سلامت

آیا نوشیدن آب یخ مضر است؟

آیا نوشیدن آب یخ مضر است؟

آیا نوشیدن آب یخ مضر است؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان معتقدند که نوشیدن آب یخ در فصل تابستان و هنگامی که دمای هوا افزایش پیدا می‌کند، ضروری است، اما در صورتی که افراد به صورت ناگهانی مقدار زیادی آب یخ بنوشند، عواقب بد و منفی زیادی برای سلامتی دارد، زیرا باعث بروز وازواسپاسم ناگهانی عروق می‌شود. البته این اتفاق بیشتر زمانی رخ می‌دهد که دوش آب خیلی سرد می‌گیرید.

افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی نباید بیش از حد آب سرد بنوشند زیرا خطر بروز آریتمی قلبی و وازواسپاسم افزایش پیدا می‌کند و گاهی اوقات باعث بروز سکته قلبی می‌شود. وازواسپاسم به وضعیتی گفته می‌شود که رگ‌های خونی باریک می‌شود و جریان خون مسدود می‌شود.

بهترین روش برای پیشگیری از بروز خطرات احتمالی ناشی از نوشیدن آب یخ، این است که آب با دمای اتاق بنوشید. توصیه شده است که بعد از وعده‌های غذایی، از آب ولرم استفاده کنید تا فرآیند هضم آسان‌تر انجام شود. لازم است در طول روز به میزان کافی آب بنوشید تا احتمال بروز کم آبی بدن کاهش پیدا کند.

افرادی که نمی‌توانند در طول روز به میزان کافی آب بنوشند، می‌توانند از میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آب مانند خیار یا هندوانه استفاده کنند.

منبع:ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا