کسب و کار

8 نوع سبک ارائه: شما در کدام دسته قرار می گیرید؟

8 نوع سبک ارائه: شما در کدام دسته قرار می گیرید؟

همه افراد در اینترنت در مورد نحوه ارائه “بی نقص” نظر دارند.

types-of-presentation-styles

یک گروه از کمک‌های بصری دفاع می‌کنند، گروهی دیگر فکر می‌کنند که کمک‌های بصری تهدیدی برای جامعه‌ای است که ما می‌شناسیم. یک متخصص مزایای بلند صحبت کردن را موعظه می کند، در حالی که دیگری معتقد است که هر چه آرام تر صحبت کنید، توجه مخاطبان شما بیشتر می شود. و حتی سعی نکنید نظرات هماهنگ کننده ای در مورد اینکه آیا باید ارائه خود را با یک داستان، نقل قول، آمار یا سوال شروع کنید پیدا کنید.

اما اگر فقط یک راه “درست” برای ارائه وجود نداشت چه؟ اگه چند تا بود چی؟ در زیر، من هشت نوع سبک ارائه را مشخص کرده ام. آنها توسط سخنرانان مشهوری مانند استیو جابز و ال گور استفاده می شوند – و هیچ کدام اشتباه نمی کنند.

هر کدام را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که کدامیک برای شما موثرتر است.

→ Free Download: 10 PowerPoint Presentation Templates [Access Now]

انواع سبک های ارائه

1. سبک بصری

چیست: اگر اعتقاد راسخ دارید، اسلایدها به سادگی برای تکمیل نکات صحبت شما وجود دارند، این سبک برای شما مناسب است. با این سبک صحبت کردن، ممکن است لازم باشد کمی سخت‌تر کار کنید تا مخاطبان خود را جذب کنید، اما این سود می‌تواند برای سخنرانان عمومی قوی، رویاپردازان و داستان‌نویسان بسیار زیاد باشد.

زمان استفاده از آن: این سبک هنگام صحبت با مخاطبان زیادی با علایق گسترده مفید است. همچنین برای زمانی که نیاز دارید اسلایدها را سریع کنار هم قرار دهید بسیار عالی است.

معرفی سبک بصری: استیو جابز

2. سبک فرم آزاد

چیست: این سبک بداهه ارائه نیازی به اسلاید ندارد. در عوض، گوینده برای نشان دادن هر نکته بر داستان های قوی تکیه می کند. این سبک برای کسانی که زمان ارائه کوتاهی دارند و با نکات صحبت کردن آنها بسیار آشنا هستند، بهترین کار را دارد.

زمان استفاده از آن: برنامه‌های آسانسور، رویدادهای شبکه‌ای و جلسات بداهه سناریوهایی هستند که در آنها می‌توان از سبک صحبت کردن آزاد استفاده کرد. نسبت به زمانی که بخواهید در وسط یک ساعت خوش برای ارائه ارائه خود در رایانه لوحی مکث کنید، کمتر تمرین شده و مکالمه تر به نظر می رسید.

مجری سبک آزاد: سر کن رابینسون

3. سبک مربی

چیست: این سبک ارائه به شما امکان می‌دهد پیام‌های پیچیده‌ای را با استفاده از شکل‌های گفتاری، استعاره‌ها و محتوای زیاد ارائه دهید – درست مانند معلمان و اساتید قدیمی‌تان. عرشه‌های شما باید به ترتیب منطقی ساخته شوند تا به ارائه شما کمک کند، و باید از تصاویری با تاثیر بالا برای حمایت از ایده‌های خود و درگیر نگه داشتن مخاطب استفاده کنید.

زمان استفاده از آن: اگر ارائه کننده راحت نیستید یا با موضوع خود آشنا نیستید (به عنوان مثال، محصول شما اخیراً به روز شده است و با نکات دقیق آشنا نیستید)، ارائه به سبک مربی را امتحان کنید.

معرفی سبک مربی: ال گور

4. سبک مربی

چیست: سخنرانان پرانرژی و کاریزماتیک به سمت این سبک ارائه گرایش دارند. این به آنها اجازه می دهد با استفاده از نقش آفرینی و تعامل با شنونده با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و درگیر شوند.

زمان استفاده از آن: از این سبک ارائه زمانی استفاده کنید که در یک کنفرانس صحبت می‌کنید یا به مخاطبانی ارائه می‌دهید که نیاز به آرامش دارند. برای مثال، اگر با گروهی از مدیران صحبت می‌کنید که باید بر اساس ایده شرکت شما به جای جزئیات نحوه انجام آن، به فروش برسند، این سبک به خوبی کار می‌کند.

مجری به سبک مربی: Linda Edgecombe

5. سبک داستان سرایی

چیست: در این سبک، گوینده برای ارتباط با مخاطبان خود به حکایت ها و مثال ها تکیه می کند. داستان‌ها نکات یادگیری شما را زنده می‌کنند، و دستورات TED هرگز شما را ناامید نمی‌کند: احساسات خود را آزاد کنید و داستان خود را صادقانه بگویید.

زمان استفاده از آن: اگر در مرحله کشف فرآیند فروش هستید از این سبک اجتناب کنید. شما می‌خواهید به جای اینکه هر نقطه یا سؤالی را به سمت خود یا مشتری مشابه برگردانید، گفتگو را در مورد مشتری بالقوه خود ادامه دهید. این سبک برای سخنرانی در کنفرانس، رویدادهای شبکه‌ای، و ارائه‌های فروش که در آن زمان کافی برای گفتن داستان‌های خود بدون صرف چند دقیقه از سؤالات دارید، عالی است.

مجری سبک داستان سرایی: جیل بولته تیلور

6. سبک رابط

چیست: در این سبک، مجریان با نشان دادن شباهت آنها به شنوندگان با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند. رابط‌ها معمولاً از پرسش و پاسخ آزاد لذت می‌برند و هنگام صحبت از حرکات اشاره‌ای استفاده می‌کنند. آنها همچنین واکنش و بازخورد مخاطب را نسبت به آنچه می گویند بسیار تشویق می کنند.

زمان استفاده از آن: از این سبک ارائه در اوایل فرآیند فروش استفاده کنید، زیرا در مورد نکات دردناک، چالش‌ها و اهداف مشتری بالقوه خود می‌آموزید. این نوع صحبت کردن، شنونده شما را راحت می کند، بازخوردی را در مورد عملکرد شما در زمان واقعی ایجاد می کند، و بیشتر یک دیالوگ است تا ارائه یک طرفه

ارائه کننده سبک کانکتور: کونی دیکن

7. سبک Lessig

چیست: سبک لسیگ توسط لارنس ایجاد شده است لسیگ، استاد حقوق و رهبری در دانشکده حقوق هاروارد. در این سبک ارائه، ارائه کننده باید از هر اسلاید در عرض 15 ثانیه عبور کند. وقتی متن در اسلاید استفاده می شود، معمولاً با کلمات گفتاری ارائه کننده همگام می شود.

زمان استفاده از آن: این روش ارائه برای جمعیت بزرگ عالی است — و به گوینده اجازه می دهد تا از تعادل متن و تصویر برای انتقال پیام خود استفاده کند. سرعت و ریتم سریع پیشرفت اسلاید باعث می‌شود مخاطبان متمرکز، درگیر و کمتر به تعویق بیفتند.

مجری به سبک لسیگ: لارنس لسیگ

8. سبک تاکاهاشی

چیست: این روش دارای متن بزرگ و پررنگ در حداقل اسلایدها است. این توسط ماسایوشی تاکاهاشی ابداع شد، که خود را بدون دسترسی به یک اسلاید ساخت ابزار طراحی ارائه یا پاورپوینت. کلمه اصلی نقطه کانونی اسلاید است و عباراتی که کم استفاده می شوند کوتاه و مختصر هستند.

زمان استفاده از آن: اگر خودتان را جای تاکاهاشی می‌بینید – بدون نرم‌افزار طراحی ارائه – این روش برای شما مناسب است. این سبک برای ارائه های کوتاهی که اثری به یاد ماندنی دارند، به خوبی کار می کند.

مجری سبک تاکاهاشی: ماسایوشی تاکاهاشی

اسلایدهایی از یکی از ارائه‌های تاکاهاشی:

چه در حال سخنرانی در یک کنفرانس هستید یا یک ارائه فروش، می توانید روشی را بیابید که برای شما و مخاطبانتان بهترین کار را دارد. با سبک مناسب، توجه را به خود جلب می کنید، شنوندگان را درگیر می کنید و پیام خود را به طور موثر به اشتراک می گذارید. حتی می‌توانید از یک  ابزاری برای ایجاد ارائه برای شما به سبک دلخواه شما

Blog - Beautiful PowerPoint Presentation Template [List-Based]

 

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا