10 سوالی که باید هنگام انجام بررسی های مرجع برای استخدام های فروش بپرسید
10 سوالی که باید هنگام انجام بررسی های مرجع برای استخدام های فروش بپرسید
استخدام یک کارمند جدید همیشه کمی ترسناک است. شما می خواهید مطمئن شوید که آنها در کاری که آنها را استخدام می کنید خوب هستند، با فرهنگ شرکت سازگار هستند و تجربه لازم برای موفقیت را دارند.
البته، استخدام یک فروشنده می تواند یک کار چالش برانگیزتر باشد. اگر نامزد مناسب را انتخاب نکنید و تکالیف خود را انجام ندهید، نتیجه شرکت ممکن است به سرعت آسیب ببیند.
اگر سالهاست که اعضای تیم را استخدام میکنید، ممکن است راحت با افراد استخدام شده مصاحبه کنید و بررسیهای پیشینه لازم را انجام دهید. با این حال، اگر یک مدیر فروش کاملاً جدید هستید، مثلاً فردی که به دلیل عملکرد عالی در فروش ارتقا یافته است، ممکن است این سوال را داشته باشید که دقیقاً چگونه برای یافتن فرد مناسب اقدام کنید.
استخدام موفق نیاز به کمی دانش و آمادگی دارد. در اینجا نحوه اطمینان از اینکه زمان یا پول خود را با استفاده از یک تناسب نادرست تلف نمیکنید، آمده است.
تکلیف نامزد خود را انجام دهید.
هنگامی که مصاحبه های نامزد خود را کامل کردید و در مورد تعداد انگشت شماری از کارمندان بالقوه تصمیم گرفتید، وقت آن رسیده است که کمی کارها را انجام دهید.
از رسانه های اجتماعی برای آشنایی با نامزدها استفاده کنید.
بررسی سریع حسابهای رسانههای اجتماعی نامزد میتواند مفید باشد. پرچمهای قرمز مانند نگرش منفی یا بد دهانی به کارفرمایان یا مشتریانشان به راحتی قابل تشخیص است.
اگر مشکلی در حضور آنلاین آنها مشاهده کردید، بسته به شدت، میتوانید آنها را کاملاً از حالت اجرا خارج کنید. یا ممکن است مناطقی را شناسایی کنید که باید در طول فرآیند مصاحبه کمی بیشتر به آن بپردازید.
مراجع را بررسی کنید. بله، واقعاً.
یکی از بهترین راهها برای بررسی یک کارمند بالقوه از طریق بررسی مرجع است. در طول فرآیند درخواست، آنها باید مراجع حرفه ای ارائه می کردند.
این افراد میتوانند به عنوان یک شخص، همکار، رئیس و کارمند با افرادی که استخدام آینده شما هستند صحبت کنند. هنگامی که آنها به درستی مدیریت شوند، می توانند بین استخدام نامزد عالی و پشیمانی سریع از تصمیم شما تفاوت ایجاد کنند.
برای اینکه بیشترین بهره را از این «مصاحبهها» ببرید، باید قبل از برقراری تماس آماده شوید. بدانید چه سوالاتی می خواهید بپرسید و چه چیزی برای شما و شرکت شما مهم است. سپس، دوستانه، قدردان، و مایل به شنیدن و ارزیابی هر آنچه مرجع به اشتراک می گذارد، باشید.
10 سوالی که باید هنگام انجام بررسی های مرجع در فروش بپرسید
- “لطفاً در مورد رابطه خود با نامزد به من بگویید.”
- ‘چرا آنها شرکت شما را ترک کردند و تحت چه شرایطی؟’
- “آیا نامزد در طول مدتی که با هم کار می کردید دستاوردهای مهمی داشت؟”
- “به نظر شما بزرگترین نقاط قوت نامزد چیست؟”
- “به نظر شما بزرگترین نقاط ضعف نامزد چیست؟”
- “آیا آموزش یا مربیگری برای اصلاح این نقاط ضعف ارائه شده است؟”
- ‘برای این موقعیت، نامزد باید [مهمترین خصوصیاتی را که به دنبال آن هستید وارد کنید] باشد. آیا فکر می کنید آنها با این توصیف مطابقت دارند و چرا یا چرا نه؟’
- “آیا شما احساس می کنید که نامزد ارتباط برقرار می کند؟”
- “اگر فرصتی فراهم شود آیا در آینده دوباره با نامزد کار می کنید؟”
- “آیا شخص دیگری هست که باید با او صحبت کنم؟”
10 سوالی که باید هنگام انجام بررسی های مرجع در فروش بپرسید
- “لطفاً در مورد رابطه خود با نامزد به من بگویید.”
- ‘چرا آنها شرکت شما را ترک کردند و تحت چه شرایطی؟’
- “آیا نامزد در طول مدتی که با هم کار می کردید دستاوردهای مهمی داشت؟”
- “به نظر شما بزرگترین نقاط قوت نامزد چیست؟”
- “به نظر شما بزرگترین نقاط ضعف نامزد چیست؟”
- “آیا آموزش یا مربیگری برای اصلاح این نقاط ضعف ارائه شده است؟”
- ‘برای این موقعیت، نامزد باید [مهمترین خصوصیاتی را که به دنبال آن هستید وارد کنید] باشد. آیا فکر می کنید آنها با این توصیف مطابقت دارند و چرا یا چرا نه؟’
- “آیا شما احساس می کنید که نامزد ارتباط برقرار می کند؟”
- “اگر فرصتی فراهم شود آیا در آینده دوباره با نامزد کار می کنید؟”
- “آیا شخص دیگری هست که باید با او صحبت کنم؟”
برخی از این سؤالات را می توان همانطور که هست مورد استفاده قرار داد، در حالی که برخی دیگر باید در صنعت شما و مسئولیت های خاصی که کارمند بالقوه شما انجام می دهد تغییر دهید.
قبل از برداشتن تلفن، فهرست را بخوانید و مطمئن شوید که به رویکرد خود اطمینان دارید.
به خاطر داشته باشید که هرچه بیشتر بتوانید سوالات خود را باز نگه دارید، بهتر است.
1. «لطفاً در مورد رابطه خود با نامزد به من بگویید.
به عنوان اولین سوال شما، این به تنظیم زمینه مکالمه کمک می کند.
2. «چرا شرکت شما را ترک کردند و تحت چه شرایطی؟
اطلاعاتی وجود دارد که کارفرمای سابق از نظر قانونی مجاز به ارائه به شما نیست. با این حال، این سوال همچنان می تواند به شما در سنجش یک نامزد بالقوه کمک کند.
اگر ضربه مرجع حول پاسخ آنها می رقصد، احتمالاً تلاش می کنند نامزد را بدنام نکنند. این را یک پرچم قرمز در نظر بگیرید.
3. «آیا نامزد در طول مدتی که با هم کار میکردید، دستاوردهای مهمی داشت؟
اگر میخواهید یک فوق ستاره فروش استخدام کنید که سهمیهها را از آب بیرون میکشد، میخواهید بدانید. اگر میخواهید فردی را استخدام کنید که حداقل کاری را انجام دهد… شما هم میخواهید این را بدانید.
4. ‘به نظر شما بزرگترین نقاط قوت نامزد چیست؟
امیدوارم این سوال را از استخدام کننده احتمالی در طول مصاحبه پرسیده باشید. پرسیدن همان سوال از مرجع آنها به شما امکان می دهد ببینید که نامزد خود را در مقایسه با دیگران چگونه می بیند.
5. ‘به نظر شما بزرگترین نقاط ضعف نامزد چیست؟‘
یک معیار عالی دیگر از خودارزیابی آنها. مصاحبه شوندگان تمایل دارند با این سوال خود را نادیده بگیرند و نقطه ضعفی را مطرح کنند که به راحتی می توان آن را به عنوان یک نقطه قوت دوباره در نظر گرفت. یک مرجع احتمالاً آن را مستقیماً در اختیار شما قرار می دهد.
6. ‘آیا برای اصلاح این نقاط ضعف آموزش یا مربیگری ارائه شده است؟
پیدا کردن یک کارمند کامل غیرممکن است. هر انسانی چیزی دارد که می تواند آن را بهبود بخشد. اگر برای بهبود این ضعف از آنها حمایت شد و یا غیر قابل مربی بودند یا نمیتوان به آنها کمک کرد، باید بدانید.
اگر هرگز فرصت پیشرفت به آنها داده نمی شد، می توانند با آموزش صحیح شکوفا شوند.
7. «برای این موقعیت، نامزد باید [مهم ترین ویژگی هایی را که به دنبال آن هستید وارد کنید] باشد. آیا فکر می کنید آنها با این توصیف مطابقت دارند و چرا یا چرا نه؟
این استخدام بالقوه برای موفقیت به چه چیزهایی نیاز دارد؟ در مورد اینکه چه ویژگی ها و مهارت هایی برای شکوفایی آنها لازم است (قبل از برداشتن تلفن) کاملاً واضح باشید. هر مهارت را با مرجع بررسی کنید و از آنها بخواهید در صورت امکان مثال هایی ارائه دهند.
8. «آیا فکر میکنید که نامزد ارتباطدهنده خوبی بود؟
ارتباط ممکن است مهم ترین مهارتی باشد که هر کارمندی می تواند در آن مهارت داشته باشد. ارتباط خوب کار با این فرد را لذت بخش تر و سازنده تر می کند.
ارتباط ضعیف می تواند به معنای اختلاف نظر بین تیم و سوء تفاهم با مشتریان باشد که می تواند کسب و کار شما را ویران کند.
9. «اگر فرصتی فراهم شود، آیا در آینده دوباره با نامزد کار میکنید؟
این ممکن است مهمترین سوالی باشد که می توانید بپرسید. اگر یک «بله!» تاکیدی دریافت نکردید، باید سؤالات بعدی بپرسید تا مشخص کنید آیا آن سازمان فرهنگ مناسبی برای نامزد شما نیست (و کسب و کار شما بهتر خواهد بود). )، یا اگر استخدام این فرد اشتباه بزرگی است.
10. ‘آیا شخص دیگری وجود دارد که باید با او صحبت کنم؟
مرجع ذکر شده ممکن است بینش مفیدی در مورد نامزد شما ارائه دهد. با این حال، آنها ممکن است شخص دیگری را در شرکت بشناسند که بیشتر با آنها کار کرده است و می تواند دیدگاه دیگری به شما بدهد.
استخدام یک فروشنده جدید سرمایه گذاری بزرگی از زمان، پول و انرژی است. این تصمیمی نیست که بخواهید ساده بگیرید یا بدون جمع آوری تمام اطلاعات ممکن اتخاذ کنید.
تکلیف خود را با آماده شدن برای بررسی مرجع و دانستن سؤالات مناسب انجام دهید. اگر میخواهید درباره آنچه برای یک مدیر فروش موفق لازم است بیشتر بدانید، در دوره رایگان گواهینامه HubSpot، آموزش مدیریت فروش: صدور گواهینامه برای توسعه یک فروش مدرن موفق><>Tam.
< /a>
منبع:hubspot