کسب و کار

سرمایه چیست؟

سرمایه چیست؟

اگر کسب‌وکارها بر اساس ایده‌ها و رویاها کار می‌کردند، زندگی یک کارآفرین روان خواهد بود. اما، درست مانند بدن انسان، شرکت ها به سوخت نیاز دارند. تنها تفاوت این است که سوخت یک شرکت به شکل غذا و آب نیست. به شکل سرمایه می آید.

What is capital: a wallet with money in it.

در حالت ایده آل، سود کسب و کار شما برای ادامه کار و رشد آن کافی خواهد بود. با این حال، ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که برای اجرای ایده خود به سرمایه بیشتری نیاز داشته باشید یا زمانی که بازار کاهش می یابد چراغ ها را روشن نگه دارید.

در این صورت، درک منابع مختلف سرمایه و نحوه افزایش آنها در صورت نیاز ضروری است.

فهرست مطالب:

سرمایه در اقتصاد و تجارت چیست؟

در علم اقتصاد، سرمایه به عنوان هر چیزی که برای کسب و کار یا فردی صاحب آن ارزش می بخشد یا ایجاد می کند، تعریف می شود که یک اصطلاح نسبتاً گسترده است. در عمل، اقتصاددانان و صاحبان مشاغل اغلب از اصطلاح سرمایه برای اشاره به پول و تامین مالی یک کسب و کار برای عملیات و استراتژی های رشد خود، مانند استخدام کارمندان جدید، استفاده می کنند.

آیا تامین مالی نمونه ای از سرمایه در اقتصاد است؟

بله. تأمین مالی به صاحبان کسب‌وکار امکان دسترسی به سرمایه نقدی را می‌دهد که می‌توانند از آن برای ادامه فعالیت کسب‌وکار یا سرمایه‌گذاری در استراتژی‌های رشد، مانند گسترش به مکان‌های جدید، استفاده کنند.

دو نوع رایج تامین مالی عبارتند از تامین مالی بدهی و تامین مالی سهام. در بخش بعدی، نحوه عملکرد هر یک از آنها به عنوان منبع سرمایه تجاری را خواهید آموخت.

انواع سرمایه تجاری

در برخی مواقع، ممکن است نیاز به افزایش سرمایه داشته باشید تا کسب و کار خود را راه اندازی کنید یا در مواقع سخت آن را ادامه دهید. در اینجا چهار منبع اصلی سرمایه برای کسب‌وکارها، به‌علاوه مزایا و معایب هر یک آمده است.

سرمایه در گردش

سرمایه در گردش پولی است که شما باقی مانده است پس از استفاده از دارایی های جاری خود برای پرداخت بدهی های جاری. دارایی‌های جاری شامل منابعی است که می‌توانید ظرف یک سال آن‌ها را نقد کنید، مانند پول نقد، موجودی، و حساب های دریافتنی به طور مشابه، بدهی‌های جاری، پرداخت‌هایی هستند که در سال آینده بدهکار هستید، که معمولاً شامل هزینه‌های عملیاتی معمول شما به همراه مالیات و بدهی‌های کوتاه‌مدت می‌شود.

می توانید سرمایه شرکت خود را با استفاده از فرمول زیر محاسبه کنید:

سرمایه در گردش = دارایی‌های جاری – بدهی‌های جاری

افزایش سرمایه در گردش شرکت می تواند به شما کمک کند جریان نقدی را آزاد کنید و در کوتاه مدت هزینه ها را پوشش دهید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای بهبود سرمایه در گردش انجام دهید:

  • برای ثابت نگه داشتن هزینه های نیروی کار، توقف استخدام را اجرا کنید
  • از تبلیغات، بسته‌های محصول یا تخفیف‌ها برای جابه‌جایی آهسته موجودی استفاده کنید
  • فروشندگانی را انتخاب کنید که تخفیف‌هایی ارائه می‌دهند یا شرایط پرداخت بهتری را با تامین‌کنندگان موجود مذاکره می‌کنند
  • با تشویق به پرداخت‌های اولیه یا ارائه روش‌های پرداخت بیشتر، مجموعه پرداخت‌های مشتریان خود را بهبود بخشید

مزایای سرمایه در گردش:

  • مالکیت شما را کمرنگ نمی‌کند
  • شما می توانید سرمایه را بدون گرفتن بدهی افزایش دهید

معایب سرمایه در گردش: 

  • بهبود سرمایه در گردش ممکن است برای ادامه عملیات تجاری یا توسعه سرمایه کافی نباشد

سرمایه بدهی

سرمایه بدهی تامین مالی است که با وام گرفتن از دیگران به دست می آورید. اغلب، سرمایه بدهی به دریافت وام‌های تجاری اشاره دارد. از بانک ها یا سایر موسسات مالی. گفته می شود، همچنین شامل وام گرفتن از دوستان و خانواده، افتتاح حساب کارت اعتباری، و درخواست برای برنامه های تحت حمایت دولت مانند وام های مدیریت مشاغل کوچک (SBA).

بر خلاف سرمایه در گردش، سرمایه بدهی شامل بازپرداخت پولی است که در طول زمان وام گرفته‌اید، معمولاً با بهره. با 72٪ از مشاغل کوچک گزارش می دهند که بدهی معوق دارند، وام ها بخشی عادی از راه اندازی و اداره یک کسب و کار در نظر گرفته می شوند، 

با این وجود، نمی‌خواهید کسب و کار خود را با پرداخت بهره غرق کنید. به این ترتیب، مهم است که هنگام گرفتن وام، دقت لازم را انجام دهید و هدف خاصی را در ذهن داشته باشید.

Max Shak، بنیانگذار و مدیر مالی نشریه مالی nerDigital، توصیه می کند که صاحبان مشاغل «هزینه کل وام، از جمله نرخ بهره، کارمزد مبدأ، و هرگونه هزینه پنهان را درک کنند و ارزیابی کنند که آیا برنامه بازپرداخت با کسب و کار شما مطابقت دارد یا خیر. جریان نقدی.”

انجام این کار به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که می‌توانید بدون تحمیل بار مالی اضافی بر کسب‌وکارتان، سرمایه خود را افزایش دهید.

مزایای سرمایه بدهی: 

  • مالکیت شما را کمرنگ نمی‌کند
  • پرداخت های بهره شما قابل کسر مالیات هستند
  • بخشی از سود آینده را به وام‌دهنده بدهکار نیستید

معایب سرمایه بدهی: 

  • بدهی بیش از حد می تواند ریسک مالی شرکت شما را افزایش دهد
  • مبلغ اصلی پول معمولاً با بهره باید بازپرداخت شود
  • اگر نتوانید پرداخت کنید، وام دهندگان ممکن است بتوانند دارایی های شما را توقیف کنند

سرمایه سهام

سرمایه سهام، پولی است که از فروش سهام شرکت شما به دست می آید، که می تواند به صورت خصوصی یا عمومی انجام شود.

سهام خصوصی یک روش محبوب تامین مالی راه اندازی است که شامل افزایش حقوق صاحبان سهام با فروش سهام شرکت شما به گروهی از سرمایه گذاران خصوصی سهام عمومی به پولی اطلاق می شود که از فروش سهام در بورس به دست می آورید، این اتفاقی می افتد که اگر از یک عرضه عمومی اولیه (IPO).

در سال 2022، میانگین سنی شرکت‌هایی که از IPO می‌گذرند 15 سال بود< /span>، زیرا برای اثبات مدل کسب و کار خود و آماده شدن برای فرآیند عمومی شدن.

برای شرکت‌های جوان‌تر، سرمایه‌گذاری با سهام خصوصی مرتبط‌تر است، زیرا به شما امکان می‌دهد سرمایه جذب کنید و با شرکت‌هایی که در کمک به رشد کسب‌وکار در مراحل اولیه تخصص دارند ارتباط برقرار کنید.

بر خلاف سرمایه بدهی، سرمایه دارایی شامل بازپرداخت با بهره نیست. در عوض، سرمایه‌گذاران بخشی از سود آینده شما را در ازای پول خود دریافت می‌کنند.

در نتیجه، سرمایه‌گذاران نسبت به مؤسسات مالی که وام می‌دهند، ریسک بیشتری می‌پذیرند. بنابراین، اگر می‌خواهید بودجه سهام به دست آورید، باید یک طرح تجاری قوی داشته باشید که نحوه استفاده از سرمایه‌گذاری را برای ایجاد درآمد نشان دهد.

دیو چستر، مالک شرکت اتوماسیون خانگی Custom Controls نیز توصیه می‌کند بودجه کاملی برای جلب اعتماد ایجاد کنید. او توضیح می دهد، “با تنظیم بودجه، می توانید به سرمایه گذاران نشان دهید که به شرکت خود متعهد هستید و پول آنها را عاقلانه مدیریت خواهید کرد.”

مزایای سرمایه سهام:

  • به شما امکان می دهد بدون پرداخت بدهی بیشتر، سرمایه جمع آوری کنید
  • نیازی به بازپرداخت منظم یا پرداخت سود ندارید
  • سرمایه گذاران سهام ممکن است تجربه، تخصص و روابط را ارائه دهند

معایب سرمایه سهام: 

  • شما مالکیت جزئی شرکت را رها می کنید
  • سرمایه گذاران سهام حق دریافت بخشی از سود آینده شما را دارند

سرمایه تجاری

سرمایه تجاری به پولی اطلاق می شود که برای خرید و فروش در بازارهای مالی در دسترس یک کسب و کار است. معمولاً برای مؤسسات مالی مانند کارگزاری ها، شرکت های مدیریت دارایی و بانک های سرمایه گذاری اعمال می شود.

این شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری پول دیگران برای آن‌ها و دریافت هزینه‌ای برای خدمات، تجارت می‌کنند. به این ترتیب، سرمایه تجاری از پولی است که دیگران به آنها می دهند تا از طرف آنها سرمایه گذاری کنند.

برای اکثر صاحبان مشاغل، سرمایه تجاری منبع تامین مالی نیست، اما اگر بخواهید وارد بانکداری سرمایه گذاری یا مدیریت دارایی شوید، مهم است.

مزایای سرمایه تجاری:

  • به بازپرداخت با بهره نیاز ندارد
  • می توان از آن برای ایجاد درآمد از طریق سرمایه گذاری استفاده کرد

معایب سرمایه تجاری: 

  • فقط برای مؤسسات مالی خاص اعمال می شود
  • فقط برای تجارت در بازارهای مالی قابل استفاده است

سرمایه در مقابل دارایی های سرمایه ای

سرمایه به منابع مالی اشاره دارد که به کسب و کار شما کمک می کند، در حالی که دارایی های سرمایه ای انواع خاصی از دارایی های غیر مالی هستند که می توانید از آنها برای ایجاد ارزش برای کسب و کار خود در دراز مدت استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر کارخانه‌ای دارید که کالاهایی را که می‌فروشید تولید می‌کند، این یک دارایی سرمایه‌ای است زیرا از آن برای ایجاد درآمد در مدت زمان طولانی استفاده می‌کنید.

دارایی های سرمایه ای می توانند مشهود یا نامشهود باشند. در اینجا برخی از انواع متداول دارایی های سرمایه ای در تجارت آورده شده است.

  • سرمایه انسانی: دانش، مهارت‌ها و قابلیت‌های نیروی کار شما
  • سرمایه فیزیکی: کالاها یا تجهیزات ملموس مورد استفاده در فرآیند تولید یک کسب و کار، مانند کارخانه‌ها و ماشین‌آلات. این نوع سرمایه یکی از چهار عامل تولید است. در کنار زمین، کارآفرینی و نیروی کار
  • روشنفکر سرمایه: دارایی های نامشهودی که برای یک شرکت ارزش ایجاد می کند، از جمله فرهنگ شرکت، سرمایه انسانی و روابط تجاری

یکی از تفاوت های اصلی بین سرمایه و دارایی های سرمایه ای نقدینگی است. سرمایه شامل پول و تامین مالی است که هر دو نقدشونده هستند. می توانید فوراً از آنها برای پرداخت هزینه عملیات جاری خود استفاده کنید. دارایی‌های سرمایه‌ای معمولاً نقدشونده نیستند، به این معنی که نمی‌توان آن‌ها را به سرعت به پول نقد برای پرداخت هزینه‌ها تبدیل کرد.

تفاوت سرمایه و پول

سرمایه به عنوان پولی توصیف می‌شود که کسب‌وکارها برای پرداخت هزینه‌های عملیات روزانه استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، این پول به کار گرفته می شود و برای ایجاد درآمد بیشتر استفاده می شود. گفته می شود، همه پول ها سرمایه محسوب نمی شوند. درعوض، پول زمانی تبدیل به سرمایه می شود که برای رشد کسب و کار شما استفاده شود. اگر وجوه ذخیره شده در حساب بانکی شخصی دارید، پول دارید، اما از آن به عنوان سرمایه استفاده نمی کنید.

مواقعی وجود دارد که درآمد کسب و کار شما برای روشن نگه داشتن چراغ ها یا سرمایه گذاری روی رشد کافی نیست. در نتیجه، افزایش سرمایه مالی برای اکثر صاحبان مشاغل یک مهارت ضروری است. درک مزایا و معایب انواع مختلف سرمایه می تواند به شما کمک کند بهترین استراتژی را برای خود تعیین کنید.

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

rel=”_blaopednkener”> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا