می‌توانند باعث کم‌آبی بدن شوند، به خصوص اگر آنها را در خارج از خانه در دمای بالا بنوشید.

مصرف آب را افزایش دهید

اگر در خارج از منزل کار می کنید یا در ورزش های بیرون از منزل شرکت می کنید، مطمئن شوید که آب در دسترس دارید و به یاد داشته باشید که در مناطق سایه دار استراحت کنید تا اجازه دهید بدن خود را خنک کنید.

«اگر به طور کلی سالم هستید و شرایط پزشکی که نیاز به محدودیت مایعات دارد ندارید، باید مصرف آب خود را افزایش دهید هنگامی که در حین ورزش یا در آب و هوای گرم و مرطوب بیش از حد معمول عرق می کنید.” -همیلتون.

تشنگی اولین علامت کم آبی است

تشنه بودن به این صورت است که بدن سعی می کند به شما بگوید که باید هیدراته کنید. به محض اینکه احساس تشنگی کردید، بنوشید.

نگو-همیلتون گفت: «همه ما می دانیم که چقدر آسان است که وقتی از کاری به کار دیگر در محل کار یا انجام کارهای روزانه می روید، فراموش کنید که آب بنوشید.

از یک برنامه برای حفظ آب بدن استفاده کنید

از یک برنامه برای ردیابی میزان مصرف روزانه آب یا تنظیم یک یادآوری تلفن برای تشویق شما به نوشیدن آب.< /p>

نگو-همیلتون گفت: «دست داشتن یک بطری آب مورد علاقه به برخی افراد کمک می‌کند بیشتر بنوشند.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا