نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام، رمزگشایی شده است

نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام، رمزگشایی شده است

رشد کسب و کار نیازمند سرمایه سرمایه گذاری است. وقتی شرکت‌ها در حال افزایش هستند، برای عرضه محصولات به پول نیاز دارند، کارمندان را استخدام کنید، به مشتریان کمک کنید و عملیات را گسترش دهید. این احساس اکنون بیش از هر زمان دیگری با U.S. نسبت بدهی تجاری به حقوق صاحبان سهام به میزان 92.6٪ (.93) در سه ماهه اول سال 2021. این روند نشان می دهد که کسب و کارها به لطف تعادل سالم بدهی و حقوق صاحبان سهام در حال رشد هستند.

روش های زیادی برای افزایش سرمایه وجود دارد و هر کدام تاثیر متفاوتی بر شرکت شما و سرعت رشد شما خواهند داشت. رایج ترین راه برای افزایش سرمایه، از طریق سهام یا بدهی است. اما هر کدام از اینها چه چیزی را به دنبال دارند؟ و چگونه آنها به وضعیت مالی کسب و کار شما کمک می کنند؟ خوب، شما خوش شانس هستید، زیرا ما در این راهنمای قطعی برای ابهام زدایی نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام نگاهی خواهیم انداخت.

اهرم اصطلاحی است که برای توصیف استفاده می شود استفاده کسب و کار از بدهی برای تامین مالی فعالیت های تجاری و خرید دارایی. زمانی که بدهی اصلی ترین راه یک شرکت برای تامین مالی کسب و کارش باشد، به شدت اهرمی در نظر گرفته می شود. اگر دارای اهرم بالایی باشد، نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام بیشتر می‌شود.

توجه به این نکته مهم است که نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام متفاوت خواهد بود در سراسر صنایع. این به این دلیل است که انواع مختلف کسب و کار برای فعالیت و مقیاس به سطوح مختلف بدهی و سرمایه نیاز دارند.

موارد مهم

  • نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام، بدهی های سازمان را با حقوق صاحبان سهام مقایسه می کند و برای سنجش میزان بدهی یا اهرمی که سازمان استفاده می کند، استفاده می شود.
  • نسبت‌های بالا به وام‌دهندگان نشان می‌دهد که ممکن است یک سازمان برای سرمایه‌گذاری بسیار پرخطر باشد.
  • سرمایه گذاران ممکن است انتخاب کنند که بر روی نسبت بدهی بلندمدت سازمان به حقوق صاحبان سهام تمرکز کنند تا خطرات بسیار بزرگتری را شناسایی کنند.
  • نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام بر اساس صنعت متفاوت خواهد بود.

در یک نظرسنجی LinkedIn< توسط Steve McNulty، شریک Funding Nav انجام شد، 34٪ از پاسخ دهندگان در حال حاضر سرمایه را از طریق سهام افزایش می دهند، در حالی که اکثر کسانی که در گذشته سرمایه را افزایش داده اند این کار را از طریق بدهی انجام داده اند. مسلماً، این نظرسنجی محدود است و برای همه مشاغل صحبت نمی کند، اما نگاهی به پشت پرده مالی به ما می دهد. بخش جالب یافته های مک نالتی در نظرات زیر نظرسنجی او نهفته است. صاحبان کسب و کار لزوماً تعادل بین این دو نوع تأمین مالی و آنچه که این تعادل در صنایع آنها به نظر می رسد را در نظر نمی گرفتند.

منبع تصویر< /em>

به عنوان مثال، یک شرکت پوشاک که به منسوجات برای تولید محصول، نیروی کار برای مونتاژ لباس، انبارها برای نگهداری محصولات خود، و فروشگاه های آجر و ملات برای فروش محصول به مشتریان نیاز دارد، احتمالاً بدهی بیشتری نسبت به آن دارد. یک شرکت فناوری که تمام محصولات خود را به صورت آنلاین ارائه می کند و نیازی به نگرانی در مورد ذخیره محصولات فیزیکی یا حفظ فضای فیزیکی مشتری ندارد. این ملاحظات به شدت بر نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام این دو شرکت تأثیر می گذارد.

به عنوان یک کارآفرین یا صاحب کسب‌وکار کوچک، این نسبت هنگام درخواست وام یا خط اعتبار تجاری.

برای سرمایه گذاران، نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام برای نشان دادن میزان ریسک سرمایه گذاری در یک شرکت استفاده می شود. هرچه نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام بیشتر باشد، سرمایه گذاری ریسک بیشتری دارد.

برای روشن شدن بیشتر نسبت، اجازه دهید بدهی و حقوق صاحبان سهام را در ادامه تعریف کنیم.

بدهی چیست؟

بدهی مبلغی است که برای وجوهی که از بانک یا وام دهنده خصوصی قرض گرفته شده است. وام دهنده موافقت می کند که پس از قول وام گیرنده مبنی بر بازپرداخت پول و همچنین بهره بدهی، وجوهی را به وام گیرنده قرض دهد – سود معمولاً در فواصل زمانی منظم پرداخت می شود. یک کسب و کار به منظور استفاده از وجوه برای نیازهای عملیاتی، بدهی دریافت می کند.

یک شرکت معمولاً برای وام گرفتن از بانک یا وام دهنده خصوصی به دارایی های سخت نیاز دارد. دارایی سخت، دریافتنی برای یک محصول یا خدمات ارائه شده است که در ترازنامه شرکت شناسایی می شود و به وام دهنده نشان می دهد که کسب و کار قادر به بازپرداخت وام. اگر شرکتی جدید است یا دارایی های سختی ندارد، قرض گرفتن دشوارتر است.

سهام چیست؟

سهام سهام یا اوراق بهاداری است که نشان دهنده منافع مالکیت در یک شرکت است. به زبان ساده، مالکیت شما در یک دارایی – مانند یک شرکت، ملک یا ماشین – پس از پرداخت بدهی شما در آن دارایی است.

وقتی یک کسب و کار از تامین مالی سهام استفاده می کند، سهام شرکت را در ازای سرمایه به سرمایه گذاران می فروشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های تامین مالی، این راهنمای کارآفرینی را بررسی کنید.

فرمول نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام

اکنون که نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام را تعریف کردیم، نحوه استفاده از آن را بررسی خواهیم کرد. در زیر فرمول محاسبه نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام آورده شده است:

در اینجا دو عنصر تشکیل دهنده فرمول آمده است:

  • مجموع بدهی ها: مجموع بدهی ها همه بدهی های یک شرکت، از جمله بدهی های کوتاه مدت و بلند مدت، و سایر بدهی ها را نشان می دهد (به عنوان مثال، صندوق های اوراق قرضه و بدهی های مالیاتی معوق).
  • حقوق صاحبان سهام: حقوق صاحبان سهام با کم کردن کل بدهی ها از کل دارایی ها محاسبه می شود. کل بدهی ها و کل دارایی ها در ترازنامه شرکت یافت می شود.

سایر فرمول‌های نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام که باید در نظر گرفته شود

بسته به معیارهایی که می‌خواهید ارزیابی کنید، ممکن است لازم باشد از فرمول دیگری استفاده کنید. برای مقایسه نقدینگی کوتاه مدت یک شرکت از نسبت نقدی استفاده کنید:

نسبت نقدی = وجه نقد + اوراق بهادار قابل فروش / بدهی های کوتاه مدت

نسبت نقدی برای ارزیابی توانایی سازمان در پرداخت تعهدات کوتاه مدت خود با پول نقد استفاده می شود. اگر این نسبت بالاتر از 1 باشد، به این معنی است که سازمان پول نقد کافی برای پوشش بدهی های خود را دارد. اگر کمتر از 1 باشد، سازمان بدهی های کوتاه مدت بیشتری نسبت به وجه نقد دارد.

به‌علاوه، می‌توانید از نسبت فعلی استفاده کنید:

نسبت جاری = دارایی های کوتاه مدت / بدهی های کوتاه مدت

نسبت جاری همچنین نقدینگی کوتاه مدت یک سازمان را ارزیابی می کند و دارایی های جاری آن را با بدهی های جاری آن مقایسه می کند. توانایی سازمان را برای پرداخت بدهی ها و تعهدات خود در مدت یک سال ارزیابی می کند.

بدهی کوتاه مدت می تواند شامل دستمزد، پرداخت به تامین کنندگان یا یادداشت های کوتاه مدت قابل پرداخت. بدهی های کوتاه مدت ریسک کمتری در نظر گرفته می شوند زیرا معمولاً ظرف یک سال پرداخت می شوند.

مثال نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام

فرض کنید یک شرکت نرم افزاری برای تامین مالی درخواست می کند و باید نسبت بدهی خود به حقوق صاحبان سهام را محاسبه کند. کل بدهی های آن 300,000 دلار و حقوق صاحبان سهام 250,000 دلار است.

در اینجا نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام برای شرکت چگونه خواهد بود:

نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام = 300,000 / 250,000

نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام = 1.2

با نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام 1.2، سرمایه گذاری برای وام دهندگان ریسک کمتری دارد زیرا کسب و کار دارای اهرم بالایی نیست – به این معنی که در درجه اول با بدهی تامین مالی نمی شود.

چگونه می توانید بگویید که نسبت بدهی شما به حقوق صاحبان سهام چقدر باید باشد؟ در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

نسبت بدهی خوب به حقوق صاحبان سهام چیست؟

نسبت بدهی خوب به حقوق صاحبان سهام حدود 1 به 1.5 است. با این حال، نسبت بدهی ایده آل به حقوق صاحبان سهام بسته به صنعت متفاوت خواهد بود زیرا برخی از صنایع نسبت به سایرین از تامین مالی بدهی بیشتری استفاده می کنند. صنایع سرمایه بر مانند صنایع مالی و تولیدی اغلب نسبت های بالاتری دارند که می تواند بیشتر از 2 باشد.

نسبت بدهی بالا به حقوق صاحبان سهام نشان می دهد که یک کسب و کار از بدهی برای تامین مالی رشد خود استفاده می کند. شرکت هایی که مقادیر زیادی پول در دارایی ها و عملیات سرمایه گذاری می کنند (شرکت های سرمایه بر) اغلب نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام بالاتری دارند. برای وام دهندگان و سرمایه گذاران، نسبت بالا به معنای سرمایه گذاری پرخطرتر است زیرا ممکن است کسب و کار نتواند پول کافی برای بازپرداخت بدهی های خود تولید کند.

اگر نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام کمتر باشد – نزدیک به صفر – این اغلب به این معنی است که کسب و کار برای عملیات مالی به وام گرفتن متکی نیست. بعید است سرمایه گذاران در شرکتی با نسبت بسیار پایین سرمایه گذاری کنند زیرا کسب و کار سود یا ارزش بالقوه ای را که می تواند با استقراض و افزایش عملیات به دست آورد، درک نمی کند.

کسب و کارهایی که نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام خوب دارند، در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهند؟

کسب و کارهایی با نسبت بدهی خوب به حقوق صاحبان سهام آنهایی هستند که در محدوده استاندارد صنایع خود قرار می گیرند. این شرکت‌ها احتمالاً در دوره‌ای از رشد مثبت هستند که با تأمین مالی متعادل از سوی وام دهندگان بدهی و سهامداران سهام حمایت می‌شود.

اگرچه یک شرکت با نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام خوب از نظر مالی روی کاغذ خوب به نظر می رسد، مهم است که درک کنیم که این معیار مالی تصویری است که کل داستان چگونگی استفاده یک کسب و کار از سرمایه را به عنوان ابزاری برای مقیاس دهی نشان نمی دهد. . بنابراین، وقتی این عدد مثبت است، خیلی راحت نباشید. در عوض، توجه خود را به نسبت بدهی بلندمدت خود به حقوق صاحبان سهام معطوف کنید زیرا این امر بر سلامت مالی کسب و کار شما نیز تأثیر می گذارد. هر گونه برنامه های رشد بلندمدت را با بدهی بلندمدت به جای تامین مالی کوتاه مدت در نظر بگیرید. به منظور تثبیت تصویر مالی شما.

نسبت بدهی منفی به حقوق صاحبان سهام چیست؟

نسبت بدهی منفی به حقوق صاحبان سهام زمانی رخ می‌دهد که یک شرکت نرخ‌های بهره بدهی‌های خود را بیشتر از بازده سرمایه‌گذاری داشته باشد. نسبت بدهی منفی به حقوق صاحبان سهام نیز می تواند نتیجه شرکتی باشد که ارزش خالص منفی دارد. شرکت هایی که نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام منفی را تجربه می کنند ممکن است برای تحلیلگران، وام دهندگان و سرمایه گذاران خطرناک تلقی شوند زیرا این بدهی نشانه بی ثباتی مالی است.

یک شرکت می تواند به دلایلی نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام منفی را تجربه کند، از جمله:

  • دریافت بدهی اضافی برای پوشش زیان به جای انتشار حقوق صاحبان سهام.
  • مصرف دارایی‌های نامشهود، مانند علائم تجاری، که از ارزش حقوق صاحبان سهام از قبل موجود بیشتر است.
  • پرداخت سود سهام بزرگ بیش از حقوق صاحبان سهام.
  • تجربه زیان مالی در دوره‌های پس از پرداخت سود سهام بزرگ.

وقتی هر یک از این موقعیت‌ها رخ می‌دهد، می‌تواند نشانه‌ای از ناراحتی مالی برای سهامداران، سرمایه‌گذاران و طلبکاران باشد.

اگر نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام منفی دارید، چه کاری باید انجام دهید؟

اگر کسب و کار شما نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام منفی دارد، ممکن است در آینده به دلیل میزان بدهی که برای تامین مالی شرکت خود استفاده می کنید، برای تامین مالی مشکل داشته باشید. پاسخ به این امر این است که به سمت تامین مالی بیشتر از سهام خود نروید زیرا این امر می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در عملیات کسب و کار شما شود. گسترش ارزش سهام بیشتر به سهامداران جدید می تواند باعث شود که شرکت شما جهت دیگری را به عنوان احتمالی برای پذیرش تامین مالی آنها دنبال کند.

در عوض، اگر می‌خواهید نسبت بدهی خود به حقوق صاحبان سهام را کاهش دهید، ممکن است قبل از رشد بیشتر کسب‌وکار خود، بازپرداخت بدهی‌های خود را در اولویت قرار دهید. برای مشاهده استانداردهای نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام در صنعت خود، CSImarket را بررسی کنید تا ببینید استانداردهای شما چگونه مقایسه می شود. به مشاغل دیگر.

نسبت بدهی بلندمدت به حقوق صاحبان سهام

نسبت بدهی بلندمدت به حقوق صاحبان سهام نشان می‌دهد که چه میزان از دارایی‌های یک کسب‌وکار از طریق تعهدات مالی بلندمدت، مانند وام، تامین مالی می‌شود. برای محاسبه نسبت بدهی بلندمدت به حقوق صاحبان سهام، بدهی بلندمدت را بر حقوق صاحبان سهام تقسیم کنید.

همانطور که در بالا توضیح دادیم، حقوق صاحبان سهام کل دارایی ها منهای کل بدهی ها است. با این حال، این مقدار با کل دارایی ها منهای کل بدهی یکسان نیست زیرا شرایط پرداخت بدهی نیز باید هنگام ارزیابی سلامت مالی کلی یک شرکت در نظر گرفته شود.

بدهی های کوتاه مدت شامل بدهی هایی است که در کمتر از یک سال پرداخت می شود. بدهی های بلندمدت شامل بدهی هایی است که سررسید آنها یک سال یا بیشتر طول می کشد. بیایید یک مثال را مرور کنیم.

شرکت A 2 میلیون دلار بدهی کوتاه مدت و 1 میلیون دلار بدهی بلند مدت دارد. شرکت B دارای 1 میلیون دلار بدهی کوتاه مدت و 2 میلیون دلار بدهی بلند مدت است. هر دو شرکت دارای 3 میلیون دلار بدهی و 3.1 میلیون دلار حقوق صاحبان سهام هستند که به هر دوی آنها نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام 1.03 است.

با این حال، از آنجایی که بدهی کوتاه مدت بیشتر تمدید می شود، داشتن بدهی کوتاه مدت بیشتر در مقایسه با بدهی بلندمدت، به ویژه با نوسان نرخ بهره، خطرناک تلقی می شود. با در نظر گرفتن این موضوع، شرکت B با ریسک کمتری در نظر گرفته می‌شود زیرا بدهی بلندمدت بیشتری دارد که پایدارتر در نظر گرفته می‌شود.

در اینجا مرجعی وجود دارد که به شما کمک می کند فرمول نسبت بدهی بلندمدت به حقوق صاحبان سهام را به خاطر بسپارید.

نمونه هایی از بدهی های بلندمدت الف> شامل وام مسکن، اوراق قرضه و بدهی بانکی است. درست مانند نسبت استاندارد بدهی به حقوق صاحبان سهام، سرمایه گذاری در یک کسب و کار در صورتی که نسبت بالایی داشته باشد ریسک بیشتری دارد.

استفاده از بدهی و حقوق صاحبان سهام برای افزایش مقیاس کسب و کار

بدهی می تواند یک کلمه چهار حرفی برای مشاغل کوچک و در مقیاس بزرگ باشد، اما لزومی ندارد. وقتی بدهی به درستی استفاده شود، می‌تواند به سرمایه‌گذاران و وام دهندگان نشان دهد که از منابع موجود برای کسب‌وکارتان استفاده می‌کنید تا بازدهی مثبت سرمایه‌گذاری کنید.

نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام ابزار ارزشمندی برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران است و نشان می‌دهد که یک کسب‌وکار چقدر برای تامین مالی خریدها و فعالیت‌های تجاری خود به بدهی متکی است. این نسبت در بین صنایع سیال است، بنابراین با شروع تامین مالی پروژه‌های بزرگ و استراتژی‌های رشد، استانداردهای شرکت خود را بررسی کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در اکتبر 2018 منتشر شد و برای جامعیت به‌روزرسانی شده است.

 

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل