ارزیاب املاک و مستغلات: آنچه انجام می دهند و چگونه می توان یکی شد

ارزیاب املاک و مستغلات: آنچه انجام می دهند و چگونه می توان یکی شد

زمانی که بیشتر مردم به شغل املاک فکر می کنند، به نمایندگان یا دلالان فکر می کنند، اما ارزیابان املاک نقش اساسی در معاملات ملک دارند.

اگر ذهن تحلیلی دارید و به املاک و مستغلات علاقه دارید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که شغل به عنوان یک ارزیاب املاک و مستغلات.

ارزیابی کننده املاک چیست؟

یک ارزیاب املاک، که به عنوان ارزیاب املاک نیز شناخته می شود، حرفه ای است که برای تعیین ارزش یک خانه یا ملک فراخوانده می شود. به این ارزش گذاری، ارزیابی می گویند. اگر تا به حال فکر کرده اید که چگونه یک خانه برچسب قیمت خود را دریافت می کند، ارزیابی اغلب بخشی از فرآیند قیمت گذاری است.

اگرچه بیشتر مردم با ارزیاب‌ها در بخش مسکونی آشنا هستند، ارزیاب‌ها می‌توانند در املاک تجاری نیز کار کنند. ارزیاب‌های املاک تجاری ارزش ساختمان‌های اداری، مراکز خرید، مهمان‌نوازی و هتل‌ها، زمین و موارد دیگر را تعیین می‌کنند.

آنها هنگام ارزیابی خود موارد زیر را در نظر می گیرند:

  • شرایط بیرونی یک ملک را تعیین کنید
  • وضعیت داخلی را با گذرگاه اتاق به اتاق ارزیابی کنید
  • امکانات رفاهی مانند زیرزمین یا استخر تمام شده را ارزیابی کنید
  • به دنبال نقض کد ایمنی یا بهداشت باشید

بعد از اینکه ارزیاب اطلاعاتی را در مورد خانه جمع آوری کرد، آن را با خانه های مشابه در منطقه مقایسه می کند تا برآورد خود را انجام دهد. مهارت‌های تحلیلی، تفکر انتقادی و نوشتاری قوی برای ارزیاب‌های املاک ضروری است.

مهارت های نرم مانند گوش دادن و ارتباط کلامی به یک اندازه مهم هستند. با این مجموعه مهارت ها، به خوبی مجهز خواهید بود تا نیازهای مشتری خود را درک کنید، ارزیابی خود را تکمیل کنید و ارزش گذاری خود را به وضوح بیان کنید. ارزیابی‌ها کلیدی برای اطمینان از اینکه خریدار، وام‌دهنده مسکن و فروشنده برآورد دقیقی از ارزش خانه دریافت می‌کنند، هستند.

وام دهنده وام مسکن یا سازمان تأمین مالی معمولاً ارزیاب را استخدام می کند. اغلب یک یا دو ساعت طول می کشد تا ارزیابی انجام شود، و شما باید گزارش را ظرف چند روز دریافت کنید. این مدت زمان می‌تواند بسته به اندازه دارایی، نوع گزارش و عوامل دیگر مانند بررسی وام‌دهنده یا بانک متفاوت باشد.

حقوق ارزیاب املاک

متوسط ​​دستمزد برای یک ارزیاب املاک 61,340 دلار در سال است. درآمدها از 36940 دلار و 72210 دلار متغیر است و مانند بسیاری از زمینه های دیگر، این محدوده بسته به تحصیلات و تجربه شما متفاوت خواهد بود. به عنوان یک ارزیاب کارآموز، درآمد شما احتمالاً در پایین ترین سطح این محدوده قرار می گیرد، در حالی که یک ارزیاب املاک دارای مجوز یا تایید شده درآمد بسیار بیشتری خواهد داشت.

ارزیابی‌کنندگان می‌توانند برای شرکت‌های ارزیابی بزرگ، یک شرکت ارزیابی محلی، یک بانک یا کار مستقل کار کنند. آنها به ازای هر ارزیابی دستمزد دریافت می کنند، اما برخی از موقعیت ها حقوق می گیرند، به خصوص زمانی که برای یک شرکت یا آژانس بزرگتر کار می کنند. عواملی که می توانند بر حقوق تأثیر بگذارند عبارتند از:

  • تجربه و گواهینامه های ارزیاب فردی
  • مکان ارزیاب
  • اندازه ویژگی
  • موقعیت ملک
  • نوع دارایی در حال ارزیابی
  • آسیب یا تعمیرات به ملک

برای کسانی که به طور مستقل کار می کنند، ارزیاب بودن می تواند بسیار مفید باشد شغل پرسود. با این حال، کار کردن برای خودتان اغلب به معنای کارکردن ساعات طولانی‌تر و روزهای بیشتر در هفته است. می‌توانید نقش‌های ارزیاب املاک را در وب‌سایت‌های کاریابی جستجو کنید. برای دیدن میزان درآمد ارزیاب ها در منطقه شما.

چگونه یک ارزیاب املاک و مستغلات شوید

اکنون که نگاه دقیق‌تری به نقش یک ارزیاب انداختیم، بیایید مراحل تبدیل شدن به یک ارزیاب را بررسی کنیم.

1. حداقل شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک ارزیاب املاک را بدانید.

هیئت صلاحیت ارزیابی (AQB) حداقل الزامات یا معیارهای صلاحیت ارزیاب املاک و مستغلات، که ارزیاب های مشتاق در ایالات متحده باید رعایت کنند. آموزش های لازم برای تبدیل شدن به یک ارزیاب املاک دارای مجوز یا گواهی در ایالت متفاوت است — و برخی از آنها علاوه بر دوره های آموزشی خاص ایالتی نیاز دارند مورد نیاز AQB.

کمیته فرعی ارزیابی (ASC) بر ایالت‌های تکی نظارت می‌کند، زیرا آنها به ارزیابان املاک و مستغلات مجوز و گواهی می‌دهند. فهرست کامل سازمان های نظارتی ارزیاب ایالت را می توانید در وب سایت ASC پیدا کنید. — آژانس ایالتی شما اطلاعات بیشتری در مورد دوره ها، پیش نیازها و امتحانات مورد تایید دولت در اختیار شما قرار می دهد.

2. یک ارزیاب کارآموز شوید.

گام بعدی برای تبدیل شدن به یک ارزیاب املاک این است که به عنوان یک کارآموز ارزیاب شروع کنید. دوره های زیر توسط AQB الزامی است:

  • اصول اساسی ارزیابی: دوره 30 ساعته
  • رویه های ارزیابی پایه: دوره 30 ساعته
  • استانداردهای یکنواخت ملی عملکرد ارزیابی حرفه ای (USPAP): دوره 15 ساعته

علاوه بر این دوره‌ها، با آژانس نظارتی ارزیاب ایالت خود تأیید کنید تا مطمئن شوید که تمام الزامات دوره را برآورده کرده‌اید.

3. یک ارزیاب نظارتی پیدا کنید.

هنگامی که دوره های کارآموزی شما تکمیل شد، وظیفه بعدی یافتن یک ارزیابی کننده نظارتی است که می تواند شما را راهنمایی کند و بر ارزیابی های شما نظارت کند. تحت نظارت ارزیاب نظارتی خود، باید تقریباً 1000 ساعت تجربه در کمتر از شش ماه به دست آورید.

برای پیدا کردن ناظر، محلی خود را کاوش کنید سازمان های ارزیاب املاک< /a> و سایت‌هایی مانند LinkedIn و در واقع — اینها منابع ارزشمندی برای کمک به یافتن ارزیابی‌کنندگان نظارتی در منطقه شما هستند.

4. دوره های مورد نیاز ارزیاب املاک را کامل کنید.

تحصیلات در سطح کالج مورد نیاز نیست، اما برای جهش از کارآموز به حرفه ای دارای مجوز، باید دوره های بیشتری را طی کنید. در اینجا خلاصه ای از حداقل الزامات AQB آمده است:

  • تحلیل بازار مسکونی و بیشترین و بهترین استفاده: 15 ساعت
  • رویکرد ارزیابی و هزینه سایت ارزیاب مسکونی: 15 ساعت
  • مقایسه فروش مسکونی و رویکردهای درآمد: 30 ساعت
  • نوشتن گزارش مسکونی و مطالعات موردی: 15 ساعت

دوباره، حتماً با آژانس نظارتی ارزیاب ایالت خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که تمام الزامات ایالتی و ملی را برآورده کرده اید.

5. برای شرکت در آزمون اقامتی دارای مجوز تأیید شوید.

اکنون که دوره‌ها و 1000 ساعت تجربه شما کامل شده است، برای ثبت نام در آزمون اقامتی دارای مجوز. این امتحان بیشتر چیزهایی را که در دوره های قبلی خود آموخته اید، پوشش می دهد، مانند:

  • انواع ارزش املاک
  • تجزیه و تحلیل بازار املاک و مستغلات و سرمایه گذاری
  • روش های ارزش گذاری
  • ریاضی ارزیابی

با سازمانی که دوره‌های ارزیاب خود را با آن گذرانده‌اید بررسی کنید — ممکن است آنها بتوانند نکات امتحانی را به شما ارائه دهند. سوالات تمرین را نیز می‌توانید به صورت آنلاین پیدا کنید، بنابراین از آنها به عنوان استفاده کنید امتحان 125 سوال است.

این امکان را خواهید داشت که امتحان را در یک محیط محافظت شده در نزدیکی خود انجام دهید یا آن را از خانه با شخصی که از طریق وب‌کم شما را تحت نظر دارد شرکت کنید.

6. درخواست خود را برای تبدیل شدن به یک ارزیاب مسکونی دارای مجوز

ارسال کنید

تبریک می‌گویم، شما امتحان خود را با موفقیت پشت سر گذاشتید. مرحله نهایی ارسال درخواست مجوز خود به هیئت صدور مجوز ایالتی است که در وب سایت ACS.

با مجوز خود، می توانید ارزیابی ها را به تنهایی و بدون نظارت یک ارزیاب نظارت انجام دهید. به عنوان ارزیابی کننده مسکونی دارای مجوز، شما این توانایی را دارید که، ” … ارزیابی غیر پیچیده یک به به -چهار واحد مسکونی با ارزش معاملاتی کمتر از 1,000,000 دلار و مجتمع مسکونی یک تا چهار واحد با ارزش معاملاتی کمتر از 250,000 دلار.

ارزیابی های پیچیده در مقابل غیر پیچیده

اما تفاوت بین غیر پیچیده و پیچیده چیست؟ غیر پیچیده اغلب به این معنی است که ملکی که شما برای آن ارزش گذاری می کنید در مقایسه با سایر املاک در منطقه عادی است.

یک واحد مسکونی در صورتی که یک ملک تاریخی، یک خانه لوکس در کنار ساحل باشد، یا از نظر سبک معماری با خانه‌های اطراف آن متفاوت باشد، می‌تواند به عنوان مجتمع شناخته شود. به عبارت دیگر، یک ملک پیچیده غیرمعمول است و عوامل کمک کننده می‌توانند هم داخلی و هم خارجی باشند – از بی‌نظمی‌های مالکیت (یعنی اعتماد زمین در جامعه) تا چیدمان یا مکان خانه.

اگر می خواهید حرفه خود را در ارزیابی املاک و مستغلات پیش ببرید و روی موارد پیچیده تر کار کنید، می توانید یک ارزیاب معتبر مسکونی شوید. وقتی با حداقل الزامات، کسب تجربه اضافی و تکمیل امتحانات لازم، شما باید برای تبدیل شدن به یک ارزیاب معتبر مسکونی اقدام کنید.

آیا نقش ارزیاب برای شما مناسب است؟

ارزیابی ارزیابان نقش مهمی در فرآیند خرید خانه دارد. به عنوان یک ارزیاب املاک دارای مجوز یا گواهی، تصویر دقیقی از ارزش یک خانه برای خریدار، فروشنده و وام دهنده ترسیم خواهید کرد. حرفه ای به عنوان یک ارزیاب می تواند سودمند باشد، اما مطمئن شوید که به الزامات ایالت خود توجه زیادی داشته باشید.

این مقاله مشاوره حقوقی ندارد. مراحل مورد نیاز برای دریافت مجوز ارزیابی املاک ممکن است از ایالت به ایالت دیگر متفاوت باشد، بنابراین باید از مشاوره حقوقی خود برای اطمینان از پیروی از روند صحیح استفاده کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در اکتبر 2018 منتشر شد و برای جامعیت به‌روزرسانی شده است.

 

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل