5 نوع آداب تجارت

5 نوع آداب تجارت

محل کار در سال‌های اخیر شاهد تغییرات زیادی بوده است – از هجوم کارگران راه دور گرفته تا تبعید اتاقک‌ها به نفع فضاهای باز. اما یک چیز تغییر نکرده است: اهمیت آداب تجاری.

آداب کسب و کار مجموعه ای از قوانین نانوشته است که نحوه رفتار افراد در محل کار را راهنمایی می کند. چرا این مهم است؟ فراتر از دلیل واضح – شما می‌خواهید مردم شما را دوست داشته باشند – داشتن اخلاق خوب به اطرافیانتان کمک می‌کند تا راحت باشند، که منجر به روابط کاری بهتر می‌شود.

در اینجا، ما به پنج نوع آداب و نکات تجاری برای ایجاد تأثیر مثبت در کار خواهیم پرداخت.

پروتکل کسب و کار از انواع آیین نامه ها و آداب مختلف تشکیل شده است و می تواند در شرکت ها، صنایع و کشورهای مختلف متفاوت باشد. آداب کسب و کار یکی از عناصر پروتکل تجاری است.

اکنون بیایید به بررسی پنج نوع آداب معاشرت و دستورالعمل های ما برای پایبندی به آنها بپردازیم.

5 نوع آداب کسب و کار

آداب محل کار

این قوانین با رفتار شما در دفتر سروکار دارند. فرهنگ و انتظارات از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است، بنابراین آنچه در یک محل کار بی ادبانه است ممکن است در محل دیگر عادی باشد.

به عنوان مثال، HubSpot سگ پسند است، بنابراین همکاران من اغلب توله های خود را با خود می آورند. در یک دفتر سنتی، ظاهر شدن با Rover احتمالاً همکاران شما را آزار می دهد – و حتی ممکن است با مدیریت بالاتر شما را در آب داغ قرار دهد.

با خواندن کتابچه راهنمای شرکت خود، توجه به نحوه رفتار مدیران (و پیروی از آنها) و رعایت قوانین استاندارد (مانند غذاهای خیلی بدبو گرم نکنید) بفهمید چه چیزی قابل قبول است و چه چیزی غیر قابل قبول است. در اتاق استراحت”).

گفته شد، چند نکته جهانی برای آداب معاشرت در محل کار وجود دارد که باید به خاطر بسپارید، از جمله:

  • هرکسی را که با آنها در تماس هستید تصدیق کنید. حتی یک «حالت چطوره؟» یا یک لبخند سریع کافی است.
  • در مکان‌های مشترک (مانند اتاق‌های جلسه، آشپزخانه و غیره) خودتان را تمیز کنید.
  • به موارد مشترک احترام بگذارید. منگنه قرض گرفتی؟ آن را به جای درست برگردانید. آیا کاغذ چاپگر پس از استفاده شما تمام شده است؟ آن را دوباره پر کنید.
  • گوش دادن فعال را در مکالمات تمرین کنید.

  • درمورد زندگی شخصی خود در محل کار زیاد به اشتراک نگذارید. علاوه بر این، موضوعاتی مانند دین و سیاست باید اجتناب شود.
  • با به اشتراک گذاشتن اطلاعات واضح و مختصر به وقت افراد احترام بگذارید.

آداب سفره و آداب غذا خوردن

شام و آداب غذا خوردن بسیار بیشتر از دانستن اینکه از کدام چنگال استفاده کنید وجود دارد. خوشبختانه، زمانی که این قوانین را به خاطر بسپارید، برای هر موقعیت غذایی به خوبی مجهز خواهید شد.

من حتی نمی‌توانم آنها را در اینجا پوشش دهم – شما باید کتابی در مورد آداب غذا خوردن بخوانید یا چند ویدیو را برای خلاصه‌تر تماشا کنید – اما هر حرفه‌ای باید موارد زیر را بداند:

  • وقتی می نشینید دستمال سفره خود را در دامان خود قرار دهید.
  • اقلامی را در محدوده قیمتی مشابه به همراهان غذاخوری خود سفارش دهید.
  • تا زمانی که همه غذای خود را دریافت نکرده اند شروع به خوردن نکنید.
  • به دیگران فرصت مساوی برای گفتگو بدهید.
  • ادویه ها و ظروف را از چپ به راست بفرستید به جای اینکه از روی میز برسید.
  • با دهان بسته بجوید.
  • انگشت خود را به سمت سرور خود نزنید.
  • دماغ خود را سر میز شام باد نکنید. درعوض، خود را برای بازدید از دستشویی معذورید.
  • بعد از تمام شدن غذا، دستمال سفره خود را تا حدودی تا کنید و آن را در سمت چپ بشقاب خود قرار دهید.

حرفه ای گرایی

حرفه ای بودن به معنای کمک به ایجاد یک محیط کاری دلپذیر، سازنده و فراگیر است. حرفه ای گری شامل طیف کاملی از رفتارها می شود. با این حال، در اینجا استانداردترین آنها وجود دارد:

  • به قول خود عمل کنید: وقتی تعهدی می‌دهید – چه بزرگ و چه کوچک – به آن عمل کنید. اگر می‌دانید که غیرممکن است، تا جایی که ممکن است به طرف مقابل توجه کنید.
  • وقت شناس بودن: سر وقت (یا زودتر) حاضر شوید.
  • آرام ماندن: حتی در شرایط گرم، تمام تلاش خود را بکنید تا خونسرد بمانید.
  • انعطاف رفتار کردن: گاهی اوقات باید تا دیر وقت بمانید، زود حاضر شوید، برنامه ها را تغییر دهید، جلسات را جابه جا کنید، و موارد دیگر. مگر اینکه همیشه این اتفاق بیفتد، این تغییرات را بدون ایجاد بوی تعفن بپذیرید.
  • استفاده از دیپلماسی: افرادی خواهند بود که دوستشان ندارید – مشتریان احتمالی، همکاران یا هر دو. به هر حال مهربان و مهربان باشید.
  • پذیرفتن انتقاد سازنده: در طول حرفه شما، دیگران بازخورد ارائه خواهند کرد. اگر روی آن بسته باشید، نه تنها به روابط حرفه‌ای خود آسیب می‌رسانید، بلکه فرصت‌های ارزشمندی را برای بهبود از دست خواهید داد.
  • ظاهر: از کد لباس پیروی کنید و همیشه بهداشت را رعایت کنید.

آداب ارتباط

اکثریت زیادی از روابط ما به ارتباطات خوب بستگی دارد. مطمئن نیستید که مستلزم چیست؟ بیایید آداب ارتباط را به سه دسته تقسیم کنیم:

آداب تلفن

  • خیلی بلند یا خیلی آهسته صحبت نکنید. اگر نگران میزان صدای خود هستید، بپرسید، “من چطور به این موضوع برخورد می کنم؟ آیا نیاز دارید که من کم و بیش آرام صحبت کنم؟”
  • وقتی با شخص دیگری هستید هرگز با تلفن خود تعامل نکنید. همیشه آن را در جیب یا کیف خود نگه دارید.
  • اگر در تماس کنفرانسی هستید و صحبت نمی‌کنید، خود را بی‌صدا کنید تا سر و صدای بیرون حواس دیگران را پرت نکند.
  • از لحن صدای دلپذیر اما حرفه ای استفاده کنید.

آداب ایمیل

  • هدف داشته باشید که به ایمیل های داخلی ظرف یک روز و ایمیل های خارجی در عرض سه روز پاسخ دهید.
  • از استفاده بیش از حد از علائم تعجب و صورتک ها اجتناب کنید.
  • پیش‌فرض “پاسخ” روی “پاسخ به همه.”
  • قبل از معرفی با هر یک از طرفین بررسی کنید.
  • قبل از زدن “ارسال”، دستور زبان و املا را بررسی کنید.
  • چیزی را که نمی‌خواهید حضوری بگویید، ارسال نکنید.

آداب حضوری

  • از تعریف و تمجید از ظاهر کسی خودداری کنید، زیرا این کار باعث می‌شود افراد احساس ناراحتی کنند.
  • در 60 تا 70 درصد مواقع تماس چشمی را حفظ کنید.
  • حجم صحبت کردن آنها را مطابقت دهید.
  • به آنچه آنها می گویند علاقه نشان دهید.

5. آداب جلسات

جلسات جنبه مهمی از ارتباطات تجاری است که به تیم‌ها اجازه می‌دهد ایده‌ها را به اشتراک بگذارند، درباره استراتژی بحث کنند و در مورد پروژه‌ها و اولویت‌ها در یک صفحه قرار بگیرند. و به دلیل هجوم کارهای ترکیبی و از راه دور، ما مجموعه جدیدی از “قوانین” را برای جلسات مجازی داریم.< /p>

در زیر چند استراتژی برای حفظ آداب جلسه وجود دارد، چه به صورت حضوری یا مجازی ملاقات کنید:

  • وقتی افراد را دعوت می‌کنید برنامه جلسه ارسال کنید شرکت کنند تا بتوانند از قبل برای بحث آماده شوند.
  • هنگام تنظیم زمان به مناطق زمانی و برنامه‌های روزانه افرادی که دعوت می‌کنید توجه داشته باشید تا کسی مجبور نباشد خیلی زود یا خیلی دیر در یک جلسه شرکت کند.
  • اگر جلسه شما در یک ساعت معمولی ناهار برنامه ریزی شده است، ناهار را سرو کنید یا از مردم بخواهید ناهار بیاورند.
  • اعضای تیم جدید یا شرکت کنندگانی که برای اولین بار شرکت می کنند را به گروه بزرگتر معرفی کنید.

آداب جلسات حضوری

  • تجهیزات خود را از قبل تست کنید تا از یک جلسه بدون مشکل اطمینان حاصل کنید.
  • حداکثر پنج دقیقه به شرکت کنندگان فرصت دهید تا قبل از وارد شدن به دستور کار، در آنجا مستقر شوند.
  • پیگیری کنید یا یک دستور کار مشخص تنظیم کنید تا مردم وقت داشته باشند قبل از ارائه در مورد مشارکت ها و ایده ها فکر کنند.
  • در زمان مناسب سوال بپرسید. از قطع حرف کسی در حین صحبت کردن خودداری کنید.
  • با همه کسانی که می‌خواهند در بحث شرکت کنند تماس بگیرید یا در یک دایره بچرخید تا همه بتوانند صحبت کنند.
  • خیلی بلند صحبت نکنید تا مزاحم افرادی که در اطراف شما کار می کنند نشوید.
  • زبان بدن خود را رعایت کنید. مراقب بی قراری، ضربه زدن پا، و چرخاندن صندلی خود به پهلو باشید.

آداب جلسات مجازی

  • به دوربین نگاه کنید – نه چهره خودتان یا آنها – بنابراین به نظر می رسد که در حال برقراری تماس چشمی هستید.
  • در را ببندید و مطمئن شوید که حیوانات خانگی، کودکان، هم اتاقی‌هایتان و غیره مزاحم شما نمی‌شوند.
  • قبل از جلسه خود، محدوده دوربین را برای موارد نامناسب یا بیش از حد شخصی بررسی کنید.
  • تأیید غیرکلامی ارائه دهید، مانند تکان دادن سر و لبخند زدن.
  • از کد لباس پیروی کنید — حتی برای جلسات مجازی.
  • اگر شما مجری جلسه هستید، مطمئن شوید که همه شرکت‌کنندگان فرصت صحبت کردن یا ارائه ایده‌ها را دارند، حتی اگر از راه دور تنظیم کنند.

اینها ممکن است قوانین زیادی به نظر برسند. و خب، شما اشتباه نمی کنید. اما قوانین جنبه مثبتی دارند: هنگامی که بدانید چه کاری باید انجام دهید، ایجاد و حفظ شهرت حرفه ای بسیار آسان تر است.

 

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل