سلامت

آنچه باید در مورد واکسن های RNA پیام رسان بدانید

آنچه باید در مورد واکسن های RNA پیام رسان بدانید

آنچه باید در مورد واکسن های RNA پیام رسان بدانید

 Ce qu'il faut savoir des vaccins à ARN messager

واکسن‌های RNA پیام‌رسان از زمان ایجاد واکسیناسیون علیه کووید در مرکز بحث‌ها بوده‌اند. در اینجا چیزی است که باید به خاطر بسپارید.

پیام رسان RNA چیست؟

RNA مسنجر ( اسید ریبونوکلئیک پیام رسان) مولکول هایی هستند که مسئول انتقال اطلاعات رمزگذاری شده به منظور سنتز پروتئین های لازم برای عملکرد سلول های ما هستند. بنابراین نقش کلیدی در بدن دارند.

به عبارت دیگر، ژن‌های ما می‌دانند که چگونه هر پروتئین را بسازند، اما مستقیماً آنها را نمی‌سازند. این ریبوزوم ها هستند که کارخانه های واقعی برای ساخت پروتئین با رمزگشایی اطلاعات موجود در RNA پیام رسان هستند.

RNA پیام رسان بسیار ناپایدار است، در عرض چند ساعت در سلول های ما تجزیه می شود و به نوعی خود تخریب می شود.

واکسن مسنجر-RNA چگونه کار می کند؟

واکسن ها محصولات دارویی هستند که هدف آنها برای تحریک سیستم ایمنی برای از بین بردن یک پاتوژن.

واکسن ها را می توان به دو خانواده اصلی طبقه بندی کرد: واکسن هایی که حاوی عوامل عفونی هستند (اختراع شده توسط پاستور) و واکسن ها که حاوی آن نیستند، این مورد واکسن فایزر علیه کووید-19 است که از نسخه بسیار جدید واکسن‌هایی بدون عوامل عفونی استفاده می‌کند: واکسن‌های RNA پیام‌رسان.

آیا ما از اثرات دراز مدت واکسیناسیون RNA پیام رسان اطلاع داریم؟

واکسیناسیون RNA پیام رسان در مورد کووید جدید نیست، به این معنا که به مدت 20 سال در حال آزمایش است، به ویژه در تحقیقات سرطان شناسی: این واکسن در ابتدا برای عمل پیشگیرانه نبود، بلکه بیشتر به صورت درمانی از طریق تحریک سیستم ایمنی افراد مبتلا به سرطان بود. تا به امروز، عواقب آن بر بدن شناخته شده است و هیچ مشکل باروری یا آسیب شناسی با آن مرتبط نیست.

تولید واکسن های RNA پیام رسان اصلی بسیار ساده است. : آنها به سادگی از یک پوشش لیپیدی، یعنی چربی تشکیل شده اند. در این پاکت، RNA پیام رسان وجود دارد که پروتئین Spike را «کد» می کند، «کلیدی» که به SARS-CoV-2 اجازه ورود به سلول های ما را می دهد. در مقایسه با سایر واکسن‌ها، هیچ ماده کمکی، ماده‌ای اضافه شده برای تسریع، طولانی‌کردن یا تقویت پاسخ القا شده توسط واکسن، و هیچ آلومینیومی وجود ندارد که خطر واکسن را محدود می‌کند.

اما باید به خاطر داشت که برای تایید یک واکسن، آزمایشات بالینی بر روی انسان طی سه مرحله متوالی انجام می شود. آخرین و مهمترین مرحله فاز 3 است. این مرحله بر روی ده ها هزار داوطلب انجام شد و هدف آن اندازه گیری کارایی و ایمنی واکسن است.

به عنوان بخشی از دو واکسن کووید-19 در فرانسه (Pfizer و Moderna)، فاز 3 کارآزمایی بالینی که در اوایل ژوئیه روی ده‌ها هزار نفر انجام شد. تعداد داوطلبان هنوز ادامه دارد.

کلاس (1877 0)”/>

اشتراک شوید!

و بهترین توصیه ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید برای مراقبت از سلامتی خود!

*آدرس ایمیل شما توسط خدمات دیجیتال M6 برای ارسال خبرنامه شما حاوی پیشنهادات تجاری شخصی استفاده خواهد شد. همچنین ممکن است به برخی از شرکای ما به شکل مستعار منتقل شود، اگر شما در بنر کوکی ما پذیرفته‌ایم که داده‌های شخصی شما از طریق ردیاب‌ها جمع‌آوری شده و برای اهداف تبلیغاتی شخصی‌سازی شده استفاده می‌شود. در هر زمان، می‌توانید با استفاده از پیوند لغو اشتراک موجود در خبرنامه لغو اشتراک کنید و/یا از استفاده از ردیاب‌ها از طریق پیوند «اولویت‌های کوکی» در سرویس ما خودداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از حقوق خود، منشور رازداری ما را بخوانید.

حتما بخوانید : 5 نشانه کمبود تغذیه

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا