کسب و کار

استفاده حداکثری از شبکه های مجازی [+چگونه آن را درست انجام دهیم]

استفاده حداکثری از شبکه های مجازی [+چگونه آن را درست انجام دهیم]

چه در اولین نقش ابتدایی خود قرار بگیرید یا یک حرفه ای با تجربه باشید، ایجاد یک شبکه قوی برای حرفه شما ضروری است. به احتمال زیاد قبلاً به نوعی تحت تأثیر یک رابطه حرفه ای قرار گرفته اید.

salesperson employing virtual networking tactics

وقتی بیشتر ما به شبکه‌سازی فکر می‌کنیم، احتمالاً به گفتگوهای رو در رو در رویدادها یا گردهمایی‌های زنده فکر می‌کنیم – و سال‌هاست که تا حد زیادی شبکه‌سازی شبیه به آن بوده است. با این حال، زمان آن فرا رسیده است که دیدگاه خود را در مورد آنچه که شبکه می تواند باشد گسترش دهیم.

اکنون زمان عالی برای تقویت مهارت های شبکه آنلاین خود است. در این مقاله، ما در مورد اینکه چگونه شبکه مجازی برای شما سودمند است و اشتباهاتی که باید از آنها اجتناب کنید صحبت می کنیم.

Download Now: 101 Professional Networking Tips

شبکه مجازی چیست؟

مزایای شبکه‌های مجازی

نکاتی برای شبکه‌های مجازی

اشتباهات شبکه مجازی که باید از آنها اجتناب کرد

شما این توانایی را دارید که از طریق پلتفرم هایی مانند LinkedIn به جستجوی افرادی با عناوین، تجربه کاری و علایق خاص بپردازید. با این حال، درک آداب مناسب پشت شبکه‌های مجازی مؤثر و تمرکز بر ایجاد ارتباطات هدفمند ضروری است.

مزایای شبکه های مجازی

شبکه‌سازی آنلاین محبوبیت زیادی پیدا کرده است – و دلیل خوبی هم دارد. در اینجا برخی از مزایای برتر برای افراد حرفه ای وجود دارد.

The Benefits of Virtual Networking. Virtual networking is more convenient. There are more virtual networking opportunities. Virtual networking is cheaper than traditional networking. You have access to new geographic areas. Virtual networking can be less intimidating.

1. شبکه مجازی راحت تر است.

شبکه‌سازی آنلاین می‌تواند در هر زمانی که با برنامه شما مطابقت داشته باشد اتفاق بیفتد. شاید بخواهید برای یک تالار گفتمان شبکه آنلاین ثبت نام کنید یا برای ارتباط با مشتریان جدید لینکدین کمی وقت بگذارید.

در هر صورت، می توانید این روابط را به راحتی و در زمان دلخواه خود دنبال کنید.

2. فرصت های شبکه مجازی بیشتری وجود دارد.

امکانات بی پایان برای آنچه می توانید از طریق شبکه های آنلاین کشف کنید وجود دارد. چه یک اتصال جدید باشد یا یک فرصت شغلی بالقوه، اثرات ویروسی اینترنت به این معنی است که شما بیش از همیشه به فرصت‌ها دسترسی دارید.

3. شبکه های مجازی ارزان تر از شبکه های سنتی است.

شبکه‌سازی در زندگی واقعی می‌تواند به سرعت گران شود. سفر هوایی به کنفرانس‌های جدید، هزینه پذیرش، و از دست دادن یک روز کاری، همگی افزایش می‌یابند.

شبکه مجازی به شما امکان می دهد به روشی رایگان و آسان با دیگران ارتباط برقرار کنید.

4. شما به مناطق جغرافیایی جدید دسترسی دارید.

اگر سفر نکنید، ممکن است محدود به شبکه‌ای باشید که می‌توانید در منطقه محلی خود بسازید. برای متخصصانی که در شهرهای کوچکتر کار می کنند، این می تواند مانعی برای رشد شغلی باشد.

با این حال، شبکه‌سازی آنلاین به شما امکان می‌دهد با هر کسی در جهان ارتباط برقرار کنید و از آنها یاد بگیرید، مهم نیست که از نظر فیزیکی در کجا هستید.

5. شبکه مجازی می تواند کمتر ترسناک باشد.

به‌جای اینکه شخصاً به کسی نزدیک شوید، می‌توان جسارت نزدیک شدن به کسی را از طریق ایمیل یا تماس تلفنی آسان‌تر کرد. شبکه مجازی بسیاری از موانعی را که ممکن است در طول تعاملات حضوری با آن مواجه شوید، از بین می برد.&

نکاتی برای شبکه مجازی

شبکه مجازی یک راه عالی برای ارتباط با افراد در صنعت شما و ایجاد روابط از راه دور. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند از فرصت های شبکه مجازی خود حداکثر استفاده را ببرید.

Tips for Virtual Networking. Be proactive. Have a clear goal. Prepare in advance for virtual events. Don’t forget to follow up. Stay in touch with your network.

1. فعال باشید.

شبکه مجازی نیاز به رویکردی فعال دارد. منتظر فرصت ها نباشید، آنها را جستجو کنید. به گروه‌های آنلاین مرتبط بپیوندید، در رویدادهای مجازی شرکت کنید و با افرادی که می‌خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید ارتباط برقرار کنید.

نکته حرفه ای: با پیوستن به یک گروه LinkedIn مرتبط با صنعت خود یا شرکت در یک کنفرانس مجازی یا وبینار شروع کنید. سپس، به شخصی که تحسینش می کنید، پیامی بفرستید تا یک گفتگوی مجازی با قهوه داشته باشد. فعال بودن به شما کمک می کند شبکه خود را گسترش دهید و فرصت های جدیدی پیدا کنید.

2. هدف مشخصی داشته باشید.

قبل از اینکه شبکه مجازی را شروع کنید، مهم است که بدانید به چه چیزی امیدوار هستید برسید.

  • آیا می خواهید شبکه حرفه ای خود را بسازید؟
  • آیا می خواهید در مورد یک صنعت جدید بیاموزید؟
  • داشتن یک هدف روشن به شما کمک می کند تا تلاش های خود را متمرکز کنید و از زمان خود نهایت استفاده را ببرید. به عنوان مثال، اگر در یک رویداد شبکه مجازی برای یافتن سرنخ‌های تجاری جدید شرکت می‌کنید، ممکن است بخواهید روی ارتباط با مشتریان یا شرکای بالقوه تمرکز کنید.

    نکته حرفه‌ای: اگر در رویدادی شرکت می‌کنید تا در مورد یک صنعت جدید بیاموزید، ممکن است بخواهید روی ارتباط با کارشناسان صنعت تمرکز کنید و از آنها در مورد تجربیاتشان سؤال بپرسید.

    3. از قبل برای رویدادهای مجازی آماده شوید.

    مهم است که از قبل برای رویدادهای مجازی، مانند وبینارها، کنفرانس‌های آنلاین، و جلسات ویدیویی آماده شوید.

    با اطمینان از داشتن پشته فناوری مناسب شروع کنید. این شامل راه اندازی تکنولوژی و تجهیزات لازم است. اتصال اینترنت، وب کم و میکروفون خود را بررسی کنید. سپس، تنظیمات را آزمایش کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می کند.

    همچنین مهم است که با پلتفرم یا نرم افزار مورد استفاده برای رویداد مانند زوم یا Google Meet آشنا شوید. مطمئن شوید که نحوه استفاده از همه ویژگی‌ها و ابزارهای موجود را می‌دانید.

    نکته حرفه ای: در صورت بروز مشکلات فنی، یک طرح پشتیبان تهیه کنید، مانند شماره تلفن، تا بتوانید با آن تماس بگیرید یا یک اتصال اینترنتی پشتیبان تهیه کنید.

    4. پیگیری را فراموش نکنید.

    پیگیری با افراد پس از یک رویداد مجازی، یا پس از هر نوع فرصت شبکه ای دیگر، به تقویت روابط کمک می کند.

    این می تواند به سادگی ارسال یک ایمیل یا پیام تشکر برای کسانی باشد که در این رویداد ملاقات کردید، یا تماس با افرادی که با آنها گفتگوهای جالبی داشتید.

    با پیگیری، علاقه خود را به حفظ رابطه نشان می‌دهید و نشان می‌دهید که برای زمان و بینش آن شخص ارزش قائل هستید. این می تواند به ارتباطات قوی تر و فرصت های بیشتر در آینده منجر شود.

    در اینجا یک نمونه از یک الگوی پیگیری است که می توانید استفاده کنید:

    موضوع: آیا سعی کرده‌اید از [ابزار] برای [goal] استفاده کنید؟

    سلام [نام،]

    خیلی خوشحالیم که در [رویداد] ملاقات کردیم. من وب سایت شما را بعداً بررسی کردم و از برداشت شما در ایجاد تیم های با عملکرد بالا لذت بردم. آیا استفاده از [توصیه] را امتحان کرده اید؟ من از آن چارچوب با تیمم استفاده می کنم و فوق العاده موفق بوده است.

    خوشحالم که در مورد آن بیشتر گپ بزنید یا اگر علاقه دارید چند الگو و نمونه ارسال کنید.

    باز هم، دیدار با شما در [Name of Networking Event] بسیار عالی بود، و امیدوارم به زودی دوباره شما را ببینم.

    [امضا]

    برای الگوهای بیشتر، حتماً این مقاله را بررسی کنید.< /p>

    5. با شبکه خود در ارتباط باشید.

    در ارتباط ماندن با شبکه شما برای حفظ روابط در طول زمان مهم است.

    این کار می‌تواند به سادگی ارسال ایمیل‌های دوره‌ای برای بررسی و مشاهده وضعیت کار، یا اتصال در رسانه‌های اجتماعی برای به‌روز ماندن در مورد یکدیگر باشد.

    با حفظ ارتباط با شبکه خود، علاقه خود را به حفظ رابطه نشان می دهید و نشان می دهید که برای بینش و دیدگاه آن شخص ارزش قائل هستید. این می تواند به ارتباطات قوی تر و فرصت های بیشتر در آینده منجر شود.

    آنچه ما دوست داریم: بسیاری از رویدادهای آنلاین دارای گروه‌ها یا انجمن‌هایی هستند که شرکت‌کنندگان می‌توانند در مورد رویداد و موضوعات مرتبط بحث کنند. شرکت در این گروه‌ها می‌تواند به شما کمک کند با افرادی که در رویداد ملاقات کرده‌اید در ارتباط باشید و از محتوای رویداد یاد بگیرید.

    1. ارسال درخواست اتصال لینکدین بدون پیام

    بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. اگر درخواستی برای ارتباط با شخصی در لینکدین ارسال می‌کنید که با او رابطه مستقیمی نداشته‌اید، همیشه یک پیام سفارشی همراه با درخواست خود داشته باشید.

    طبق گفته Meaghan Williams، مدیر فعالسازی و عملیات ترکیبی HubSpot، او شاهد این اشتباه بوده و خودش آن را مرتکب شده است.

    او می‌گوید

    چه به صورت مجازی و چه حضوری شبکه‌سازی می‌کنید، اشتباهی که مرتکب می‌شوید این است که به اندازه کافی تکالیف خود را انجام ندهید تا ارتباط خود را شخصی کنید و علاقه دیگران را برانگیزد..

    میگان توصیه می‌کند به‌جای ارسال یک سؤال سطح بالا مانند “من دوست دارم در مورد شغل شما بیشتر بدانم”، سؤالات خاص خود را از قبل تشریح کنید و گزینه‌هایی برای ارتباط بیشتر ارائه دهید.

    خودت را به جای دیگران بگذار. ترجیح می دهید کدام درخواست را از شخصی که مستقیماً نمی شناسید دریافت کنید:

    “به شبکه من در لینکدین بپیوندید” یا “سلام الکس، نام من Aanchal است، و در جلسه شما در اجلاس مجازی XYZ شرکت کردم. ارائه شما فوق العاده بود. اگر در هفته های آینده وقت دارید، دوست دارم از شما چند سوال بعدی بپرسم.”

    پیام دوم زمینه‌ای را برای گیرنده فراهم می‌کند و به او اجازه می‌دهد تا بداند شما چه کسی هستید و چه وجه اشتراکی دارید. این پیام همچنین در را برای مکالمه آینده باز می کند.

    نکته حرفه‌ای: از ارسال درخواست‌های اتصال مستقیماً از صفحه “افرادی که ممکن است بشناسید” خودداری کنید. با زدن دکمه “اتصال” در آنجا به طور خودکار یک درخواست ارسال می شود بدون اینکه به شما فرصت سفارشی کردن پیام را بدهد. روی دکمه “اتصال” از نمایه فرد کلیک کنید تا خوشامدگویی خود را سفارشی کنید.

    2. عدم ایجاد قوانین و مرزهای پایه

    بسیاری از متخصصان در حال شعبده بازی با بشقاب های کامل هستند. نزدیک شدن به مکالمات شبکه آنلاین از محل همدلی برای همه افراد درگیر ضروری است.

    طبق گفته سیج کویامنو، یکی از بنیانگذاران< a href="https://futureforus.co/" rel="noopener" target="_blank"> آینده برای ما، شرکتی است که به پیشرفت زنان رنگی در محل کار اختصاص داده شده است، و در هنگام شبکه سازی به صورت مجازی لطف می کند. باید. برای کسانی که میزبان رویدادهای شبکه مجازی هستند یا در آن شرکت می‌کنند، او توصیه می‌کند کمی وقت بگذارند تا قوانین و انتظارات اولیه را در اوایل تعیین کنند.

    “مهم است قبل از شروع یک رویداد شبکه آنلاین یا مشارکت جدید، قوانین اساسی تعیین کنید، زیرا اهداف همه را ثابت می کند و به شبکه داران فرصتی برای تعیین اهداف و بیان نتایج مورد نظر از بحث می دهد.” > Quiamno می گوید.

    شروع مکالمات شبکه مجازی با تعیین انتظارات و شفاف بودن در مورد پهنای باند از طرف هر دو طرف، بهترین روش آزمایش شده و واقعی است.

    3. تمام تلاش خود را روی مخاطبین جدید متمرکز کنید

    شبکه سازی فقط ایجاد روابط جدید نیست. وقت گذاشتن برای حفظ روابط شما به همان اندازه است اگر نگوییم مهمتر از ایجاد ارتباطات جدید است. احتمالاً افراد بزرگی در شبکه شما وجود دارند که مدتی است با آنها صحبت نکرده اید.

    ویلیامز توصیه های زیر را برای حفظ اتصالات معتبر آنلاین ارائه می دهد:

    “یکی از چالش‌های شبکه‌های مجازی این است که ادامه مکالمه طولانی‌مدت می‌تواند دشوار باشد. اگر ارتباط ارزشمندی برقرار می‌کنید، اجازه ندهید مسافت مانعی برای شما ایجاد کند. /p>

    می‌توانید با یادداشت‌برداری از مکالمه، پیگیری دوره‌ای، و تلاش برای ایجاد تعادل در مکالمه برای اطمینان از اینکه هر دو طرف از این رابطه منفعت یکسانی دریافت می‌کنند، بر این تعامل اولیه تمرکز کنید.”< /p>

    همانطور که تلاش‌های شبکه مجازی خود را آغاز می‌کنید، به طور منظم با مخاطبین ارتباط برقرار کرده و پایگاه را لمس کنید. چه تماس با مشتریان قدیمی برای ارائه پشتیبانی باشد، چه برنامه‌ریزی یک گفتگوی قهوه مجازی با یک همکار سابق برای شنیدن عملکرد جدید آنها، اولویت‌بندی منظم تعاملات معنی‌دار می‌تواند راهگشا باشد.

    4. ارسال ایمیل سرد بدون درگیری یا زمینه قبلی

    ما در نکته شماره یک به این موضوع اشاره کردیم، اما باید تکرار شود: از تماس با مخاطبین سرد بدون ارائه نوعی زمینه یا انجام تحقیق خودداری کنید.

    برای ایجاد یک رابطه معنادار با یک مخاطب جدید، باید پایه محکمی داشته باشید. ایجاد این پایه از ایمیل های سرد بدون زمینه یا تعامل قبلی دشوار است.

    قبل از ارسال ایمیل به مخاطبی که قبلاً با او در ارتباط نبوده‌اید، ابتدا به شبکه خود مراجعه کنید تا ببینید آیا ارتباط متقابلی دارید که بتواند برای شما معرفی کند.

    اگر ارتباط متقابلی ندارید، برای ایجاد زمینه های مشترک، سعی کنید با مخاطب جدید تعاملی کم داشته باشید. بررسی کنید که آنها چه محتوایی را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند و برای شروع مکالمه نظری معنادار بگذارید.

    بعد از تعامل کم در شبکه های اجتماعی، برای ادامه مکالمه به ایمیل بروید.

    5. عدم فاکتورگیری در قابلیت دسترسی برای رویدادهای مجازی

    شبکه مجازی مجموعه ای از چالش های خاص خود را ارائه می دهد، به خصوص در مورد دسترسی.

    Sage Quiamno توضیح می‌دهد که چگونه Future for Us برای دسترسی بیشتر به رویدادهای آنلاین خود طراحی شده است:

    “هنگامی که در مورد شبکه فکر می کنیم، باید متقاطع بودن را در نظر داشته باشیم، با توجه به اینکه چه کسی به اطلاعات به اشتراک گذاشته شده از طریق ابزارهای شبکه آنلاین دسترسی دارد و می تواند از آنها بهره مند شود.

    در Future for Us، ما شروع به ترکیب یک مترجم زبان اشاره آمریکایی (ASL) در وبینارهای هفتگی خود کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم منابع و ابزارهای خود را در اختیار جامعه ناشنوایان و کم‌شنوایان قرار دهیم. اغلب از پیشنهادهای مجازی که به محتوای شنیدنی متکی هستند کنار گذاشته می‌شوند.”

    وقتی به فرصت‌هایی نزدیک می‌شوید تا افراد را به صورت مجازی دور هم جمع کنید، در نظر بگیرید که آیا فضای مجازی که می‌سازید برای افراد با پیشینه‌ها و توانایی‌های مختلف قابل دسترسی است یا خیر.

    6. عدم نشان دادن رفتار متقابل

    مانند هر رابطه سالمی، باید یک عنصر متقابل در ارتباطات حرفه ای شما وجود داشته باشد.

    مدیر بازاریابی HubSpot کریستینا پریکون از نزدیک شاهد این موضوع بوده است. او می گوید:

    “یک اشتباهی که مشاهده کرده ام (و خودم انجام داده ام) این است که ارزش افزوده برای هر دو نفر درگیر را کم بیان کرده ام یا بیان نکرده ام. شبکه سازی فرصتی برای به دست آوردن بینش، ارزش بخشیدن و نشان دادن آنچه شماست است. باید ارائه دهند.

    بعد از اینکه دو مورد اول را انجام دادید، وقت آن است که نقاط قوت خود را به نمایش بگذارید و فرصت های همکاری را ارائه دهید. ما باید همیشه در صدد ارائه و یافتن راه هایی برای بهره مندی از این ارتباط باشیم.”

    ارتباط با ارزش باید برای همه افراد درگیر هم دادن و هم گرفتن باشد. همانطور که به دنبال ایجاد ارتباطات جدید به صورت آنلاین هستید، فقط به آنچه می توانید از طرف مقابل دریافت کنید فکر نکنید. هر مکالمه‌ای را با در نظر گرفتن آنچه در ازای آن باید به طرف مقابل بدهید، نزدیک کنید.

    برای اطمینان از تعامل متقابل در شراکت‌های حرفه‌ای خود، کریستینا پیشنهاد می‌دهد توصیه زیر:

    “هر رویارویی جدید در شبکه را با تلاش برای یادگیری چیزهای جدید شروع کنید – از فرد بینش یا مشاوره بخواهید. سپس با به اشتراک گذاشتن چیزهای ارزشمند به مکالمه بیافزایید.

    امیدواریم هر چیزی که اضافه می‌کنید می‌تواند برای شما و شخصی که با او ارتباط برقرار می‌کنید مفید باشد. اگر این برای اولین تعامل شما درست نیست، به این معنی نیست که در خط پایین نخواهد بود. تا زمانی که این فرصت به طور طبیعی آشکار شود، معتبر و پایدار باشید.”

    7. فقط شبکه با مخاطبین سطح بالاتر

    آخرین اما مطمئناً نه کم اهمیت ترین، یک اشتباه شبکه ای که می خواهید از آن اجتناب کنید این است که فقط به دنبال اتصالات سطح بالاتر هستید.

    جلسه با مدیران و مدیران اجرایی در خط کاری شما می‌تواند دارایی بزرگی باشد، اما ارزشی را که همتایانتان اضافه می‌کنند نادیده نگیرید. شبکه سازی جانبی یک راه عالی برای نگه داشتن نبض در مورد آنچه در صنعت شما اتفاق می افتد است. همکاران شما می توانند برای ارجاعات یا توصیه هایی که قصد دارید حرکت شغلی بعدی خود را انجام دهید، ارتباطات مفیدی باشند.

    شبکه مجازی خود را بسازید

    با رویکرد درست، می‌توانید ارتباطات حرفه‌ای معنادار را به صورت مجازی ایجاد و حفظ کنید. حتما با نیت شروع کنید. آنچه را که امیدوارید از شبکه های مجازی به دست آورید را لیست کنید. سپس، طرحی ایجاد کنید تا به شما کمک کند دسترسی خود را گسترش دهید.

    professional networking tips

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا