آشپزی

طرز تهیه حلوای ایرمیک

طرز تهیه حلوای ایرمیک

طرز تهیه حلوای ایرمیک

طرز تهیه حلوای ایرمیک

طرز تهیه حلوای ایرمیک ایرمیک چیست طرز تهیه حلوای سلطان ترکیه ای طرز تهیه حلوا ترکی با شیر جایگزین ایرمیک چیست ایرمیک از کجا بخریم حلوای ایرمیک میان پر مجلسی طرز تهیه ایرمیک

حلوای ایرمیک یکی از انواع حلواهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع و با کمترین مواد در دسترس درست می‌شود و از آن می‌توانید به جای قند و شیرینی همراه با چای استفاده کنید و یا به عنوان یک دسر خوش طعم برای پذیرایی سرو کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه حلوای ایرمیک در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوای ایرمیک
شیر ۱ و نیم پیمانه
شکر نصف پیمانه
ایرمیک یا آرد سمولینا ۱ پیمانه
کره ۷۵ گرم
مغز گردو خرده شده ۳/۱ پیمانه
پودر دارچین به مقدار لازم
بستنی به مقدار لازم

طرز تهیه حلوای ایرمیک

مرحله اول

ابتدا شیر را در یک ظرف بریزید و بعد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و سپس مقداری پودر دارچین هم روی شیر بریزید و هم بزنید و ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید و مخلوط را هم بزنید تا شکر در شیر حل شود و بعد از روی حرارت بدارید.

مرحله دوم

سپس در یک تابه مقداری کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب و گرم شود و بعد ایرمیک یا آرد سمولینا را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و آرد کمی برشته شود، دقت کنید آرد سمولینا نباید زیاد تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم

بعد از این که تقریبا ده تا پانزده دقیقه آرد را تفت دادید، گردوها را به تابه اضافه کنید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید و مرتب هم بزنید، دقت کنید که گردوها نسوزند، سپس شربت شیر و شکر را در ۳ مرحله به مواد اضافه کنید و مدام و سریع هم بزنید.

مرحله چهارم

در هنگام اضافه کردن شربت چون می‌پاشد مراقب باشید که دستتان نسوزد، بعد از هر مرحله، اجازه دهید تا شربت به خورد مواد برود و بعد بقیه آن را اضافه کنید و هم بزنید تا شربت کاملا جذب آرد شود و حلوا تشکیل شده به ظرف نچسبد و روان باشد.

مرحله پنجم

بعد از آن ظرف حلوا را از روی حرارت بردارید کنار بگذارید و اجازه دهید تا حلوا در دمای محیط حرارت اولیه خود را از دست بدهد و بعد در داخل قالب مورد نظر کیسه فریزر قرار دهید و حلوا را روی آن بریزید و فرم دهید و داخل قالب را گود کنید.

مرحله ششم

سپس داخل حلوا سرد شده مقداری بستنی بریزید و از مقدار دیگری حلوا برای روی آن استفاده کنید، به طوری که کاملا روی بستنی را با حلوا بپوشانید و سفت کنید تا بستنی از داخل حلوا بیرون نریزد، بعد با اضافه کیسه فریزر روی حلوا را کاملا بپوشانید.

نکته:

برای داخل حلوا از هر نوع بستنی به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید استفاده کنید.

مرحله هفتم

بعد قالب حلوا را داخل فریزر قرار دهید تا حلوا کاملا سرد شود و بستنی داخل حلوا خودش را خوب بگیرد و سفت شود، البته این حلوا را بدون بستنی هم می‌توانید درست کنید که بستگی به ذائقه خودتان دارد و در هر دو حالت بسیار خوش طعم است.

مرحله هشتم

دقت کنید اگر حلوا را بدون بستنی درست کردید مقدار شکر را بیشتر بریزید ولی در صورتی که حلوا را با بستنی تهیه کردید میزان شکر نباید زیاد باشد چون شیرینی آن بیشتر از اندازه می‌شود و ممکن است مناسب ذائقه و باب میل هر کسی نباشد.

مرحله نهم

سپس حلوا ایرمیک را از داخل فریزر بیرون بیاورید و در ظرف مناسب بچینید و روی آنها را با پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های مغز گردو، خرده‌های مغز بادام و خلال بادام تزیین کنید و به عنوان یک میان وعده مقوی همراه با چای سرو کنید.

حتما بخوانید : سالاد پاستا Orzo

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا