اخبار روزاقتصاد

Runes و BRC-20 تنها یک پله برای Bitcoin DeFi هستند

Runes و BRC-20 تنها یک پله برای Bitcoin DeFi هستند

رونزهای بیت کوین و توکن های BRC-20 ممکن است تنها یک پله در تکامل بیت کوین بومی باشند. مالی غیرمتمرکز (DeFi).

به گفته Rich Rines، یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی DAO در ساخت راه‌حل‌های Bitcoin DeFi، ظهور Runes و Bitcoin DeFi ناشی از تمایل به افزودن ابزار بیشتر به امن‌ترین شبکه بلاک چین در جهان است. رانز به کوین تلگراف گفت:

«[بیت کوین] به عنوان یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا شروع شد سپس بیشتر به ارزش فروشگاه تبدیل شد و اکنون از 1.5 تریلیون دلار محافظت می کند. ثروت ما طی یک سال و نیم گذشته شاهد این تمایل برای افزودن ابزار بیشتر به بیت کوین زیربنایی از طریق ظهور Ordinals، پروتکل های توکن مانند BRC 20s و اکنون Runes بوده ایم.”

Runes پروتکل جدیدی برای صدور توکن های قابل تعویض در شبکه بیت کوین است که در 20 آوریل، روز  بیت کوین راه اندازی شد. نصف کردن. Runes بخشی از یک جنبش توسعه‌دهنده گسترده‌تر به نام Bitcoin DeFi یا BTCFi است که هدف آن افزودن ابزار بیشتر به شبکه بیت‌کوین است.

در حالی که Runes هیجان گسترده‌ای را در بین دارندگان بیت‌کوین ایجاد کرد، استاندارد توکن ممکن است تنها یک پله باشد. به گفته راینز، به دلیل ماهیت غیرمتمرکز شبکه، در تکامل BTCFi نقش مهمی ایفا کرد:

“به سختی می توان گفت که آیا [Runes] از زمان بیت کوین استاندارد باقی مانده است یا خیر. خیلی غیر متمرکز است ما باید به نوعی اجماع اجتماعی در مورد برخی از استانداردهایی که پیروز می شوند برسیم. تقاضای بازار و مردمی که با دلارهای خود رای می‌دهند، در نهایت چیزی است که به ادغام در پاسخ نهایی کمک می‌کند.

رونز بیت کوین این هفته بهبود یافت. طبق داده‌های Dune Analytics، در 20 آوریل، تراکنش‌های مربوط به Runes اکثر تراکنش‌های بیت‌کوین یا 81.3 درصد از تراکنش‌های روزانه BTC را تشکیل می‌داد.

سهم تراکنش ها از طریق شبکه بیت کوین منبع: Dune

مرتبط: تجارت ارزهای رمزنگاری شده Robinhood با SEC Wells Notice

بیت کوین برای اولین بار در حال تبدیل شدن به یک دارایی بازدهی است

با هدف تقویت نوآوری BTCFi، Core Chain اولین بیت کوین غیرقانونی را راه اندازی کرد. (BTC) محصول را در تاریخ 23 آوریل به اشتراک گذاشت و امکان استقرار بیت کوین را بدون به خطر انداختن امنیت شبکه بیت کوین فراهم کرد.

به گفته راینز، از آنجایی که شرط‌بندی غیرقانونی نیازی به خروج دارایی اصلی از کیف پول کاربر ندارد، به گفته راینز، فرصت بازدهی بدون ریسک را برای دارندگان بیت‌کوین ایجاد می‌کند:

«این جایی است که سرمایه گذاری غیرحضوری بیت کوین می درخشد، جایی که شما هیچ ریسکی نمی کنید. این کاملاً غیرقابل اعتماد است، بیت کوین برای اولین بار با آن پاداش هایی که می توانید آن را در بیت کوین بیشتری سرمایه گذاری کنید، تبدیل به دارایی بازدهی می شود و یک حلقه بازتابی ایجاد می کند.

پروتکل های دیگر نیز روی ایجاد ابزار بیشتر برای بیت کوین کار می کنند. در 6 می، هرمتیکا راه اندازی اولین دلار ایالات متحده مصنوعی با پشتوانه بیت کوینرا اعلام کرد. با قابلیت‌های تولید بازده.

که قرار است در ژوئن منتشر شود، USDh بازدهی تا 25% را ارائه می‌کند تا نقشی اساسی در آوردن نقدینگی و موارد استفاده بیشتر به BTCFi داشته باشد.

موارد مرتبط: Runes راه نجات قابل توجهی برای استخراج کنندگان بیت کوین ارائه می دهد – TeraWulf COO

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا