سریال و انمیشن

انیمه اونیموشا | اقتباسی از یک بازی اکشن و پرطرفدار

انیمه اونیموشا | اقتباسی از یک بازی اکشن و پرطرفدار

انیمه اونیموشا یکی از انیمه‌های پاییز 2023 است که در ژانر سامورایی، فانتزی و اکشن ساخته شده است. انیمه Onimusha از یک بازی پرطرفدار به نام «Samurai Resident Evil» ساخته شده و توانسته تحسین بسیاری از اوتاکوها را برانگیزد.

انیمه زیبای اونیموشا را می‌توان مبارزه‌ای نفس‌گیر بین سامورایی‌های قوی و انسان‌هایی که توسط شیاطین تسخیر شده‌اند، دانست. تاکاشی میکه (Takashi Miike) کارگردان مشهور و پرکار اکشن، کارگردانی این انیمه را برعهده داشته است. به همین دلیل، می‌توان انتظار داشت فایت‌ها و مبارزاتی که در این انیمه وجود دارند بسیار عالی و هیجان‌انگیز باشند. اگر مدت‌ها است یک انیمه سامورایی و فانتزی ندیده‌اید، انیمه اونیموشا یک انتخاب عالی برای شما است. در معرفی انیمه اونیموشا با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه Onimusha

نقد انیمه اونیموشا

قبل از شروع انیمه اتفاقاتی رخ داده است که قهرمانان ما باید برای حل کردن آن‌ها دست به کار شوند. در روستایی یک شورش نه چندان بزرگ رخ می‌دهد و چندین نفر کشته می‌شوند. حاکم و رئیس سامورایی‌ها شخصی به نام لمون (Lemon) را مامور رسیدگی به اتفاقات آن‌جا می‌کند. لمون یک شمشیرزن نابغه است. او باهوش و زیرک بوده و شمشیرزن قابلی نیز هست.

لمون به خوبی مشکل آن‌جا را حل می‌کند. اما به تدریج خودش هم تبدیل به یک شورشی شده و از روستاییان می‌خواهد تا به او ملحق شوند. حاکم بارها اشخاصی را برای جاسوسی و پی بردن به این که چرا لمون اینقدر تغییر کرده می‌فرستند. اما هر بار جاسوس با دست و پایی بریده شده و نقش و نگارهای عجیب بر روی بدنش باز گردانده می‌شود.

حال اشخاص دیگری مامور حل کردن این معمای پیچیده می‌شوند. یکی از این اشخاص، موساشی میاموتو (Musashi Miyamoto) است. او یک سامورایی بسیار قوی و ماهر بوده که مهارت‌های شمشیرزنی او زبانزد همه است. موساشی به همراه چند تن از شمشیرزنان خبره، یک راهب و یک دکتر برای انجام دادن این ماموریت بسیار خطرناک انتخاب می‌شود.

در ابتدا، موساشی به یک معبد می‌رود. جایی که راهبان و کاهنان بزرگ صلاحیت او را برای انجام این ماموریت محک می‌زنند. او با جنگجویان بسیاری تنها با دست خالی مبارزه می‌کند و تمام آنان را شکست می‌دهد.

راهب بزرگ معبد بعد از دیدن مهارت و لیاقت موساشی، به او یک جعبه در بسته می‌دهد؛ جعبه‌ای که هیچکس نمی‌داند درون آن چه چیزی وجود دارد. علاوه بر این، او راهب جوانی به نام کایزن (Kaizen) را نیز همراه موساشی می‌فرستد و به او می‌گوید تنها زمانی در جعبه را باز کند که با موجودات اهریمنی مواجه می‌شوند. این دو با شمشیرزنان دیگری نیز همراه می‌شوند که همگی از سوی حاکم مامور رسیدگی به اقدامات لمون هستند. در بین این شمشیرزنان، همرزمان قدیمی لمون و استاد بزرگ او نیز حضور دارند.

این گروه بدون این که بدانند چه چیزی در انتظار آن‌ها است، راهی سفری بسیار خطرناک و پیچیده می‌شوند. آنان نمی‌دانند که دشمنشان انسان است یا یک موجود شیطانی؟ یا این که چطور باید با او مقابله کنند؟ در جعبه چه چیزی وجود دارد که حتی کایزن نیز از محتویاتش آگاه نیست؟ پاسخ تمام این سوالات را می‌توانید با دانلود انیمه Onimusha 2023 و تماشای آن به دست آورید.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه اونیموشا

در ادامه شما را با کاراکترهای انیمه Onimusha آشنا خواهیم کرد:

موساشی میاموتو (Musashi Miyamoto)

زمان پخش انیمه اونیموشا

موساشی یک شمشیرزن عالی در سرزمین است. او تاکنون مبارزات بسیار زیادی انجام داده و تمام آن‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشته است. از بین مبارزات او می‌توان به سه مبارزه با برادران یوشیوکا از کیوتو و شکست دادن ساساکی کوجیرو که به نوبه خود از نابغه‌های شمشیرزنی است، اشاره کرد. همچنین، در جنگ بزرگ سکیگاهارا نیز حضور داشته که اولین تجربه جنگی او بوده است.

موساشی علیرغم داشتن مهارت‌های بالا، اصلا شبیه یک قهرمان نیست. او خود را یک شرور می‌داند که تمایلی به محافظت از هیچکس ندارد. همچنین، او شخصیتی بیخیال و خونسرد دارد و اکثر افراد را به سخره می‌گیرد. با این حال بسیار باهوش و زیرک است.

صداپیشگی این شخصیت را آکیو اوتسوکا (Akio Otsuka) برعهده دارد.  او در انیمه‌های مشهوری همچون شاهکار وینلند ساگا به جای شخصیت تورکل (Thorkell) و انیمه بلیچ به جای شخصیت شونسکی کیوراکو (Shunsui Kyōraku) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

کایزن (kaizen)

دانلود انیمه Onimusha 2023

کایزن همان راهبی است که همراه موساشی به این سفر خطرناک پا می‌گذارد. او تمام عمر خود را در معبد گذرانده است. با این حال، از این که چه چیزی در جعبه وجود دارد، آگاه نیست. کایزن همانند تمام راهب‌ها اخلاقی تقریبا خشک و بدون انعطاف دارد، همچنین نمی‌تواند گوشت بخورد. او در شمشیرزنی مهارت خوبی دارد و همانند یک همراه عالی به موساشی کمک می‌کند.

کازویوکی اوکیتسو (Kazuyuki Okitsu) صداپیشه خوش صدای ژاپنی در این انیمه به جای کایزن صحبت کرده است. اوکیتسو در انیمه‌هایی همچون انیمه dark gathering به جای شخصیت ناگایاما (Nagayama) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

ساهی (Sahei)

داستان انیمه Onimusha

ساهی دکتر گروه شمشیرزنان است. او علاوه بر شمشیرزنی، در درمان زخم‌ها و بیماری‌های مختلف مهارت دارد. همچنین نقشه‌های دقیقی می‌کشد که به گروه کمک می‌کند تا راه خود را بهتر پیدا کنند. او سال‌ها در کوهستان زندگی کرده تا درباره گیاهان دارویی مطالعه کند. ساهی یکی از همرزمان قدیمی لمون بوده است.

دایکی یاماشیتا (Daiki Yamashita) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. او در انیمه آکادمی قهرمانانه من به جای شخصیت میدوریا ایزوکو (Izuku Midoriya) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

هایکورو (Heikuro)

کاراکترهای انیمه Onimusha

هایکورو نیز یکی از شاگردان ماتسوکی و هم‌رزم لمون بوده، اما اکنون به مبارزه با او برخاسته است. او خود را یک پیشگو می‌داند و با استفاده از 4 کارتی که در دست دارد به پیشگویی واقع آینده می‌پردازد؛ هر چند در بیشتر مواقع پیشگویی‌های او اشتباه از آب درمی‌آید.

کاتسویوکی کونیشی (Katsuyuki Konishi) دوبلور شخصیت بامزه هایکورو است. کاتسویوکی در انیمه شیطان کش به جای شخصیت تنگن اوزوی (Tengen Uzui) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

نقد انیمه اونیموشا

تعداد قسمت های انیمه اونیموشا در 8 اپیزود خلاصه می‌شود. زمان پخش انیمه اونیموشا نیز به تاریخ 11 نوامبر 2023 (20 آبان 1402) برمی‌گردد. همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم، ژانر انیمه Onimusha اکشن، ماجراجویی، فانتزی و سامورایی است. اولین سوالی که درباره این انیمه ذهن مخاطب را مشغول می‌کند، نام انیمه اونیموشا است. این نام به معنی شوالیه یا جنگجوی اونی (شیطان) است و می‌توان گفت به موساشی و همراهانش اشاره دارد.

لازم به ذکر است که با وجود رخ دادن اتفاقات این انیمه در دوره ادو ژاپن، به هیچ عنوان یک انیمه تاریخی نیست. بلکه یک انیمه ماوراطبیعی ترسناک است. انیمه ژاپنی که مملو از شیاطین و دیگر موجودات عجیب بوده و موساشی سالخورده با کمک آنی گانتلت افسانه‌ای در پی شکست آنان است.

درباره سبک ساخت این انیمه می‌توان گفت که ترکیب صحنه‌های دو بعدی و سه بعدی چندان موفق نبوده است. حرکات شخصیت‌ها چندان روان نبوده و صحنه‌ها اکشن آن اندکی کند هستند. با این حال، به عنوان اقتباسی از یک بازی خوب عمل کرده و می‌توان از آرت تقریبا ضعیف آن چشم‌پوشی کرد.

امتیازات انیمه اونیموشا

زمان چندانی از انتشار این انیمه نمی‌گذرد و هنوز راه درازی را در پیش دارد. اما تا این جای کار توانسته از سوی عاشقان سبک اکشن و ماوراطبیعی امتیازات خوبی را به دست بیاورد. این انیمه در سایت IMDb نمره 7.2 و در سایت MyAnimeList نمره 6.6 را از 10 به دست آورده است که هر دو نمرات قابل قبولی برای انیمه‌ای در این ژانر هستند.

کلام آخر

بررسی انیمه Onimusha 2023 را با هم به اتمام رساندیم. این انیمه می‌تواند یکی از اقتباس‌های خوب از بازی اکشن اونیموشا باشد. اگر از دیدن این انیمه لذت بردید، می‌توانید سری به بازی پرهیجان آن نیز بزنید. همچنین فراموش نکنید که نظرات ارزشمند خود را درباره بازی و انیمه اونیموشا با ما به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع :پلازا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا