آئودی Q6 e-tron جدید اکنون در حال فروش است: Carwow با SUV الکتریکی شیک دست به کار می شود
آئودی Q6 e-tron جدید اکنون در حال فروش است: Carwow با SUV الکتریکی شیک دست به کار می شود
- آئودی Q6 e-tron کاملاً جدید جدیدترین SUV الکتریکی آئودی است
- محدوده و کارایی بهبود یافته در مقایسه با مدل های قبلی e-tron
- بسیاری از قطعات خود را با پورشه به اشتراک می گذارد
- تا 385 مایل برد، 80% شارژ در 21 دقیقه
- چراغ های درخشان و فضای داخلی جدید با صفحه نمایش سنگین
- قیمت از 68975 پوند در بریتانیا
این جدیدترین و مهمترین خودروی الکتریکی آئودی است – Q6 e-tron. بین Q4 و Q8 e-tron نشسته است، جایگزینی با موتور الکتریکی برای Q5 محبوب – و پاسخی که مدت ها در انتظار آن بودیم برای خودروهایی مانند BMW iX و Mercedes EQE SUV.
با اولین تحویل در اواخر سال جاری، Q6 e-tron به عنوان یک مدل استاندارد کواترو یا SQ6 قدرتمند معرفی شد. به خواندن ادامه دهید تا بیشتر بدانید، از جمله برداشتهای ما از برخی اوقات عملی با Q6 e-tron در استودیو.
Audi Q6 e-tron: طراحی و استایل
طراحی Q6 e-tron بسیار آشنا است، اما ویژگیهای جدیدی را برای SUVs آئودی به نمایش میگذارد. در جلو، جلوپنجره مشخصه این برند وجود دارد – مانند سایر مدلهای الکتریکی e-tron، با طرح لوور پر شده است و در طرفین آن ورودیهای هوای بزرگ قرار گرفته است.
کنارهها دارای خطی کمپنجره روی قوسهای چرخدار برجسته «تاولدار» هستند – آنهایی که در عقب هستند بهطور قابلتوجهی از نیمه بالایی خودرو عریضتر هستند. خطوط استایلی وجود دارد که از چراغهای روز به سمت عقب و از چراغهای عقب به جلو کشیده شدهاند، در حالی که قسمت پایینی درها دارای لهجههای مشکی است تا کنارهها را حجاریتر نشان دهد. عقب بسیار جعبهای است، همانطور که شایسته یک SUV مناسب است – اگرچه عکاسان جاسوسی Carwow یک Q6 e-tron Sportback شیبدارتر را مشاهده کردهاند که در تاریخ بعدی به این محدوده خواهد پیوست.
چراغهای جلو طرحی جدید برای آئودی هستند و برگی از کتاب نیسان جوک، با چراغهای باریک در روز در بالا و چراغ اصلی جلوی خودرو به نمایش گذاشته شده است. خود واحدها در ورودی های هوا ادغام می شوند و بسیار کمتر برجسته هستند.
این چراغهای روشنایی روز دارای جدیدترین چراغهای LED ماتریکس آئودی هستند که میتوانند الگوهای قابل تنظیم را نمایش دهند – چراغهای عقب نیز میتوانند همین کار را انجام دهند. هر الگوی انیمیشن خوشامدگویی و خداحافظی خود را نیز دارد، بنابراین میتوانید نحوه استقبال خودرو از شما را شخصیسازی کنید.
SQ6 با کارایی بالا با لهجههای آلومینیومی روی جلوپنجره، سپر جلو، سپر عقب و رکابهای جانبی که جایگزین رنگ مشکی براق مدل استاندارد کواترو شدهاند، متمایز است.
Q6 e-tron با طول 4771 میلیمتر، حدود 200 میلیمتر کوتاهتر از Q8 e-tron است، اما 90 میلیمتر طولانیتر از Q5 است، ناگفته نماند 70 میلیمتر عریضتر است – این خودروی بزرگ است. گزینه های چرخ از 18 تا 21 اینچ متغیر است و SQ6 اسپرت دارای رینگ های 20 اینچی به صورت استاندارد است.
Audi Q6 e-tron: فضای داخلی و کاربردی
یک سبک کاملاً جدید در فضای داخلی آئودی وجود دارد که با Q6 e-tron معرفی شد. این مینیمالیستیتر از هر چیزی است که قبلاً ساخته شده است، با دکمههای فیزیکی بسیار کمی – ادامه روند تعیین شده توسط بسیاری از خودروهای الکتریکی اخیر.
چیزی که به دست می آورید صفحه نمایش زیاد است. یک صفحه نمایش 11.9 اینچی راننده در زیر همان صفحه شیشه ای بدون درز قرار می گیرد که یک صفحه نمایش عظیم 14.5 اینچی سرگرمی اطلاعاتی. جدا از این، یک صفحه نمایش 10.9 اینچی اختیاری سرنشین وجود دارد که بسیاری از عملکردهای مشابه را منعکس می کند و به مسافران اجازه می دهد رسانه ها را کنترل کنند یا اطلاعات را در حال حرکت بررسی کنند. با این حال، برخلاف برخی خودروها مانند Porsche Cayenne که دارای فیلتری برای جلوگیری از پرت کردن حواس راننده هستند، راننده همچنان میتواند نمایشگر سرنشین را در حال حرکت ببیند.
در برخی مدلها با ویژگیهای واقعیت افزوده یک نمایشگر بزرگ نیز وجود دارد. حتی میتوانید در حالی که ساکن هستید، چند بازی سه بعدی جالب را روی این بازی انجام دهید.
تجهیزات فیزیکی واقعی به انتخابگر دنده، یک دکمه تنظیم صدا، دکمههای انتخاب درایو و چراغهای خطر و فرمان محدود میشود. همچنین یک پانل بسیار شلوغ روی در وجود دارد که آینهها، چراغها، قفل مرکزی و حافظه صندلی را کنترل میکند.
برداشت های اولیه بسیار خوب هستند، اما ما مطمئن نیستیم که استفاده از همه این عملکردها در حین حرکت چقدر آسان خواهد بود – و در حالی که کنترل صوتی گنجانده شده است، زمانی که آن را امتحان کردیم، برای مواردی مانند تنظیم دقیق نبود کنترل آب و هوا.
چیزی که ستایش آسانتر است، محیط و کیفیت ساخت است. در حالی که مواد کابین همه تیره هستند، نور محیطی قابل تنظیم زیادی وجود دارد و پنجره ها به اندازه ای بزرگ هستند که احساس تنگناهراسی نمی کنند. کیفیت مواد نیز درجه یک است، و ما به خصوص نوار پارچهای را دوست داریم که از در به در کشیده شود و خطوط داشبورد را از بین ببرد.
در داخل بسیار محکمتر از مرسدس EQE SUV به نظر میرسد، اگرچه BMW iX با انتخاب مواد جالبتر و حتی کیفیت ساخت بهتر احساس بهتری دارد.
عملی بودن نیز بسیار خوب است. فضای ذخیرهسازی زیادی در جلو وجود دارد، با یک شارژر تلفن بیسیم، جا لیوانی و یک فضای ذخیرهسازی بزرگ در زیر دسته وسط.
عقب فضای پای معقولی را ارائه میکند، اگر نگوییم قصری، و هیچ تونل انتقالی برای مقابله با آن وجود ندارد، بنابراین برای سرنشینان صندلی وسط نیز راحت است. در همین حال، صندوق بار 526 لیتر فضا ارائه میکند، بهعلاوه یک «frunk» 64 لیتری ایدهآل برای ذخیرهسازی کابلهای شارژ وجود دارد.
Q6 e-tron همچنین میتواند تا 2.4 تن را یدک بکشد و به گروه نسبتاً کوچکی از خودروهای الکتریکی که واقعاً میتوانند یدک بکشند ملحق میشود – اگرچه انتظار دارید در صورت استفاده از این، برد شما به شدت کاهش یابد.
Audi Q6 e-tron: باتری ها، موتورها، برد و عملکرد
دو نسخه از Q6 e-tron در ابتدا در دسترس خواهند بود، هر دو با بسته باتری 100 کیلووات ساعتی. مدل معمولی که Q6 e-tron quattro نام دارد (Q کوچک!) از دو موتور الکتریکی خود 387 اسب بخار قدرت دارد و میتواند در 5.9 ثانیه به سرعت 0-62 مایل در ساعت برسد.
این مقدار کمی سریعتر از نسخههای سطح پایه EQE SUV یا BMW iX است، و برد بیشتری نسبت به هر یک از آنها دارد – تا 385 مایل رسمی در مقایسه با 341 از EQE یا فقط 264 مایل از EQE. iX.
مدل اسپورتتر SQ6 e-tron است که با استفاده از Launch Control، قدرت را به 489 اسب بخار – یا 517 اسب بخار در فواصل زمانی کوتاه افزایش میدهد. این برای شتاب 0 تا 62 مایل در ساعت فقط در 4.3 ثانیه خوب است – حتی سریعتر از EQE 500 یا iX xDrive 50. برد به 372 مایل کاهش مییابد، اما هنوز بیشتر از آن چیزی است که مرسدس بنز یا BMW میتوانند مدیریت کنند.
بخشی از این به پیشرفت پلت فرم جدید Q6 e-tron مربوط می شود. این خودرو که با پورشه توسعه یافته است، Q8 e-tron قدیمی را نسبتاً قدیمی جلوه می دهد. موتورهای الکتریکی Q6 30 درصد فضای کمتری اشغال می کنند و 20 درصد وزن کمتری نسبت به موتورهای نسل اول دارند.
سرعت شارژ نیز واقعاً چشمگیر است. Q6 e-tron از یک شارژر DC مناسب و قدرتمند می تواند با سرعت 270 کیلووات شارژ شود – بسیار سریعتر از iX یا EQE SUV. این بدان معناست که با وجود بسته باتری گسترده، شارژ 10 تا 80 درصدی فقط 21 دقیقه طول میکشد و شما میتوانید تنها در 10 دقیقه به برد 160 مایلی اضافه کنید – معادل یک داشبورد EV.
مدلهای پایینتر Q6 e-tron، از جمله مدلهای دیفرانسیل عقب، بعداً در طول عمر خودرو عرضه خواهند شد. اگرچه آئودی آن را تایید نکرده است، ما همچنین انتظار داریم یک RS Q6 e-tron از نظر بالستیک قدرتمند به بازار عرضه شود که نبرد را با BMW iX M60 و Mercedes-AMG EQE SUV 53 همراه کند.
قیمت و مشخصات جدید آئودی Q6 e-tron
آئودی Q6 e-tron جدید اکنون با قیمتهای 68975 پوند برای سفارش در دسترس است. این باعث میشود که آن را بسیار ارزانتر از BMW iX کند، و 20000 پوند کمتر از یک مرسدس بنز EQE SUV است.
همه خودروها با تجهیزات استاندارد از جمله:
ارائه میشوند
- سیستم اطلاعات سرگرمی 14.5 اینچی
- صندلی های چرمی گرم شونده
- کروز کنترل تطبیقی
- سیستم دوربین 360 درجه
- سیستم صوتی ممتاز Bang and Olufsen
- کنترل آب و هوای سه منطقه ای.
نسخه دیفرانسیل عقب مقرون به صرفهتر Q6 e-tron نیز در تاریخ بعدی در دسترس خواهد بود، با قیمت آن خودرو 59975 پوند.
اگر SQ6 e-tron داغ شما را جذاب می کند، باید 92950 پوند را کنار بگذارید. علاوه بر قدرت اضافه شده، به شما این امکان را می دهد:
- تعلیق بادی تطبیقی ورزشی
- طراحی بیرونی تهاجمی تر
- سقف شیشه ای پانوراما
- صندليهاي اسپرت چرم ناپا
نمیتوانید منتظر آئودی Q6 e-tron جدید باشید؟ جدیدترین و بهترین خودروهای الکتریکی را با وجود carwow بررسی کنید. همچنین اکنون میتوانید ماشین خود را از طریق carwow بفروشید، و این کار سریع و آسان است. برای اطلاعات بیشتر روی دکمه زیر ضربه بزنید.