فناوری

اینتل IFS Direct Connect را در 21 فوریه برگزار می کند، مدیر عامل در گفتگو با نسل بعدی Semiconductor Fabs & China

اینتل IFS Direct Connect را در 21 فوریه برگزار می کند، مدیر عامل در گفتگو با نسل بعدی Semiconductor Fabs & China

اینتل آماده است تا رویداد ریخته گری پرچمدار خود را برگزار کند، IFS Direct Connect، در سن خوزه، کالیفرنیا، جایی که این شرکت آینده نیمه هادی ها را نشان می دهد.

اینتل از طریق رویداد Foundry پرچمدار خود، گروه هوش مصنوعی را به سمت نیمه هادی ها و خدمات ریخته گری هدایت می کند، مدیر عامل شرکت در حال توسعه نسل بعدی Fabs است

در این رویداد افرادی مانند پت گلسینگر مدیر عامل اینتل به همراه مقاماتی مانند استوارت پن، SVP و GM خدمات ریخته گری اینتل حضور خواهند داشت. به روز رسانی در مورد پیشرفت های جاری در فرآیندهای نیمه هادی مانند 20A اینتل که انتظار می رود در سال 2024 به تولید انبوه می رسد. در کنار آن، انتظار می رود برخی جزئیات در مورد گره های نسل بعدی شرکت نیز به اشتراک گذاشته شود، مانند 18A و فراتر از آن با ورود به عصر زیر 2 نانومتری.

نقشه راه فناوری فرآیند اینتل. (منبع: PC.Watch)

علاوه بر پیشرفت‌های نیمه‌رسانا، اینتل به برنامه‌هایی برای افشای اطلاعات مربوط به “اولین کارخانه ریخته‌گری سیستم هوش مصنوعی در جهان” اشاره کرده است و گفته می‌شود که این امر مسیر آینده نیمه‌رساناها را هدایت می‌کند. در حالی که ما از آنچه یک کارخانه ریخته گری سیستم هوش مصنوعی به آن اشاره می کند بی اطلاعیم، به احتمال زیاد منبع تولیدی خواهد بود که به شدت تحت تأثیر قابلیت های هوش مصنوعی قرار دارد. خود پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، جزئیات مربوط به آن را در جلسه ای با عنوان “سیلیکونومی و ریخته گری سیستم هوش مصنوعی: چگونه اینتل در مرکز نقطه عطف بعدی قرار دارد” افشا خواهد کرد.

این جدیدترین است. وقتی آنلاین می‌شود، شما پیشرفته‌ترین فناوری فرآیند ما را می‌شناسید که ما به زودی آن را به تولید 18 آمپر (زیر 2 نانومتر) وارد خواهیم کرد، می‌دانید که این فراتر از این خواهد بود، بنابراین این میزان در حدود 1 و نیم نانومتر خواهد بود. که در ماگدبورگ ساخته خواهد شد، بنابراین این نه تنها پیشرفته ترین تولید در آلمان، بلکه پیشرفته ترین تولید در جهان خواهد بود.

پت گلسینگر (مدیر عامل اینتل) – مجمع جهانی اقتصاد در داووس از طریق CNBC

در مورد چین صحبت می‌کند، پت بیان می‌کند که فاصله بین ماجراجویی‌های نیمه‌رسانای چین و فابریک‌های برتر جهان حدود 10 سال است.

سیاست‌های صادراتی که وضع شده است، می‌دانید که اخیراً ما هلندی‌ها را به‌ویژه دیده‌ایم، سیاست‌های ایالات متحده، سیاست‌های ژاپن و غیره. کف در محدوده 10 تا 7 نانومتری درست می دانید و می دانید که ما در حال رقابت برای رفتن به زیر 2 نانومتر و سپس یک و نیم هستیم و می دانید که ما پایانی برای آن نمی بینیم.

من سیاست‌های موجود را می‌بینم و اینطور نیست که چین به نوآوری ادامه ندهد، اما این یک صنعت بسیار بهم پیوسته است، شما صحنه‌سازی ترامپ را درست در آینه‌های زایس می‌دانید، شما می‌دانید مونتاژ تجهیزات ASML، مواد شیمیایی و مقاومت فناوری در ژاپن، ساخت انبوه اینتل، همه آنها را با هم می‌دانید، فکر می‌کنم این یک شکاف 10 ساله است و فکر می‌کنم این یک شکاف 10 ساله پایدار با سیاست‌های صادراتی است که امروز اعمال شده است و من معتقدم. که این نشان دهنده خوبی برای سیاست هایی است که در جهان برای صادرات و رقابت در این محیط ایجاد شده است و می دانید که ما به سختی می خواهیم مطمئن شویم که چنین است.

پت گلسینگر (مدیر عامل اینتل) – مجمع جهانی اقتصاد در داووس از طریق CNBC

ما در نمایشگاه CES 2024 و اکنون در جلسات مطبوعاتی IFS دیدیم که تیم بلو می گوید که خود را در یک “نقطه عطف” در صنعت قرار داده است، به این معنی که این شرکت به سمت آینده نیمه هادی ها، به ویژه در منطقه ای که هوش مصنوعی وارد بازی می شود. جالب خواهد بود که ببینیم IFS Direct Connect چه چیزی را برای صنعت فناوری در اختیار دارد، و مطمئن شویم که به پوشش های ما توجه می کنیم. انتظار می‌رود این رویداد تا 21 فوریه 2024 برگزار شود و در ساعت 8:30 PST با سخنرانی خود پت گلسینگر آغاز می‌شود.

نقشه راه فرآیند اینتل

اینتل 4

بله

نام فرآیند Intel 10nm SuperFin Intel 7 اینتل 3 اینتل 20A اینتل 18A
تولید در حجم بالا (اکنون) در حجم (اکنون ) 2H 2022 1H 2023 1H 2024 2 H 2024
پرف/وات (بیش از 10 نانومتر ESF) عدم 10 -15% 20% 18% > 20%؟ TBA
EUV غیرقابل قبول ن/ع بله بله EUV-NA بالا
معماری ترانزیستور FinFET FinFET بهینه شده FinFET بهینه شده FinFET بهینه شده RibbonFET RibbonFET بهینه شده
محصولات دریاچه ببر دریاچه آلدر
دریاچه رپتورSapphire Rapids
Emerald Rapids
Xe-HPG?
Meteor Lake
Xe-HPC / Xe-HP?
گرانیت رپیدز
جنگل سیرا
شریک ریخته گری
دریاچه ارو
Diamond Rapids؟
دریاچه قمری
دریاچه نوا
دیاموند رپیدز؟
شریک ریخته گری

منبع خبر: اینتل

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیسبوک

توییتر

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا