اخبار روزاقتصاد

ETF های بیت کوین و اتر در هنگ کنگ برای به دست آوردن کشش تلاش می کنند

ETF های بیت کوین و اتر در هنگ کنگ برای به دست آوردن کشش تلاش می کنند

صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) نقطه ای هنگ کنگ در هفته اول عرضه به مراتب کمتر از همتایان آمریکایی خود هستند.

طبق داده‌های کامپایل‌شده توسط Farside Investors ETF های سه نقطه ای بیت کوین (BTC) که در 30 آوریل در شهر شرق آسیا راه اندازی شد، در مجموع 262 میلیون دلار دارایی جذب کرده است. تحت مدیریت (AUM)، که اکثریت قریب به اتفاق آن قبل از فهرست مشترک شده بودند. در همین حال، جریان ورودی دارایی آنها در هفته اول راه اندازی به کمتر از 14 میلیون دلار رسید که بسیار کمتر از میلیاردها دلاری است که به U.S. ETF های بیت کوین را در ژانویه مشاهده کنید.

etf d987d8a7db8c d8a8db8cd8aa daa9d988db8cd986 d988 d8a7d8aad8b1 d8afd8b1 d987d986daaf daa9d986daaf d8a8d8b1d8a7db8c d8a8d987 d8afd8b3d8aa 6639157c6f385
ETF های رمزنگاری هنگ کنگ در مقایسه با همتایان آمریکایی خود تنها کسری از دارایی ها را جذب کرده اند. منبع: Farside

از نظر ما، راه اندازی ETF های بیت کوین و اتریوم در هنگ کنگ، لحظه ای بسیار کمتر از ETF های ایالات متحده است. . در همین حال، هنگ کنگ Ether (ETH) ETF، اولین نوع خود در جهان، نیز با تجمعی تحت تأثیر قرار نگرفت. 54.2 میلیون دلار در AUM و 9.3 میلیون دلار در مجموع جریان ورودی تا 6 مه. 

ETF های رمزنگاری نقطه ای هنگ کنگ به عنوان پیشرفت های قابل توجهی برای همتایان آمریکایی خود تلقی شدند. آنها در سه ارز فیات هستند و دارای نقل و انتقالات غیر نقدی هستند، بنابراین سرمایه گذاران می توانند واحدهای ETF را مستقیماً از طریق بیت کوین یا اتر خریداری و بازخرید کنند.

“[A]همانطور که ما توصیه کردیم، در هنگ کنگ در مقابل ایالات متحده انتظار ارقام بزرگ نداشته باشید،” نوشت اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد بلومبرگ ETF در مورد نتایج. او اضافه کرد: “اما ETF های هنگ کنگ با 310 میلیون دلار برابر با 50 میلیارد دلار در بازار ایالات متحده است. بنابراین از این نظر، این ETF ها در حال حاضر به اندازه ETF محلی خود به اندازه ETF های ایالات متحده هستند.”

بخش سهام هنگ کنگ بخش نسبتاً کوچکی است، با ارزش کل بازار 4.5 تریلیون دلار در مقایسه با ارزش 50 تریلیون دلار سهام فهرست شده در تمام بورس های ایالات متحده. بخش سهام هنگ کنگ نیز به دلیل رشد اقتصادی کندتر در سرزمین اصلی چین از سال 2022 به مراتب غیر نقدینگی است. 

در یک مطالعه اخیر، OSL صرافی ارز دیجیتال دریافت که نزدیک به 80 درصد از سرمایه گذاران رمزارز در هنگ کنگ قصد سرمایه گذاری دارند. در محل جدید ETF های بیت کوین و اتر. با این حال، سرمایه‌گذاران چینی در حال حاضر به این دارایی‌ها دسترسی ندارند، مگر اینکه دارای اقامت هنگ کنگ باشند. نظر محققان در SoSoValue، که افزودند: 

“این ETF ارز دیجیتال هنگ‌کنگ همچنان محدودیت‌های سخت‌گیری در صلاحیت سرمایه‌گذار دارد. و سرمایه گذاران سرزمین اصلی نمی توانند در معاملات شرکت کنند. با در نظر گرفتن اوراق بهادار Futu، صاحب حساب باید قبل از انجام معاملات، غیر مقیم چین و ایالات متحده باشد Hong Kong Stock Connect، که در حال حاضر مجاز نیست و انتظار می رود برای مدت طولانی باز کردن آن دشوار باشد.”

محققان SoSoValue همچنین خاطرنشان کردند که پس از یک دوره هزینه اولیه تیزر، هزینه های مدیریت ارز دیجیتال هنگ کنگ ETF ها از 0.85٪ تا 1.99٪ سالانه متغیر است که بسیار بالاتر از میانگین هزینه های مدیریت سالانه 0.25٪ است که توسط ناشران ایالات متحده دریافت می شود. SoSoValue گفت: “به دلیل تفاوت کارمزد، برای سرمایه گذاران نهادی که به بازار ارزهای دیجیتال خوشبین هستند و می خواهند آن را برای مدت طولانی نگه دارند، هزینه نگهداری ETF بیت کوین ایالات متحده کمتر است.”

مرتبط: بیت کوین هنگ کنگ ETF های اتر در روز اول بیش از 200 میلیون دلار جذب می کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا