چگونه یک هم بنیانگذار پیدا کنیم: پیمایش بزرگ ترین تصمیم استارتاپ شما

چگونه یک هم بنیانگذار پیدا کنیم: پیمایش بزرگ ترین تصمیم استارتاپ شما

وقتی در نهایت برای تبدیل ایده کسب‌وکارتان به واقعیت تلاش می‌کنید، چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد. از تامین مالی سرمایه‌گذاری تا ساخت یک مدل کسب‌وکار، بسیاری از تصمیم‌ها به ایجاد زمینه‌ای برای یک استارت‌آپ موفق می‌پردازند.

اما، در مراحل اولیه تأسیس کسب‌وکارتان، یک سؤال بزرگ وجود دارد: آیا می‌خواهید به تنهایی به آن بپردازید؟

داشتن افراد مناسب بخش مهمی از هر کسب و کار پر رونقی است: 65% استارت آپ های با پتانسیل بالا به دلیل درگیری با هم بنیانگذاران شکست می خورند. و در حالی که این آمار ممکن است باعث شود که بخواهید برای همیشه تنها بمانید، تجزیه و تحلیل 1k تک شاخ نشان داد که 75.5٪ از آنها دو یا چند بنیانگذار داشتند. 

همه اینها برای گفتن این است: اگر ایجاد مناسب را پیدا کنید، یکی از بنیانگذاران می‌تواند ارزش عمده‌ای به استارتاپ شما اضافه کند. برای شروع، The Hustle منابع آنلاین را جمع آوری کرد و با کارشناسان صحبت کرد تا فهرستی از مکان – و چگونه – برای یافتن بهترین گزینه خود تهیه کند. 

یک بنیانگذار در همه امور تجاری شریک است: یک تصمیم گیرنده مشترک که اغلب سهام برابری در شرکت دارد و ریسک یکسانی را به عهده می گیرد. معمولا (البته نه همیشه)، بنیانگذاران از زمان راه اندازی اولیه یک استارتاپ درگیر هستند. 

تخصص بنیانگذاران می تواند بسته به ماهیت شرکت متفاوت باشد. آنها می توانند تاجر، مهندس، پزشک، وکیل، محقق یا هنرمند باشند. با این حال، آنچه مهم است این است که مجموعه مهارت های آنها مکمل ماموریت استارتاپ و سایر بنیانگذاران باشد. 

متیو جونز، روانشناس که اداره می‌کند، می‌گوید: «مزایای زیادی برای شراکت با کسی وجود دارد، که شامل افزودن مجموعه‌های مهارتی است که یک بنیان‌گذار انفرادی ممکن است نداشته باشد و دسترسی به سرمایه اجتماعی به روش‌هایی که ممکن است فرد نداشته باشد. شرکت مربیگری کارآفرین Cofounder Clarity.

داشتن یک هم‌بنیان‌گذار بخشی از سختی‌های عاطفی را از مسیر کارآفرینی خارج می‌کند. جونز در مورد مشتریانش می گوید: «من در سفر انفرادی کمی احساس تنهایی می کنم. برای بنیان‌گذاران استارت‌آپ، هویت مبهمی بین آن‌ها به‌عنوان افراد و حرفه‌ای وجود دارد، بنابراین داشتن یک سیستم پشتیبانی می‌تواند واقعاً مفید باشد.

به‌علاوه: «سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای به مشارکت‌ها نسبت به بنیان‌گذاران انفرادی پایدارتر نگاه می‌کنند.» 

هنگام بررسی اینکه آیا می‌خواهید یک هم‌بنیان‌گذار جستجو کنید، ابتدا مزایای داشتن یک شریک را در نظر بگیرید:

  • به اشتراک گذاشتن بار: داشتن سهام برابر در یک شرکت به معنای تحمل فشار یکسان است. راه اندازی یک شرکت سخت است و داشتن شریکی برای به اشتراک گذاشتن لحظات استرس و سختی می تواند آن را قابل تحمل تر کند. 
  • همکاری: در مراحل اولیه یک استارتاپ، ممکن است مجبور شوید برای ایده و بازخورد به منابع خارجی مراجعه کنید. با یکی از بنیانگذاران، می توانید جلسه طوفان فکری را در خانه نگه دارید و کسی را داشته باشید که از او ایده بگیرید. 
  • تقسیم هزینه‌ها: راه‌اندازی یک استارت‌آپ گاهی به مقدار زیادی پول نیاز دارد. اگر هم بنیانگذار دارید، می توانید سرمایه اولیه را بین دو نفر تقسیم کنید. 
  • به‌دست آوردن سرمایه‌گذاران: سرمایه‌گذاران می‌خواهند تا حد امکان ریسک را کاهش دهند. بسیاری از سرمایه گذاری در یک بنیانگذار انفرادی احتیاط می کنند، زیرا تمام اعتماد را به یک فرد معطوف می کند. داشتن یک هم بنیانگذار یک بیمه نامه است که حتی در مواقع سخت، شخصی کشتی را هدایت می کند.
  • ترکیب نقاط قوت: یکی از بنیان‌گذاران که مجموعه مهارت‌های شما را تکمیل می‌کند، می‌تواند اطمینان حاصل کند که وقتی موانعی پیش می‌آیند، کسی همیشه آماده چالش است.
  • دستورالعمل خود را گسترش دهید: هیچ کس به اندازه بنیانگذار یک کسب و کار اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات و جزئیات آن ندارد، اما یک نفر در هر زمان فقط می تواند در یک مکان باشد. دو هم‌بنیان‌گذار، بنیان‌گذاران را قادر می‌سازد تا تقسیم و غلبه کنند و فرصت‌هایی را باز می‌کنند که یک کارآفرین انفرادی ممکن است از دست بدهد.

بنیانگذار در مقابل هم بنیانگذار

اگر تصمیم دارید به تنهایی پیش بروید و تنها رهبر کسب و کار خود باشید، عنوان موسس را به عهده خواهید گرفت. به طور معمول، زمانی که شرکا برای به اشتراک گذاشتن این مسئولیت وارد می شوند، هر فردی عنوان یکی از بنیانگذاران را می گیرد. 

عناوین ممکن است بسته به زمان‌بندی نیز تغییر کنند: اگر کسب‌وکار خود را به‌عنوان یک بنیان‌گذار انفرادی راه‌اندازی می‌کنید و تا سال‌ها بعد یکی از بنیان‌گذاران را وارد نمی‌کنید، ممکن است برچسب «بنیان‌گذار» را حفظ کنید. 

در پایان، هیچ علمی برای عناوین و موقعیت‌ها وجود ندارد. مهمترین چیز این است که بهترین کار را برای استارتاپ و تیم خود انجام دهید و مطمئن شوید که همه شرکا در موقعیت های خود احساس اعتبار و احترام می کنند. 

چگونه یک هم بنیانگذار پیدا کنیم

اگر با هم بنیانگذار خود از طریق شبکه شخصی خود ملاقات نکرده اید، جستجو برای شریک ایده آل می تواند ترسناک به نظر برسد. اما نگران نباشید؛ روش‌های مجازی و حضوری زیادی برای یافتن، بررسی و ارتباط با یکی از بنیان‌گذاران آینده وجود دارد. 

این روند بسیار شبیه به قرار ملاقات است: شما باید خود را در آنجا قرار دهید، در مورد انتظارات خود صادق باشید و ذهنی باز داشته باشید. 

و مانند ایجاد یک رابطه شخصی قوی، در یافتن یک هم بنیانگذار نباید عجله کرد. 

کیت کارنی، یک مشاور راهبردی مدیران اجرایی و بنیانگذاران. “این واقعاً باید کسی باشد که مجموعه مهارت های شما را تکمیل کند و [که] شما می شناسید، می تواند با او ارتباط برقرار کند و واقعا دوستش داشته باشد.”

برخی از مکان‌های مفید برای شروع جستجو عبارتند از:

شخصا

ارتباطات شخصی:

  • دوستان (و دوستان دوستان)
  • اعضای خانواده
  • شریک های عاشقانه
  • همکاران / همکلاسی ها / همسالان سابق

رویدادهای شبکه:

آنلاین 

وب‌سایت‌ها:

  • AngelList: یک سایت شغلی متمرکز بر استارتاپ که به هر دو خدمت می‌کند جویندگان کار و شرکت هایی که به دنبال استخدام هستند  

ابزارهای تطبیق:

  • FoundersList: این سرویس به شما امکان می دهد بنیانگذار موجود را مرور کنید لیست ها یا پست های خود و همچنین پیوستن به گروه های بنیانگذار بر اساس منطقه و صنعت
  • هکرهای مستقل: برای راهنمایی‌ها و ترفندهای مفید برای یافتن یک هم‌بنیان‌گذار یا ارسال فراخوان خود را دنبال کنید
  • StartHawk: سایت یک الگوریتم جستجو را با یک سیستم پیام رسان بصری برای کمک به کاربران برای یافتن یکی از بنیانگذاران متناسب با استارتاپ آنها
  • Y Combinator: ابزار تطبیق سایت YC یکی از معروف‌ترین شتاب‌دهنده‌های استارت‌آپ است که بر اساس علایق، مهارت‌ها، موقعیت مکانی و موارد دیگر با هم‌بنیان‌گذاران مطابقت دارد 

رسانه های اجتماعی:

  • Reddit: همکاری subreddit موسس برای کمک به کارآفرینان برای یافتن یک هم بنیانگذار ساخته شده است. پست های قبلی را مرور کنید یا پست های خود را
  • ارسال کنید

  • LinkedIn: از عبارات جستجویی که به آنها علاقه دارید استفاده کنید و روی فیلتر “افراد” و همچنین فیلتر مکان کلیک کنید تا نمایه ها را محدود کنید (به عنوان مثال: “سرب فنی” در شهر نیویورک)
  • تویتر: بسیاری از کاربران توییتر علایق و عناوین شغلی را در بایوس توییتر خود قرار می دهند. وقتی به دنبال یکی از بنیانگذاران احتمالی هستید، می‌توانید عبارات خاصی را جستجو کنید (مثلاً «وکیل سابق» یا «MBA») 

وقتی از طریق این روش‌ها یک سرنخ احتمالی را شناسایی کردید، هوشمندانه است که به احتیاط کارنی توجه کنید و وقت خود را برای بررسی شراکت صرف کنید. ممکن است یک دور مصاحبه برگزار کنید یا به روش های دیگر شروع به آزمایش آب کنید.  

کارآفرین سریال ملیسا کوان، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل eWebinar، پیشنهاد می کند ابتدا یک شریک بالقوه را به عنوان پیمانکار امتحان کنید. دیوید داوسون (David Dawson) یکی از بنیانگذاران و CTO – که شریک زندگی او نیز هست – ابتدا به عنوان یک پیمانکار فنی وارد استارتاپ شد قبل از اینکه یکی از بنیانگذاران آن شود. 

برای کوان، این روش تضمین می‌کند که یکی از بنیان‌گذاران برای نقش مناسب است، به‌جای اینکه صرفاً در ازای کار، حقوقی را از قبل ارائه دهد: 

“اگر فوق العاده سبز هستید، چگونه بهترین هم بنیانگذار را جذب می کنید؟ یکی از راه‌ها این است که با آنها به‌عنوان پیمانکار کار کنید و در واقع هزینه کارشان را به آنها بپردازید و سپس بفهمید که آیا این شخصی است که می‌خواهید با او ازدواج کنید یا خیر. 

چگونه یک هم بنیانگذار فنی پیدا کنیم

اگر در حال ساخت یک محصول فنی هستید و تخصص فنی ندارید، احتمالاً به یک بنیانگذار فنی نیاز دارید تا مدیر ارشد فناوری کسب و کار شما باشد. این یک تجربه رایج در دنیای استارتاپ است، بنابراین هم بنیانگذاران فنی تقاضای بالایی دارند. 

اما ابتدا در نظر بگیرید که آیا واقعاً به یک بنیانگذار فنی نیاز دارید یا خیر. با بسیاری از ابزارهای بدون کد و کم کد موجود، محصولات و مشاغل خاصی را می توان بدون داشتن یک بنیانگذار فنی در هیئت مدیره ایجاد کرد.

اما اگر پروژه شما به تخصص عمیق تری نیاز دارد یا فناوری محور است، پیدا کردن یک هم بنیانگذار فنی احتمالاً حرکت درستی است. 

شما می توانید از بسیاری از ابزارهای مشابه بالا برای یافتن یک هم بنیانگذار فنی استفاده کنید: به سادگی جستجوی خود را با استفاده از عبارات جستجوی فنی خاص تر (مهندس نرم افزار، تحلیلگر داده، دانشمند کامپیوتر، CTO، رهبر فنی و غیره) محدود کنید. 

هنگامی که شخصاً به‌دنبال یک هم‌بنیان‌گذار فنی هستید، سعی کنید در رویدادهایی شرکت کنید که از نظر فناوری پیشرو هستند و شرکت‌کنندگان را با آن تخصص جذب می‌کنند (به «هکاتون‌ها»، کنفرانس‌های رباتیک و یادگیری ماشین فکر کنید، یا CES). به طور مشابه، با دوستان و اعضای خانواده که دارای مجموعه مهارت های فنی هستند یا در شرکت هایی که دارای بخش های فنی هستند، صحبت کنید. 

در یک هم بنیانگذار چه چیزی را باید جستجو کرد

در یک جفت ایده‌آل، کارشناسان می‌گویند که بنیان‌گذاران با یکدیگر بازی می‌کنند و مهارت‌های مکمل را به میز می‌آورند، در حالی که با اهداف اصلی تجاری و اخلاقیات همسو هستند.

«جفت ایده‌آل که بسیاری از مردم به دنبال آن هستند، فردی است که یک موفقیت‌آمیز فرآیند محور [و] یک مجری، جزئیات گرا، و ارزش‌گذاری فرآیندها است – و کسی که یک بینش‌گر اعتبار سنجی است که قادر است جونز می‌گوید برای ایجاد چشم‌انداز. 

اگر ایده تماس فروش یا صحبت کردن در مقابل یک اتاق کنفرانس مملو از جمعیت شما را عصبانی می‌کند، سعی کنید یکی از بنیانگذاران را پیدا کنید که در آن موقعیت‌ها پیشرفت کند. اگر فاقد مهارت های برنامه ریزی و عملیاتی هستید، هنگام انتخاب مسابقه، آن را در اولویت قرار دهید.  

ارزش ها و مالی دو ستون دیگر از یک مشارکت موفق هستند. کارنی توصیه می‌کند: «شما باید در مورد مأموریت و چشم‌اندازی که می‌خواهید کسب‌وکار به کجا برود و ارزش‌های آن چگونه است، توافق کنید. “و جنبه مالی بزرگ است: اطمینان حاصل کنید که هر دو بنیانگذار نه تنها می‌دانند که آیا می‌خواهید پول VC بگیرید، بلکه موقعیت مالی هر دو نفر را نیز درک می‌کنند.”

کارنی می‌گوید که وضعیت مالی شخصی یکی از بنیان‌گذاران احتمالاً بر خواسته‌های آن‌ها از کسب‌وکار و میزان تعهد آنها به آن تأثیر می‌گذارد، بنابراین مهم است که از قبل درباره آن صحبت کنید.

حفظ یک مشارکت موفق

مانند هر رابطه‌ای، روابط هم‌بنیان‌گذار برای حفظ سلامت و شکوفایی آنها نیازمند کار و نگهداری است. این به معنای باز بودن خطوط ارتباطی و همچنین به جلو آوردن مقادیر تقریباً برابری از تلاش و مهارت است. 

جونز اجرای یک برنامه ارتباطی را پیشنهاد می‌کند: «حداقل یک بار در هفته، حداقل 30 دقیقه تا یک ساعت، باید چک‌این هفتگی وجود داشته باشد تا بتوانید همگام‌سازی کنید. 

«این را منحصراً بر نحوه برقراری ارتباط، احساس شما به صورت فردی و احساس شما به عنوان یک تیم متمرکز کنید. این فضایی را برای پردازش احساسی ایجاد می‌کند.”

آگاهی از ماهیت ظریف یک شراکت، و همچنین به خوبی ها و عیوب خود، می تواند به جلوگیری از درگیری طولانی مدت کمک کند. 

کارنی می‌گوید: «بهترین جفت‌های هم‌بنیان‌گذار واقعاً از نقاط قوت و ضعف و مجموعه مهارت‌های خود آگاه هستند و حل تعارض و ارتباطات خوبی دارند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

rel=”_blaopednkener”> /p>

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل