سلامت

آنچه در مورد کارافات (سوکرالفات) برای GERD باید بدانید

آنچه در مورد کارافات (سوکرالفات) برای GERD باید بدانید

کارافات این یک درمان خط اول GERD است، اما ممکن است به تسکین علائم کمک کند. برخی از کارشناسان آن را در دوران بارداری توصیه می کنند، اگرچه ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت یا بیماری کلیوی بی خطر نباشد.

سوکرالفیت یک داروی ضد زخم است که با نام تجاری کارافات فروخته می شود. علاوه بر استفاده از آن برای درمان زخم، پزشکان گاهی اوقات کارافات را برای درمان بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) تجویز می کنند.

در این مقاله، هر آنچه که در صورت ابتلا به ریفلاکس معده باید در مورد کارافات بدانید، از جمله چگونگی آن را بیان خواهیم کرد. کار می کند و عوارض جانبی ممکن است ایجاد کند.

GERD وضعیتی است که باعث می‌شود اسید معده و شیره‌های گوارشی از معده به سمت مری برگردند. این اغلب در شب هنگام دراز کشیدن بعد از خوردن یک وعده غذایی دیرهنگام یا بزرگ اتفاق می‌افتد.

مری شما حاوی بافت‌های حساسی است که می‌توانند توسط جریان معکوس اسید معده تحریک شوند یا آسیب ببینند. این می‌تواند به علائم GERD مانند سوزش شدید سر دل، سرفه‌های مداوم و صدای خشن منجر شود.

کارافات با تشکیل یک پوشش محافظ ژل مانند بر روی غشای مخاطی (مخاط) مری و پوشش معده، در برابر اثرات خورنده اسید معده عمل می کند. این عمل پوشش دهی این نواحی را از اثرات سوزاننده و بالقوه مضر GERD محافظت می کند.

کارافات با افزایش تولید ترکیبات چربی به نام پروستاگلاندین ها، در بافت بدن شما. پروستاگلاندین ها باعث افزایش تولید مخاط محافظ در دستگاه گوارش (GI) شما می شوند.

< span/>

کارافات یک داروی تجویزی است که به شکل قرص یا به صورت مایع سوسپانسیون خوراکی قابل مصرف است. فقط باید آن را طبق تجویز مصرف کنید.

شایع‌ترین عارضه جانبی یبوست است که بر 1%–10% از افرادی که Carafate مصرف می‌کنند. سایر عوارض جانبی کمتر شایع هستند اما ممکن است شامل موارد زیر باشند:

اگر واکنش آلرژیک به کارافات دارید، به یک متخصص مراقبت های بهداشتی اطلاع دهید و فوراً مصرف آن را متوقف کنید. همچنین، هر گونه عوارض جانبی دیگری را که ظرف چند روز از بین نمی رود، به آنها اطلاع دهید.

بارداری

سوزش سر دل و GERD در دوران بارداری شایع است، بنابراین ممکن است به دنبال دارویی باشید که بتوانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. محتوای آلومینیوم موجود در کارافات آن را برای برخی از افراد باردار یا شیرده نگران‌کننده می‌کند.

سازمان غذا و دارو (FDA) کارافات را به عنوان یک داروی دسته B بارداری طبقه بندی می کند، به این معنی که برای استفاده در دوران بارداری و بارداری بی خطر است. شیردهی کالج گوارش آمریکا سوکرالفات را فقط برای GERD فقط توصیه می کند /strong> در دوران بارداری.

اگر نگرانی دارید، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی در مورد جایگزین هایی که می توانید برای تسکین علائم خود استفاده کنید، صحبت کنید.

دیابت

تعلیق کارافات مایع حاوی گلوکز است. اگر دیابت دارید، یک متخصص مراقبت های بهداشتی ممکن است مصرف داروی دیگری یا انجام آزمایش گلوکز را در حین مصرف Carafate توصیه کند.

بیماری کلیوی

به دلیل داشتن آلومینیوم، این دارو ممکن است مناسب نباشد. برای افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی یا بیماری کلیوی.

داروهای دیگر

کارافات می تواند اثر داروهای دیگری را که ممکن است مصرف می کنید کاهش دهد. قبل از مصرف Carafate، مطمئن شوید که یک 2 ساعت فاصله پس از مصرف هر یک از موارد زیر:

  • ضد رتروویروس‌ها، مانند رالتگراویر (Isentress)
  • بیس فسفونات‌ها، مانند alendronate (Fosamax)
  • دیگوکسین (لانوکسین)
  • فروزماید (Lasix )
  • مکمل های خوراکی فسفات
  • کینولون ها، مانند سیپروفلوکساسین (Cipro)
  • داروهای تیروئید، مانند لووتیروکسین (Levoxyl، Synthroid، Unithroid)
  • وارفارین (جانتوون)

مصرف داخل وریدی

استفاده غیر عمدی داخل وریدی (IV) مایع سوسپانسیون خوراکی Carafate رخ داده است. این می تواند کشنده باشد. کارافات را ن تزریق کنید و فقط طبق دستور مصرف کنید.

اگر مبتلا به GERD هستید، چه می خورید مسائل. برخی غذاها و نوشیدنی ها می توانند باعث تشدید علائم شوند. سایر انواع غذاها ممکن است برای شما راحت تر باشد. روش آزمون و خطا ممکن است به شما کمک کند تشخیص دهید کدام غذاها باعث رفلاکس اسید می شوند و کدامیک به راحتی هضم می شوند.

به خاطر داشته باشید که ممکن است از هر غذایی که در مقادیر زیاد یا درست قبل از خواب مصرف می شود، رفلاکس اسید معده داشته باشید. .

غذاهایی که باید مصرف کنید عبارتند از:

  • غذاهای با فیبر بالا مانند غلات کامل
  • سبزیجات ریشه دار، از جمله سیب زمینی شیرین، چغندر و هویج.
  • سبزیجات سبز پخته یا خام، مانند لوبیا و کلم بروکلی
  • میوه هایی که اسید کمی دارند، مانند موز و هندوانه

غذاها و نوشیدنی هایی که باید اجتناب کنید عبارتند از:

  • نوشیدنی های الکلی
  • <نوشیدنی های گازدار

  • غذاهای تند
  • غذاهای پرچرب یا سرخ شده
  • میوه های اسیدی مانند گریپ فروت و پرتقال
  • گوجه فرنگی و گوجه فرنگی- محصولات مبتنی بر
  • شکلات

کارافات و امپرازول (Prilosec، Losec) هر دو درمان برای اختلالات گوارشی هستند، اما عملکرد آنها متفاوت است.

کارافات یک داروی ضد زخم است که با ایجاد یک پوشش محافظ روی بافت‌های حساس در مری، علائم GERD را تسکین می‌دهد. . امپرازول یک مهارکننده پمپ پروتون است که با مسدود کردن آنزیمی که اسید تولید می کند، علائم GERD را تسکین می دهد. معده.

کارافات فقط با نسخه در دسترس است. امپرازول هم به صورت نسخه و هم بدون نسخه و با چندین نام تجاری در دسترس است.

هر دو دارو ممکن است بر جذب و اثربخشی داروهای دیگری که مصرف می کنید تأثیر بگذارند. شما و یک متخصص مراقبت های بهداشتی می توانید تعیین کنید که کدام دارو برای شما بهترین است.

در اینجا آمده است. برخی از سوالات متداول مردم درباره کارافات یا سوکرالفات عمومی دارند.

چه مدت طول می کشد تا سوکرالفات برای GERD موثر باشد؟

معلوم نیست که سوکرالفات چقدر سریع می تواند به علائم GERD کمک کند. بسیاری از افراد در عرض چند هفته احساس آرامش می کنند. کارآزمایی‌های بالینی سوکرالفیت به‌عنوان درمان GERD به طول انجامید 6 تا 12 هفته.< /p>

آیا سوکرالفیت می تواند رفلاکس را درمان کند؟

سوکرالفیت می تواند به تسکین علائم ریفلاکس و التیام مری کمک کند. اما، مشکل ریشه ای که باعث ریفلاکس می شود را درمان نمی کند. درمان GERD به طور دائمی معمولاً به داروهایی مانند مهارکننده‌های پمپ پروتون، تغییرات سبک زندگی، و جراحی در موارد نادر نیاز دارد.

آیا می توان سوکرالفات را با امپرازول مصرف کرد؟

هیچ تداخل دارویی خطرناکی بین سوکرالفات و امپرازول وجود ندارد. اما فواصل دوزهایی وجود دارد که باید هنگام مصرف هر دو دارو رعایت کنید.

اگر با یک دارو تسکین کافی ندارید، با پزشک صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند که کدام دارو را مصرف کنید یا به هر دو نیاز دارید.

آیا می توانید آنتی اسیدها را با سوکرالفات مصرف کنید؟

بله، اما باید صبر کنید 15 دقیقه قبل از مصرف یک آنتی اسید پس از سوکرالفیت. مصرف یک آنتی اسید خیلی زود پس از سوکرالفیت می تواند اثر سوکرالفات را کاهش دهد.

Carafate یک داروی ضد زخم است که پزشکان گاهی اوقات برای درمان GERD از آن استفاده می کنند. کارافات با ایجاد یک سد ژل مانند بر روی مری شما عمل می کند و از آن در برابر رفلاکس اسید محافظت می کند.

اگر مبتلا به GERD هستید، یک متخصص مراقبت های بهداشتی می تواند در تعیین اینکه کدام دارو برای شما بهترین است کمک کند.

/div>

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا