سلامت

آیا دیابت نوع 1 معلولیت محسوب می شود؟

آیا دیابت نوع 1 معلولیت محسوب می شود؟

بله، طبق قوانین فدرال، هر نوع دیابت می تواند به عنوان ناتوانی شناخته شود. به دلیل این شرایط می توانید در مدرسه و کار از حمایت های قانونی برخوردار شوید.

دیابت نوع 1 (T1D) یک بیماری خودایمنی مادام العمر است که بر اکثر تصمیماتی که فرد در یک روز می گیرد تأثیر می گذارد. مدیریت 24 ساعته T1D بر نحوه ورزش، غذا خوردن و سازماندهی زندگی افراد تأثیر می گذارد.

با T1D می توانید زندگی طولانی و سالمی داشته باشید. همچنین به عنوان یک معلولیت در نظر گرفته می شود، که محافظت های خاصی را در محل کار و مکان های دیگر در متحده ایجاد می کند.

این مقاله در مورد اینکه چگونه و چرا دیابت یک ناتوانی است، و معنای آن برای افرادی که با T1D یا هر نوع دیابت دیگری زندگی می کنند، بیشتر توضیح می دهد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ( CDC) ناتوانی را به عنوان یک وضعیت سلامت جسمی یا روانی تعریف می کند که حرکات، حواس یا فعالیت های فرد را محدود می کند.

دیابت یک ناتوانی محافظت شده طبق قانون فدرال، چه دیابت نوع 1 یا 2 داشته باشید. این بدان معناست که شما در مکان‌های عمومی محافظت می‌کنید زیرا T1D دارید.

شما نمی توانید در مدرسه یا محل کار مورد تبعیض قرار بگیرید، و امکانات معقول برای کمک به مدیریت دیابت برای شما تضمین شده است.

این مکان ها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • در مدرسه
  • در محل کار
  • بعضی مکان‌های اقامتی و دسترسی به مکان‌های عمومی، مانند اجتناب از صف‌های طولانی
  • در چارچوب معامله با اجرای قانون

حتی اگر خود را معلول نمی‌دانید، این حمایت‌های قانونی به شما کمک می‌کنند در صورتی که دیابت به طرق خاصی بر زندگی شما تأثیر بگذارد.

طبق قوانین فدرال، مانند بخش 504 قانون توانبخشی 1973 و قانون آمریکایی های دارای معلولیت، دیابت به عنوان یک ناتوانی رسمی در نظر گرفته می شود زیرا به طور قابل توجهی عملکرد سیستم غدد درون ریز شما را محدود می کند.

سیستم غدد درون ریز مسئول تولید انسولین و مدیریت سطح قند خون است. از آنجایی که افراد مبتلا به T1D انسولین تولید نمی‌کنند و باید انسولین خود را مصرف کنند، این وضعیت به عنوان ناتوانی شناخته می‌شود.

دیابت همیشه به عنوان یک ناتوانی محسوب می شود، حتی اگر سطح قند خون و سطح A1C شما در محدوده و به خوبی مدیریت شده.

این قوانین تبعیض علیه افراد دارای معلولیت را در هر برنامه یا فعالیتی که توسط دریافت کنندگان بودجه فدرال انجام می شود ممنوع می کند. از جمله مدارس و محل کار.

این قوانین همچنین نیاز به تضمین تسهیلات معقول برای افراد دارای معلولیت را مشخص می کند. قوانین این زبان را مبهم می‌گذارند زیرا آنچه که «معقول» در نظر گرفته می‌شود از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

محل‌های مناسب برای دیابت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درمان قند خون پایین در حین کار

  • مصرف انسولین
  • بررسی قند خون در صورت نیاز بدون عواقب مدرسه یا کارفرما

هیچ حداقل یا حداکثر سنی برای دیابت به عنوان ناتوانی وجود ندارد.

اگر شما به هر نوع دیابت مبتلا هستید، تحت این قانون محافظت می‌شوید. قانون

برای مدارس دولتی، قانوناً مجاز به ایجاد طرح 504 هستید. این طرح تضمین می کند که مدرسه یک محیط امن پزشکی و درمان عادلانه را فراهم می کند.

انجمن دیابت آمریکا نمونه 504 طرح. مدرسه همچنین ممکن است نمونه‌هایی برای راهنمایی در تصمیم‌گیری دانش‌آموزان دیابتی داشته باشد.

بله. اگر شما به هر نوع دیابت مبتلا هستید، احتمالاً هزینه های درمانی شما بیشتر از افراد بدون دیابت است.

داخلی خدمات درآمد (IRS) به شما این امکان را می دهد که برای بسیاری از هزینه هایی که در سال گذشته متحمل شده اید، چه برای تشخیص، نظارت یا درمان دیابت خود، کسر مالیات را درخواست کنید.

برای دریافت کسر مالیات، باید کسورات خود را برای مطالبه هرگونه هزینه مشخص کنید. فقط بخشی از تمام هزینه ها قابل کسر است.

کل کسر هزینه‌های پزشکی شما، از جمله هر چیزی که به مدیریت دیابت شما مربوط می‌شود، فقط در صورتی کسر می‌شود که کل مبلغ از 7.5% از درآمد ناخالص تعدیل شده شما (AGI).

هزینه‌های پزشکی بازپرداخت‌نشده واجد شرایط کسر عبارتند از:

  • داروهای تجویزی، از جمله انسولین
  • تجهیزات پزشکی بادوام، مانند:
  • بازدید از بیمارستان و پزشک
  • برنامه های درمانی توصیه شده توسط پزشک
  • مسافت پیموده شده به مطب دکتر

معمولاً، شما نمی توانید مزایای ناتوانی را به تنهایی از دیابت دریافت کنید.

اما، اگر عوارض عمده ناشی از دیابت شما را از کار کردن باز دارد، ممکن است بتوانید به مزایای ناتوانی دسترسی داشته باشید.

شما ممکن است واجد شرایط بیمه از کارافتادگی تامین اجتماعی (SSDI) یا درآمد بیمه تکمیلی (SSI) باشید.

هر گونه عارضه دیابت باید آنقدر شدید باشد که پزشک شما فکر کند که دائمی خواهد بود یا بیش از یک سال طول می کشد.

به طور کلی، تا زمانی که معلولیتی دارید که شما را از کار کردن باز می دارد، مزایا دریافت خواهد کرد. اداره تامین اجتماعی ممکن است به صورت دوره‌ای با شما تماس بگیرد تا واجد شرایط بودن شما را تعیین کند.

به لطف پیشرفت‌ها در درمان‌های پزشکی و حقوق شهروندی، مشاغل بسیار کمی وجود دارند که ممنوعیت صریح افراد مبتلا به T1D را داشته باشند.

یکی از جدیدترین مشاغلی که تغییر دستورالعمل های استخدام خود برای T1D خلبانی هواپیمایی تجاری است.

در سال 2020، اداره هوانوردی فدرال به افراد مبتلا به T1D اجازه داد تا گواهینامه خلبانی تجاری خود را دریافت کنند. این به دنبال سالها کار حمایتی توسط انجمن دیابت آمریکا و دیگران انجام شد.

هنوز، محدودیت‌های شغلی کمی باقی مانده است.

اکثر شاخه‌های ارتش استخدام جدید افرادی را که به خدمت می‌پردازند محدود می‌کنند. قبلاً تشخیص دیابت دارید. این ممنوعیت برای افرادی که در سرویس های لباس فرم هستند اعمال می شود.

برخی مشاغل ممکن است به معاینه پزشکی پس از ارائه پیشنهاد شغلی احتمالی. این امتحان برای اطمینان از اینکه شما برای کار مناسب هستید، چه دیابت دارید یا نه، انجام می شود. اگر معاینه پزشکی را قبول نکنید و نتوانید کار را با خیال راحت انجام دهید، پیشنهاد شغلی ممکن است لغو شود.

همه انواع دیابت و افراد در هر سنی مبتلا به دیابت تحت قانون فدرال محافظت می شوند. . این حمایت ها تبعیض را در مدرسه، محل کار و مکان های عمومی بر اساس دیابت شما ممنوع می کند.

قانون همچنین به تسهیلات معقول اجازه می دهد تا بتوانید دیابت خود را بدون ترس از دست دادن شغل خود به درستی مدیریت کنید.

افراد مبتلا به دیابت می توانند بیشتر مشاغل را انجام دهند و ابتلا به دیابت نباید شما را از دنبال کردن رویاهایتان باز دارد.

اما، اگر به دلیل عوارض مرتبط با دیابت قادر به کار نباشید، ممکن است بتوانید مزایای ناتوانی را از دولت دریافت کنید.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا