برترین گوشی‌های با رم ۸ سامسونگ، شیائومی و هواوی

برترین گوشی‌های با رم ۸ سامسونگ، شیائومی و هواوی

بهترین گوشی با رم ۸ گیگی این روزها شاید جزو پرچمداران نبوده و مجهز به بهترین سخت‌افزار های روز نباشد ولی تا همین چند سال گذشته برترین گوشیهای با رم ۸ گیگابایت جزو پرچمدارها بودند. با معرفی بهترین گوشی های با رم هشت همراه ما باشید.

این روزها گوشی‌های هوشمند با رم‌های ۱۲ و حتی ۱۶ گیگابایتی روانه بازار می‌شوند. مجهز بودن گوشی به یک رم قدرتمند چیز بدی نیست، مخصوصا زمانی که می‌خواهید از گوشی تا چند سال استفاده کنید. اما رم بیشتر بدین معنی نیست که در آینده گوشی شما از رده خارج نخواهد شد. با این حال، اگر به دنبال بهترین گوشی با رم ۸ هستید هنوز تعدادی از این دستگاه‌ها برای انتخاب وجود دارد. در ادامه با پلازا همراه باشید تا فهرستی از بهترین گوشی های با رم ۸ گیگی را معرفی کنیم.

فهرست مطالب

بهترین گوشی های با رم ۸ گیگابایت سامسونگ

سامسونگ از سال ۲۰۲۴ بیشتر گوشی‌های پرچم‌دار خود را با رم ۱۲ گیگابایت معرفی کرد؛ در حال حاضر اکثر میان‌رده‌ها و محصولات اقتصادی این برند، از حداقل ۸ گیگابایت رم برخوردار هستند. در ادامه با چند مدل جدید عرضه شده از این برند که حداقل ۸ گیگابایت رم دارند، آشنا خواهیم شد.

۱. سامسونگ گلکسی S24

گوشی با رم 8

Samsung Galaxy S24
پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰
نمایشگر ۶.۲ اینچی داینامیک LTPO امولد 2X با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI 6.1
حافظه ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت
قیمت حدود ۵۰ میلیون تومان
  • نقاط قوت: اندازه جمع‌وجور، کیفیت ساخت بسیار عالی، نمایشگر بی‌نظیر، شارژدهی بسیار خوب، عملکرد عالی، دوربین‌های قدرتمند
  • نقاط ضعف: افت عملکرد تحت بار زیاد، سرعت شارژ پایین

گران‌ترین گوشی گوشی سامسونگ با رم ۸ گیگابایت در سال ۲۰۲۴، گلکسی S24 است. گوشی که با یک نمایشگر جدید و روشن‌تر از قبل همراه شده و از قاب مقاوم‌تری هم برخوردار است. سامسونگ همچنین این مدل را تا ۷ سال پشتیبانی نرم‌افزاری خواهد کرد که بسیار بیشتر از اکثر رقبا است. تراشه قدرتمند اگزینوس ۲۴۰۰ با وجود این که همچنان در حد اسنپدراگون نیست، اما نسبت به قبل پیشرفت محسوسی داشته است و می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

همچنین باید گفت شارژدهی دستگاه نسبت به حجم باتری، بسیار خوب است و نشان می‌دهد سامسونگ تمرکز زیادی بر بهبود این مورد داشته است؛ با همه این‌ها، تفاوت میان گلکسی S24 با گلکسی S23 آنقدرها زیاد نیست و با توجه به اختلاف قیمتی میان آن‌ها، گلکسی S23 انتخاب معقول‌تری خواهد بود.

۲. سامسونگ گلکسی S23 FE

Samsung Galaxy S23 FE
پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰
نمایشگر ۶.۴ اینچی داینامیک امولد 2X با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.1
حافظه ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
قیمت حدود ۲۵ میلیون تومان
  • نقاط قوت: کیفیت ساخت خوب، نمایشگر باکیفیت، بلندگوهای استریو، تراشه قدرتمند، دوربین‌های بسیار خوب
  • نقاط ضعف: شارژدهی ضعیف، وزن بالا، حاشیه‌های ضخیم دور نمایشگر، افت عملکرد GPU تحت بار زیاد، قیمت بالا

گوشی بعدی با رم ۸ گیگابایت در سبد محصولات سامسونگ، گلکسی S23 FE است. یک گوشی قاتل پرچم‌دار که از نمایشگر باکیفیت، بدنه شیشه‌ای، سخت‌افزار خوب و دوربین‌های بسیار عالی بهره می‌برد؛ با این حال، نقاط ضعفی مثل حاشیه‌های ضخیم دور نمایشگر، شارژدهی بسیار بد و افت عملکرد پردازنده در استفاده طولانی مدت هم دارد. به همین دلیل اگر گیمر هستید، بهتر است دور این گوشی را خط بکشید. اما برای سایر کاربرانی که می‌توانند با شارژدهی ضعیف کنار بیایند، گلکسی S23 FE یک گزینه مناسب برای خرید گوشی با رم ۸ گیگابایت خواهد بود.

همچنین بخوانید :

۳. سامسونگ گلکسی A55

Samsung Galaxy A55
پردازنده اگزینوس ۱۴۸۰
نمایشگر ۶.۶ اینچی سوپر امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI 6.1
حافظه ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
قیمت حدود ۲۰ میلیون تومان
  • نقاط قوت: کیفیت ساخت خوب، شارژدهی طولانی، عملکرد خوب دوربین اصلی، تراشه قابل قبول
  • نقاط ضعف: قیمت نسبتا بالا

گوشی گلکسی A55، میان‌رده جدید سامسونگ در سری گلکسی A به‌حساب می‌آید که همراه با گلکسی A35 معرفی و روانه بازار شده است. این گوشی از قیمت بیشتری نسبت به مدل قبلی خود برخوردار است و کیفیت ساخت آن نیز بهتر شده است؛ با این وجود، سامسونگ تغییرات زیادی به مدل جدید نداده است؛ گوشی همچنان از شارژدهی بسیار عالی بهره می‌برد و البته تراشه آن بهتر از مدل قبلی است. افزون بر این، دوربین‌ها نیز عملکرد بسیار خوبی در شرایط مختلف دارند و می‌توانند عکس‌های جذابی در اختیارتان قرار دهند.

سایر گوشی‌های سامسونگ با رم ۸ گیگابایت

علاوه بر گوشی‌های بالا، سامسونگ موبایل‌های دیگری با قیمت کمتر هم دارد که از رم ۸ گیگابایتی بهره‌مند هستند. در ادامه به چند مدل دیگر اشاره می‌کنیم:

  • سامسونگ گلکسی A35
  • سامسونگ گلکسی A15
  • سامسونگ گلکسی A54
  • سامسونگ گلکسی A25
  • سامسونگ گلکسی A34

بهترین گوشی های شیائومی با ۸ گیگ رم

کمپانی شیائومی از به نام‌ترین سازنده‌های گوشی هوشمند در کشور چین است که طرفداران زیادی در ایران دارد. حال ببینیم بهترین گوشی های با رم هشت شیائومی در سال ۲۰۲۴ کدام‌اند.

۱. شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

+Xiaomi Redmi Note 13 Pro
پردازنده دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری HyperOS
حافظه ۲۵۶ گیگابایت
قیمت حدود ۲۰ میلیون تومان
  • نقاط قوت: گواهی IP68، نمایشگر اولد ۱۲ بیتی، سرعت شارژ بالا، دوربین اصلی بسیار عالی
  • نقاط ضعف: شارژدهی معمولی

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس را می‌توانیم یکی از بهترین گوشی‌های عرضه شده توسط شیائومی در طول چند سال گذشته به‌حساب بیاوریم. این گوشی در اکثر بخش‌ها از جمله طراحی و کیفیت ساخت، نمایشگر و تراشه حرف‌های زیادی برای زدن دارد و مهمتر از همه قیمت آن هم در حد معقولی است. شیائومی از پنل خمیده در بخش پشتی دستگاه استفاده کرده است و مهمتر از همه این موبایل را با گواهی IP68 وارد بازار می‌کند. همچنین باید به نمایشگر اولد با پشتیبانی از دالبی ویژن و بلندگوهای استریو قدرتمند ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس نیز اشاره‌ای داشته باشیم. از سمت دیگر، تراشه دیمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا این موبایل عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند در استفاده روزمره یا گیمینگ، راضی کننده ظاهر شود.

همچنین بخوانید :

۲. شیائومی پوکو X6 پرو

Xiaomi Poco X6 Pro
پردازنده دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری HyperOS
حافظه ۲۵۶ گیگابایت
قیمت حدود ۱۷ میلیون تومان
  • نقاط قوت: نمایشگر با کیفیت، سرعت شارژ بالا، تراشه قدرتمند، دوربین اصلی بسیار خوب
  • نقاط ضعف:

گوشی پوکو X6 پرو یکی از بهترین موبایل‌ها با رم ۸ گیگابایت در بازار به‌حساب می‌آید. این موبایل در همان روز اول عرضه در بازار توانست به‌لطف سخت‌افزار بسیار خوب و قیمت مناسب، توجه کاربران را جلب کند. پوکو X6 پرو از یک نمایشگر اولد با پشتیبانی از دالبی ویژن بهره می‌برد و سرعت شارژ بسیار خوبی هم دارد. از سمت دیگر، تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا نیز قدرت زیادی دارد و می‌تواند برای گیمینگ یک انتخاب ایده‌آل باشد. نکته قابل توجه این است که حتی دوربین‌ها نیز کیفیت خوب و راضی کننده‌ای دارند؛ به همین دلیل، می‌توان پوکو X6 پرو را یکی از میان‌رده‌های تقریبا کامل بازار به‌حساب آورد.

۳. شیائومی پوکو X6

Xiaomi Poco X6
پردازنده اسنپدراگون 7s نسل ۲
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری HyperOS
حافظه ۲۵۶ گیگابایت
قیمت حدود ۱۶ میلیون تومان
  • نقاط قوت: نمایشگر اولد با روشنایی بالا، بلندگوهای دالبی اتموس، تراشه کارآمد، دوربین اصلی قابل قبول
  • نقاط ضعف: شارژدهی معمولی، دوربین سلفی ضعیف

گزینه بعدی برای خرید گوشی با رم 8 گیگابایت، پوکو X6 است که اختلاف قیمتی زیادی با مدل پرو خود ندارد. مدل معمولی پوکو X6، از تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲ بهره برده است که عملکرد کمی ضعیف‌تری دارد. البته دوربین‌ها، ظرفیت باتری و نمایشگر هر دو گوشی تقریبا یکسان هستند؛ با این وجود، پوکو X6، اسپیکر ضعیف‌تری دارد و حاشیه‌های دور نمایشگر آن نیز کمی بیشتر است. برتری اصلی پوکو X6، وزن کمتر آن نسبت به مدل پرو است که سبب شده این گوشی در استفاده طولانی مدت، کمتر شما را اذیت کند. همچنین باید گفت نمایشگر گوشی از پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس بهره می‌برد و دوام بالاتری نسبت به نمایشگر مدل پرو دارد.

سایر گوشی‌های شیائومی با رم ۸ گیگابایت

تعداد گوشی‌هایی که با رم ۸ گیگابایت از سوی شیائومی عرضه شده‌اند، از اکثر رقبا بیشتر است. اگر بخواهیم به چند موبایل دیگر اشاره داشته باشیم، می‌توانیم از موارد زیر یاد کنیم:

  • شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو
  • شیائومی ردمی نوت ۱۳
  • پوکو F6
  • شیائومی پوکو M6 پلاس
  • شیائومی پوکو C65

گوشی های برتر هواوی با رم ۸ گیگی

بهترین گوشی های با رم هشت هواوی از بهترین گوشی‌ها با دوربین قدرتمند، خوش استایل، دارای سخت افزار قدرتمند هستند. اما شاید یکی از ضعف‌های مدل‌های جدید این شرکت عدم پشتیبانی سرویس‌های موبایل گوگل و گوگل پلی استور باشد. در ادامه خواهیم دید که بهترین گوشی با رم ۸ این تولیدکننده چینی کدام است.

۱. هواوی نوا ۱۰

Huawei nova 10
پردازنده اسنپدراگون 778G
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی اولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل EMUI 12
حافظه ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
قیمت حدود ۲۰ میلیون تومان
  • نقاط قوت: دوربین خوب، سرعت شارژ بالا، بلندگوهای استریو
  • نقاط ضعف: فاقد 5G است، فاقد گواهی IP است، قیمت بالا نسبت به مشخصات

گوشی هواوی نوا ۱۰ یکی از گران‌ترین موبایل‌های با رم ۸ گیگابایتی این برند در بازار ایران به‌حساب می‌آید. البته نسبت به قیمت می‌توان گفت ارزش خرید چندان بالایی ندارد. هواوی این گوشی را با یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی اولد وارد بازار کرده است. این نمایشگر از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و همچنین HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند و یک پنل اولد باکیفیت است. از سمت دیگر، تراشه هواوی نوا ۱۰، اسنپدراگون 778G است که نسبت به قیمت دستگاه، عملکرد جالب توجهی در مقایسه با دیگر رقبا، مخصوصا موبایل‌های پوکو، ندارد. البته می‌توان گفت دوربین گوشی قابل قبول ظاهر می‌شود اما در مجموع، هواوی نوا ۱۰ با توجه به قیمت بالایی که دارد، گزینه مناسبی برای خرید نیست.

همچنین بخوانید :

۲. هواوی نوا 11i

Huawei nova 11i
پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز
سیستم‌عامل EMUI 13
حافظه ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
قیمت حدود ۹ میلیون تومان
  • نقاط قوت: سرعت شارژ سریع، دوربین قابل قبول
  • نقاط ضعف: تراشه ضعیف، نمایشگر LCD

گوشی هواوی نوا 11i یکی از مدل‌های جدیدتر عرضه شده توسط هواوی است. این موبایل از سری نوا ۱۱ این برند و یکی از مدل‌های اقتصادی در این سری است. هواوی آن را با یک نمایشگر بزرگ ۶.۸ اینچی LCD همراه کرده است که از رفرش‌ریت ۹۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر همچنین حاشیه‌های بسیار ظریفی دارد و حس و حال کار با یک گوشی گران‌تر را به‌شما خواهد داد.

از سمت دیگر، تراشه باز هم یکی از نقاط ضعف گوشی‌های هواوی است. این بار این برند از اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده کرده است که یک تراشه نسبتا قدیمی و ضعیف در مقایسه با رقبا به‌حساب می‌آید و نمی‌تواند عملکردی در حد دیگر گزینه‌ها در اختیارتان قرار دهد. در بخش حافظه و رم، هواوی 11i در کنار ۸ گیگابایت رم، از ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است و از این نظر قابل قبول ظاهر می‌شود.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم بهترین گوشی با رم ۸ گیگابایت را معرفی کنیم. همان طور که می‌دانید در سال‌های اخیر گوشی‌های دارای رم ۸ کم کم از صحنه رقابت خارج شده‌اند و شاید دیگر در رده پرچمداران قرار نگیرند ولی با توجه به این فهرست موارد موجود هنوز حرفی برای گفتن دارند. البته تعدادی گوشی هوشمند با چنین مشخصات سخت‌افزاری وجود دارد که در این فهرست ذکر نشد. نظرات و پیشنهادات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل