فناوری

آخرین به‌روزرسانی‌ها در چارچوب رسانه پیشرفته AMD: پشتیبانی از درایور RADV Vulkan MESA

آخرین ویژگی‌های به‌روزرسانی چارچوب رسانه پیشرفته AMD پشتیبانی از درایور RADV Vulkan MESA

به نظر می‌رسد AMD پتانسیل محصور شده در درایورهای RADV Vulkan MESA را در لینوکس تشخیص داده است، زیرا آنها به‌روزرسانی جدیدی را ارائه می‌کنند و پشتیبانی «اولیه» را برای درایور برای یک منبع نرم‌افزار کلیدی اضافه می‌کنند.

AMD درایور MESA RADV “پشتیبانی تجربی” را برای منبع خود بیرون می‌کشد، پیشنهاد یک رویکرد مشترک در آینده

درایور منبع باز RADV Vulkan طوری شکل گرفته است که در یک نقطه رقابتی قرار گیرد، به خصوص وقتی صحبت از پشتیبانی سخت افزاری، بهینه سازی مداوم و رفع اشکال باشد. درایور RADV Vulkan اخیراً با موجی از بهینه سازی مواجه شد، که منجر به افزایش عملکرد ردیابی پرتو تا 200٪ شد. چنین پیشرفت هایی درایور RADV را در مقایسه با AMDVLK رسمی AMD به گزینه ای بسیار برتر تبدیل کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که AMD ممکن است پتانسیل عظیم تلاش‌های MESA را تشخیص داده باشد، به همین دلیل است که این شرکت می‌تواند یک رویکرد “مشترک” در حال پیشرفت داشته باشد.

Phoronix گزارش می دهد که AMD نسخه جدیدی از Advanced Media Framework خود را ارائه کرده است. (AMF) SDK، که به زبان ساده با هدف آوردن منابعی مانند ابزارها، کتابخانه ها و اسناد به توسعه دهندگان کمک می کند تا از قابلیت های سخت افزاری AMD، به ویژه در زمینه برنامه نویسی GPU و محاسبات موازی استفاده کنند.

این منبع، پشتیبانی از برنامه‌های چندرسانه‌ای برای سخت‌افزار AMD را بسیار یکپارچه‌تر می‌کند و از پشتیبانی گسترده در سراسر APIها اطمینان می‌دهد. با این حال، نسخه جدید 1.4.33 پشتیبانی از AMF SDK را برای درایور AMDGPU-PRO Vulkan به ارمغان آورده است که اساساً یک بسته در کنار درایورهای اصلی شرکت است. در اینجا تغییرات ثبت شده است:

– اضافه شدن پشتیبانی بومی DX12 برای رمزگذاری و پیش آنالیز
– رمزگذار Vulkan از درایور Vulkan مستقل شد
– به Vulkan عمومی تبدیل شد افزونه‌های Khronos برای رمزگشا
– AMF در لینوکس اکنون می‌تواند با AMD Pro Vulkan و به صورت آزمایشی با درایورهای RADV استفاده شود
– بهبودهایی در ارائه‌کنندگان نمونه

با این حال، بخش جالب اضافه شدن “پشتیبانی آزمایشی” با درایورهای RADV Vulkan MESA است که با توجه به این واقعیت که RADV از جامعه لینوکس پذیرفته شده است و توسعه دهندگان به طور مداوم در حال کار بر روی آن هستند یک حرکت عالی توسط AMD است. به منظور اصلاح آن به بهترین شکل خود. پشتیبانی از AMF SDK در RADV دلگرم‌کننده است و می‌تواند به این نکته اشاره کند که Team Red می‌تواند رویکرد خود را با درایورهای GPU در آینده تغییر دهد، اما فعلاً باید منتظر بمانیم و ببینیم.

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا